Polo e de luat in seama. Chestia cu vazutul de peste volan se rezolva din scaun, se ridica.
De verificat, că Polo a avut modele (cel puțin Happy) dotate și cu scaune ca niște bănci din parc, cu șezuturi perfect plate fără nici un fel de suport lateral, numa' atât că mergeau pe șine în față și spate.
E problemă combinația de benzină + cutie automată + second hand, în condițiile în care în România cutia automată e încă „pentru cine nu știe să conducă”, iar prin străinătate afumătorile au fost mai populare decât benzinarele fiindcă politici de emisii ce au monitorizat exclusiv CO2.
Dacă utilizarea preponderentă este fâțâială zilnică prin oraș și doar extrem de rar ai nevoie de mai mult, e cam sucit să iei balenă gândindu-te să o ai la scară în cazurile alea excepționale, dar când colo să o trămbălești toată ziua într-un regim de utilizare în care nu strălucește. Gen SUV, sau 4x4, sau tracțiune spate, sau motor mai mare de 1,4-1,6l. Ca mine când mi-am luat procesor i5 din seria K, că poate poate cândva o să-l overclockez - na uite că or trecut anii și 90% din timp puteam sta cu un Celeron și restul de 10% să zicem că au justificat cache-ul suplimentar, da' încă overclocking n-a pupat. Măcar la mine costul a fost de câteva sute de lei, da' la o mașină e sute sau mii de euro doar fiindcă moft. Când chiar o să ai nevoie de o mașină mai mare decât păduchele de oraș, poți să închiriezi una fix pentru ce vrei, și probabil tot ieși mai ieftin decât ai fi plătit lună de lună ca să fie a ta și să o folosești aiurea.
[later edit] Ah și încă ceva, cu Prius e diferență (mare) între generații. Prima generație avea sute de kile de baterii cu care mergea electric doar câteva minute, pe ideea că cea mai mare poluare e produsă la plecarea de pe loc și atunci e ideal să funcționeze electric. Dup-aia intra motorul pe benzină, care era castrat electronic, încât chiar și singur în mașină simțeai că e o balenă mare și neputincioasă, darămite și cu pasageri și bagaje (că loc avea destul). Și uite cum ajungeai să dezactivezi modul eco și să stai mai mult în sport, unde simțeai că poți face o depășire în mai puțin de un sfert de ceas, da' simțeai la buzunar eficiența inferioară a motorului pe benzină de putere prea mică pentru masa mașinii.
Iar implementarea hibridului Toyota a rămas cam la fel. Tocmai a făcut două configurații pentru Toyota Auris Touring Sports, una „Hybrid Cool” și alta „1,2 Multidrive S Comfort”. La exact aceleași dotări, hibrida e cu 800€ mai ieftină, clasă A+ în loc de C la emisiile de CO2 (81g în loc de 110g și consum combinat de 3,5l/100km în loc de 4,8l/100km), și asta în condițiile în care hibrida are un motor de 1800cmc cu intake port și 99CP (motorul electric având doar 82cp iar în mod hibrid putând ajunge maxim la 136cp) pe când ailantă are 1200cmc cu injecție directă și 116cp. DAR hibrida are cu 130 kile în plus și e mai puturoasă la accelerare.
Acuma nuș' ce mă încălzește mai bine, faptul că mă momește cu un preț mai mic cu 800€ la un cost total de aproape 30k€ și ideea că poluez mai puțin da' mereu voi avea senzația că merg cu un obez pe bancheta din spate și după 3 ani schimbul bateriilor va costa o mică avere, sau să dau ăia 800€ în plus și să am o mașină încăpătoare și snappy, și oricum la 1200cmc și 110g emisii de CO2 e muuuuult mai bine decât alte motoare care pentru aceiași circa 120CP au un motor mai mare și produc peste 140g CO2.
Expunerea asta e doar ca idee comparativă între hibridă și non-hibridă. Prin țări cu apă caldă unde garanția producătorului îți acoperă schimbul bateriilor după 3 ani ar fi o opțiune valabilă, da' să te încalți cu una second hand în România, I dunno.