Uzura vopselei e inofensivă, dacă nu a ajuns foarte în profunzime încât să producă rugină. Duci mașina la un atelier premium de car detailing și în mai puțin de 200€ îți rezolvă 70-90% din zgârieturi plus niște straturi protectoare de ceară (nu ceară naturală carnauba care ține foarte puțin, ci sealant sintetic rezistent cu lunile). Poți face economie și să faci tu toată operațiunea, dar necesită multă migală și mult timp, cu atât mai mult pentru cineva care n-a mai făcut asta ca să știe cum să identifice și să trateze fiecare zonă a caroseriei. Unele operațiuni se fac evitând lumina directă a soarelui, și nu toți avem garaje acoperite.
Dar o uzură similară va avea și parbrizul, chiar și fără lovituri/ciobituri evidente tot va avea microzgârieturi de la praf, spălare, nisip împrăștiat iarna (deși prin vest se folosește cu precădere soluția lichidă de clorură de calciu/clorură de magneziu, doar pe-aici prin est încă se mai dă cu nisip și sare). Noaptea vei vedea steluțe și cerculețe în dreptul fiecărui punct luminos de afară, iar pe ploaie/ninsoare nu se curăță parbrizul bine și vezi neclar, iar asta nu mai e problemă cosmetică ci problemă de siguranță a mașinii. Singura remediere e înlocuirea parbrizului, între 200-400€ la reprezentanță sau 60-100€ la un atelier gen AGER.
Dar o uzură similară va avea și parbrizul, chiar și fără lovituri/ciobituri evidente tot va avea microzgârieturi de la praf, spălare, nisip împrăștiat iarna (deși prin vest se folosește cu precădere soluția lichidă de clorură de calciu/clorură de magneziu, doar pe-aici prin est încă se mai dă cu nisip și sare). Noaptea vei vedea steluțe și cerculețe în dreptul fiecărui punct luminos de afară, iar pe ploaie/ninsoare nu se curăță parbrizul bine și vezi neclar, iar asta nu mai e problemă cosmetică ci problemă de siguranță a mașinii. Singura remediere e înlocuirea parbrizului, între 200-400€ la reprezentanță sau 60-100€ la un atelier gen AGER.