Vreau masina. Ce masina vreau?

E vreo 15 lei o bujie, ce naiba sa te chinui cu ea! Nu se pot testa. Si chiar daca gasesti o bujie cu probleme, ce faci? O schimbi cu una noua si mergi cu ea si trei vechi? C'mon.
 
N-am masina asa de desteapta sa-mi spuna si pe ce cilindru am misfire, am doar numar total de misfire care creste incet-incet cu fiecare drum.
In rest nu aud ceva suspect de la motor dar ma riciie pe creier misfire count ala. :biggrin:

O sa le schimb. Acu' ma apuc de citit ce sa pun in loc. E fascinant cite modele/firme/marketing/etc exista. :nuts:
 
Iridium. Platinum. Super. Ultra. Plus. Titan. Laser line. Nickel. Copper Plus. Standard. :rotf:
Astea doar asa la o cautare din primul link intors de goagle.
 
Bujiile cu iridium sunt foarte sensibile, se inneaca foarte usor.
Misfire poti sa ai la rece si cand se incalzeste motorul sa nu mai ai.
Depinde si cat de mult se incrementeaza si cand (ca timp, motor rece, motor cald, condus sportiv, etc).
 
Eu am pus NGK V-line. Sunt multumit.
PS: Vezi ca la iridium ai 50% reducere la plata cu cardul de sanatate. Daca functioneaza... :dracu:

Bun. Dupa incidentul recent cu fisa de la o bujie, n-am rezistat tentatiei si i-am facut autopsia. Era scrum inauntru. Continuand, am constatat cu surprindere ca tehnologia s-a schimbat radical fata de ce stiam eu la Dacia. Am sapat putin pe net, am inteles ca am de-a face cu un miez de fibre sintetice acoperite cu carbon, care cedeaza in timp din cauza vibratiilor si temperaturii. Se schimba cica la 60000km sau la 3 ani. That makes sense. :smile:

Si articolul: http://www.auroraelectronics.com/Understanding Spark Plug Wires.htm
 

Attachments

  • ignwire.jpg
    ignwire.jpg
    113.6 KB · Views: 16
Btw, tipul de la care ma aprovizionam cu consumabile de motocicleta mi-a zis ca un procent foarte mare (3/4, dupa el) din bujiile NGK care se gasesc in Romania sunt falsificate de prietenii urmasi ai lui Mao. La fel si uleiurile Motul.

Asa ca am comandat de pe Amazon.com 40 de bujii NGK pentru avion, ca se schimba cate 8 odata (4 cilindri, aprindere duala independenta, zero misfire) si se schimba la fiecare 200 de ore (sub un an).
 
Doamne ajuta. Pe ale mele scrie Made in France. Ma gandesc totusi ca daca ar fi falsificate, ar scrie Made in Japan sau macar Made in USA. :rolleyes:
 
Sistemul start-stop e imbecil: opreste la semafor, detecteaza ca ai farurile aprinse (noapte), dupa 1-2 secunde dupa ce s-a oprit porneste din nou. Pentru ca francezi si pentru ca masina relativ ieftina.
Sistemele stop-start nu sunt prea inteligente indiferent de marcă. Plec de acasă dimineața și la al doilea giratoriu la care opresc îmi oprește motorul (yay Ford). Temperatura lichidului probabil pe la 45*C, zero consumatori (faruri cu LED) :smile:

Start-stop are numai dezavantaje daca motorul este oprit pentru scurt timp: la pornire ai uzura demarorului, poluarea cea mai mare, diferenta de temperatura, bateria care este si mai descarcata din cauza de consumatori electrici mari (faruri de exemplu) etc. Nemaivorbind de socul electric in toata instalatia.
Ford au testat și au spus că nu există uzură semnificativă în caz că-l folosești. Eu îl dezactivez de obicei pentru că are tendința să-l oprească fix înainte să am nevoie să plec de pe loc, pe de altă parte am avut parte de zone oribile (gen Londra sau anumite autostrăzi unde am stat cu zecile de minute în trafic) unde chiar a fost ok și-a îmbunătățit consumul semnificativ.


O să încerc și eu un review că mititica mea face un an curând și deja are spre 23000km la bord.
 

Attachments

  • mon.jpg
    mon.jpg
    328.1 KB · Views: 30
Ce mititica frate, ca e ditamai balena... :goofy:
Nu mi se pare deloc exagerată ca dimensiuni și gândește-te că aici benzile sunt mult mai înguste decât în .ro. Pe de altă parte am impresia că o parte semnificativă din creier este dedicată condusului în cazul meu, n-am mai atins mașină manuală de ~11 luni și m-am urcat într-un Golf mk4 VR6 și n-au fost probleme (decât la pornitul de pe loc, aspirată benzină >200CP și cuplu de varză murată ftw) :smile:
 
Ford au testat și au spus că nu există uzură semnificativă în caz că-l folosești.

Spune-mi ca tu te astepti ca producatorul sa-ti spuna neajunsurile, defectele si constrangerile de cost de care au tinut cont cand l-au facut.

Sau poate tu vrei sa folosesti acel autoturism strict cat perioada de garantie.
 
Spune-mi ca tu te astepti ca producatorul sa-ti spuna neajunsurile, defectele si constrangerile de cost de care au tinut cont cand l-au facut.

Sau poate tu vrei sa folosesti acel autoturism strict cat perioada de garantie.

Da, este o conspirație clar să-ți vândă un sistem care îți strică motorul. Ca idee, este deja de mulți ani pe ford cel putin, erau până acum procese cu nemiluita dacă ăla strica motorul :smile:
 
Last edited by a moderator:
Ai interpretat gresit. Poate n-ar fi rau sa regandesti putin ce-am spus, pentru ca nu am numit nici o componenta a masinii si nici teoria conspiratiei nu ma atinge, fiind inginer.
 
Sunt diferite marci care au avut probleme de rupere de lant sau curea de distributie, neavute la modelele anterioare ce nu utilizaru acest sistem. Problemele nu au fost in unele cazuri remediate prin revizia a doua a pieselor implicate.
Am primit si informatii de la producatorii de baterii carora le-a crescut rata de false positive in service pentru baterii ce te lasa in drum. Bateria nu era vinovata ca nu apuca sa se incarce iar consumul pentru iarna era marit. Dar probabil aceste probleme au fost remediate in timp prin updateuri de soft (cine le-a facut).
 
Back
Top