Thor
Membru Junior
(Review-ul pe care nu l-a cerut nimeni)
Citroen C3 2018, motor 1.2, 68CP
Am avut închiriată mașina asta în Malta și am pedalat-o o săptămână/~400km. Nivelul de echipare Curugol nu se regăsește în oferta românească. Era ceva de bază. Culoarea albă uni, fără brizbrizuri, fără butoane pe volan, ecrane color și alte nebunii. ABS/ESP, hill start assist, ceva radio cu Bluetooth și cam atât. Ah, să nu uit - volan pe partea greșită, aparent așa sunt toate acolo. Mașina era relativ nouă, indica aproape 1800km la recepție.
Pro:
- interior destul de încăpător pentru clasa sa; am avut loc 3 adulți și 2 copii (scoică și înălțător), plus 1 troller mare, 2 mici și mai rămâne loc de 2 baxuri de apă.
- buton care dezactivează deschiderea din interior a ușilor din spate, nu mai e nevoie să activezi siguranța pe fiecare ușă în parte.
Contra:
- motorul - 1200cc, 3 cilindri. Care e degeaba sub 2500rpm. E un fel de vibrator cu combustie internă. E prima mașină pe care am condus-o și în treapta a 2-a la 40km/h cu accelerația la podea viteza rămâne constantă pe un drum în rampă. Bine, era mai abruptă secțiunea respectivă, dar drum public, asfaltat, circulat. La 10-12km/h, în trafic de oraș, mergea doar treapta 1. Ok, înțeleg că e motor mic, n-ar putere și că trebuie turat, dar vibează ca dracu' peste 3000rpm.
- motorul anemic se vede și la consum, care numai mic nu e - 8.4l/100km, la viteza medie de 22km/h. Bine, că Malta are drumuri sinuoase, cu limite de viteză mici, nu cred că am trecut de 80km/h, treapta a 5-a de viteză am folosit-o doar pe secțiunile de drum în pantă.
- cutia de viteze e destul imprecisă - am pățit de câteva ori să nimeresc a 4-a din a 3-a, în loc de a 2-a; aici aș putea zice că e și din cauza că schimbam viteza cu mâna stângă, dar am avut probleme doar la treptele astea.
- din cauza cuplului lipsă la turații mici, pornirea în rampă e o aventură de fiecare dată, săracul ambreiaj e stresat rău. Asistența la pornirea în rampă e utilă, dar se activează doar dacă în prealabil te-ai înfipt în frână.
- nu știu dacă e o limitare a modelului pe care l-am condus, dar au simțit nevoia să afișeze viteza de deplasare de două ori pe tabloul de bord - ceasul analogic și ecranul digital. Degeaba, tot ca melcul se mișcă.
- locurile din spate nu au mânere în tavan pentru pasageri, doar cârlige pentru umerașe.
- centrul pedalierului (pedala de frână) nu e sub coloana de direcție, e puțin spre dreapta, ceea ce mi s-a părut deranjant.
- deși lipsesc multe dotări, au găsit resurse să înghesuie zone cu plastic lucios. Sper să facă bube în fund cel care decide că suprafețele lucioase sunt ok în interiorul unei mașini.
- stâlpul în față (montantul A) e mare și afectează mult vizibilitatea. Oricum am modificat poziția tot mă încurca.
- eu sunt mai lung, așa că am tot dat cu picioarele în fața de ușă/bord, care au niște cocoloașe inutile exact unde vin picioarele. Probabil designerul interior avea 150cm înâlțime și nu a avut problema asta.
Citroen C3 2018, motor 1.2, 68CP
Am avut închiriată mașina asta în Malta și am pedalat-o o săptămână/~400km. Nivelul de echipare Curugol nu se regăsește în oferta românească. Era ceva de bază. Culoarea albă uni, fără brizbrizuri, fără butoane pe volan, ecrane color și alte nebunii. ABS/ESP, hill start assist, ceva radio cu Bluetooth și cam atât. Ah, să nu uit - volan pe partea greșită, aparent așa sunt toate acolo. Mașina era relativ nouă, indica aproape 1800km la recepție.
Pro:
- interior destul de încăpător pentru clasa sa; am avut loc 3 adulți și 2 copii (scoică și înălțător), plus 1 troller mare, 2 mici și mai rămâne loc de 2 baxuri de apă.
- buton care dezactivează deschiderea din interior a ușilor din spate, nu mai e nevoie să activezi siguranța pe fiecare ușă în parte.
Contra:
- motorul - 1200cc, 3 cilindri. Care e degeaba sub 2500rpm. E un fel de vibrator cu combustie internă. E prima mașină pe care am condus-o și în treapta a 2-a la 40km/h cu accelerația la podea viteza rămâne constantă pe un drum în rampă. Bine, era mai abruptă secțiunea respectivă, dar drum public, asfaltat, circulat. La 10-12km/h, în trafic de oraș, mergea doar treapta 1. Ok, înțeleg că e motor mic, n-ar putere și că trebuie turat, dar vibează ca dracu' peste 3000rpm.
- motorul anemic se vede și la consum, care numai mic nu e - 8.4l/100km, la viteza medie de 22km/h. Bine, că Malta are drumuri sinuoase, cu limite de viteză mici, nu cred că am trecut de 80km/h, treapta a 5-a de viteză am folosit-o doar pe secțiunile de drum în pantă.
- cutia de viteze e destul imprecisă - am pățit de câteva ori să nimeresc a 4-a din a 3-a, în loc de a 2-a; aici aș putea zice că e și din cauza că schimbam viteza cu mâna stângă, dar am avut probleme doar la treptele astea.
- din cauza cuplului lipsă la turații mici, pornirea în rampă e o aventură de fiecare dată, săracul ambreiaj e stresat rău. Asistența la pornirea în rampă e utilă, dar se activează doar dacă în prealabil te-ai înfipt în frână.
- nu știu dacă e o limitare a modelului pe care l-am condus, dar au simțit nevoia să afișeze viteza de deplasare de două ori pe tabloul de bord - ceasul analogic și ecranul digital. Degeaba, tot ca melcul se mișcă.
- locurile din spate nu au mânere în tavan pentru pasageri, doar cârlige pentru umerașe.
- centrul pedalierului (pedala de frână) nu e sub coloana de direcție, e puțin spre dreapta, ceea ce mi s-a părut deranjant.
- deși lipsesc multe dotări, au găsit resurse să înghesuie zone cu plastic lucios. Sper să facă bube în fund cel care decide că suprafețele lucioase sunt ok în interiorul unei mașini.
- stâlpul în față (montantul A) e mare și afectează mult vizibilitatea. Oricum am modificat poziția tot mă încurca.
- eu sunt mai lung, așa că am tot dat cu picioarele în fața de ușă/bord, care au niște cocoloașe inutile exact unde vin picioarele. Probabil designerul interior avea 150cm înâlțime și nu a avut problema asta.