Verificare kilometraj masina SH

Multam' bajeti.
Lista nu e batuta-n cuie, doar ce mi-a sarit in ochi cind baleiam pe site-ul ala (mai ales la cit ma pricep io la masini clar a iesit o varza).
E imprastiata intr-adevar dar din pacate in bugetul meu/benzina/automata nu prea am alegeri kklau.
Vroiam doar niste directii spre care sa ma indrept. Cred ca s-ar simti cel mai bine doamna in ceva SUV-like gen Qashqai/ASX/Tiguan/RAV4.

In schimb daca renunt la automata incep sa apara nspe oferte cu cutii manuale. :capu:
Dar sincer nu mai vreau s-o vad mestecind in batul ala de nspe ori intre doua semafoare.
Oricum in final ea decide ce cumpara dar macar as vrea ca lista pe care i-o dau sa fie OK.

Ramine sa mai studiez pina la anu'. :smile:
 
Cred că un prim pas e să te plimbi prin târg, să vezi ce tip de mașină ți-ar place. CUV sau altceva.
 
Masina face cam 5k km/an din care 90% in oras.

Si un cap tractor e mai bun decat orice e in lista aia, si probabil gasesti la pretul ala. A4 Quattro cu motor de 2L benzina pentru oras? Why?
Pentru 3 persoane de plimbat in oras doar in weekend e suficient si un polo cu 2 usi, motor mic, consum redus, eventual o cutie automata CVT, cred ca e mai fiabila decat orice cutie facuta vreodata.
 
In principiu sunt multumit de Fusion-ul actual. Pentru banii ei este o masina excelenta de frecat pentru o soferita incepatoare. :thumbs:
Dar as vrea sa urc mai sus in privinta confortului/dotarilor/aspectului/consumului/etc.
Nu vreau vapoare/tancuri ci ceva intre o masina muncitoreasca si una domneasca care sa intre in bugetul specificat.

Fiind complet habarnist in domeniu intreb. :smile:
Momentan citesc de fo' 2 ore despre Prius si cu cit citesc mai mult cu atit ma incinta ideea.

Mai am timp de gindire/cercetare f'un an da' am zis s-o iau din timp.
 
Audi: cauta minim 2008, nu mai stiu detaliile dar e ceva legat de motor, mi-a zis un tip care lucreaza la PBN/Audi. La alea mai vechi era o problema mare cu axele cu came, se toceau inainte de vreme, apoi altceva, de prin 2008 incoace sunt mai ok. E vorba de diferenta intre a merge <250,000km sau >400,000 pana la reparatii. Ca dotare si comfort cred ca e peste orice altceva de prin lista ta.

La Subaru Impreza din ce am citit interiorul e spartan, chiar exagerat. Nu stiu cum e STI (ipman ne poate spune), dar de celelalte asa am citit.

Polo e de luat in seama. Chestia cu vazutul de peste volan se rezolva din scaun, se ridica.
 
o cutie automata CVT, cred ca e mai fiabila decat orice cutie facuta vreodata
Îți fac legătura cu cineva care e la a treia cutie de viteze CVT (Nissan X-Trail) în mai puțin de 1 an, să-i explici cât de fiabilă e? :biggrin:

Nu înțeleg cum e un Polo un upgrade la un Fusion, atunci când omul zice că e prea mic.
 
Aia nu e masina de CVT. Parerea mea e ca CVT-ul n-are ce cauta pe masini mari, sistemul merge la motoare de drujba, nu la SUV-uri.
La numarul ala de km, cred ca e mai convenabil sa mergi cu taxiul decat sa intretii o masina. Dar e parerea mea proprie si personala, scuze de offtopic.
 
Polo e de luat in seama. Chestia cu vazutul de peste volan se rezolva din scaun, se ridica.
De verificat, că Polo a avut modele (cel puțin Happy) dotate și cu scaune ca niște bănci din parc, cu șezuturi perfect plate fără nici un fel de suport lateral, numa' atât că mergeau pe șine în față și spate.

E problemă combinația de benzină + cutie automată + second hand, în condițiile în care în România cutia automată e încă „pentru cine nu știe să conducă”, iar prin străinătate afumătorile au fost mai populare decât benzinarele fiindcă politici de emisii ce au monitorizat exclusiv CO2.

Dacă utilizarea preponderentă este fâțâială zilnică prin oraș și doar extrem de rar ai nevoie de mai mult, e cam sucit să iei balenă gândindu-te să o ai la scară în cazurile alea excepționale, dar când colo să o trămbălești toată ziua într-un regim de utilizare în care nu strălucește. Gen SUV, sau 4x4, sau tracțiune spate, sau motor mai mare de 1,4-1,6l. Ca mine când mi-am luat procesor i5 din seria K, că poate poate cândva o să-l overclockez - na uite că or trecut anii și 90% din timp puteam sta cu un Celeron și restul de 10% să zicem că au justificat cache-ul suplimentar, da' încă overclocking n-a pupat. Măcar la mine costul a fost de câteva sute de lei, da' la o mașină e sute sau mii de euro doar fiindcă moft. Când chiar o să ai nevoie de o mașină mai mare decât păduchele de oraș, poți să închiriezi una fix pentru ce vrei, și probabil tot ieși mai ieftin decât ai fi plătit lună de lună ca să fie a ta și să o folosești aiurea.

[later edit] Ah și încă ceva, cu Prius e diferență (mare) între generații. Prima generație avea sute de kile de baterii cu care mergea electric doar câteva minute, pe ideea că cea mai mare poluare e produsă la plecarea de pe loc și atunci e ideal să funcționeze electric. Dup-aia intra motorul pe benzină, care era castrat electronic, încât chiar și singur în mașină simțeai că e o balenă mare și neputincioasă, darămite și cu pasageri și bagaje (că loc avea destul). Și uite cum ajungeai să dezactivezi modul eco și să stai mai mult în sport, unde simțeai că poți face o depășire în mai puțin de un sfert de ceas, da' simțeai la buzunar eficiența inferioară a motorului pe benzină de putere prea mică pentru masa mașinii.

Iar implementarea hibridului Toyota a rămas cam la fel. Tocmai a făcut două configurații pentru Toyota Auris Touring Sports, una „Hybrid Cool” și alta „1,2 Multidrive S Comfort”. La exact aceleași dotări, hibrida e cu 800€ mai ieftină, clasă A+ în loc de C la emisiile de CO2 (81g în loc de 110g și consum combinat de 3,5l/100km în loc de 4,8l/100km), și asta în condițiile în care hibrida are un motor de 1800cmc cu intake port și 99CP (motorul electric având doar 82cp iar în mod hibrid putând ajunge maxim la 136cp) pe când ailantă are 1200cmc cu injecție directă și 116cp. DAR hibrida are cu 130 kile în plus și e mai puturoasă la accelerare.

Acuma nuș' ce mă încălzește mai bine, faptul că mă momește cu un preț mai mic cu 800€ la un cost total de aproape 30k€ și ideea că poluez mai puțin da' mereu voi avea senzația că merg cu un obez pe bancheta din spate și după 3 ani schimbul bateriilor va costa o mică avere, sau să dau ăia 800€ în plus și să am o mașină încăpătoare și snappy, și oricum la 1200cmc și 110g emisii de CO2 e muuuuult mai bine decât alte motoare care pentru aceiași circa 120CP au un motor mai mare și produc peste 140g CO2.

Expunerea asta e doar ca idee comparativă între hibridă și non-hibridă. Prin țări cu apă caldă unde garanția producătorului îți acoperă schimbul bateriilor după 3 ani ar fi o opțiune valabilă, da' să te încalți cu una second hand în România, I dunno.
 
Subaru nu e chiar o masina de care sa nu-ti pese, din mai multe motive.
Nu ti-o recomand pentru ca singurul service cu adevarat bun e doar in Brasov.
La Subaru, depinde de an, dar in general cele cu motoare sub 2 litri inainte de 2015 sunt cam ciudatele in interior. Cele cu 2-2.5 litri de genul WRX sau WRX STI nici nu se pune problema sa fie masini de mers prin oras, sunt foarte naravase, consuma mult, au ambreiajul tare de ma rupe si pe mine la picioare si multe altele incompatibile cu o doamna micuta.
Toyota sunt average cars, fiabile, dar nu exceleaza cu nimic. Daca asta ai nevoie, da-i bataie. Seamana mult cu Civic simplu, nu Type S/R.

Am uitat: eu am un cui pentru SUV/CUV in special privind vizibilitatea.
 
Eu n-am suferit legat de vizibilitate comparat cu Polo, dar asta și pentru că are senzori și radare și cameră de marșarier. Altfel într-adevăr era ceva mai complicat de parcat pe la mine. În timpul mersului e cam la fel, în afară de o problemă cunoscută (stâlpi A groși/poziționați cam prost; au rezolvat problema la modelul 2017, dar nu mi-aș lua așa ceva, au pus mult prea mult crom pentru gusturile mele).

Vizibilitatea în față (cam poți vedea peste mașina din față, dacă e "normală") și paralaxa (care-ți oferă o estimare mai bună a vitezei celorlaltor mașini) dată de poziția înălțată ajută mult în trafic.
 
Poți încerca un Mondeo mk3 sau mk4, nu sunt chiar tancuri ca dimensiuni și sunt decente și ca întreținere și dpdv al dotărilor ar fi peste ce ai la Fusion. Motoarele nu-s rele deloc, 1.8 benzină este ok de exemplu.

Apropos de stâlpi groși/prost poziționați, A sunt incredibil de enervanți la mașinile după 2008ish, dar asta-i de la elementele de siguranță. Mai faci mișcare în scaun și ai imagini compozite cu ce se întâmplă acolo :biggrin:
 
Multam' baieti pentru toate ideile/sugestiile. Am ce rumega in iarna asta. :biggrin:
Momentan sunt intrigat de Prius si citesc cit se poate despre ea. Am neglijat segmentul hibrid din cauza ca sunt genul de om la care ori e alba ori e neagra, cu griul nu ma prea impac. Deci ori combustibil clasic ori electrica dar se pare ca m-am inselat iar hibridul e foarte viabil.

I-am aratat-o si doamnei si surprinzator a fost de acord cu ideea/modelul. Referitor la baterii/utilizare un posesor de Prius mi-a zis cam asa

Am Prius-ul din 2007(fabricat oct2013), in decembrie face 10 ani si 100000 km la mine in parohie. Am schimbat rulmentii pe fata, ca piese majore. in rest, o singura data franarea si vreo mana de becuri. NICI o picatura de rugina pe caroserie. Mers si singur si cu inca 4 in masina si bagaje, absolut fara nicio emotie. In 4 insi am ajuns pana la Pestera Ialomicioara...

Bateriile nu cred ca ar face probleme, decat la cine stie ce varsta sau utilizare. Nu cred ca s-a stabilit statistic cand incep sa puna probleme. La mine sunt OK. Totul e sa lasi sistemul sa-si faca treaba singur, si sa nu fie obturata evacuarea de la ventilatia bateriilor(care e cam langa umarul drept al pasagerului din dreapta spate).
Eventual, setul de baterii ar fi vreo 2000 de euro. Cu inca atatia bani, ai putea s-o faci plug-in, numai ca trebuie sa renunti la roata de rezerva. Si iesi la un consum de aprox 1.5l% in Bucuresti.

Am si fugarit-o, si pe autostrada si prin serpentine, am facut si aproape offroad(nu prin noroaie).
Pozitia la volan e destul de inalta, spatiu e suficient si pentru gabaritul din specificatii.
 
Setul de baterii e 2000€ la băieți în târg (de fapt am auzit exact prețul ăsta la niște întreprinzători prin Ungaria), unul original e de vreo 3 ori mai scump din câte știu. Iar la cum poate arde litiul, nu mi-aș lua din târg nici dacă mi-l dai gratis :frown:. Dar da, la modul vostru de utilizare ar merge foarte bine ceva hibrid (mai ales plug-in, dacă ai unde încărca ușor = curte).

Din ce ai scris mai sus, nu mi-e clar cum o mașină fabricată în 2013 face 10 ani curând.
 
A gresit omu' o cifra. :smile:

Fabricat in 2003, cumparata de la Toyota nustiucum din Germania in 2007 cu 40000km la bord =4 ani vechime. Apoi 2007-2017=10ani si cam 140000km la bord.

Momentan Prius e in pole-position ca sa zic asa. Foarte interesanta. Sper ca pina la anu' sa nu-mi piara entuziasmul. :biggrin:
 
Consum de 1.5 la suta in Bucuresti imi vine foarte greu sa cred.
Asta plug-in, cu baterii încărcate acasă, folosit benzină doar când se termină bateriile sau depășești o anumită viteză. Cu costuri ascunse, dar 1.5 litri de benzină :smile:.

Așa erau unii prin US cu ditamai articolul "iată cât de mici sunt costurile cu Tesla în 200k mile", și comparau în stilul "uite, cu Tesla am consumat $0 cu energia, pe când dacă băgam benzină era $15000", fără să menționeze că de fapt ei încărcau mașina întotdeauna la serviciu, așa că $0 cost cu energia _pentru ei_, pentru că plătea altcineva curentul.
 
Back
Top