Asta e, nu le-a ieșit, software-ul nu poate să acopere senzori lipsă.
Rezumatul e o colectie de greseli grosolane. Multe. De la un capat la altul.TL;DR: avionul are o siluetă care este instabilă, o tehnică de proiectare foarte populară în designul avioanelor de vânătoare pentru că le conferă manevrabilitate superioară. Au pus chestia asta în designul unui avion comercial. Apoi au scris un software care să-l mențină stabil. Un software prost. Oameni au murit. Nu este ca și cum poți reproiecta un avion care este deja introdus în serviciu.
Avioanele de vanatoare sunt puternic instabile intentionat in toate axele pentru manevrabilitate. 737MAX are o usoara tendinta sa se ridice de bot, nu e pusa chestia asta intentionat, nu e prin proiectare, e doar un side-effect al remotorizarii. Sper ca faci diferenta intre proiectat si intentionat si a iesit, intre puternic instabile si usoara tendinta de cabrare.avionul are o siluetă care este instabilă, o tehnică de proiectare foarte populară în designul avioanelor de vânătoare pentru că le conferă manevrabilitate superioară. Au pus chestia asta în designul unui avion comercial.
Softul e foarte bun, face fix ce trebuie sa faca. Daca datele de intrare sunt gresite, dar in limitele admise pentru parametrii respectivi, softul face fix ce scrie in specificatii. Daca indicatiile date de senzorul AoA ar fi fost corecte, softul ala salva vieti, 737 nu are light stall ca avioanele cu sfarleaza si fofeaza.Apoi au scris un software care să-l mențină stabil. Un software prost.
Si alte milioane de pasageri transportati cu avioanele alea au trait. Irelevant in context, puteau sa faca si Ebola si nu era de la software.Oameni au murit.
Cum sa nu poti? Daca recertifici avionul poti sa faci orice. Daca recertifici avionul schimbi simulatoarele, reantrenezi toti pilotii, etc. Costa o avere, nu vrea nimeni sa o faca, dar nu e vina softului de bord.Nu este ca și cum poți reproiecta un avion care este deja introdus în serviciu.
Recunosc că paralela uc avioanele de vânătoare a fost puțin exagerată, dar să faci un avion comercial instabil aerodinamic este cretin. Te invit să zbori cu ele dacă ți se pare așa cul.Avioanele de vanatoare sunt puternic instabile intentionat in toate axele pentru manevrabilitate. 737MAX are o usoara tendinta sa se ridice de bot, nu e pusa chestia asta intentionat, nu e prin proiectare, e doar un side-effect al remotorizarii. Sper ca faci diferenta intre proiectat si intentionat si a iesit, intre puternic instabile si usoara tendinta de cabrare.
Tocmai că recertificarea avionului a fost problema, iar softwareul respectiv o fi "în specs", dar accidentul per-se a fost din cauza softwareului, nu a piloților:Softul e foarte bun, face fix ce trebuie sa faca. Daca datele de intrare sunt gresite, dar in limitele admise pentru parametrii respectivi, softul face fix ce scrie in specificatii. Daca indicatiile date de senzorul AoA ar fi fost corecte, softul ala salva vieti, 737 nu are light stall ca avioanele cu sfarleaza si fofeaza.
Si alte milioane de pasageri transportati cu avioanele alea au trait. Irelevant in context, puteau sa faca si Ebola si nu era de la software.
Cum sa nu poti? Daca recertifici avionul poti sa faci orice. Daca recertifici avionul schimbi simulatoarele, reantrenezi toti pilotii, etc. Costa o avere, nu vrea nimeni sa o faca, dar nu e vina softului de bord.
Sursa.Five seconds after the autopilot disengages, MCAS kicked on. The flight data recorder registered an "automatic nose down" reading for nine seconds. That caused the plane to stop climbing and descend slightly.
[...]
The crew reacted to MCAS by pulling back on the control yokes to make the plane climb again. The pilots then trimmed the plane's rear stabilizer to point its nose up using electric toggles on the yokes.
Five seconds after the pilots pointed the plane's nose up and roughly a minute-and-a-half into the flight, MCAS kicked in for a second time. This time for five seconds. The Captain reacts by calling on the First Officer to join him in trimming the nose of the plane up using the toggles.
Cu opinia asta te-ai descalificat automat din orice altă dezbatere pe tema asta. Îți mulțumesc pentru participare.Cred ca MCAS era optional.
Asta o spune un expert in ... ?