Split, please.
Sunt concepute sa fie produse cat mai ieftin
Adică sunt concepute să fie cât mai ieftine, în sens de proaste, mai exact, cât îşi calculează producătorul, asta vis-a-vis de
au o durata de viata recomandata
Mi se ridică sângele-n cap când mă gândesc la asta!
NU este ABSOLUT DELOC spre avantajul consumatorului, ce vorbesc eu, este ţeapă pe faţă! Acest ciclu este impus şi nu se ţine cont decât de profitul marilor jucători.
Ep1
Prin '92 stăteam de vorbă despre acest subiect cu un prieten, printre altele, diferenţa de calitate dintre pieţele est-vest (deja era evidentă)... De-atunci, problemele s-au accentuat. Departamentele de control de calitate s-au redus, importanţa lor e din ce în ce mai mică.
Nu, nu e vorba numai de perioada de înainte şi după '90. Ştiu că am o problemă cu acest subiect, ştiu şi unii dintre factorii care au contribuit, şi efectul pe care l-a avut asupra mea: această obsesie pentru perfecţiune, de a încerca mereu să repar şi să fac lucrurile să meargă cum ar trebui... Evident, de cele mai multe ori încerc să fac din c..t bici, şi nu reuşesc decât să mă enervez.
Ep2
La ceva timp după ep1, am luat parte la o discuţie pe acest subiect, dar în sfera construcţiilor de maşini, iar ce-am auzit atunci mi s-a părut revoltător, anume că anumite piese sunt supuse unui proces de rodaj, scopul fiind
scăderea duratei de funcţionare, astfel ca să ajungă la acea "durată de viata recomandata". Wtf!...
Să luăm de ex un produs destinat prosumer, care cu timpul prezintă anumite disfuncţionalităţi... Se repară ele? Câteodată, depinde de impactul asupra clienţilor. Problema e că această satisfacere a clienţilor nu e o formulă clară, nu se poate cuantifica, deci rămâne la atitudinea (sau mă rog,
latitudinea , cazurile neclare îmi dau dureri de cap, din cauza obsesiei mai-sus-menţionate) producătorului. De cele mai multe ori, se preferă înlocuirea acelui produs cu totul.
De ce-am impresia că asta se face deliberat, că e o politică de marketing? Ok, fraza asta e redundantă, evident că e marketing. Which brings us to the reason why we're here. Ăsta e unul din efectele negative ale marketingului actual.