Vreau masina. Ce masina vreau?

(Review-ul pe care nu l-a cerut nimeni)

Citroen C3 2018, motor 1.2, 68CP

Am avut închiriată mașina asta în Malta și am pedalat-o o săptămână/~400km. Nivelul de echipare Curugol nu se regăsește în oferta românească. Era ceva de bază. Culoarea albă uni, fără brizbrizuri, fără butoane pe volan, ecrane color și alte nebunii. ABS/ESP, hill start assist, ceva radio cu Bluetooth și cam atât. Ah, să nu uit - volan pe partea greșită, aparent așa sunt toate acolo. Mașina era relativ nouă, indica aproape 1800km la recepție.

Pro:
- interior destul de încăpător pentru clasa sa; am avut loc 3 adulți și 2 copii (scoică și înălțător), plus 1 troller mare, 2 mici și mai rămâne loc de 2 baxuri de apă.
- buton care dezactivează deschiderea din interior a ușilor din spate, nu mai e nevoie să activezi siguranța pe fiecare ușă în parte.

Contra:
- motorul - 1200cc, 3 cilindri. Care e degeaba sub 2500rpm. E un fel de vibrator cu combustie internă. :capu: E prima mașină pe care am condus-o și în treapta a 2-a la 40km/h cu accelerația la podea viteza rămâne constantă pe un drum în rampă. Bine, era mai abruptă secțiunea respectivă, dar drum public, asfaltat, circulat. La 10-12km/h, în trafic de oraș, mergea doar treapta 1. Ok, înțeleg că e motor mic, n-ar putere și că trebuie turat, dar vibează ca dracu' peste 3000rpm.
- motorul anemic se vede și la consum, care numai mic nu e - 8.4l/100km, la viteza medie de 22km/h. Bine, că Malta are drumuri sinuoase, cu limite de viteză mici, nu cred că am trecut de 80km/h, treapta a 5-a de viteză am folosit-o doar pe secțiunile de drum în pantă.
- cutia de viteze e destul imprecisă - am pățit de câteva ori să nimeresc a 4-a din a 3-a, în loc de a 2-a; aici aș putea zice că e și din cauza că schimbam viteza cu mâna stângă, dar am avut probleme doar la treptele astea.
- din cauza cuplului lipsă la turații mici, pornirea în rampă e o aventură de fiecare dată, săracul ambreiaj e stresat rău. Asistența la pornirea în rampă e utilă, dar se activează doar dacă în prealabil te-ai înfipt în frână.
- nu știu dacă e o limitare a modelului pe care l-am condus, dar au simțit nevoia să afișeze viteza de deplasare de două ori pe tabloul de bord - ceasul analogic și ecranul digital. Degeaba, tot ca melcul se mișcă.
- locurile din spate nu au mânere în tavan pentru pasageri, doar cârlige pentru umerașe. :insane:
- centrul pedalierului (pedala de frână) nu e sub coloana de direcție, e puțin spre dreapta, ceea ce mi s-a părut deranjant.
- deși lipsesc multe dotări, au găsit resurse să înghesuie zone cu plastic lucios. Sper să facă bube în fund cel care decide că suprafețele lucioase sunt ok în interiorul unei mașini.
- stâlpul în față (montantul A) e mare și afectează mult vizibilitatea. Oricum am modificat poziția tot mă încurca.
- eu sunt mai lung, așa că am tot dat cu picioarele în fața de ușă/bord, care au niște cocoloașe inutile exact unde vin picioarele. Probabil designerul interior avea 150cm înâlțime și nu a avut problema asta.
 
That reminds me.

Ford Galaxy 2018, motor 2l diesel, 180CP, 7 locuri

Am avut închiriată mașina asta în Olanda de la Sixt, 1000km în 4 zile, 6 persoane. Nivelul de echipare orice în afară de trapă: cutie automată, pilot automat adaptiv, păstrarea benzii cu tras de volan, parcare laterală/spate automată, toate locurile din spate (3+2) cu lăsare + ridicare automată din buton, faruri LED, hatch automat cu deschidere la picior, parbriz încălzit, navigație cu icarwhatever/android stuff, climatizare 3 zone, monitorizare unghi mort, recunoaștere semne de circulație (limite de viteză, depășire interzisă), scaune cu memorie, scaun șofer tras automat în spate când oprești motorul ca să ieși ușor.

Pro:
- loc în ea: 6 persoane adulte și nu de dimensiuni mici + bagaj lejer = excelent; aceleași 6 persoane + bagaj pe o săptămână + brânză și bulbi de lalele (bagaj de cală ~23kg + ruscac 6-7kg fiecare) = ca sardelele, lăsată de tot, dar a mers (am predat-o la aeroport; s-au uitat ăia de la închirieri dubios când au văzut ce începem să scoatem din ea);
- loc în ea: tone de spații de depozitare (extrem de mult loc în cotieră, multe cup holders, măsuțe pentru scaunele spate, sertare sub scaune, două torpedouri ok), sub podeaua portbagajului mai e o chestie mică de depozitare, să nu fugă obiecte mici prin portbagaj; cotieră cu deschirede dublă (compartimente sus/jos)
- comfort ok și pe gropi (dar e greu de găsit gropi în Olanda); la curbe se mai plângea lumea din spate un pic
- se mișcă ok și încărcată
- locurile din spate (portbagaj) sunt ok pentru niște adulți cu picioare mai scurte; comfortul acolo e destul de ok, au și guri de aer speciale pentru spate sus + picioare
- stâlpul A e mult în față (iar motorul e cumva sub bord), ești destul de aproape de botul mașinii și ai vizibilitate bună (între ușă și stâlp mai e un geam destul de mare)
- ușor de urcat pe locurile din spate din orice parte, iar scaunele de pe rândul 2 se reglează și față/spate
- consum mediu pe cei 1000km 7.2, rezonabil pentru 6 persoane și majoritatea timpului pe autostradă sau în oraș. Dar fără forțat ceva (persoane mai sensibile la rău de mașină).
- tone de informații afișate în bord, dacă ai chef (două ecrane color cu rezoluție ok customizabile)
- pilotul automat adaptiv e destul de lin și ok de folosit și când nu ești pe autostradă

Contra:
- valoarea de inventar de la firma de închirieri era 50.000€
- mai e ceva plastic, dar e rezonabil
- dacă folosești chiar toate cele 7 locuri nu prea mai ai loc de bagaje (rămâne un loc de 30cm în spatele scaunelor)
- e loc, dar dacă ai o persoană de 1.90 și 130kg trebuie s-o pui pe unul din locurile din față, iar în spatele acelui loc nu prea mai stă nimeni.
- n-am prea reușit să folosim Android Car (din câte am înțeles Ford are o procedură de aprobare pentru aplicații și nu a recunoscut nimic), iar pe Apple singura aplicație de navigare recunoscută era de Apple Maps, în care n-ai încredere
- tot aia cu trasul scaunului șofer automat în spate: nu prea se uită dacă e cineva acolo în spate, îl trage oricum :smile:
- pentru închiderea automată când pleci de la mașină trebuie citit manualul; de câteva ori a rămas descuiată, că eu eram obișnuit cu Mazda, care dacă te depărtezi 2 metri e deja încuiată
- asistența la curbe (păstrarea benzii cu tras de volan) e foarte băgăcioasă, cum crede că ieși un pic de pe bandă, cum trage de volan să te țină pe centru; am dezactivat-o repede, trăgea prea tare de volan și se supărau cei din spate; a doua opțiune e să vibreze volanul, dar vibrează de zici că nu mai îl poți ține în mână - am dezactivat-o și pe asta destul de repede
- cup holderele din față sunt abisale și de formă ciudată (am pus un pahar mare de la Starbucks într-unul din ele și a intrat de tot, astfel încât a fost ceva de muncă la scos (mai rămăsese doar capacul un pic în afară; dacă n-avea capac cred că se ducea și mai în jos)
- hatch-ul e mare și se deschide fix cât de înaltă e mașina, nici un cm în plus - adică eu încăpeam ok sub el, dar persoanele mai înalte au cam dat capete în el și trebuiau să stea aplecate ca să ia ceva din interior
 
Last edited:
Hai sa pun si eu despre un Opel Astra sedan pe care l-am inchiriat cand am venit in tara.
Lucruri bune? Da, portbagaj surprinzator de mare pentru categoria ei.
Restul? Servodirectie electrica, nu simti nimic. Motor de 1.6 litri, pui piciorul pe acceleratie si te intrebi daca nu cumva era ambreiajul ca nu se intapla nimic. Butoanele care controleaza clima sunt ceva de groaza, nu intelegi nimic, ce sa mai reglezi din mers.
Stergatoarele erau o gluma buna, nu faceau decat sa opacizeze si mai mult parbrizul cu mizeria depusa acolo.
 
Vreau masina de oras pentru sotie. Ceva f. mic si usor de parcat perpendicular cand toata lumea parcheaza paralel.
Smart e bun? Am gasit SH din 2005 sub 10 000 ron.
 
Conditia pe care o pui este absolut cretina, daca-mi permiti.
Te limitezi la un singur model de Smart, asa ca nu mai conteaza nimic, nu ai de ales.
 
O colega de servici a avut smart luat sh, numai prin service a stat cu el din cauza cutiei de viteze automate. L-a vandut si a luat ceva nou, non-smart. :smile:
 
IQ nu intruneste conditia de a putea fi parcata invers.
De altfel nici modelele mai noi de Smart.

Cu siguranta este mai fiabila, Citronen C1 si Peugeot 108 sunt apropiate.
 
Conditia aia de parcatul invers mi se pare....ciudata. Femeie la volan, da totusi...
 
A vrut azi unu' să parcheze "invers" pe strada de la serviciu, cu un Focus. Și nu știu ce a calculat el, că încape cumva dacă se suie pe trotuar. Doar că pe trotuar era și un stâlp maaaare (imposibil să nu-l vezi). Și s-a dovedit că era și imposibil de ratat, cu bara față + farul dreapta.
 
Numai pe mine mă enervează la culme, visceral reclama asta la Mercedes, îndeosebi muzica?

 
:smile: E mașina pentru cei care vor să dea bani de Merc pe un Nissan. Care e nișa de piață adresată?
 
Back
Top