Neo
The Good Doctor
Ok, am rezolvat, am luat-o. I-am rezolvat toate taxele și asigurarea și i-am făcut plinul. Apoi am parcat-o și m-am dus la somn #pensionar
Din fericire, la ultima revizie (acum ~10000 mile) a avut schimbate așa:
- ulei (Mobil Edge 5W30);
- lichid de răcire;
- bujii (foarte important :3);
- filtru de aer;
- lichid de frână;
- curea de distribuție (iar, foarte important);
- filtrul de la AC;
- filtrul de aer.
Una peste alta, cel mai probabil trebuie schimbat ulei + filtre, în funcție de bujiile folosite la schimb y/n (mă uitam la ceva high-performance). Ce este sigur de schimbat - cauciucuri, pentru că se pare că nimeni nu a observat că merge aproape pe slickuri. Problema este că dimensiunile față-spate sunt diferite, deși una peste alta un schimb complet de cauciucuri este mult mai ieftin (cu vreo £200 mai ieftin) decât la Mondeo - dar ce roată de rezervă cari, față sau spate? Momentan problema este rezolvată, am tyre inflator kit
Motorul sună absolut demențial când urcă peste 3000RPM, mașina este foarte civilizată în rest, dar când o calci îți aduci aminte de ce zicea Clarkson despre un AMG Black - "it reminds you of what it would mean to blow yourself up".
Mai sunt câteva bălării mititele - farurile de ceață sunt sparte (dar funcționale, wtf), ceva zgârieturi mici pe bare, probabil de la lipsa senzorilor de parcare - aici este o chestie interesantă, deși CLS500 este mai veche cu aproape 8 ani decât Mondeo mk5, au fix aceeași lungime, nu mi-a venit deloc greu să o parchez. De asemenea, când dai înapoi mașina limitează automat puterea disponibilă, ca să nu te înfigi cu cca 450CP în zidul din spate.
Suspensia pe aer este sublimă și mașina parcă plutește peste denivelări în mod comfort, este iar foarte interesant că le-a luat celor de la Ford ~8 ani să facă o mașină similar de confortabilă și spațioasă (deși, spre lauda lor, aproximativ de două ori mai ieftină nouă).
Consumul este oarecum infect, am reușit însă un 8.6l/100km pe autostradă, dar imediat ce o calci puțin bea ca Ghiță Alcoolicul la pub după 3 luni de abstinență (între 18 și 47l/100km consum instant, mediu cam 20l/100km). Spatele rupe aderența la orice viteză când mașina face kickdown, dar aici poate fi vina cauciucurilor puțin cam prea uzate (numai bine, abia aștept să vină cele noi ca să le distrug complet pe astea ).
Una peste alta trebuie să fac o vizită unui prieten cu tester pentru Mercedes ca să vedem dacă și ce probleme ar avea. Una peste alta, nu pierde ulei, motorul este într-o stare excelentă și sincer singurul lucru oarecum enervant este că nu are scaune încălzite. Asta și unitatea multimedia este absolut varză, nu are bluetooth integrat (poți cumpăra bluetooth dongle cu £400, da, sigur, imediat; sau 6 CD changer cu 100, idem). Din fericire, sunt jde unități aftermarket cu Android care duce până și Torque și arată fix ca unitatea originală la exterior și sunt plug and play, cu tot cu comenzi pe volan și costă mai puțin decât un dongle bluetooth care nu știe nici măcar A2DP.
Apropos de comenzi pe volan, fuck MB. De ce să punem "enter", "esc" și să avem o logică. Sunt butoane cu săgeți sus-jos și butoane cu +/- și două butoane care arată două ferestre una peste alta, unul cu fereastra cu scris în prim plan și altul cu fereastra cu scris în planul din spate. Ei bine, astea din urmă nu sunt enter și esc, ci sunt "altceva". Navigatul prin meniuri este infect de-a dreptul, dar mno, asta este.
Are limitator de viteză (foarte util), care însă merge tot din 5 în 5mph (sau km/h), nu am înțeles niciodată de ce nu au făcut ca la click scurt să avanseze cu 1mph/kmh și dacă ții 1 secundă să avanseze cu 5mph/kmh. :logic:
Probabil Mondeo o să ia o pauză de la daily driver pentru că am cam depășit numărul de mile "promis" anual în contractul de leasing (ar trebui să nu mai merg deloc cu ea în următoarele 9-12 luni ), dar încă mai trebuie să fac calculul dacă penalizări + combustibil > combustibil la CLS. Ăsta are reviziile făcute și o să aibă nevoie relativ rapid de plăcuțe de frână și un alt set de cauciucuri (cca 5000-6000 mile). Distribuția parcă era la 50.000 mi, trebuie să verific manualul.
Din fericire, la ultima revizie (acum ~10000 mile) a avut schimbate așa:
- ulei (Mobil Edge 5W30);
- lichid de răcire;
- bujii (foarte important :3);
- filtru de aer;
- lichid de frână;
- curea de distribuție (iar, foarte important);
- filtrul de la AC;
- filtrul de aer.
Una peste alta, cel mai probabil trebuie schimbat ulei + filtre, în funcție de bujiile folosite la schimb y/n (mă uitam la ceva high-performance). Ce este sigur de schimbat - cauciucuri, pentru că se pare că nimeni nu a observat că merge aproape pe slickuri. Problema este că dimensiunile față-spate sunt diferite, deși una peste alta un schimb complet de cauciucuri este mult mai ieftin (cu vreo £200 mai ieftin) decât la Mondeo - dar ce roată de rezervă cari, față sau spate? Momentan problema este rezolvată, am tyre inflator kit
Motorul sună absolut demențial când urcă peste 3000RPM, mașina este foarte civilizată în rest, dar când o calci îți aduci aminte de ce zicea Clarkson despre un AMG Black - "it reminds you of what it would mean to blow yourself up".
Mai sunt câteva bălării mititele - farurile de ceață sunt sparte (dar funcționale, wtf), ceva zgârieturi mici pe bare, probabil de la lipsa senzorilor de parcare - aici este o chestie interesantă, deși CLS500 este mai veche cu aproape 8 ani decât Mondeo mk5, au fix aceeași lungime, nu mi-a venit deloc greu să o parchez. De asemenea, când dai înapoi mașina limitează automat puterea disponibilă, ca să nu te înfigi cu cca 450CP în zidul din spate.
Suspensia pe aer este sublimă și mașina parcă plutește peste denivelări în mod comfort, este iar foarte interesant că le-a luat celor de la Ford ~8 ani să facă o mașină similar de confortabilă și spațioasă (deși, spre lauda lor, aproximativ de două ori mai ieftină nouă).
Consumul este oarecum infect, am reușit însă un 8.6l/100km pe autostradă, dar imediat ce o calci puțin bea ca Ghiță Alcoolicul la pub după 3 luni de abstinență (între 18 și 47l/100km consum instant, mediu cam 20l/100km). Spatele rupe aderența la orice viteză când mașina face kickdown, dar aici poate fi vina cauciucurilor puțin cam prea uzate (numai bine, abia aștept să vină cele noi ca să le distrug complet pe astea ).
Una peste alta trebuie să fac o vizită unui prieten cu tester pentru Mercedes ca să vedem dacă și ce probleme ar avea. Una peste alta, nu pierde ulei, motorul este într-o stare excelentă și sincer singurul lucru oarecum enervant este că nu are scaune încălzite. Asta și unitatea multimedia este absolut varză, nu are bluetooth integrat (poți cumpăra bluetooth dongle cu £400, da, sigur, imediat; sau 6 CD changer cu 100, idem). Din fericire, sunt jde unități aftermarket cu Android care duce până și Torque și arată fix ca unitatea originală la exterior și sunt plug and play, cu tot cu comenzi pe volan și costă mai puțin decât un dongle bluetooth care nu știe nici măcar A2DP.
Apropos de comenzi pe volan, fuck MB. De ce să punem "enter", "esc" și să avem o logică. Sunt butoane cu săgeți sus-jos și butoane cu +/- și două butoane care arată două ferestre una peste alta, unul cu fereastra cu scris în prim plan și altul cu fereastra cu scris în planul din spate. Ei bine, astea din urmă nu sunt enter și esc, ci sunt "altceva". Navigatul prin meniuri este infect de-a dreptul, dar mno, asta este.
Are limitator de viteză (foarte util), care însă merge tot din 5 în 5mph (sau km/h), nu am înțeles niciodată de ce nu au făcut ca la click scurt să avanseze cu 1mph/kmh și dacă ții 1 secundă să avanseze cu 5mph/kmh. :logic:
Probabil Mondeo o să ia o pauză de la daily driver pentru că am cam depășit numărul de mile "promis" anual în contractul de leasing (ar trebui să nu mai merg deloc cu ea în următoarele 9-12 luni ), dar încă mai trebuie să fac calculul dacă penalizări + combustibil > combustibil la CLS. Ăsta are reviziile făcute și o să aibă nevoie relativ rapid de plăcuțe de frână și un alt set de cauciucuri (cca 5000-6000 mile). Distribuția parcă era la 50.000 mi, trebuie să verific manualul.