Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

E ok, daca aveti placi de baza care fac lumina si ventilatoare; eu nu am. Nici RGB, nici chipset fan. E vorba strict de placa de baza. Da, ventilatorul de pe CPU si cele de carcasa consuma sub 10W adunat, cred. Alea fac majoritar lucru mecanic :)

Nu stiu care e raportul de transformare al curentului electric consumat in caldura la monitoare, dar e foarte aproape de 100%. Am specificat ca monitoarele nu sunt incluse in consumul masurat mai sus.
 
Am cumpărat Industria pe Steam că mi s-au părut interesante descrierile de pe acolo (și era €5). Intrat în joc, pus totul la maxim, activat RT și... 45 FPS (2560x1440, 144Hz).
Activat DLSS Quality => 96
Pornesc jocu', 70 cu stutters la 35
Pun DLSS pe balanced => 85ish medie cu artefacte urâte.

Ziceam că fiind indie game produs de doi devs în timpul lor liber trebuie să-mi dau throttle la GPU ca să nu îmi bage screen tearing, dar de unde. Aparent zero optimizare, deși jocul arată absolut superb, dar merge mai prost decât Cyberpunk 2077 pe sistemul meu.

Specs: 5950x@5025 MHz (dynamic o/c cu 4300 MHz all cores în full load), 3090, 128GB RAM, jocul instalat pe WD SN-850.

Don't buy. I-aș da refund dar €5 deci meh, one day.
 
Hai sa postez si eu on-topic, Thaumaturge este interesant, m-am apucat de el dar m-am lasat relativ repede din cauza unor buguri si performantei foarte oscilante in unele zone. Eu il am fara updates, dar l-am pus in Steam Wishlist si astept sa intre la o reducere mai serioasa. Vad ca deja are ceva updates si probabil problemele sunt rezolvate in mare parte, dar nu pot da full price pe un joc story-driven cu rejucabilitate aproape zero, indiferent cat de interesant este acel story. In orice caz, o sa-l savurez pe indelete cand o sa-l cumpar. Unul din putinele jocuri la care nu am dar skip nici macar la o secunda de cut scenes. :D

In cazul meu, trailerul asta a fost suficient sa ma convinga.
 
Literalmente mă doare spatele cum am cărat echipa asta și Gouden Leeuw care a fost AFK tot meciul, nici nu știu pe ce a primit 9 XP.
 

Attachments

  • Daring 250k carry 01.png
    Daring 250k carry 01.png
    957.1 KB · Views: 28
  • Daring 250k carry 02.png
    Daring 250k carry 02.png
    950.8 KB · Views: 31
  • Daring 250k carry 03.png
    Daring 250k carry 03.png
    983.8 KB · Views: 26
  • Daring 250k carry 04.png
    Daring 250k carry 04.png
    958.9 KB · Views: 31
Am terminat Cyberpunk 2077. Probabil o sa urmeze Phantom Liberty, nu stiu cand.

E bun. E antrenant. Arata bine. Dar are si defecte, chiar in ultima versiune.

Are mai multe finaluri. Nu sunt tentat deloc sa le incerc si pe celelalte. Banuiesc ce urmeaza, nu ma atrage ideea.

Merge decent pe configuratia mea in 1080p. Dar am vazut niste filme 1 ,2 pe Youtube unde arata incredebil de bine. Chiar recomand serios filmele din linkuri, sunt impresionante, mai ales al doilea.

Re-jucabilitate ... nu prea. Am descoperit mai tarziu ca am sarit niste misiuni secundare, nu am colectat nici 1/4 din armele iconice din joc ... so fucking what? Cam asta e atitudinea. Am apreciat povestea, am vazut filmul, nu vreau sa intru inapoi la cinema pentru inca 2 ore ca sa il mai vad o data. Nu e atat de atractiv ca Witcher 3, nu se termina lasandu-te sa petreci timpul cu Yennefer in Corvo Bianco si sa mai te plimbi prin cartier admirand peisajul, se termina si gata, nu mai e nimic interesant dupa. End of story, game over.

Poate Phantom Liberty pe un monitor 1440p, cu o placa video care merge la un nivel de detalii mai ridicat decat medium si cu ceva ray-tracing care sa nu omoare complet FPS. Dar asta inseamna peste minim 5 ani, la evolutia actuala a placilor video.
 
Last edited:
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. What a pile of poop :facepalm:

La Witcher 3 DLC-urile erau bune. Bllod and Wine e, discutabil, la fel de bun sau mai bun decat jocul principal. PL e o porcarie, cu side-missions mega-repetitive, cu o poveste principala plictisitoare, am incercat de vreo 2 ori si am renuntat de vreo 2 ori, am trecut de jumatate dar sentimentul e de munca de a bifa ca l-am terminat, zero distractie, zero bucurie. Si mai voia si un tip sa ma pupe, al doilea in tot jocul.

Nu recomand.
 
Trine
E disponibil pe GOG. Stie 3D stereoscopic in multiple configuratii. Eu il joc in mod Top/Bottom pe o plasma Panasonic. Grafica este superba.

Frostpunk
Tot de pe GOG. Prima misiune este cea mai grea. In afara de aia, mai are cateva harti interesante, dar devine repetitiv dupa inca 3-4.
 
Ca sa pot sa il sterg, am terminat Phantom Liberty. Mi-a lasat un gust amar. Sper ca Witcher 4 sa nu fie facut de aceleasi vaci de developeri, desi majoritatea celor care au lucrat la Witcher 3 au plecat de mult din companie.
 
Am reluat de sărbători EVE Online, din curiozitate, după mai bine de 10 ani de pauză. Remarc că s-au îmbunătățit multe în materie de experiență pentru jucători noi, cu tutoriale pe profesii și tot felul de recompense zilnice în skill points pentru diferite activități, gen scanat un număr de situri sau zburat în flotă cu alți jucători.

A apărut de asemenea o secțiune nouă în Neocom care include informații și localizare pentru tot ce înseamnă conținut PvE, de la agenți de misiuni (pe facțiuni, nivel etc.) la centuri de asteroizi (cu tipurile de minereu pe care le conțin, pirați NPC etc.), incursiuni, situri scanabile per sistem, industrie etc.

Sunt disponibile 2 tipuri de conturi: Alpha, free, cu acces limitat la nave (doar tech 1 până la battleship) și module, și antrenabil până la 5 mil. skill points; și Omega, cu subscription, nelimitat.

Au mai apărut și skill injectors, care mi se par o idee excelentă, mai ales pentru jucătorii noi pentru care primele - să zicem - 5 mil. skill points, când nu au acces la nimic mișto, mi se par moartea. Mai ales când ei pilotează fregate și văd un Ishtar că lansează Ogre tech 2 lângă ei, verifică ce presupune asta (gen 8 luni de training) și se lasă instant.

A apărut și un simulator de nave care include modele de fitting pentru începători, și observ că ship tree are acum o progresie mai logică (nu mai sare de la frigate direct la cruiser, peste destroyer, de exemplu).

Ce nu s-a schimbat sunt sfaturile tembele în chat, gen la întrebarea „caut un fit pentru fregată” răspunsul e „folosește mai bine Ishtar”. kthxbye, revin anul viitor.

Deci l-au făcut mai prietenos, dar cu reținere, pentru că l33t.

PS: Jita tot shithole a rămas.
 
  • Haha
Reactions: Neo
Am reluat de sărbători EVE Online, din curiozitate, după mai bine de 10 ani de pauză. Remarc că s-au îmbunătățit multe în materie de experiență pentru jucători noi, cu tutoriale pe profesii și tot felul de recompense zilnice în skill points pentru diferite activități, gen scanat un număr de situri sau zburat în flotă cu alți jucători.
Don't do it. Step away from the keyboard.

A apărut de asemenea o secțiune nouă în Neocom care include informații și localizare pentru tot ce înseamnă conținut PvE, de la agenți de misiuni (pe facțiuni, nivel etc.) la centuri de asteroizi (cu tipurile de minereu pe care le conțin, pirați NPC etc.), incursiuni, situri scanabile per sistem, industrie etc.
Au transformat EvE în alt treadmill pe care trebuie să faci mișcare zilnic altfel pierzi chestii, fomo top to bottom cu events și chestii. Poate sună stupid, dar ăsta-i unul dintre motivele pentru care am renunțat și la Destiny 2.

Sunt disponibile 2 tipuri de conturi: Alpha, free, cu acces limitat la nave (doar tech 1 până la battleship) și module, și antrenabil până la 5 mil. skill points; și Omega, cu subscription, nelimitat.
Mai prost este altceva. Alpha este free dar dincolo de un nivel este extrem de limitant. Nu-i vorba doar de ce poți să pilotezi, ci și de celelalte skills - de exemplu unele support skills sunt capped la III/IV, prin urmare dacă vrei să faci ceva PvE cu un fit serios pe faction/pirate stuff (că și alea merg pe Alpha) vei descoperi că fit-ul nu funcționează, mai ales dacă era ceva la limită dpdv PG/CPU. Bhaalgornul meu este singurul care merge, de exemplu, dar ăla oricum este full faction/deadspace :D

Au mai apărut și skill injectors, care mi se par o idee excelentă, mai ales pentru jucătorii noi pentru care primele - să zicem - 5 mil. skill points, când nu au acces la nimic mișto, mi se par moartea. Mai ales când ei pilotează fregate și văd un Ishtar că lansează Ogre tech 2 lângă ei, verifică ce presupune asta (gen 8 luni de training) și se lasă instant.
Asta m-a făcut să postez. Skill injectors au fost o idee foarte proastă. Pentru că nu doar jucătorii noi pot să le acceseze, și injector SP cap nu contează oricum când ai trilioane în bancă. EvE Online a fost mereu despre răbdarea de a face lucrurile pe rând, cu un plan, altfel faci poc în orice ai fi (până și AT ships explodează :D). Și astea costă, și nu poți face ISK cu <5m SP astfel încât să-ți permiți skill injectors, deci ajungem la pay2win, deci prost.

A apărut și un simulator de nave care include modele de fitting pentru începători, și observ că ship tree are acum o progresie mai logică (nu mai sare de la frigate direct la cruiser, peste destroyer, de exemplu).
Sunt multicele chestii care au fost incluse în client (are și spreadsheets acum lol), problema este ce s-a scos (jukebox, de exemplu).

Ce nu s-a schimbat sunt sfaturile tembele în chat, gen la întrebarea „caut un fit pentru fregată” răspunsul e „folosește mai bine Ishtar”. kthxbye, rein anul viitor.
Help chat was always funny. Mă bucur să văd că Ishtar este încă popular de când din ce în ce mai multe NPCuri au AI tip sleeper care este psihopat cu dronele și farmatul cu drone boat este de fapt drone micromanagement să nu-ți omoare ăla un T2 Ogre care face cât tot mission reward-ul.

Deci l-au făcut mai prietenos, dar cu reținere, pentru că l33t.
L-au făcut mai bun de muls, iar faptul că pare mai prietenos este înșelător. Faci la fel de ușor poc, dar acum jucătorii noi/bogați au șansa de a da cu cardul mult mai frecvent pentru pixeli.

PS: Jita tot shithole a rămas.
Always was <3







P.S.: problema mea cu EvE Online este că au dat serios in the fight of the few against the many. În ziua de astâzi imperiile mari pot pune pe câmpul de bătălie în numere aberante ceea ce Rooks and Kings puneau cu 20 de oameni - faction battleships, guardians, vindicator/proteus heavy tackle. Nu mai există triage carrier cu micromanagement, acum FAX (Force AuXiliaries) sunt brick tanked sacrificial lambs să nu moară cele 50-100 de supercaps. Combat refit nu mai există. De aceea nu vor mai exista niciodată chestii de genul ăsta, care a fost practic un swan song al unei ere în care în EvE Online puteai să te prezinți cu 20 de oameni și să faci față la 200.

P.S. 2: CCP scoate Vanguard care-i un FPS pe PC dar în care bagă blockchain + NFT stuff. Și de parcă asta nu era destul de aiurit, mai fac și ce a făcut EvE dintotdeauna (ascunderea informației). Acum să vedem ce va ieși la final, dar nu-s chiar optimist (și nu-s chiar singurul).
 
Last edited:
Înțeleg ce zici și bănuiam că sunt nemulțumiri că ar fi pay to win. Eu nu interpretez așa neapărat pentru că nu aș face asta personal și pentru că, din punctul meu de vedere, problema jocului e doar hopul inițial (eu mă refer aici la retenția de jucători, nu la power creep). Adică aș da poate 20 USD ca să sar de la 250k la 1 mil. SP, dar nu aș da 2.000 ca să sar de la 60 mil. la 80 mil.; la 60 mil. deja pot să fac suficiente lucruri cât să nu aștept să antrenez skill-uri, dar la 250k trebuie să aștept. E adevărat și că nu mai am 6 ore pe zi să joc EVE, deci nu mă afectează că antrenez chestii în fundal.

Înțeleg și că EVE e mai hardcore și presupune răbdare. Dar iau un exemplu extrem. Să zicem că sunt newbro și vreau să explorez, și văd că toate skill-urile pentru scanare au multiplicator între 3x și 5x (Astrometric Rangefinding are 8x, la fel ca battleship ffs!), deci durează între 20 și 30 de zile fiecare să le antrenezi la level 5. Și îmi trebuie level 5 pentru toate modulele T2 relevante. Nici nu mai pun nava, pentru care trebuie Electronics Upgrades 5. Și încă 5 zile doar pentru Covert Ops Cloaking Device II. Nu renunț? O să zici că poți să scanezi și cu Probe, nu trebuie neapărat Cheetah, cum se înțelege din ce am scris. E adevărat, cu 8 sec. per ciclu. Atunci renunți de plictiseală. :D

Poate privesc din perspectiva cuiva care știe ce oferă jocul mai departe, față de cineva care abia începe și apreciază și drumul, nu doar destinația.

Îmi amintește de discuția StarCraft vs. League of Legends ca joc de ladder: poți să fii varză la ambele, dar la LoL măcar ai timp să faci ceva, să contribui cât de cât, să râzi puțin cu prietenii; la SC a venit ăla peste tine și nu știi să reacționezi, ai pierdut; ți-a făcut un cheese, ai pierdut; ți-a făcut un rush, ai pierdut. Nu are element de fun ca începător. Cam așa îmi pare și EVE la început.
 
  • Like
Reactions: Neo
Înțeleg ce zici și bănuiam că sunt nemulțumiri că ar fi pay to win. Eu nu interpretez așa neapărat pentru că nu aș face asta personal și pentru că, din punctul meu de vedere, problema jocului e doar hopul inițial (eu mă refer aici la retenția de jucători, nu la power creep). Adică aș da poate 20 USD ca să sar de la 250k la 1 mil. SP, dar nu aș da 2.000 ca să sar de la 60 mil. la 80 mil.; la 60 mil. deja pot să fac suficiente lucruri cât să nu aștept să antrenez skill-uri, dar la 250k trebuie să aștept. E adevărat și că nu mai am 6 ore pe zi să joc EVE, deci nu mă afectează că antrenez chestii în fundal.
Există nenumărate chestii de învățat de la 250k la 1m SP, și nu mă refer la skills din listă, ci la cum se joacă jocul. Warping at range, DScan, manual flying, scanning, kiting, orbiting, managing transversal, pe lângă 1001 detalii despre ce fac diverse chestii, prima țeapă pe market, etc :D Nu ai nevoie de SP ca să te distrezi și să înveți jocul, dacă ai prea multe SP inițial ai toate șansele să te urci în ceva prea scump și să faci poc, practic să faci greșeli mai scumpe decât îți permiți. Adică știu că am făcut-o și eu acum mulți ani, cumpărat un GTC, sold for ISK, made fit, promptly jumped into lowsec and got explodificated. Fun bit a venit abia peste vreo 10 ani când am ajuns să pilotez alături de aceleași persoane care m-au explodat :D

Înțeleg și că EVE e mai hardcore și presupune răbdare. Dar iau un exemplu extrem. Să zicem că sunt newbro și vreau să explorez, și văd că toate skill-urile pentru scanare au multiplicator între 3x și 5x (Astrometric Rangefinding are 8x, la fel ca battleship ffs!), deci durează între 20 și 30 de zile fiecare să le antrenezi la level 5. Și îmi trebuie level 5 pentru toate modulele T2 relevante. Nici nu mai pun nava, pentru care trebuie Electronics Upgrades 5. Și încă 5 zile doar pentru Covert Ops Cloaking Device II. Nu renunț? O să zici că poți să scanezi și cu Probe, nu trebuie neapărat Cheetah, cum se înțelege din ce am scris. E adevărat, cu 8 sec. per ciclu. Atunci renunți de plictiseală. :D
Dacă ești new bro și vrei să explorezi nu ai nevoie de all V scanning skills. Probes sunt mai importante decât launchers și sisters probes (sau meta) sunt ieftine. 8 secunde pe ciclu sunt fix pix, că tu nu faci combat scanning, ci site scanning, obiectivul tău nu face bouncing at various ranges pe celestials apoi în bookmarks făcute pe drum. Și în multe sites pe care le găsești cu all V skills și Sisters nu vrei să intri singur, nu mai spun de wormholes găsite cu skillurile respective. Din nou, progresia în joc dpdv SP este bine balansată cu ce ai de învățat ca new bro, chestii pe care tu le știi deja, dar actual new bro nu le știe. Heron is great ca starting ship btw pentru explo.

Poate privesc din perspectiva cuiva care știe ce oferă jocul mai departe, față de cineva care abia începe și apreciază și drumul, nu doar destinația.
This too, dar în același timp în ziua de astâzi mult prea multe jocuri sunt cu instant gratification stuffs, ai pornit jocul -> hop, achievement. Ai făcut 2 pași, exploration achievement! Ai folosit un healing potion -> WOW! Ești un zeu! Nu ai cum să apreciezi drumul când ești bombardat cu chestii de genul și tu însuți ajungi să fii mai pasionat de destinație decât de drum. Apropos de ce spuneai de explorare mai sus...
1737275009741.png


Îmi amintește de discuția StarCraft vs. League of Legends ca joc de ladder: poți să fii varză la ambele, dar la LoL măcar ai timp să faci ceva, să contribui cât de cât, să râzi puțin cu prietenii; la SC a venit ăla peste tine și nu știi să reacționezi, ai pierdut; ți-a făcut un cheese, ai pierdut; ți-a făcut un rush, ai pierdut. Nu are element de fun ca începător. Cam așa îmi pare și EVE la început.
În LoL nu doar ai timp să faci ceva, ci și să facă toată echipa ta + echipa adversă sex cu mama ta când încurci 2 butoane. Iar StarCraft este despre a-ți asuma responsabilitatea când greșești, fiind 1v1 nu poți da vina pe echipă că ai pierdut, a fost fix vina ta și deci este treaba ta să devii mai bun. Iar LoL este printre cele mai toxice jocuri ever, chestiile de acolo (și din DOTA, de altfel) nu le-am întâlnit niciodată în SC.
 
Ocazional mai joc World of Tanks. Ma distrez cu marks of excellence, desi sunt un jucator mediocru incerc sa obtin 2 marks, care inseamna o medie a rezultatelor peste 85% din jucatori. Am ajuns pe la 82 cu un tanc si vreo 77 cu altul. As putea atinge 85 daca as avea timp sa joc serios si nu cu un podcast pe al doilea monitor care sa imi distraga atentia.

Unii se plang ca e pay 2 win. Nu mi se pare, nu am platit nimic de peste 8 ani, cand luasem niste gold ca sa cumpar sloturi in garaj, nu ca sa castig. Si e destul de distractiv pentru jucat ocazional, daca nu il pornesc 3 luni pot sa continui fara probleme. Fiica-mea joaca (foarte prost) de 3-4 ori pe an, are vreo cateva tancuri de tier 3-4, din cand in cand fac eu un meci pe contul ei si o umplu de medalii si credite, apoi mai joaca ea inca 2-3 si il abandoneaza pentru inca 3 luni.

Deci cu tipuri de jucatori diferite si niveluri diferite, inca e distractiv. Ar fi bune vreo 2 harti noi, dar ei se focuseaza pe tancuri premium noi, ca din alea fac bani. Ok, nu ma deranjeaza, nu sunt overpowered ca sa strice jocul, nu au decat sa vanda tancuri cui e interesat de ele.
 
Nu mai am cu ce să mă joc WoT; PC-ul l-am dat pe bucăți și la reciclat acum câțiva ani. Cu Intel NUC-ul cu placa video integrată nu îndrăznesc să mă joc. Încă mai aștept să am motiv să trec pe un miniPC cu Ryzen 5 și ceva GPU integrat mai ok, dar tot n-am idee dacă e destul pentru un WoT măcar mediocru.
 
Fiica-mea are pe laptop Ryzen 4500U, care merge in 1080p pe nivel de detalii mai redus. Orice e mai bun decat ala ar trebui sa mearga, dar grafica e imbunatatita mult de vreo cativa ani si e pacat sa joci in low detail. Pe desktop cu detalii la max in 1080p un 4060 duce peste 120 fps, parca, iar in 60fps cu vsync sta rece si tacut.
 
Neo, 3-4 sec align e suficient pentru traversat sisteme mai nepopulate de lowsec rezonabil de safe? Deci nu mă refer aici la nimerit în gatecamp specializat cu interceptor cu lock <2 sec, mă refer la ceva gen Cheetah, Prospect, Wreathe vs. 1-2 random dudes, în 95% din cazuri.
 
Back
Top