Se poate Hi-Fi pe computer? (experienţe personale)

Eu sunt in continuare de acord ca dulapii sunt greu spre imposibil de potrivit in sub 20 mp pentru ca am testat personal, nu pentru ca m-a aburit vreun dealer, dar imi pun sperante in sistemul cu bass-reflex spre podea si in faptul ca dealerul de Elac s-a jurat ca FS 189 suna chiar mai "strans" pe bass decat FS 187 deci ar putea sta si intr-un spatiu mai mic. Oricum nu i-am promis ca le iau, testam si dupa aia sarim cu banul, ca nu-s deloc ieftine...
 
Daca ai prea mult "ceva" intotdeauna poti sa atenuezi acel ceva prin diverse metode. Daca insa ai prea putin sau deloc, n-ai cum sa mai refaci (semnalul lipsa). Creierul saracul incearca sa te pacaleasca (vezi "missing fundamental") dar asta nu inseamna ca acel sunet exista in realitate. :wink:
 
Corect, dar nu mi se pare deloc esential ca boxele sa fie capabile de a reda toate frecventele audibile pentru a face muzica extrem de placut de ascultat... din punctul meu de vedere pot lipsi complet anumite frecvente, sunt dispus la acest compromis pentru a obtine un sunet rapid, dinamic, detaliat, pe restul de 95% din frecventele audibile.

Later Edit...
Elac FS 189 care sunt mai mari decat credeam si BS 52.2 adica cele mai mici si mai ieftine boxe de la acelasi producator. Love them both. :biggrin:

 
Deci, care e rezultatul comparatiei?

Ce fel de boxe face Jamo? Nu prea am mai vazut pe piata, iar cand am vazut se vindeau la kilogram prin magazine gen Media Galaxy sau Carrefour. Are sens?

De asemenea ce stiti despre Yamaha NS-555?
 
Jamo face de la boxe de la model supermarket pana la scule bune; ca la orice alt producator, calitatea se reflecta in pret deci cu cat e mai scumpa cu atat e mai buna boxa. Yamaha la fel, are modele de supermarket si modele decente, spre deosebire de Jamo in zona hi-end nu au intrat niciodata. NS-555 sunt niste boxe uriase, grele si dirty cheap pentru ce par sa ofere, motiv pentru care nu m-as astepta la prea multe fineturi de la ele... dar in mod sigur se pot auzi foarte tare. :smile:

Cat despre Elac FS 189 sunt cam 95% sanse sa le cumpar; daca nu ascultam nu as fi crezut niciodata ca pot pune asemenea animale in 19 mp, dealungul timpului am mai testat si niste floorstandere de la Mission, Monitor Audio, Wharfedale, Elac FS 247 si sunau prea bubuit si necontrolat in camera asta. Sigur, respectivele boxe nu aveau bass-reflex spre podea si posibill erau special realizate pentru spatii mai mari - intr-un pdf de la Elac am vazut ca ziceau ca FS 187 si FS 189 sunt proiectate pentru camere mici, mijlocii si mari, lucru care nu mai apare precizat la seria 240 de exemplu. Acum mai ramane sa ma decis la pozitionarea in camera pentru ca sunetul difera destul de mult chiar si de la 10 cm, in plus sa vad daca-mi schimb amplificatorul cu Anthem sau raman cu NAD.

P.S. Astazi un amic a descoperit ca aparent sunt putred de bogat, mai exact a aflat cat costa la magazin boxele mele. :goofy: De fapt si actualele FS 187 sunt socant de scumpe, Elac a schimbat finisajul de curand cu unul mai scump, iar cel clasic, mai ieftin, a disparut complet din oferta. :mda:
 
Elac FS 189

Dupa vreo 2 saptamani in care m-am jucat cu pozitionarea boxelor si cu diverse amplificari/surse am ajuns la varianta finala, in care am schimbat doar boxele. Cum spuneam si acum cateva zile, FS 189 sunt capabile sa cante foarte bine si corect in camera mea, mai mult, datorita basului mai rapid si mai bine controlat le-am putut plasa chiar mai aproape de colt decat pe FS 187, ajungand la numai 32.5/37 cm de peretele spate si 31/37 cm de peretele lateral - numai concluzia asta mi-a luat aproape o saptamana de teste, bine ca mi-a venit ideea de a pune capacelele de protectie sub spike-uri ca sa nu umplu mocheta de gauri, capace pe care le-am scos dupa ce am gasit sunetul dorit. :smile:

As putea spune ca rezultatul final este chiar peste asteptarile mele, nu credeam ca voi putea avea un sunet de o asemenea amploare in camera asta micuta. Dinamica este enorma, asculti la volum aparent mediu si cand ridica unu' vocea sau bateristul da in tobe ai impresia ca a umblat cineva la volum. In afara de asta chiar nu mai simt nevoia sa ascult tare deoarece fiecare detaliu, fiecare nota se aude foarte bine definita si la volum mai mic. Cred ca cel mai mult socheaza mediile, difuzorul dedicat face toti banii... ar mai fi multe de spus dar poetul din mine doarme la ora asta, de fapt doarme mai tot timpul dar asta e o alta discutie. :biggrin:

Am avut si Anthem i225 la teste dar spre deosebire de FS 187 (unde era o mare diferenta de control la bass) la FS 189 sunetul a fost mult mai apropiat de cel dat de NAD C375 BEE, cu mici plusuri si minusuri de fiecare parte. Pana la urma am ales sa raman pe NAD pentru transparenta mai mare la inalte (imi place enorm cum lucreaza cu tweeterul JET) si pentru deranjul/cheltuiala care o presupunea amplificatorul Anthem (diferenta de pret + bani pentru un stand deoarece este mult mai adanc ca NAD si nu mai intra pe masa). In plus daca voi face vreodata upgrade la amplificator as vrea sa fie clara diferenta, sa am macar o vaga senzatie ca nu am dat banii pe nimic...

Deci in consecinta as spune ca DA, se pot pune boxe mari in camere de 20 mp, daca au bass-reflex downfire si sunt rapide pe bass. Sigur, mai pot fi situatii in care se pot pune animale mari in camere mici, am vazut asta la un amic si la Realacustic, dar alea nu sunt camere de locuit cu cei zeci de metri patrati de burete, covoare, perdele si alte elemente de acest gen. :mda:

Am facut si o mica galerie cu poze ceva mai bune decat alea de mai devreme. :goofy:

 
Ce se vede in fotografii e pozitia "finală" a boxelor sau doar așa, o plasare in pesaj, pentru foto de mai bună calitate?

PS ai muncit ceva, bănuiesc că sunt destul de grele, 20 kg fiecare?
 
Neah, acum cica testeaza cabluri. Apoi vine amplificatorul, sigur se gaseste ceva mai bun decat NAD si Anthem... :goofy: Boala grea asta...
 
Pentru FS 189 este pozitia finala, de acolo doar le-am indreptat/aliniat la rigla/poloboc si le-am scos protectiile de la spikes; cum spuneam si in postul de mai sus, le-am putut plasa incredibil de aproape de perete fara s-o ia razna basul. Elac FS 187 au ajuns inapoi la importator, mi-a acceptat un buy-back la un pret decent - daca nu facea asta nu aveam bani de upgrade - apropo care le vrea sariti acum ca sigur le da la un pret excelent. Cat despre greutate, la FS 189 Elac zice 23 kg dar cred ca le-au cantarit fara placa aia de jos de sub bass-reflex pentru ca la mine au rezultat la peste 24 kg pe cantarul de coletarie. Acum mai testez un interconect Chord Cobra 3 (pe care l-as lua mai degraba pentru ca-i mai flexibil decat actualul Eagle MC-90) si posibil un DAC Electroacompaniet dar fara intentia de a-l cumpara, just for fun, nu mai fac achizitii majore in viitorul apropiat. Cat despre upgrade la boxe sincer nu stiu cand sau daca se va mai intampla vreodata, poate daca descopar alt brand care suna decent in spatiul asta, sau daca ma mut, altfel am testat deja seria 240 de la Elac si din fericire pentru bugetul meu nu merg puse la mine in camera, suna prea bubuit.

@Quark the end este cand mori, pana atunci... :biggrin:
 
Intrebare de la cineva (discutie pe YM): cu ce sunt mai bune Elac FS 57.2 (580 eur) fata de Yamaha NS-777 (1760 lei)? E genul de intrebare la care nu stiu sa raspund, modelul de Elac e ales doar pentru ca e cel mai ieftin din lista (exemplificativ - cel mai ieftin Elac fata de un Yamaha pe la jumatatea listei).
 
Exista Elac FS 57.2 si in lista de preturi de la avstore deci se pot compara direct. Personal nu am ascultat nici macar unul din cele modele asa ca nu pot spune cu ce sunt mai bune sau mai proaste, dar remarc faptul ca aceeasi intrebare putea fi adresata la comparatia dintre orice alte 2 boxe de pe planeta, avand in vedere ca cele doua modele nu fac parte din aceeasi clasa de pret sau cerinte - ca dimensiuni si putere echivalentul Elac la acel Yamaha ar fi FS 58.2 adica niste boxe mult mai scumpe.
 
Eu pun pariu ca Yamaha alea sunt facute 100% in China, cu difuri chinezesti, PAL chinezesc, cuie chinezesti, aracet chinezesc, etc... :biggrin: La Elac lucrurile stau puuuutin diferit. :wink:
 
Intrebarea era la modul generic: "de ce cele mai ieftine boxe Elac sunt mai scumpe decat mijlocul listei la Yamaha?" Totusi Yamaha nu e Adibas, Suony sau Lin Chan Tan, iar Elac nu e tocmai cea mai celebra firma de boxe, atata tot.
 
Dupa principiul asta Sony ar trebui sa fie cele mai scumpe dar nu sunt. La modul generic, Elac sunt mai scumpe pentru ca sunt mai bune si pentru ca sunt facute in Germania. La modul foarte generic. :smile:
 
OK, la modul generic mi se pare o explicatie plauzibila, e un raspuns suficient de bun la intrebare (++).

Stiu ca Sony face si (very)low-end, Elac se pare ca nu, din ce zici tu.
 
Back
Top