Păi, să postez şi eu nişte impresii, dacă tot ne-au dat ăştia afară de pe server.
Jocul se mişcă mai prost decât Guild Wars, dar cred că e greu să le compari. Acolo singurul loc unde erai împreună cu ceilalţi jucători care nu făceau parte din party-ul tău erau oraşele, zonele explorabile fiind instance-uri. Adică similar cu Diablo2 pe Battle.net. Intrai în zona de explorare, omorai monştri, nu mai reveneau decât dacă ieşeai în oraş (sau în altă zonă, nu mai ştiu exact). Aici totul e la comun. Monştrii revin la intervale de timp ca să poată oricine să facă ce quest doreşte. Poate deveni obositor totuşi să tot aştepţi respawn în zone aglomerate. Deci dacă Gnoll-ul pe care-l căutai tocmai a fost omorât de un alt party chiar sub ochii tăi, mai aştepţi niţel şi revine ca să ai şi tu ce face.
Quest-urile dau destulă experienţă, însă şi monştrii ucişi pe drum merită oboseala din plin. Într-un party experienţa se împarte în mod egal, iar item-urile sunt atribuite în mod egal din cât am putut să-mi dau seama.
Interfaţa e bine gândită şi nu am ruşit să-i găsesc vreun cusur până acum. În joc sunt totuşi destul de multe necunoscute. De exemplu nu am înţeles de ce paladinul meu este profund diferit de cel al lui
miahi, deşi am ales aceeaşi rasă şi caracteristici. Iarăşi nu mi-am dat seama de ce am mai multă mana decât viaţă când ar fi trebuit să fie pe dos.
Ordinea quest-urilor nu este obligatorie, însă par să fie structurate pe nivele. N-ai level 30, nu poţi lua quest-ul cutare de exemplu.
Muzica e plăcută şi de multe ori te pune în alertă când intri într-o zonă mai periculoasă.
Grafica este plăcută şi păstrează stilul Warcraft, efectele magiilor arată foarte bine.
Caracterul tău are posibilitatea să înveţe diverse meserii. Eu am ales skinning, leatherworking şi fishing. În principiu, orice meserie îţi aduce bani. Skinningul îţi rotunjeşte veniturile binişor, cu leatherworking poţi face armuri din pieile obţinute prin jupuirea animăluţelor omorâte. Pescuitul însă nu mi-a plăcut. Pe lângă faptul că spre deosebire de skinning, unde mai câştigi şi experienţă omorând monştri cu blană, aici experienţă nema, e şi foarte plictisitor. Cu toate astea, necesită atenţie. Asta pentru că după ce ai găsit un lac cu peşte, ai echipat undiţa (în locul unde ţii de obicei barda din dotare) şi ai aruncat nada, trebuie să fii atent când trage peştele, că altfel îl pierzi. Per total, mi s-a părut că nu rentează să îţi pierzi timpul cu pescuitul.
Cel mai mult m-a enervat mersul pe jos. Cum călăria necesită un cal (doh
) şi cunoştinţele pentru a-l călări (20 de monede de aur, adică 2000 de arginţi, adică 200000 de monede de cupru.... şi nivel 40 pe deasupra
), mersul pe jos rămâne singura alternativă viabilă pentru multe situaţii. N-ar fi o problemă, dar trebuie să ţii degetele pe tastatură (tasta w s-a tocit deja de la activităţi de genul ăsta). Pentru călătoria între puncte care beneficiază de un Gryphon Trainer, care sunt de obicei locaţii de referinţă pe hartă, poţi folosi contra cost un Griphon. Nu îl controlezi, cum crezusem iniţial, ci acesta te transportă către o destinaţie pe care ţi-o alegi la plecare.
Nu ştiu de ce am avut impresia că sunt zone în care poţi face foarte uşor experienţă singur. Lupii de level 9 îmi dădeau 70xp când eram singur şi nu aveam nici o problemă să mă confrunt chiar cu doi în acelaşi timp, însă nişte monştri de nivelul 13-18, în colaborare cu
miahi, îmi dădeau maxim 40-50xp şi cei de level 18 ne puneau serioase probleme. Văd că ai posibilitatea de a schimba serverul pe care joci, însă nu ştiu dacă poţi lua şi caracterul după tine.
A, da, şi poza.