Verificare kilometraj masina SH

Inca o intrebare de habarnist despre uleiul de motor.

La Fusion-ul meu 1.4 pe benzinna nenii de la Ford zic ca tre' sa bag Formula Ford 5W30. Asa am facut anul trecut si nu am de ce sa ma pling dar ma intreb daca alt ulei (care respecta specificatiile Ford pentru motorul meu ofcorz) ar fi prea bun, prea ca la tara fata de asta de la Ford.

Par egzample:
Liqui Moly Leichtlauf Special F 5W-30
ARAL HIGH TRONIC F 5W-30
Castrol Magnatec Professional Ford A5 5W30
Valvoline DuraBlend Fe 5W30

Sa zicem ca uleiul de la Ford conduce binisor prin prisma pretului dar sunt dispus sa dau citiva zeci de lei in plus pe altul dar sa stiu ca si face ceva in plus fata de recomandarea din fabrica.

Pareri?
 
5w30 user here. Eu bag in ultima vreme numai Mobil 1. Totul merge uns. :approve:
Dacă tot bagi M1, încearcă 0W40, e mult mai bun. Cică ar avea sintetic în el. 5W30 e hidrocracat. :wink:

PS: aoleo, tu erai cu Matizu'... păi, caută ulei de mecanisme fine. :hihi: Sau Floriol că n-are colesterol și să nu te trezești cu vreun Hummer în loc de Matiz. :jumpy:

Zi și câți km ai la bord.
 
Ei, e fată mare! Mai merge cu 5W30. Cică dacă prinzi pe un schimb de ulei preponderent anotimp călduros, e bine să mergi pe 40 a doua cifră.
 
Baliverne. Nicio carte a masinii nu specifica de anotimpuri ci doar de un tip de ulei. Este simplu, toate motoarele recente se incalzesc suficient de repede la temperatura normala de lucru si sunt suficient de complexe incat necesarul sa fie strict si la obiect. Asa ca luati-va dupa mecanicii de 1310 eventual fosti zugravi care cred ca filtrul de particule se curata odata cu forjarea motorului cand cica cureti si turbina ca de aia iese negreala aia in spate, nicidecum ca atunci fortezi mai multa motorina utilizand debitmetre decalibrate si sisteme cu diverse peirderi de presiuni de aer. Mai sunt aia destepti care calculeaza cu trei simpla ca la un numar ridicat de km (ridicat dupa abacul lor metafizicospatial) ca ai nevoie de ulei mai dens pentru ca cica sa curga mai greu prin uzura marita formata de frecarea pistoanelor in camasi ca altfel probabil el se duce intr-o gaura neagra si joaca acolo table cu lichidul de racire. Evident ca lagarele turbinei sufera si presiunea dorita nu este cea realizata, deci ajungi la fumegaraia aceea infecta. Sa nu uitam ca la un numar rezonabil de km injectoarele dau bine pe tester dar au curgeri ca porcii mai ales cand dai forja ca se mai inchid poimaine cand apuca, ce ziceam, fum negru. A si ce-i cu ala de ne cramponam atat? Pai impute filtrul ala de particule care va cere regenerari mai dese si va avea oricum masina o temperatura putin mai ridicata mai des la combustie care imbatraneste uleiul mult mai rapid, plus contaminrea uleiului cu motorina si tot asa.

Concluzie, pune ce scrie producatorul in carte ca el nu e mai prost ca vanzatorul de uleiuri ce part-time mai vinde si produse Oriflame pe la colegele nevestei la munca. Iar daca uleiul Ford este mai ieftin bucura-te si eventual schimba-l mai des decat ai fi facut-o cand puneai un ulei mai scump si despre care ori te durea sufletul sa il schimbi ori credeai ca tine mai mult datorita pretului. Ulei proaspat cat mai des cu atat mai bine. Si nu uita sa resetezi cand si cum trebuie si serviceul in computerul masinii caci asa va stii cat mai bine sa-ti indice schimbarea anticipata de ulei datorita regenerarilor si stilului tau de mers (cazul diesel evident).
 
Decat sa scrii mult si prost, mai bine studiezi: in manualele de la masini sunt trecute tipurile de ulei in functie de temperaturile de exploatare. De asemenea motoarele atomice recente se incalzesc suficient de repede, dar alea normale nu: cam 10-15 minute la o masina cu motor diesel fabricat de VAG cand afara sunt -5...-10 grade Celsius - e confirmat de VAG dar na, tu stii mai bine. De pilda, uleiurile din cartea VAG (motoare pe Polo, Golf, Passat) sunt 5W30 si 5W40, diferenta fiind de ... temperatura de utilizare.
De asemenea motoarele cu piston de aviatie, low tech probabil, au perioada de incalzire obligatorie pe baza temperaturii uleiului (nu a apei) care dureaza peste 5 minute la temperaturi aproape de 0 grade Celsius, dar probabil aia sunt tampiti si tu stii mai bine.

Cine e zugravul? I-ai imprumutat contul tau pe forum si s-a apucat sa scrie?

ai nevoie de ulei mai dens pentru ca cica sa curga mai greu prin uzura marita formata de frecarea pistoanelor in camasi
Si cand te gandesti ce cretini predau in facultatile de profil, ei chiar spun chestia asta la curs. Nu se duce in gaurile negre uleiul ala, ci in camera de ardere si iese pe esapament sub forma de fum. O zice un absolvent promotia 2015 (facultatea)-2017 (master), inginer RAR. Studii la Cluj si Varsovia, ca profesori tampiti sunt si prin alte tari.
 
Vorbeam de automobile din generatii recente si cu motoare de automobil si nu avion. Si imi pare rau dar nu am avut contact cu VAG de multi ani ori porcariile cu care am mers aveau in carte un singur ulei per tip de motor pentru zona geografica unde se comercializa. Intocmai cu recomandarile pentru combustibil. Iar de zugravii ajunsi mecanici ca stiu cum e cu cheia fixa iar cu tubulara nu a fost greu nu cred ca e cazul de facultate plus master (care sper ca a fost facute altfel ca automatizarile si telecomunicatiile mele din punct de vedere al actualitatii si nu neaparat acuratetii materiei in special as zice). Nu cred ca face nimeni acest efort ca sa vanda anvelope si ulei pe 1500 lei pe luna, pachet salarial motivant de altfel. Imi inchipui ca persoana de care zici nu strange la mana ci foloseste o dinamometrica in mod corespunzator si calibrata periodic.




Bun, nu e VAG, dar imi e clar ca-mi da o pleiada de uleiuri ca sa nu fac scandal ca ma limiteaza apoi imi spune ca aprobat e uleiul lor care e de un singur fel. Cu alte cuvinte daca ti se strica masina pe motiv de ulei si nu e al lor, e vina ta dar reciproca este ca cea mai buna varianta este 5w30. Imi scapa mie mentiune legata de anotimp undeva? Aici varianta PDF completa.
Presupun ca sunt macar cativa la BMW care au facut si ei macar o scoala profesionala despre motoare cand s-au decis ca 5w30 e de folosit. Evident, intram in polemici legate de "for the entire life of the vehicle" care undeva in subsol spune ca inseamna 180.000Km sau 3 ani ori similar dar sa spui ca altceva e mai bun de la 200.000 km incolo este o pura speculatie la fel de gogonata precum ca 5w30 este bun si la fel ca predictia de cutremure fara un studiu amanuntit in spate.
Nu vreau sa te supar, sunt doar satul de miturile urbane si forumistice.
 

Attachments

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    499.4 KB · Views: 14
Eu cred ca va scapa elementul esential: se spune ca 60% din uleiul din .ro este falsificat. :smile:
 
Baliverne. Nicio carte a masinii nu specifica de anotimpuri ci doar de un tip de ulei. Este simplu, toate motoarele recente se incalzesc suficient de repede la temperatura normala de lucru...
Nu e vorba doar de temperatura motorului, ci de adaosul de căldură adus de asfaltul încins, fiindcă verile româneşti nu mai sunt ca iarna, cum erau odată. Astfel, un xW30 brusc devine prea subţire. Da' tu pune ce scrie strict în cartea maşinii, dacă eşti împăcat. Eu prefer să pun un M1 0W40 şi să stau absolut liniştit 15.000 km, fie vară, fie iarnă.

PS: eşti aidoma unui coleg de-al meu de serviciu, care pune (conform cărţii) un jeg de Castrol Magnatec 5W40, recunoscut ca fiind printre cele mai proaste uleiuri de pe piaţă, când i-ar merge liniştit cu orice alt ulei mai bun.

PPS: pe de altă parte, motoarele actuale sunt încă în uz (boboc) când tablele încep să curgă de pe maşini. Aşa că, mai important e schimbul făcut la timp, decât uleiul folosit, cu condiţia ca acesta din urmă să respecte cerinţele motorului.
 
Domnilor, a doua cifra este legata de temperatura de functionare a motorului, nu de temperatura ambientala.
Astea fiind spuse, nu pot decat sa-l sustin pe hulubei
 
La mine in cartea masinii asa scrie.

ulei.jpg

Inteleg ca 5W30 e de preferat dar nu strica nici 5W40. Nedumerirea mea era daca sa schimb uleiul Ford cu un alt brand care e aproape dublu la pret si daca acel pret se reflecta si in calitatile uleiului (presupunind ca toate alegerile ar fi genuine si nu contrafacute ofcorz).
Din cite inteleg nu prea se justifica si mai bine schimb uleiul Ford mai des.

Daca am inteles bine io-s lamurit, in rest continuati ca e interesanta discutia. :smile:
 
Pentru că Fusion nu e nici avion, nici BMW seria 5, probabil ce e scris în manualul de utilizare e ok. Adică:
Vehicle fluids
Engine oil: WSS-M2C913-C (Castrol Engine Oil*)

* Providing it meets the specification defined by WSS-M2C913-C, you can also use Ford
Topping up the oil: If you are unable to find an oil that meets the specification defined
by WSS-M2C913-C, you must use SAE 5W-30 (preferred),SAE 5W-40 (except vehicles
with E85 fuel) or SAE 10W-40 that meets the specification defined by either ACEA
A5/B5 (preferred) or ACEA A3/B3. Using these oils can result in longer engine cranking
periods, reduced engine performance, reduced fuel economy and increased emission
levels.
CAUTION
Do not use oils which do not meet the specifications or requirements. Use of
unsuitable oil may lead to engine damage which is not covered by the Ford Warranty.
Note: If you operate your vehicle in temperatures below -20°C (68°F), you must not use
SAE 10W-40 engine oil.
Castrol engine oil recommended.

Manual utilizare

Cât timp mașina aia nu are regim de exploatare deosebit (curse, mers mult în sarcină mare) orice 5W30 e ok. A rezistat 140.000km, nu moare din cauza uleiului schimbat la timp.
 
burebista mergi pe recomandarea 5w30 ca-l gasesti pe toate drumurile. Nu-i nevoie sa-ti bati capul cu asa ceva.
Orice brand mare are uleiuri de calitate mai buna decat vroia masina ta cand a fost fabricata.
 
Back
Top