Verificare kilometraj masina SH

Cu poza in fata, comentarii:
- tensiunea se masoara cu motorul oprit. Bateria e plina la ~ 12.7V
- la relanti incarcarea de la alternator e minima, asa ca 13.1V s-ar putea sa fie ok
- tensiunea minima se masoara cand dai la cheie sa porneasca motorul si nu trebuie sa coboare sub 11V, altfel bateria nu prea mai are viata
- la incarcare la turatie de minim 2000 de ture trebuie sa ai intre 13.6 si 14.4.
 
Nu stiu ce inseamna ce-ai zis. E de bine sau de rau? :biggrin:
De când ai bateria pe mașină? Nu că n-ar pica și dacă ar fi relativ nouă. :biggrin:
E cel mai simplu să-ți dai seama dacă e pe ducă, în mod normal, de bătrânețe. Altfel, e mai greu.
 
Pai anul trecut cind mi-a fost adusa din Germania proprietarul a zis ca a schimbat-o recent. :biggrin:
Atita stiu.

Oricum situatia e sub monitorizare si dupa info de la Adi prima oara cind ajung la cumnata-meu o masor din toate pozitiile.
 
Să nu uiți să-i scoți și borna când o măsori. Nu de alta, dar să nu fi omis proprietarul să-ți spună că ai un mic scurt pe-acolo. :hihi: Glumesc!
 
Bateriile astea auto in general pica fix cand vor ele, fara sa tina cont de verificarile la care au fost supuse. In cazul lor, cred ca o vizita la popa chiar ar ajuta. :goofy:
 
Da, ajută, mai ales dacă popa vinde și acumulatori pe lângă lumânări și tămâie.
 
...ia, sa suflu eu in iaurt si sa scot ELM-ul 327 din mufa OBD ... chiar n-are rost sa zaca infipt tot timpul, plus ca daca mai zic si 2 oameni mari ca jucaria aia trage la masea pe ascuns ... am mai ramas eu intr-o iarna dirdiind linga masina, dupa ce lasasem toata noaptea un telefon la incarcat din mufa de bricheta.
 
O aproximatie grosiera: un acumulator de 55Ah tine un curent de 55A timp de o ora (teoretic) sau un curent de 5.5A timp de 10 ore sau un curent de 0.55A timp de 100 ore, etc... Orientativ.
In regim normal de lucru se aplica varianta 2, adica trebuie sa tina un curent de 10% din capacitate, timp de 10 ore, daca e absolut nou si incarcat 100%.
In rest e folclor urban. :goofy:
 
Last edited:
Temperatura intervine la cât de mult stai lângă acumulatorul ăla făcând experimente până te ia frigul și-ți bagi piciorul în uitatul cu orele la un multimetru.
 
Ideea e ca orice ar spune teoria, daca da putin cu frig, bateria poate sa-ti moara indiferent cat de bine masoara cu o zi inainte. :dracu:
 
Iar la diesel bujiile sunt tinute mult mai mult timp in functiune la rece. (A se citi: cand e frig afara, bujiile incandescente sunt puse sub tensiune o perioada de timp mai indelungata pentru a incalzi capul cilindrului pentru a crea premize in vederea autoaprinderii carburantului). Cateodata nu mai ramane zeama sa invarta si demarorul. Ma rog, mai depinde si de ce compresie ai pe acolo.
 
Apropo: o recomandare de solutie de bagat in rezervor pt. curatarea injectoarelor (benzina)? Da, stiu ca benzina e teoretic aditivata cu asa ceva, dar.
 
Din ce am studiat: benzina. Chestiile din magazine sunt combinatii de kerosen si alte hidrocarburi, nimic deosebit: le bagi in rezervor, ard, placebo ++.
 
Păi, în cazul ăsta, o sesiune de 10-15min de mers la turații mari, cu accelerări vioaie în treptele 2-3, apoi încă 10-15 minute de mers liniștit - pentru răcire, e exact ce recomandă doctorul.
 
Accelerarile vioaie nu cred ca sunt necesare, in schimb un pic de mers la turatie mare (pe autostrada, nu in fata blocului) s-ar putea. Combinat cu o curatare de bujii, daca e cazul, si niste filtre, efectul placebo creste cu un plus.

Unii recomanda sa pui o jumatate de litru de ulei in rezervor cand mai ai vreo 10 litri de benzina si sa mergi asa pana e rezervorul aproape gol, dar sunt 2 probleme: o sa fumege si nu stiu daca ce zic aia e bine sau doar bat campii. Un var care e inginer autorizat RAR (tocmai a terminat constructii de masini la Cluj si e la specializare in Varsovia) zicea ca de stricat nu strica, dar nici nu ar trebui sa conteze la motoarele moderne, adica ar fi doar un alt placebo.
 
Back
Top