Chestii interesante și faine prin Windows (la care nu mă așteptam, mai demult nu funcționa așa out of the box); server (VM pe NAS) = win 2016 server cu share-uri "normale" SMB, client (dekstop) = Win 10 Pro; ambele au câte 2 plăci de rețea, în subnet-uri diferite, una de 1Gbps și cealaltă de 10Gbps
- copiat de pe un share pe altul de pe client; aproape 0 trafic pe rețea, se trimit doar comenzile către server și ăla face toată treaba local; clientul raportează status-ul și graficul de viteză în timp real
- accesat share de pe server cu IP-ul de pe 1Gbps; viteza e 10Gbps, pentru că trece transparent pe cealaltă conexiune chiar dacă nu i-ai zis asta; chestia funcționează cât timp sunt enabled ambele conexiuni
- pornit copiere masivă de pe server pe client (folosește clar conexiunea de 10Gbps); dat disable la placa de 10Gbps, trece transparent (în timpul copierii unui fișier) pe conexiunea de 1Gbps; dat enable la placa de 10Gbps, revine la ea.
Când a scăzut viteza am dat disable la placa de 10Gbit, când a făcut gâlma următoare i-am dat enable dar se terminase RAM-ul desktop-ului (target-ul e un HDD, n-are cum 500MB susținut):
Ce nu-mi place e că unele aplicații și mai ales jocuri n-au chef să folosească share-uri de rețea, ori nu le văd deloc, ori dau eroare, chiar dacă-s montate local; trebue să văd cum merge iSCSI, că apare ca disc local, la alea n-ar trebui să mai facă cineva nazuri.