...Intre timp m-am luat de gat cu ambii operatori de cablu mari din Bucuresti.
La RDS am trei contracte si n-au vrut sa-mi accepte plati pe doua dintre contracte pentru ca unul avea niste restante. Le trimit un e-mail la
clienti@rcs-rds.ro in care ii intreb ce treaba au regulile lor interne cu faptul ca eu am trei contracte diferite semnate cu ei, si pe ce baza refuza platile, si n-am primit raspuns. Codul Civil saracul zice exact ce-i aia contract si ce inseamna el. Intre timp am platit restantele, ca erau mici, dar as vrea sa gasesc o adresa de email sau o adresa fizica la care sa le trimit o notificare ca serviciul lor de clienti n-a binevoit sa-mi raspunda. Macar let's stir some shit up.
La UPC treaba e mai imputita: vreau sa reziliez un contract si trebuie sa platesc doua taxe de cate 200 de RON ca asa vor ei, pentru ca mi-au dat o promotie si n-am dus-o pana la capat. Luni le depun o scrisorica la o casierie sau la sediul central, la care o sa primesc numar de ordine (altfel le-o trimit cu confirmare la primire), in care le spun ca
1) conform Codului Civil si (in special) conform art. 84 din
codul consumului n-au voie sa conditioneze rezilierea contractului de vreo obligatie ulterioara sau anterioara (adecatelea sa ma tina prizonier in contract pana platesc eu taxa de reziliere), deci scrisorica respectiva e musai si o denuntare unilaterala a contractului in care ma pish pe ce cred ei;
2) ca faptul ca duduile de la casierie nu vor sa primeasca modemul la casierie e o practica comerciala agresiva (conform art. 9 lit. d din 363/2007, pentru ca ma impiedica intr-un fel neprevazut in contract sa-mi indeplinesc obligatii stipulate in contract care fac parte din procedura de reziliere);
3) ca taxele respective incalca art. 75 si 76 din Codul Consumului (nu sunt stipulate clar si justificate in contract), art. 82 (nu apar ca si conditii care ar putea influenta rezilierea fix cu litere mari langa locul unde am dat eu semnatura), sunt omisiune inselatoare (art. 7 din 363/2007, anexa de contract cu chestiile alea face parte a contractului dar n-a fost semnata de mine si n-am primit-o; obligatiile respective sunt in contract numai pentru serviciul de telefonie dar ei mi le cer pe toate trei, etc), ca din cauza ca sunt clauze ne-negociate direct cu mine, consumatorul (art. 80 din Codul Consumului) si din cauza ca creaza un dezechilibru in detrimentul meu, contrar bunei credinte (ma pun sa platesc diferenta pe toata perioada de serviciu, deci inclusiv sa platesc ceva ce n-am primit) sunt abuzive conform art. 79 din Codul Consumului, s.a.
...dupa care ii amenint cu OPC-ul, evident.
It's a long shot, IANAL, nu vreau sa ma dau drept unul, dar e clar ca totul e la plezneala si ca sunt niste nenorociti, si al dreacu daca o sa le dau vreun ban.
Any thoughts?