Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

  • Thread starter Thread starter L
  • Start date Start date
E ok pana simti ca ceva te limiteaza si continui de acolo. Si cand simti ca e ceva complex, precum o furca, o pozitie, ceva de genul, schimbi bicla cu totul. Din multe experiente ale multora si incapatanarilor mele, orice upgrade chiar si masiv, nu va schimba semnificativ cotoroanta. In acelasi timp nu are rost sa schimbi nimic la angrenaje. Poate doar frane dar la ce vad acolo, cel mai probabil un set de frane care sa faca diferenta vor costa cat bicla si apoi te vei trezi limitat de jante si in final, iar, mai bine schimbi bicla, daca chiar merita. Daca e doar de plimbare in parc sau cum mai le numesc eu, bicla de sat (de mers la o bere, la o paine, etc.) e mai mult decat buna!
 
Pentru plimbări şi poate foarte puţină pădure. Am schimbat camerele şi cauciucele, am pus Conti RaceKing de 29*2.2. Ar merge alte manşoane şi poate un ghidon mai mare, să vedem.
Nu găsesc de schimb burdufe/protecţiile de praf de la furcă
 
Conti Race King au fost preferatele intregii familii de-a lungul vremurilor, am mers pe la toate competitiile cu ele si la iesiri de agrement, chiar si pe sosea pe Buc-Comana-retur (vreo 120 km). Doar la Vatra Dornei comut pe tractorase Trail King, sunt pantele mai abrupte si solul mai umed.

Neo , gravel bike in romaneste sunt denumite ciclocros. Daca te uiti prin arhiva ciclism.ro erau discutii foarte bune acum vreo 10 ani, intre timp userii mai vechi si experimentati au abandonat locul, nu stiu de ce. De-aia trebuie sa cauti prin alea vechi. In fine, mi se par biciclete fantastice pentru sosea si forestier lejer, au pozitie buna pe sosea si poti iesi cu ele de pe asfalt, dar fix atat, nu ai ce cauta sa treci muntii cu ele. Nu as merge cu asa ceva nici macar la Maratonul Vinului, care e un traseu decent dar cu vreo 2 coborari pentru care as vrea un MTB.
 
Am dat o tura cu electrice prin zona, mai exact din centrul orasului Vatra Dornei pana pe varful Barnarelu si inapoi. 4 biciclete diferite, dar in mare parte destul de similare.

Ce mi-a placut:
- urcam pe forestier mai repede si mai bine decat acum 10 ani cand eram in varf de forma fizica
- am putut merge cu oameni care erau in forma fizica mai slaba, gen prietena varului
- bateria a tinut suficient de mult pentru tura asta, nu am consumat nici 40%

Ce nu mi-a placut:
- fara suspensie pe spate (hardtail), coborarile au fost pe alocuri un chin
- cadru marime foarte mica, S in loc de L/XL (bicicleta mea are XL). Pe coborari fiind ca pozitie mult in fata (cadru mic) si suspensie doar pe fata, orice sant era o sansa buna de a zbura peste ghidon
- bateria are de fapt capacitate destul de mica pentru urcari lungi
- avea cateva ciudatenii, de genul unei franari cand reduceam nivelul de asistenta electrica sau la cadenta mica. De fapt asistenta electrica se simtea la cadenta mare mult mai puternic decat la cadenta mica

Chestii neutre:
- roata fata de 29" 2.35" latime, spate 27.5", cam 2.5" latime (am uitat sa verific). Toate bicicletele aveau aranjamentul asta, cauciucuri si cadre diferite dar aranjamentul asta era comun.
- frane Shimano foarte decente pe a mea, Magura pe alta, nu am verificat pe celelalte dar si-au facut treaba conform asteptarilor
- transmisie 1x11 Shimano SLX
- furci RoxShox Recon, decente
- pedale platforma, solide
- 4 moduri de functionare a asistentei electrice: OFF, ECO, TRAIL si BOOST pe a mea, cu controller Shimano care indica si viteza, nu stiu cat e de precisa pentru ca Strava zice ca mergeam mai incet cam cu 10%. OFF e evident, ECO abia se simtea, TRAIL era suficient pentru urcari, BOOST nu am incercat
- pe urcari abrupte la plecarea de pe loc in mod TRAIL se ridica pe o roata sau derapa, in functie de aderenta rotii
- bicicletele erau Frankenbike, componente de toate neamurile, de la Btwin la Bull, Giant, Shimano sau Roxshox
- am plecat cu bateria un pic peste 60%, la 1 minut dupa ce am pus modul eco deja era la 60%, sus eram la 40%. La celelalte biciclete au consumat cam 20%, similar.
- costul inchirierii era 40 lei/ora, am avut un discount si a fost rezonabil per total, dar nu e ieftin.

Per total mi-a placut la nebunie. Dar nu mi-as cumpara hardtail, e incompatibila cu modul in care merg eu. Pentru forestierele pe care merg de obicei sau pentru downhill bicicleta mea actuala, non-electrica, e mult mai buna, mai usoara si mai ieftin de intretinut, dar pentru urcari lungi de care zona e plina, asistenta electrica e mai mult decat utila. Am urcat 550m in 6.5km (am uitat sa pornesc Strava la plecare, am pornit dupa vreo 6 km) cu 15-20 km/h, ceea ce nu pot pe bicicleta mea decat mai incet si cu mai multe pauze, electrica imi face accesibile mai multe drumuri pe care as putea merge doar cu motocicleta. Astept cu interes evolutia in domeniu.
 
550m diferenta, pe 6.5Km la 15-20Kmh e mult rau si daca esti antrenat si cu o cursiera buna si pe asfalt curat :)
Cum de te-ai ales cu S si hardtail? Inteleg ca a fost de la centrul de inchiriat si doar asa ceva era disponibil?
E o moda aparent eficienta de a pune 29" pe fata si 27.5" pe spate. A aparut din faptul ca sunt in general cu geometrie de enduro si ca sa nu fie o bicla super lunga si extrem de greu de manevrat, asta a fost posibilitate de scurtare a basculei spate. Doar ca roata lata se pune pe fata si aia mai subtire pe spate.
 
Doar hardtail aveau la centrul de inchiriat si doar cadre mici. AM comparat bicicletele si am luat-o pe cea cu cadrul cel mai mare, desi pe a mea scria S si pe alta M dar avea cadrul mai mic, erau de la fabricanti diferiti.
 
Nu găsesc de schimb burdufe/protecţiile de praf de la furcă
Aliexpress to the rescue, burdufe de Honda Dio.
 

Attachments

  • ImportedPhoto_1721027585809.jpg
    ImportedPhoto_1721027585809.jpg
    224.8 KB · Views: 13
Văd că tot aveţi 5 minute™ pe alte topicuri la care nu le pot da ignore.
Meanwhile, noi am ieşit la pedalat. 500 de lei fiecare bicicloanţă, făcute rost SH. Azi ieşim să ne căutăm căşti şi poate altă şa pt. mine, this one butthurts.
 

Attachments

  • IMG20240723203038.jpg
    IMG20240723203038.jpg
    325.9 KB · Views: 17
  • IMG20240723203054.jpg
    IMG20240723203054.jpg
    198.3 KB · Views: 18
Fundul o să te doară oricum la primele ieșiri, dacă n-ai mai folosit bicicleta de ceva timp. Greșeala e de obicei să iei o șa cât un fotoliu, că e mai moale.
Ofc, cum ai mai fi motivat să ajungi acasă după 30km dacă stai comod în șa? :D
 
Korby, vezi seile de saptamana asta din Lidl, din poze imi par clone dupa alea Wittkop pe care le vindeau mai demult.
De ex., eu ma impac de minune cu Wittkop Medicus cea medie.
E drept ca nici nu fac ture de zeci de km.
 
Fundul o să te doară oricum la primele ieșiri, dacă n-ai mai folosit bicicleta de ceva timp. Greșeala e de obicei să iei o șa cât un fotoliu, că e mai moale.
Am bagat un "tur" de 5 zile consecutive totalizand vreo 450km prin "Etalea". Curul doar si daca e invatat, dar daca nu e invatat atat de mult. Dupa primele 3 zile totusi durerea a inceput sa scada. Tot asa am realizat ca vorba aia cu daca te doare fundul inseamna ca nu tragi suficient de tare, este adevarata. La inceput am pornit cu un ritm foarte scazut ca sa ne protejam, ziceam noi, pentru a face fata turelor lungi zilnice dar cred ca am facut mai multe ore in sa decat trebuia. Picioarele nu au fost atat de obosite pe cat cururile. Sa-mi scuzati francezismele.
 
Back
Top