Verificare kilometraj masina SH

AC-ul a fost reparat anul trecut cind mi s-a gaurit radiatorul. El e OK atita vreme cit nu sunt temperaturi Venusiene p'afara.
Geamurile erau inchise dar aia cu recircularea nu mi-a dat prin cap. N-am incercat niciodata sa racesc recircularea. :embarassed:

Mersi Quark, party pooper as always. :biggrin2:
Ofcorz ca nu mi-a dat prin cap nici asta.
 
Micropori, chestii nestrânse; e o instalație cu țevi metalice care trebuie să stea bine izolată în timp ce toată mașina se bâțâie. La mine la Polo trebuie cam o dată la 2 ani, că se mai "pierde pe drum". Și n-a avut lovituri/găuri/umblat la instalație niciodată.
 
Am cateva patanii cu geamurile.
Masina tatalui meu are folii pe geamurile din spate. Asa a cumparat-o din Belgia el cu manuta lui, asa s-a dus cu ea la RAR. Habar nu am cum a facut, dar a trecut cu ea asa si evident nu are nici la mentiuni nimic trecut cum ca ar avea folie sau geamuri colorate. La ITP a trecut mereu fara sa aibe nicio viza si nicio hartiuta prin care sa ateste foliile. In schimb am avut probleme cu unul de la Polutia Comunitara. In final l-am dovedit, eu efectiv sustineam ca asa sunt geamurile de fabrica si ca altfel el trebuie sa justifice in locul RAR la inmatriculare de ce au acceptat masina asa. Practic ei nu pot demonstra ca ai pus folia dupa inmatricularea iar la RAR nu pot autentifica faptul ca modificarea a fost facuta legal sau nu in alta tara. Sau probabil pot dar le e prea greu si lene si accepta masina asa cum este ea. Politistul nu poate stii ca masina este sau nu achizitionata din alta tara. Tarasenia continua, bataia de cap e mare, mai bine te lasa in pace.
In schimb la a mea, am folii si pe fata si pe spate (asa am achizitionat-o) iar pentru spate mi-au cerut la ITP o hartie doveditoare ca au fost montate in service omologat. Abtipildul de sub folie nu l-a convins pe nea de acolo. Dar pe fata nici nu s-a prins ca ar fi folii doar ca probabil a ajutat si faptul ca masina este neagra, cu interior negru, cu geamuri si luneta pe spate iar pe fata gradientul este foarte mic, cu siguranta nici nu s-a prins ca nu sunt geamurile goale.
Iar cand ma mai opreste cineva in trafic, mi-am format naravul sa deschid ambele geamuri pe fata ca sa nu le dau motiv de galceava.

Recunosc ca la 32-35 grade in masina fara folie, discomfortul e mare cand e soarele sus pe cer cu tot aerul pornit. Motivul este ca pielea iti este bombardata de soare si apoi aerul bate rece in tine. Neplacut. Cu folie am resimtit chestia aceasta la 38-40C abia si chiar si atunci era mult mai slab discomfortul.
 
Stiu ca la SuperNova cu motor de 75CP si AC, ambele Renault, aerul conditionat se simtea in fata dar nu facea fata pentru toata masina. motor mic, compresor mic.

hulubei, Politia Locala nu are treaba cu geamurile, nu au voie sa opreasca masini pe strada decat daca circuli pe contrasens pe strazi cu sens unic, in rest doar sa dau amenzi de parcare.
 
Ei, eu i-am intrebat pentru ce iar raspunsul lor a fost "control pe linie de documente". Iar eu le-am replicat "adica control de rutina!". Ei au revenit cu ideea lor de controle pe linie de documente si eu a mea si am tinut asta vreo 3 minute asa. Apoi le-a venit ideea cu geamurile. Pe vremea aceea erau unii care dadeau si amenda la trecerea de pietoni, ma intreb in baza carei legi. Nu ma ma mir sa nu fi dat si pe viteza :smile:
 
Lol, si-au gasit si ei pe cineva.

Nu au dreptul sa controleze actele masinilor. Au legea lor speciala, Google it.
 
Tint-ul de pe geamuri laterale poate ajunge la 30% legal (din câte știu lege europeană, adică încă i se mai aplică și lui Neo). Pe geamuri spate/lunetă poți să pui și 100% dacă vrei.
Nu știu de legea UE, dar aici este plin de mașini tintuite până-n pânzele negre și pe laterale față :smile:
 
Legea UE nu exista, exista directive care trebuie transpuse in legislatia locala, dar aia uneori se intampla cu intarziere, uneori nu se intampla niciodata si prea des chiar nu trebuie aplicata pentru ca se dau exceptii pentru tarile cu numar impar si supraunitar de testicole.
 
aici este plin de mașini tintuite până-n pânzele negre și pe laterale față
Și aici, of course, că și polițiștii sunt oameni, legea e negociabilă. Chiar mă uitam azi în parcare, mai mult de 1 din 5 au chestii negre pe geamurile laterale.

În Thailanda majoritatea mașinilor aveau folie și pe parbriz, unele chiar reflectorizantă.
 
Și aici, of course, că și polițiștii sunt oameni, legea e negociabilă. Chiar mă uitam azi în parcare, mai mult de 1 din 5 au chestii negre pe geamurile laterale.

În Thailanda majoritatea mașinilor aveau folie și pe parbriz, unele chiar reflectorizantă.

Nu cred că nțelegi, aici legea nu se discută, dacă există iei amendă de nu te vezi :smile: Mai ales pentru ceva atât de vizibil.


 
OK, programez si o verificare agent in instalatia AC. :climb:

Done

AC.jpg

Lipsa 370 ml sau cum se masoara chestia de-a bagat-o acolo. Zice ca instalatia e etansa deci ori amicul meu asa mi-a umplut-o anul trecut ori instalatia nu e etansa. :biggrin:
Oricum nu mai conteaza. 50 lei verificarea plus 37 lei pentru completare.
Am mai bifat una. Incet-incet ma apropii de inchirierea masinii de care zicea Pache. :bravo:
 
Și se și simte ceva mai bine?

Aia cu închiriatul mașinii e reală; iar consumul unei mașini întreținute "corect" dar nefolosită zilnic e de fapt neglijabil față de restul de costuri.
 
Sunt multe de pus in balanta. Sunt cazuri in care masina de chirie este si ea in mare parte utila doar pentru concedii si drumetii: locuiesti si muncesti in Bucuresti iar rudele sunt tot in Bucuresti sau le vizitezi cam doar in concedii. In rest Uber daca se poate sau TAXI sau chiar mijloc de transport in comun ori bicicleta.
Sunt situatii in cate masina de chirie devibe o optiune viabila a la long, precum mers zilnic cu ea cativa zeci chiar de Km dar nu iti pasa deloc de masina pe care o conduci si nu iti pasa nici de ce se intampla cu ea. Problema intervine cand esti putin motorist si vrei ceva mai deosebit, mai al tau, la care sa mai freci din cand in cand, sa o ingrijesti si tot asa. Atunci nu prea mai ies calculele cu inchiriat. Pe afara merge treaba cu leasing si buy back, practic zici ca e masina de chirie dar o poti si boteza si te si ingrijesti de ea (intretinere ca in rest cum iese din garantie, alta noua).


 
Și se și simte ceva mai bine?

Aia cu închiriatul mașinii e reală; iar consumul unei mașini întreținute "corect" dar nefolosită zilnic e de fapt neglijabil față de restul de costuri.
Mnu chiar.

Fuelio îmi spune ceva gen 26000 mile, 3372 litri (£4100), costuri întreținere 3700 și ceva (revizii, cauciucuri, remap, asigurare, taxa de drum).


Deci chiar dacă nu merg zilnic cu ea, costurile de întreținere nu sunt chiar obscene. Iar o mașină personală va fi mereu acolo când ai nevoie de ea, și crede-mă, nu puține sunt situațiile în care nu ai de unde să te scarpini de un taxi urgent.
 
Back
Top