Motor de începător

Pentru bărbaţii adevăraţi:
 

Attachments

  • biggest_motorcycle.jpg
    biggest_motorcycle.jpg
    106 KB · Views: 78
Frumoase scutere :biggrin:.

Anyway, Hornetul se pare ca suna din ce in ce mai bine, doar ca e un aspect pe care nu l-am luat in considerare pana acum. La 1.68m inaltime ajung cu picioarele jos? :biggrin:
 
Stai si tu pe varfuri ca femeile, iar ca bonus, cu timpul se dezvolta si bicepsii de atata stat in maini pe ghidon.
 
Şaua la Hornet are 80 cm înălţime. Pune mîna pe un metru şi vezi dacă îţi vine! :biggrin: Dacă nu, Ninja 250R e mai joasă.
 
Frumoase scutere :biggrin:.

Anyway, Hornetul se pare ca suna din ce in ce mai bine, doar ca e un aspect pe care nu l-am luat in considerare pana acum. La 1.68m inaltime ajung cu picioarele jos? :biggrin:

Știu o tipă cu Hornet (a avut CB :smile: ) care are sub 1.68. Dacă ea poate tu nu poți fi mai prejos :biggrin:

Ea merge de vreo 4 ani, Hornet-ul a fost a 4-a motocicletă a ei și era să moară sub un camion cu Hornetul. E doar o coincidență, dar cu celelalte moto nu a avut accidente.

Un cauciuc mai lat nu e neapărat mai bun, dar e mai scump și nu ține mai mulți kilometri. De fapt prețul la toate piesele și consumabilele e mai mare o dată cu cilindreea.
 
Un cauciuc lat e mai stabil dacă e pătrat :biggrin: Despre ce stabilitate vorbim, totuși vrei să poți să te mai apleci pe curbe?

Biciclete mai mari sunt cross, nu enduro. Diferența:
 

Attachments

  • CRF 450R.jpg
    CRF 450R.jpg
    124.8 KB · Views: 54
  • Transalp 2008.jpg
    Transalp 2008.jpg
    49.9 KB · Views: 56
Din poze poate, când stai lângă una parcă se schimbă treaba.

Poi am stat și lângă una, de urcat pe ea am jurat că nu-n viața asta. Dacă e să nu-mi rup gâtul vreau să cad cât mai de jos :biggrin:

Mie personal nu-mi plac cauciucurile subțiri, cel puțin nu pe spate, și mă îndoiesc că nu te poți înclina suficient pe curbe dacă nu adaptezi un cauciuc de mașină în loc de unul de moto pe roata respectivă :biggrin:


Wolfie, cati din cei care au asa ceva si recomanda indeplinesc macar urmatoarele criterii:
-nu sunt incepatori;
-nu au picat cu el si s-au accidentat?
Ai fi surprins câți recomandă CBR 600RR ca prim motor pentru începător dacă vrei musai musai SS și să fie și nouă. Și nu sunt începători. Și cu orice motocicletă cazi. End of story :smile: Și 600RR este mult mai brutală decât F4/F4i.
 
Ai fi surprins câți recomandă CBR 600RR ca prim motor pentru începător dacă vrei musai musai SS și să fie și nouă. Și nu sunt începători.
Fără rânjetele de rigoare, pari să vorbeşti serios, deşi ar fi greu de crezut că există asemenea persoane în viaţă...

Și cu orice motocicletă cazi.
Da, dar cu unele nu apuci să cazi de mai multe ori.
 
Wolfie, dacă se îndreaptă vremea o aduci pe roți.

Azazel, la 6 miliarde de pământeni probabilitatea ca un mare număr de idioți să își ia CBR 600 RR și să dea sfaturi la fel de idioate e suficient de mare. Ce nu îmi place e că văd oameni care nu au măcar 100 km pe motocicletă, îi cred pe zmei și îi folosesc ca argument într-o discuție.
 
Ii sustin pe cei doi de A. Poate si pe al treilea (Alter Ego). Nu ai cum sa fii intreg la minte ca sa recomanzi unui incepator asa ceva. Un om intreg la minte incearca sa convinga un incepator sa nu aiba asa ceva (sau asemanator) ca prima motoreta.
 
Păi dacă recomandăm CBR 600 RR/YZF-R6/ZX-636/GSX-R 600 (toate modele noi) ca primă motocicletă... atunci e ca și cum am zice: "dacă vrei la 18 ani BMW M3 ca primă mașină este total ok"... :goofy: Nu e vorba că dai cu ea de pământ și "te doare sufletul că e nouă", ci există șansa mai mare ca ea să dea cu tine de pământ, atunci cred că te vor durea mai multe...
Nu-i recomanzi bicicletă... ia mă cursieră, la ce-ți trebe mountain bike!
Cunosc și eu câteva specimene care-mi ziceau chestii de genul: "R6... la cum ești tu ți s-ar potrivi foarte bine, R6 e R6" / "Eu îți recomand Suzuki, eu am GSX-R 750, e foarte tare! Are cuplu!". :rolleyes:

Wolfie, acel Hornet S este de fapt un CBR naked, adică tot rachetă, numai că este o rachetă ceva mai confortabilă...
 
Cine ignora riscul unei clavicule rupte, ligamente de genunchi distruse sau coloane fisurate inseamna ca a avut prea mult noroc in viata si nu apreciaza sanatatea pe care acum o are. Daca cineva inca mai vrea supersport ca incepator dupa tot ce s-a scris pe acest forum, inclusiv patania lui Alter Ego, la fel de incapatanat dar macar cvasi-norocos, atunci isi merita soarta. Eu nu cred ca mai postez pe tema asta, s-au umplut destule pagini cu atentionari, statistici si pilde, pana la urma trebuie sa-si ia si selectia naturala tributul.
 
600RR din 2009 are ABS, deci să zicem ar fi un avantaj pentru începătorul care atunci când este într-o situație limită se înfige în frâne, pentru că se elimină tipul de căzătură George of the Jungle în care zbori peste ghidon.

hulu, sincer eu nu-mi dau cu părerea în nicio direcție, când va fi cazul mă voi urca pe fiecare tip/model disponibil și când o să mă simt bine în șa o să o iau la o tură. Dacă merge cum trebe, aia o să fie. Fără statistici, sondaje și alte asemenea.

Dar. Am B de ~6-7 ani, sute de mii de km la bord, feeling-ul traficului, etc, deci nu sunt în aceeași situație cu M3 la 18 ani. Nu vreu să intru în polemici, nici nu sunt sigur că SS este potrivită pentru mine (deși poziția îmi place :biggrin:), ce va fi va fi la momentul respectiv :smile:

Mie se pare la fel de greșit să spui NU SS și DA naked ca și cum ai spune DA naked și nu SS. Nu total greșit, dar înțelegeți voi :biggrin:
 
Opusul lui SS nu e naked, exista si rachete naked (Hornet). Confunzi carenata cu SS, dar carene au si 125CC, 400CC & 500CC.

La "doar" 100km/h ABS e inutil daca-ti iese o vaca-n fata la 50m si pe jos e nisip. ABS lungeste distanta de franare. Adica nu mori sub vaca ci in ea. Iar cu un SS ajungi la 100km/h cu a I-a.

Eu cu CB-ul, cand ma plictisesc si e soseaua libera si buna, ii dai gaz la maxim in primele viteze dar ma aplec pe ea sa nu se ridice ea pe o roata (am patit-o de doua ori). Cu SS daca faci asa ceva esti pe asfalt in urmatoarea fractiune de secunda.

In primele luni de motor reactionam fix cum citeam ca fac incepatorii: motorul imi aluneca pe sina de tramvai / nisip si eu acceleram agravand situatia. Cu SS probabil pana acum scriam din spital, daca aveam noroc.

Cu CB-ul am intrat uneori in niste curbe ca se dadea pe spate parul de pe mine din cauza emotiilor si nici acum nu pot spune ca sunt 51% sigur care e viteza maxima cu care pot aborda o curba pe care o cunosc deja. Cu SS-ul eram aproape sigur prin copaci.

Cu CB-ul am cazut de 4 ori anul asta, toate sub 5km/h, am schimbat deja oglinzile si scaritele. Cu banii care-i dadeam pe o carena de SS (in aceleasi accidente) mai luam un CB.

Singurul motiv pentru care-mi schimb CB-ul e lipsa carenei, de la 120km/h in sus eu intru in dansul celor 1000 palme (te simti palmuit din toate partile), iar AB1, cu acelasi motor dar carenat, ar putea fuma dupa carena. Ca putere mi-e arhisuficient desi pe 4 roti am condus de la 50cp la 450cp si nu aveau acelasi demaraj.

Dar unii vor sa-si parcheze SS-ul la Mall in drum dupa gel de par, astia nu au nevoie de sfaturi, ei stiu deja tot ce vor. Cum zicea unul pe motociclism.ro, "conteaza si ce are in cap si din fericire acolo sta bine" (un manelociclist incepator cu 600CC, care pierdea aderenta in drum drept si se mira de ce).
 
600RR din 2009 are ABS, deci să zicem ar fi un avantaj pentru începătorul care atunci când este într-o situație limită se înfige în frâne, pentru că se elimină tipul de căzătură George of the Jungle în care zbori peste ghidon.
Nu îl elimină în nici un caz, chiar îl ajută. ABS folosește când începătorul se înfige în frână și nu frânează progresiv ca să se încarce roata față ci brusc, derapând. ABS îți elimină derapajulo, dar înfiptul în frână tot high-side sau stoppie ajunge, ca începător ambele înseamnă tamponat asfaltul cu pielea proprie.

Pentru un avansat ABS-ul nu îmi dau seama la ce folosește, dar e o altă discuție.
 
Wait wait wait wait. ABSul la moto nu ajută și la distribuirea forței de frânare față-spate? E doar o întrebare, chiar sunt curios, parcă găsisem într-un post de-al tău chestia asta :smile:

LE: am găsit :biggrin:
De asemenea sistemul ABS intervine în procedul de frânare și decuplează frâna când are el chef, chiar dacă tu nu vrei, iar CBS îți frânează roata din față sau spate chiar dacă tu nu vrei. Asta mă enervează chiar și pe mine, nu mai poți să faci burnout sau stoppie din cauză că nu te lasă un microcontroller idiot :frown:
 
CBS-ul e Combined Braking System și acționează un pistonaș de la frâna față când acționezi frâna spate, care folosită individual e foarte ineficientă și periculoasă*. ABS nu are treabă cu asta dar implementările curente de CBS se fac doar pe modelele de vârf vare au și ABS. Există deci frână clasică (preferata multora), ABS și ABS+CBS.

* La frânare spatele nu are prea mare încărcare pe roată, de aceea frâna e ineficientă, și are tentința de derapaj, de aceea e periculoasă. O frânare combinată e mai eficientă și mai stabilă, motivul e simplu dar explicația e lungă.
 
Wolfie, acel Hornet S este de fapt un CBR naked, adică tot rachetă, numai că este o rachetă ceva mai confortabilă...

Poate au aceeasi putere, dar Hornetul are top speed undeva la 220 km/h si ajunge acolo ceva mai lent (cutia de viteze e configurata altfel).

Zilele astea ajung prin Tg. Mures cu masina, daca imi permite timpul o sa vad si motoreta aia :biggrin:.

PS: nu va contrazic, e autosugestie: nu e SS, deci nu mor :biggrin:.
 
Back
Top