Mai mult de curiozitate, cum e cu motocicletele pt cei cu statura mai animalica asa
), 1.95-2.00 m ? A, si un simulator calumea pt calculator exista ?
Stiu un tip de peste 2 metri si nu i-a trebuit motocicleta speciala. Nu prea incapi pe una de 125 cc (au cadrul mai mic si saua joasa), dar pe un 500 sau peste nu ai probleme. Oricum motociclete se incearca, daca se poate.
Simulator?
- Nu poti simula corespunzator o motocicleta, in curbe simti pe propria piele cat de tare te poti apleca si deci cu ce viteza poti lua curba in siguranta. Pe simulator iti lipseste aceasta parte.
- Tot pe propria piele simti cat de tare poti accelera fara sa te ridici pe o roata sau mai rau sa te dai peste cap; la frane simti cand motocicleta incepe sa se ridice pe roata din fata, ceea ce e bine in prima faza dar daca exagerezi te poti da peste cap; nu poti simula asta.
- Nu poti simula frana pe fata care necesita o tehnica speciala: franezi usor pana se muta greutatea pe roata din fata, se lasa usor furca si abia atunci franezi mai puternic; daca franezi puternic din prima iti blochezi roata din fata sau derapezi, ceea ce e foarte periculos chiar si la viteze mici.
- De asemenea la motocicleta conteaza sincronizarea maini-picioare destul de mult: acceleratia, farul si o frana sunt la mana dreapta, o frana la piciorul drept, ambreiajul si faza lunga la mana stanga, schimbatorul la piciorul stang si vitezele fiind secventiale se schimba foarte rapid fata de masina, conteaza coordonarea. Simulatorul iarasi nu are cu ce sa te ajute.
Jarod, diferentele de manevrabilitate sunt mari de la o motocicleta la alta. In scoala am mers cu un Minsk de 125 cc mic si manevrabil ca o bicicleta, am trecut la 250 cc si in ultimele ore la 350 cc. Cand m-am urcat pe 500 cc, mai grea cu 50 kg, mai lunga si mai putin manevrabila a fost nevoie de acomodare din nou si daca m-as urca pe un touring greu (FJR 1300, Paneuropean, Goldwing) probabil primele ore as invata intens sa merg cu el.
Exercitiul cu mana intinsa e util pentru a invata echilibrul in conditii anormale: daca ai un pasager care la curbe se lasa pe curbe sau se misca trebuie sa compensezi. Nu prea ai cum exersa asta, asa ca exersezi mersul cu o mana. Ca utilitate imediata, eu mai ridic viziera in mers sau o las jos la 30-50 km/h, cu ce crezi ca fac asta?