Articole interesante din presă sau de pe bloguri

Ceva imi spune ca daca spargi un far vinzi un rinichi. Dar sa nu fiu rautacios, nimeni nu te obliga sa cumperi.
 
Să ajungă tehnologia la nivelul de standardizare pe toate modelele, nu premium pentru high-end, și atunci va fi interesantă. Că altfel la acest moment să ai LED în loc de becuri obișnuite la modelele de serie e până în 2000€ în plus. E ca și hype-ul monitoarelor LED, bine muls de marketing imediat după apariție.
 
Să ajungă tehnologia la nivelul de standardizare
In domeniul iluminarii vehiculelor de multe ori tehnologia a ramas 100 de ani in urma: Trabant-urile aveau lumina mai buna decat unele masini relativ moderne, gen Tico/Spark. Iar viteza de deplasare si densitatea de vehicule pe sosele a tot crescut, numarul de soferi in varsta a crescut, numarul de calatorii pe vreme proasta a crescut, luminile sunt ca pe vremea lui Henry Ford.

Am mers cu taica-meu noaptea cu masina, sofer cu peste 1 milion de kilometri si totusi la intoarcere am condus eu. Imi amintesc ca pe vremuri (acum 25 de ani) mergeam cu Dacia 1300 noaptea pe ploaie cu 40 km/h, ca mai mult era riscant din cauza vizibilitatii, cand venea o masina din fata nu mai vedeai cateva secunde. Acum pe acelasi tip de vreme vad trafic cu viteza de 100km/h sau mai mult in conditiile in care nu s-a schimbat mare lucru. Si mai vad si imbecili care merg cu farurile pe lunga si orientate catre OZN-uri, nu doar pentru ca pot ci si pentru ca atat ii duce capul. Un sistem ca cel din film ar costa mai mult decat un bec si o oala de proiector, dar ar imbunatati siguranta rutiera nu numai pentru soferul in cauza, ci si pentru potentialele lui victime.
 
Momentan, si farurile chioare costa prea mult. Orice om normal la cap (si care nu-si numara banii cu o echipa de contabili) va evita sa-si cumpere masina cu asa ceva la fel cum evita masina cu filtru de particule.
 
Eu am led la Mondeo și când mă urcam în CLS parcă aveam orbul gainilor. Nu mi-aș mai cumpăra mașină cu faruri clasice nici bătut decât dacă ar fi posibilă conversia la led.


 
Probabil laserele sunt folosite la maparea mediului și detectarea obstacolelor și triangularea zonelor unde farul nu ar trebui să bată (mașini care vin din față, de exemplu). Mă îndoiesc că laserul este folosit la iluminarea propriu-zisă, mai ales că ai nevoie de putere substanțială și deja devine periculos pentru ceilalți participanți la trafic să își ia lasere în moacă.
 
Crecă bagă un grid laser infraroșu ca să vadă camera la distanță mai mare posibile pericole pe drum sau semne de circulație.
 
Lumina chiar se face cu un laser, dar indirect. Laserul bate într-o bucată de fosfor și aia face de fapt lumina. Ca și la LED-urile de mare putere. Pe BMW i8 sunt folosite doar pentru fază lungă și doar la viteză mare. Avantaje: se încălzesc mai puțin laserele față de un LED, consumă mai puțin și fosforul e mai departe de sursa de excitație, adică nu se pârlește ușor și poate fi mai mare => mai multă lumină. Variația puterii se poate face combinând optic mai multe lasere comandate individual.
 
De ce e interesant un articol bazat pe un articol? Informatia initiala si clara e in Register, chiar e mentionat asta, Gizmodo e zero valoare adaugata.
 
Mda, fukd up, dacă vin cu un patch de kernel (Win, Linux, MacOS, ESXi whatever) care mănâncă între 5-30% din performanță... Cum zic ei, la average user probabil n-o să se simtă, da' la un datacenter care brusc își pierde un sfert din capacitatea de procesare și care înseamnă bani cu multe zerouri pierduți în fiecare zi, multe facepalm-uri se vor produce zilele astea.
 
Zice-se că pe Xeoane există niște workarounds care să facă impactul mai mic, dar folosesc instrucțiuni/features care-s doar pe alea.
 
Back
Top