Articole interesante din presă sau de pe bloguri

Pe mine nu prea ma incanta chemarea asta in service sa-mi manareasca masina. Tot apar stiri ca skoda are nush'cate milioane de masini, da atat e stirea, cat o fraza. Nu zice nicaieri ce versiuni si ce motorizari sunt cu "probleme".
 
Ai putintica rabdare ca apar toate datele. Acu' na... or sa-ti moara vreo 50 de cai, dar reduci poluarea. :biggrin:
 
Situatia e incurcata rau: daca RAR a incadrat acel vehicul intr-o norma de poluare, atunci a facut-o pe baza unor teste. Daca n-au facut teste, e fix problema lor.
Nu vad ce vina are cumparatorul de buna credinta in afacerea asta. El a platit cat a cerut statul pe niste criterii facute de stat, si-a achitat indatoririle, asta e ...
Cat despre partea tehnica, eu ca stat as cere producatorului (oricare ar fi el) sa faca in asa fel incat sa se incadreze in normele de poluare fara sa modifice caracteristicile vehiculului (putere, cuplu, greutate, etc) altfel sa-l inlocuiasca pe cheltuiala proprie cu unul care sa se incadreze in standarde.
Dupa un asemenea episod cu siguranta nu va mai fi de gluma.
 
RAR nu a facut nici un test, omologarea de tip se face pe baza omologarii din prima tara din EU unde a fost facuta, in acest caz Germania. RAR doar sta pe tusa si mananca seminte la chestii de genul asta.

Puterea din pliantul masinii e puterea maxima, nu e constanta; daca in urma modificarilor pentru a respecta normele de poluare puterea aia nu mai exista, dar exista la o alta turatie (mai mare), puterea maxima din pliant e respectata in continuare, desi motorul va avea o curba de putere si una de cuplu inferioara pentru ca aceste grafice nu fac parte din contractul de vanzare-cumparare. Cand cumperi o masina si iti spune ca dezvolta 100 CP la 4500 rpm, dar nu spune cat dezvolta la 1500, 2000, 2500 sau 3000 rpm, turatii la care de fapt mergi cu o masina cu motor Diesel; daca la turatiile astea puterea scade cu 30% (se simte), dar la 4500 rpm se pastreaza (inutil), ca si consumator te-ai fript: vei avea o masina cu 100 CP pe hartie, dar puturoasa.
 
Eu stiu ca RAR nu a facut testele, dar asta e fix treaba lor, nu cumparatorul a fost de vina ca l-au crezut pe producator ca a mintit.
Cat despre partea tehnica, da, ai dreptate, se poate si asa. Dar cu siguranta clientii nu vor fi fericiti.
 
Descrierea aia suna foarte familiar. Am un Ford diesel. Ca sa plec de la semafor calc acceleratia cu 2 secunde inainte sa bag in viteza. :frown:
 
Descrierea aia suna foarte familiar. Am un Ford diesel. Ca sa plec de la semafor calc acceleratia cu 2 secunde inainte sa bag in viteza. :frown:
La tine e altceva, la modelele mai vechi de turbodiesel turbina intra in functiune la o turatie mai mare, gen 1500-1800 si se percepe ca "turbo lag"; la motoarele VW noi (cel putin 2010+) turbina contribuie si la 1000 rpm, ceea ce face sa dispara "turbo lag". Oricum banuiesc ca nu e o problema pentru tine demarajul mai lent, daca voiai ceva rapid pastrai motocicleta :smile:
 
Turbinele de la motoarele turbo nu contribuie chiar la orice turatie si chiar n-ar fi nevoie. Dar da, cele cu geometrie variabila contribuie de la o turatie mai mica decit cele "clasice", desigur de nevoie, pentru ca motoarele devin mai mici pe zi ce trece.
 
Dacă tot s-au apucat să facă teste autoritățile din EU&US, ar trebui să se lege și de consumul declarat.

Totuși:
Germany went further than the UK, calling for the tests to be conducted on sloping downhill tracks, and for allowing manufacturers to declare a final CO2 value 4% lower than the one measured. France supported all the proposed loopholes, bar the 4% lower CO2 value.
:insane:

Sursa
 
Last edited:
Chiar citeam si ma amuzam ca uniii scriu ca motorul de 1.4TSI de la VW consuma in oras 11-12 litri la suta de km. Cam cat alte motoare mult mai mari de pe alte continente.
 
Turbinele de la motoarele turbo nu contribuie chiar la orice turatie si chiar n-ar fi nevoie. Dar da, cele cu geometrie variabila contribuie de la o turatie mai mica decit cele "clasice", desigur de nevoie, pentru ca motoarele devin mai mici pe zi ce trece.
Tocmai ca la turatie mica, unde puterea motorului e chiar mica, e nevoie mai mare de turbo. Nu toata lumea pleaca de pe loc la 3000 rpm ca la o moto de cilindree mica, cu Golf-ul eu plec de pe loc la 1500 rpm si e perfect, cu Audi (motor mai mare, putere dubla, dar turbina intra la 1800) pornirea de pe loc e mai putin placuta decat la Golf.

Chiar citeam si ma amuzam ca uniii scriu ca motorul de 1.4TSI de la VW consuma in oras 11-12 litri la suta de km. Cam cat alte motoare mult mai mari de pe alte continente.
Ba se poate, depinde de sofer si depinde de aglomeratie. Stiu o tipa care are un consum mediu in oras de 12 litri /100 km (nu conteaza masina si motorul, ci comparatia) cu a carei masina am mers la un moment dat si eu si am scos un consum de 6-7 litri/100 km. Asta inseamna ca ceea ce tie ti se pare amuzant e o realitate trista pentru alti soferi.

Cum conduce tipa: accelereaza la semafor de parca o alearga toti dracii si se infige in frana la prima trecere de pietoni, accelereaza din nou de parca sunt gata sa o prinda si franeaza puternic la semafor 50 de metri mai incolo; intre 2 frane acceleratia e calcata la maxim, motorul ala nu merge constant nici o secunda, e doar in acceleratie sau frana. Nu comentez mai mult, pana si fiu-sau adolescent i-a spus ca e proasta ca noaptea :biggrin:
 
Referitor la turbina, m-am exprimat gresit. Ziceam ca nu ar fi nevoie pentru cele cu geometrie fixa pentru ca ele functioneaza corect doar intr-o anumita plaja de turatie din constructie, si asta nu se intampla la turatie mica. Pentru asta in mod traditional era superchargerul.
La astea moderne cu geometrie variabila e un pic altfel.

Stiu ce zici despre consum, dar sursa era "sigura" si masina nu era condusa asa extrem.
 
Si uite asa s-a dus dreq German quality sau Made in Germany sau dracu' sa-i ia.
There is no such thing. Prefer o mașină asiatică la orice oră.

De fapt, acu 2 ani, asta am și făcut. M-am uitat la un Passat TDI nou și mi-a plăcut atât de mult încât am luat o Toyota hybrid.
 
Da, e alta clasa decat ce se cumpara pe aici. Prius hibrid pleaca de la 27.000 euro ($30.000), cu vreo 25% mai scumpa decat in SUA (pentru ca TVA :frown: ), asa ca oamenii prefera un Golf mai bine accesorizat (cam 22.000 euro) decat un Prius gol. Eu nu mi-am cumparat masina de aproape 14 ani, dar am mai auzit discutii prin jur si cam asa sunau.
 
Back
Top