Vreau masina. Ce masina vreau?

Eu nu am citit foarte atent treaba asta pentru ca masina mea e la fratemeu, dar el a citit si cica deja este obligatorie, motiv pentru care ne-am si conformat. Parasolarul soferului are de obicei un spatiu in care se pot pune hartii/documente, acolo se pune. Parasolarul pasagerului este optional oricum, nu toate masinile il au / sunt obligate sa-l aiba.
 
Întrebare - ce-s alea "gas generator"? Se pare că am două în plafon și n-am idee la ce folosesc. Nu par să fie legate de centuri, chestiile de tensionare a centurilor sunt jos. Alte modele au acele gas generator pe undeva prin spate... Posibil să fie de la curtain airbags (care nu apar în desen), dar de ce sunt diferite?

gas.png
 
Mind-blowing, azi mâine mă pun să mă scot singur din mașina răsturnată. Ce plm caut în șanț?
Dacă pic în apă și se distruge hârtia, sau ia foc, sau dacă nu o am? Mă lasă să mor acolo și îmi amendează rudele rămase?
 
Păi tot nu înțeleg de ce-s simboluri diferite. Că gas generators ar trebui să fie în fiecare airbag. Sau pentru că sunt mai mari cele curtain, le desenează exact unde-i capsula? În owner's manual nu detaliază exact.

srs.png
 
Este o ineptie la fel de mare ca schitele alea de evacuare in caz de incendiu, pe care daca stai sa le citesti... mori cu ele de gat. Probabil ca au mai gasit flacaii niste fonduri europene de ciordit. :zbang:
 
Păi tot nu înțeleg de ce-s simboluri diferite. Că gas generators ar trebui să fie în fiecare airbag.
Aparent air-bag-urile cortină sunt umflate prin recipiente cu gaz, spre deosebire de celelalte care au capse cu combustibil solid. Probabil acestea nu produc suficient de mult gaz încât să umple corect cortinele.
 
Last edited by a moderator:
Asa, si daca mortul a uitat sa o puna la parasolar, cum il pedepsesti? Si nu mai zic daca se deformeaza plafonul fix acolo.
 
Am auzit un zvon. Dupa aia mi-a zis soatza ca si ea a suzit ceva de genul. Personal nu am gasit nimic relevant. Logica imi spune ca o astfel de prevedere ar trebui sa apara in Codul Rutier. :confused:
 
Pai asta as vrea sa vad si eu negru pe alb ca e obligatorie.
In principiu nu ma deranjeaza sa impaturesc foaia aia si s-o pun pe parasolar dar ma cam deranjeaza hidosenia aia de sticker.

Altfel vorba ta ACR-ul o mai fi accesat niste fonduri europene ceva...
 
Daca devin obligatorii nu soferii trebuie sa le puna in masina, producatorul trebuie sa puna foaia aia acolo. Sunt proprietari de masini care habar nu au cate airbaguri au si pe unde sunt puse.
Dar daca descarceratorii o sa se uite la hartiile alea cum ne uitam la instructiunile de asamblat mobila...
 
ACR e un fel de srl. N-au cum sa te oblige sa le faci reclama pe parbriz. No, acum ca legea o sa te oblige sa cumperi sticker omologat, cu holograma RAR (numai 55 Lei probabil si cozi de 1km), asta discutam dupa alegeri. :dracu:
 
Singura cerință legală europeană este pentru producătorii auto, și anume să aibă și aceste documente create pentru fiecare model de mașină în parte.

Pentru proprietarii/șoferii de mașini, nu există nici un fel de directivă europeană sau lege națională (Codul Rutier) care să menționeze așa ceva. Există doar o recomandare europeană de a îmbunătăți viteza de descarcerare prin a avea la îndemână în parasolarul șoferului această foaie tipărită color, și această recomandare a fost preluată de cluburile auto naționale (ACR cu sprijinul IGSU în România, Automobil Club Luxembourg acolo, etc.). Din practică s-a arătat că timpul de descarcerare se reduce la o treime (în țările cu apă caldă), deci ajungi mai repede la spital, cu ajutorul acestei foi. Însă este, în continuare, doar o recomandare fără obligație legală.

Eu o am de anul trecut, de când a început gălăgia asta și se zvonea că va fi introdusă ca și cerință în Codul Rutier. A fost mai simplu să o tipăresc în caz că întreabă vreun cap de cretă decât să încep să dezbat cu el de ce o recomandare a Automobil Clubul Român îmi este aplicată fără a fi transpusă niciunde în Codul Rutier. Dar n-am și sticker, și sincer mi se rupe de ACR. Ce urmează, să vină forumul ClubAudi.ro și să ceară Poliției să amendeze șoferii care n-au zaruri de pluș atârnate de oglindă, fiindcă așa au dat ei o recomandare?
 
Aceste fituici la fel ca si planurile de evacuare nu au ca rol sa rezolve 100% problema in conditii de 0% pierderi de vieti sau vatamari. In schimb daca o viata din 100.000 este salvata de aceste mai sus numite ineptii, eu zic ca merita. Si tocmai pentru ca nimeni nu crede in ele, atunci cineva doreste sa le reglementeze prezenta, altfel nimeni nu le-ar pune. Incercati sa va amintiti de acum ceva ani buni cand nepurtarea de centura de siguranta chiar incepuse a se sanctiona (ca obligatorie fusese cu foarte multi ani in urma). Cati au vociferat ca e o porcarie, ca ii strange, ca simt ca nu pot respira, ca oricum sunt mai in siguranta daca ies prin geam decat sa moara blocati in masina. Daca ar fi fost dupa bunul plac, sunt convins ca nimeni nu o purta nici in ziua de azi, cel putin nu la noi, din proprie initiativa. Ba chiar inca aud "cu mine nu este nevoie sa pui centura" sau "tu iti pui centura si in spate?".
Fiti convinsi ca cei care lucreaza la descarcerari nu sunt obligati sa stie toate masinile ce ruleaza pe strazi in toate formele de echipare (caci sa fim seriosi, aceeasi masina poate avea 4 sau 10 airbaguri). E mai simplu sa invete sa citeasca acele scheme ce ar trebui sa fie standardizate.
Iar daca vreti exemplu concret, acum mai multi ani undeva pe la Comarnic, o doamna a fost ucisa de capsula de la airbag (inteleg ca mai nou cele din stalpi nu mai detoneaza ci au recipienti cu gaz?). Era vie si constienta cand echipa de descarcerare a intervenit dar era prinsa lipita de stalpul masinii iar comandantul, pe raspunderea lui asa cum se batea in piept, a ordonat sa se taie stalpul chiar daca subalternii recomandau sa utilizeze alte solutii mai lente, ei observand prezenta airbagului iar victima nefiind in stare critica nefiind nicio problema. Numai ca omul nu avea de gand sa piarda atat timp. In schimb oama si-a pierdut capul.
 
Problema refuzului este in general de aplicarea unei legi dupa ureche sau interpretarea dupa cum bate vantul.
Cu toate ca si eu sunt de acord ca merita sa existe daca salveaza oricat de putine vieti, tot eu ma tem ca implementarea asta va fi dezastru.
 
Back
Top