Vreau masina. Ce masina vreau?

Multe din SUV-urile de azi (din Europa) au aceeasi platforma cu alte modele aflate in productie, dau impresia de garda la sol mai mare prin tot felul de artificii vizuale precum barele marite, de culori contrastante, etc.
Dar daca asta se vinde, producatorii vor profit si se adapteaza. Vezi Porsche Cayenne diesel, un exemplu interesant, din cauza ca Porsche nu a facut niciodata motoare diesel, dar se vinde.
Îmi cer scuze pentru tonul prea acid, dar asta este problema. Ford Edge de exemplu este construit pe platforma de Mondeo mk5 și tot ce aduce în plus este masă în plus. Garda la sol nu este cu mult mai mare și tot rămâne împotmolită în orice parcare care are o groapă mai adâncă.


Aaa, e un fel de Windows phone, dar cu durata de viata limitata. Ok. :biggrin:
Dintre iPhone 6S Plus (al meu) și Windows Phone smth (al tău), doar cel din urmă văd că este valea plângerii pe forum că dispar aplicații și app store este vai de capul lui. Deci asta cu durata de viață limitată venind de la Winmo user este... hilarious :biggrin:
 
Ca Store merge ca naiba, nu e vina telefonului. :smile: Chiar sunt curios cat o sa ma tina, ca pana nu crapa HW nu-l schimb. :tongue:
 
Dric > cutie :biggrin:

Există gusturi care nu se discută, dar SUVurile și crossoverele sunt total inutile (aici mai intră și abominațiile americane de 2-4 tone şi motoare imense care oferă performanțe dinamice similare cu VW Golf 2 diesel). Există mașini mai ușoare şi mai eficiente care fac același lucru cu mai puțin combustibil şi mai puține retine distruse. Vezi spațiul util din portbagaj şamd.

Nu știu ce ți-a cășunat pe aifonul meu, dar este singurul telefon pe care nu simt nevoia să-l schimb pentru încă vreo 2 ani (îl am deja de 2 ani+). Şi am avut multicele telefoane :biggrin:

Te invit într-un weekend la o excursie să îmi explici ce inutilă e mașina mea, io între timp o să te scot din șanțul în care ai rămas. Azi iarna nu era weekend să nu scot câte unu de-asta cu mașina mai ușoară și mai eficienta din zăpadă.

Ești ca piți alea care urcă in converse la 3000 m.

Nu am nimic cu telefonul tău. Era doar un exemplu pe cere nu l-ai înțeles :biggrin:
 
Serios, cât % din timp rămâi în șanț când alte mașini nu sunt în șanț? Ce cați în șanț? Aifoane? :biggrin:

Da, știu, ninge, urgie, dar acolo unde rămâi cu mașina obișnuită împotmolit 90% rămâi și cu SUVul. Pe șosea, mă refer. Nu pe drumeaguri neumblate.

Am condus și eu un Wrangler 2015. E mișto. Dar nu este de drum mai lung de câțiva km. Astea nu sunt mașini de șosea. Iar alea care sunt de șosea sunt inutil de mari la exterior (vezi cum un Golf+ are mai puțin spațiu util în portbagaj VS un Golf normal).

Dar sincer, gg că ajuți oamenii :smile:
 
Suficiente % cât să consider ca _vreau_ un suv :biggrin:

Pet-uri caut în șanț, îi scump combustibilul, mașina consumă mult.....suv owner problems :biggrin:
 
Multe din SUV-urile de azi (din Europa) au aceeasi platforma cu alte modele aflate in productie, dau impresia de garda la sol mai mare prin tot felul de artificii vizuale precum barele marite, de culori contrastante, etc.
Dar daca asta se vinde, producatorii vor profit si se adapteaza. Vezi Porsche Cayenne diesel, un exemplu interesant, din cauza ca Porsche nu a facut niciodata motoare diesel, dar se vinde.

Cayenne nici nu vor mai vinde diesel. S-au invatat minte si din ce vad marseaza masiv cu intreaga marca le hibride. Eu zic ca sunt in directia buna. Si aprop, Cayenne exista sau a existat pana la ultimul model cel putin si in varianta 4x4, nu doar AWD. Ca tot se punea problema.


 
Exact, Cayenne turbo este folosit in multe cazuri si exclusiv offroad. Au batjocorit unii in asa hal masinile datorita acestui fapt ca nu iti vine a crede.
 
Masinile AWD se descurca foarte bine off-road, dar mecanic sunt complicate.
In cazul Cayenne Turbo a fost nevoie de asta din cauza puterii mari a motorului, ar fi absurd sa ai niste sute de cai putere doar pe o punte (american style).
 
Nu știu de ce am impresia că prețurile din configuratorul Kia sunt fără TVA and stuff (chiar dacă nu scrie nimic-nimic) :smile:. Poate faptul că în alte părți CX5 și Sportage sunt în aceeași clasă de preț, sau pentru că aceeași echipare pe autovit are fix același preț dar scrie că e fără TVA.

Adică Sportage-ul cel mai ieftin 4x4 2l e 30000€.

Pai, in primul rand nu caut diesel, deci motorul ar fi 1.6 T-GDI, 130kW/265Nm.
In cea mai scumpa echipare (GT Line) costa 24k cu transmisie manuala, iar cu DCT e 26k (TVA inclus, este lista de preturi la Kia pe site).
Mi-ar placea un CX-5 sau un CR-V, dar sunt 5k EUR pe care nu i-as da in plus.

Totusi, cunoaste cineva modelul respectiv? Chiar daca o varianta mai veche.
 
Are un amic Tucson cu acel motor si cutie automata, deci cam aceeasi masina, doar ca 4x2.
Multumit, cica este confortabila la drum lung, motorul se misca bine, consumul prin Bucuresti este in zona 10-12 la trafic normal.
 
ipman, eu ma refeream la Cayenne Turbo ca este 4x4, restul de Cayenne (non turbo) sunt AWD. Pornisem de la chestia aia cu AWD vs 4x4. Interesant este ca atunci CT cand nu este folosit cu 4x4 cuplat, devine AWD :smile:

Are un amic Tucson cu acel motor si cutie automata, deci cam aceeasi masina, doar ca 4x2.
Multumit, cica este confortabila la drum lung, motorul se misca bine, consumul prin Bucuresti este in zona 10-12 la trafic normal.

De multa vreme imi place Tucson din afara dar mereu cand trag o privire pe geam, ca-n copilarie, ma ia capul cand vad detalii tampite precum mufa USB cum arata si unde e pusa si intregul aspect tot de low cost dar pe o masina care nu mai costa 25k cu tot ce se poate la momentul respectiv.
Cat despre consum de 10-12, mie unul imi pare mult rau, ca sa fiu sincer. A mea masina de 3L diesel si tractiune spate, plus aproape 300CP face cam acelasi consum in Bucuresti sau poate creste la 12-14 cand sunt sarbatori. Si nu am nici Start/Stop la semafor sau alte artificii. E drept totusi ca am si talpa sensibila.
 
Din pacate motoarele koreene nu sunt cunoscute pentru economia de combustibil. Nici design-ul nu e chiar cel mai functional.

Cat despre 4x4, daca merge asa pe sosea face praf cauciucurile urgent. De-asta la unele masini 4x4 se auto-dezactiveaza cand se trece de o anumita viteza, nu stiu la Cayenne.
 
Cam ce consum de Tico ați vrea să aibă un SUV cu tracțiune integrală? Mașina aia are cam 1.6t, aerodinamică de cărămidă, mai pui și cutia automată - s-a dus în bălării consumul de carburant.

Consumurile alea oficiale, făcute după NEDC, sunt ca prognoza meteo - probabile.
 
Ah, well, 1.9t (nu TDI :tongue:), cutie automata, aproape 300CP pe un V6 biturbo. Cred ca de la aerodinamica am asa de bun consumul sau de la faptul ca e doar tractiune spate.

La unele din SUV-urile mai serioase, scrie in manual clar ca pe modul de off-road, nu mergi pe sosea. Chiar si la cele AWD, nu doar la cele 4WD.

Grand Tour oricat de circari sunt, de multe ori evidentieaza anumite lucruri la reala lor valoare.
 
Nu stiu ce-i aia mod off-road.
Eu stiu doar ca la 4x4 diferentialele sunt blocate si la AWD functioneaza toate. Restul e bla-bla de marketing cu butonase si luminite, tablete si mai stiu eu detalii cromate.

Dar asa e in ziua de azi, mai putin motor, mai multa electronica si consumul la fel.
 
Si e o problema daca apasand un butonas luminat, se blocheaza diferentialele (toate)? Intreb numai. Sau macar buton fara luminita, pentru ca Land Cruiser din anii 90 mai mult ca sigur nu aveau si bec in buton.
 
Back
Top