Un RockShox recon, 200 de euro, e o furca de MTB low-end.
Lumea se uita la schimbatoare pentru ca alea ieftine merg chiar prost pe munte si iti strica toata ziua; daca mergi prin parc cu 15 km/h pe plat nu conteaza ce schimbatoare sunt atata timp cat schimba din cand in cand, daca te dai mai tare pe o panta urmata de un deal si trebuie sa schimbi vreo 5-6 pinioane cat mai repede abia pe la nivelul de Deore XT sau echivalent stii ca o sa o faca aproape intotdeauna.
In Romania bicicletele cu suspensii bune sunt atat de rare incat aproape nimeni nu stie ce e aia. Full-suspension nu sunt rare, ca exista alea chinezesti pe resort, dar un full cu CTD e rar si relativ scump. Suntem in tara in care salariul mediu e 2000 de lei si bicicleta medie probabil 5-600 de lei.
La roti nu prea ai la ce sa te uiti, in afara de dimensiuni si greutate nu ai nici un fel de specificatii pe care sa poti sa le compari. Frate-meu stramba roti si rupe spite in mod frecvent, singurul sfat de la un service serios a fost sa isi caute roti de downhill, fara sa ii poata recomanda un produs anume. Sigur, foarte utila recomandarea.
Fix ce zice pufi, cu 2 chestii in plus:
fiecare cadru având ceva avantaje față de celelalte.
De obicei sunt doar diferite, un pic la forma si un pic la culori, dar nimic radical diferit si aproape nimic ca avantaje vizibile.
Teoretic poți și tu să-ți cumperi cadrul de pe aliexpress direct din China și apoi restul de componente retail, dar ieși mai scump.
La bicicletele ieftine da, dar la alea mai scumpe daca vanezi cateva luni de promotii poti sa iesi destul de bine. Cand mi-am facut primul full suspension era 3200 in magazin si am facut-o cu aproape 2000. Dupa un an era in promotie la 2600 si am facut inca una cu vreo 1800. La ultima abia am mai gasit cadru ieftin, iar restul de piese le-am luat la pret uzual, promotii pauza (la piese bune).