Aceste fituici la fel ca si planurile de evacuare nu au ca rol sa rezolve 100% problema in conditii de 0% pierderi de vieti sau vatamari. In schimb daca o viata din 100.000 este salvata de aceste mai sus numite ineptii, eu zic ca merita. Si tocmai pentru ca nimeni nu crede in ele, atunci cineva doreste sa le reglementeze prezenta, altfel nimeni nu le-ar pune. Incercati sa va amintiti de acum ceva ani buni cand nepurtarea de centura de siguranta chiar incepuse a se sanctiona (ca obligatorie fusese cu foarte multi ani in urma). Cati au vociferat ca e o porcarie, ca ii strange, ca simt ca nu pot respira, ca oricum sunt mai in siguranta daca ies prin geam decat sa moara blocati in masina. Daca ar fi fost dupa bunul plac, sunt convins ca nimeni nu o purta nici in ziua de azi, cel putin nu la noi, din proprie initiativa. Ba chiar inca aud "cu mine nu este nevoie sa pui centura" sau "tu iti pui centura si in spate?".
Fiti convinsi ca cei care lucreaza la descarcerari nu sunt obligati sa stie toate masinile ce ruleaza pe strazi in toate formele de echipare (caci sa fim seriosi, aceeasi masina poate avea 4 sau 10 airbaguri). E mai simplu sa invete sa citeasca acele scheme ce ar trebui sa fie standardizate.
Iar daca vreti exemplu concret, acum mai multi ani undeva pe la Comarnic, o doamna a fost ucisa de capsula de la airbag (inteleg ca mai nou cele din stalpi nu mai detoneaza ci au recipienti cu gaz?). Era vie si constienta cand echipa de descarcerare a intervenit dar era prinsa lipita de stalpul masinii iar comandantul, pe raspunderea lui asa cum se batea in piept, a ordonat sa se taie stalpul chiar daca subalternii recomandau sa utilizeze alte solutii mai lente, ei observand prezenta airbagului iar victima nefiind in stare critica nefiind nicio problema. Numai ca omul nu avea de gand sa piarda atat timp. In schimb oama si-a pierdut capul.