Vreau masina. Ce masina vreau?

In mod normal, intr-o tara normala, aia care taie fiarele ar trebui sa spuna daca au sau nu nevoie de asa ceva. Nu sefii lor care-si sprijina burtile de birouri, nu ganditorii din ministere, nu capetele seci din parlament. Da, este utopic.
 
In mod normal, intr-o tara normala, aia care taie fiarele ar trebui sa spuna daca au sau nu nevoie de asa ceva. Nu sefii lor care-si sprijina burtile de birouri, nu ganditorii din ministere, nu capetele seci din parlament. Da, este utopic.
ACR a fost cu inițiativa, dar susținerea a venit de la IGSU. Bine, problema e că statisticile europene recomandă hârtia pentru echipajele de intervenție europene, pe când cu ale noastre mori cu zile și nici statistici nu facem.
 
Acum sincer: planul de evacuare lipit pe usa de la camera de hotel (conform legii / amenzi uriase daca nu le ai), pe voi cum va ajuta in caz de ceva? Daca striga unul "foc" pe hol, ce faceti? Luati planul si il studiati sau fugi spre scari? :biggrin:
Mori cu planul in mana.
 
Last edited:
Aia cu obligat pe cineva pentru ca in 1 din 100.000 de cazuri ii poate salva viata mi se pare o tampenie. E viata lui. De-aia in multe state purtarea castii pe motocicleta nu este obligatorie prin lege. Dar na, cireada nu stie decat de vacar si de caini iar cand e mulsa spune duios: Muuuu!
 
Hmm... O dau si eu in legende audiofile: am schimbat bujiile (trecusera de 40k), desi aratau f.f. bine si inclusiv distanta dintre electrozi era ca la carte. Pus bujii noi exact la fel (NGK). Parca e alta masina, trage altfel, are putere. :confused: Placebo?
 
Bujiile contează... în măsura în care cel puțin una veche a fost defectă. Parcă spuneai ceva de mers în 2 cilindri... :hihi:
 
Heh, nu vreau sa va contrazic, iar mecanica auto este in afara domeniilor de interes pentru mine. Totusi citisem ca lucrurile nu sunt chiar asa simple ref. la ce e bujia si ce vrea ea. Cam totul e important la o bujie, incepand cu forma si distanta dintre electrozi (NGK astea au electrodul central crestat in forma de V), continuand cu materialul ceramic care imbraca electrodul central (care influenteaza temperatura de functionare a bujiei si autocuratarea), etc... Dar repet, nu am studii de specialitate in domeniu.
 
Ceva diferenta si in zgomotul produs de motor? Deci la motorul ala, ce zgomot... :biggrin:

Banuiesc ca e posibil sa apara un delay de aprindere la una din bujii (o desincronizare? sa-i zic asa) sau sa mai rateze uneori aprinderea, iar acum totul merge, evident, perfect. Eu am studii de specialitate dar ultima oara cand am deschis o carte care continea bujii si alte piese de masina abia atinsesem majoratul si inca nu aveam ce barbieri, asa ca...
 
Nici o sansa de jitter la bujii :tongue: Da, sa faca scanteie slaba se poate, arderea e incompleta si puterea motorului e mai mica si miroase a benzina (sau sunt cantitati masurabile de carburant nears in evacuare), dar nu sa dea scanteie mai tarziu. Daca timpul de aprindere nu ar fi foarte precis ar putea da scanteie si mai devreme si sa dea motorul peste cap (sau sa il sparga) facand aprindere inainte de PMS (punct mort superior) cu suficient timp incat sa opreasca pistonul si sa il intoarca din drum, caz in care fortele inertiale sunt atat de mari ca se lasa cu biele rupte, pistoane sparte sau bloc spart. Fisele de la bujii sunt suficient de scurte incat timpul impulsului sa fie neglijabil de mic si nu e nimic pe traseu care sa se preteze la o plimbare in parc cu intarzierea de rigoare.

Nici eu nu am studii de specialitate, ci o oarecare experienta practica (demontat si montat motoare) si discutii destul de aprofundate cu varul care tocmai face masterul in asa ceva la Cluj si lucreaza ca inginer ITP. E un pretext sa vorbim mai des, ca discutiile despre femei nu prea ma atrag :tongue:
 
Last edited:
Am schimbat de 2 ori bujiile la Polo, de fiecare dată păreau ca noi cele scoase din motor, doar că cu alea vechi ECU raporta misfires, cu alea noi nu mai raporta.

Ieri am pus roțile de iarnă pe CX5. Nici nu mă uitasem până acum la ele, se pare că-s niște Pirelli Winter Carving Edge de 17", foarte cărnoase și cu găuri pentru ținte. Of course, fac ca tractorul pe șosea, mai ales peste 100km/h, dar par destul de interesante. Să vedem când ninge cum fac.

N-am simțit mare diferență la trecerea de la roțile de 19" la cele de 17" în privința comfortului, parcă e ceva mai lin pe unele denivelări, dar dacă nu aș fi știut că sunt de altă dimensiune nu cred că mi-aș fi dat seama.

In other news, vineri mi-a zgâriat unu' mașina în parcare și sunt pe cale să-mi recuperez banii dați pe dashcam, nu pentru că am înregistrat incidentul (pentru că trebuie ceva bricolaj să alimentezi când e motorul oprit), dar pentru că așa am știut lângă cine am parcat; am regăsit mașina ăluia în parcare, are zgârieturi exact unde ar trebui să aibă dacă mă ștergea pe mine, urmează să-l cheme poliția la măsurat dungi și posibil luat permis, că el nu s-a dus să raporteze nimic.
 
Nu numai distanta intre electrozi este importanta.
Scanteia se poate imprastia sau se poate intinde arcul electric necontrolat catre alt punct, motiv pentru care nu are aceeasi putere calorica, rezultand in "misfire" raportat de computerul de bord, la altele unde nu exista asemenea erori se vede doar o diferenta de putere in situatiile in care se cere brusc (accceleratii agresive, etc).
Sunt multe de spus, dar ... de asta sunt consumabile. Desigur ca nu se strica definitiv la fix 40000km, dar producatorul atat considera ca ar functiona in parametri optimi indiferent de conditiile la care sunt supuse. De tinut cont ca bujiile functioneaza in mai multe motoare, diferite compresii, diferite temperaturi, etc.
 
Am schimbat de 2 ori bujiile la Polo, de fiecare dată păreau ca noi cele scoase din motor, doar că cu alea vechi ECU raporta misfires, cu alea noi nu mai raporta.

Scanteia se poate imprastia sau se poate intinde arcul electric necontrolat catre alt punct, motiv pentru care nu are aceeasi putere calorica, rezultand in "misfire" raportat de computerul de bord, la altele unde nu exista asemenea erori se vede doar o diferenta de putere in situatiile in care se cere brusc (accceleratii agresive, etc).
Hmm, interesant.
Oare asta o fi motivul pentru care Torque tot imi raporteaza misfires in plus la fiecare drum? Nu multe dar se aduna incet-incet.
Tre' sa schimb si bujiile? :hmm:
 
Nu e bai, sunt constient ca odata cu masina mai am un membru in plus la cheltuieli.
Tot ce vreau eu de la ea e sa fie bine intretinuta ca sa minimizez riscurile de aparitii probleme.
Inainte sa ma arunc cu capu' inainte se pot testa cumva bujiile sau mai bine le tratez ca si consumabile avind in vedere ca masina e SH si naiba stie ce/cind/daca au fost schimbate vreodata.
 
Da, mai bine le schimbi direct. Dacă vrei să le testezi, vezi pe ce cilindru ai misfire și schimbi între ele bujiile de la 2 clilindri. Dacă se mută misfire-ul e de la bujie, dacă nu, ai probleme cu altele - bobină etc.
 
Back
Top