Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

Am terminat int sfarsit GTA IV, ambele variante de final. Super-fain, a meritat banii dati pe el, da' parca tot Vice City a fost o experienta de joc mai fun, cea mai fun din toata seria... :smile:
 
Aparent Dragonaj merge si pe un 7100GS la rezolutia 800x600 si low details. Revin cu amanunte daca jocul ii place amicului meu cu placa in cauza.

Ii place, chiar foarte mult se pare. Asta e unul din jocurile la care pana si el citeste povestea. Se cam mira totusi ca merge din tradari in tradari. Acum incearca sa ma corupa si pe mine sa il joc. :smile:
 
The Saboteur. Assasin's Creed meets Mafia. Storyline, gameplay, atmosfera. N-am jucat decit fo' doua ore deocamdata dar imi place. Grafica OK, poveste, muzica pe sufletul meu. O altfel de poveste cu nazisti si Rezistenta. O surpriza placuta deocamdata.
Ah, si are o optiune in meniu, Nudity On/Off. :nuts:

Dirt2. Raliuri. Masini de tot felul. 4 taste mari si late. Vrrrrummmm...
 
DiRT2 are de fapt 5 taste, nu uita de frana de mana... :biggrin: E foarte fain jocul per ansamblu, e optimizat impecabil (50-60fps constant pe HD4850 la 1280x1024 Ultra), singurul lucru enervant e structura de meniuri si vorbaraia de care nu poti sa scapi... nu ma intereseaza ca mi-a deblocat acum 3 vopsele noi si pot sa imi atarn de oglinda niste zaruri de plush, optiunile de racing si atat, lasa-ma sa ma dau ca maniacu' cu 200 prin padure... :goofy:
 
Am încercat şi eu The Saboteur. Jocul ar fi excelent, dar cerinţele de sistem sunt... Dă-o dracu, în meniul de început am 25-28 FPS la rezoluţie 1280x800 cu 8800GTS slightly overclocked. Şi toate setările de calitate sunt pe medium...
 
DiRT2 are de fapt 5 taste, nu uita de frana de mana... :biggrin: E foarte fain jocul per ansamblu, e optimizat impecabil (50-60fps constant pe HD4850 la 1280x1024 Ultra
Yeah, trebuie sa pun de un upgrade, pe 7950GT e jucabil (30FPS) doar pe 1280x800 și detalii Low :frown:.
 
Hopa, după ce am jucat The Saboteur un pic, am ajuns şi la Father Dennis (fost preot). Şi gagiul nu numai că seamănă izbitor cu Palpatine din Războiul Stelelor, dar are şi exact vocea lui! What do you make of that? :smile:
 
Jocu' are cateva faze d'astea. S-au distrat si developerii putin. Se mai intampla. :smile:
Una dintre masini se numeste Altair. Omagiu adus probabil Assassin's Creed, de unde au cam copiat sistemul de catarare pe cladiri and stuff.
 
Secret of Monkey Island* - Special Edition. Pentru cine a ratat versiunea originală acum 19 ani merită prețul - cam un Big Mac sau echivalent - pentru câteva ore de distracție.
 
Dreamfall (aka. The Longest Journey 2)

- Setup-ul nu merge. Ori ai 7 GB liberi pe C:, ori se blocheaza intr-o bucla infinita. A trebuit sa extrag manual fisierele din kit si sa le impart prin directoare. Noroc ca n-au fost multe.

- Personajul nu poate fi controlat din tastatura din cauza unui lag de vreo 2 secunde. Trebuie neaparat gamepad sau joystick + mouse, si nici macar atunci nu-i prea grozav.

- Camera se misca aiurea in cea mai mare parte a timpului. Prin locurile stramte nu vedeam practic decat capul personajului pe tot ecranul, iar controlul sus-jos nu functioneaza deloc.

- Grafica este mediocra. Mi-au placut texturile si design-ul in general, nu mi-au placut modelele (prea simple) si efectele (aproape absente). Bump mapping are luciu metalic, dar asta s-ar putea sa fie din alte cauze, ca nu-i singurul joc in care am intalnit fenomenul.

- Dialogurile sunt clare, cam lente (citeam subtitrarea mai repede si dadeam skip peste jumatate din audio), plicticoase pe alocuri, uneori si repetitive (un al 2-lea personaj iti explica acelasi lucru pe care l-ai aflat mai devreme de la alt personaj).

- Muzica este slaba.

- Restul sunetului (ambianta, efecte sonore) este si el cam slab reprezentat.

- Quest-urile sunt destul de simple si clare si e mai putin de alergat decat in Elder Scrolls spre exemplu.

- Puzzle-urile sunt simple, dar mie imi place asa. Jocurile trebuie sa fie placute, nu frustrante.

- Prea scurt. L-am terminat in mai putin de 2 zile.

- Atmosfera este cam deprimanta pe tot parcursul jocului. Nici Crow nu mai e ce-a fost.

- Povestea este perfect liniara si mult prea simpla. Nu exista nici macar finaluri alternative. Neplacut.

- Finalul este in stilul asta: intai :hmm:, apoi :what:, si in final :insane:. Lasa foarte mult de dorit.

- Unele personaje principale sunt absolut redundante, nu intervin cu nimic in firul povestii.

- In general se observa cum jocul este terminat in graba si incomplet. La inceput actiunea este lenta, cu multe detalii, etc. iar pe masura ce se apropie de final, scenele si actiunea devin scurte si incomplete. Intr-o gramada de locuri se intrevad quest-uri neterminate si dezactivate, personaje la care se vede ca ar trebui sa aiba un rol anume, dar pana la urma sunt doar de decor.

- Nu se compara nici pe departe cu The Longest Journey 1. Ala a fost mult mai lung, complex, captivant, cu suspans, cu probleme existentiale de genul "sa fiu gardianul(a) a doua lumi paralele pentru urmatoarea mie de ani?". Asta in schimb, este slab rau de tot.

- Comutand periodic intre 2-3 personaje au reusit sa distruga pana si atasamentul jucatorului fata de personaj, lucru atat de apreciat in primul joc.

Concluzia: FOARTE SLAB.
 
Eu nu am avut probleme cu instalarea, fiind de pe Steam nici nu prea se pune problema. În schimb deși mi-a plăcut primul și sunt oarecum fan al genului nu mi-a plăcut controlul și camera și nu l-am jucat, am abandonat după 5 minute (deși am dat banii pe el).

Îți recomand Secret Files - Tunguska. E mai dificil decât TLJ, e mai frumos ca Dreamfall și e point and click.
 
Jucat. Nici ala nu se compara cu TLJ 1. TLJ 1 a fost de departe cel mai bun joc din genul asta.

Incearca-l cu joystick. Seteaza axele joystick-ului pentru deplasarea personajului si mouse-ul pentru controlul camerei. Este muuuult mai bine decat cu tastatura.
 
Warning: Might contain spoilers!
Cu sentimente amestecate o să scriu câteva cuvinte despre Just Cause 2, pe care l-am aşteptat vreo 2 luni şi ceva şi în sfârşit am apucat să-l joc niţel (f'o 3 ore, mai precis). Şi nici nu ştiu de unde să încep...
Grafică: amestecată :smile: în sensul că unele părţi sunt randate excelent, altele copilăreşte. Una peste alta, e acceptabil. Nu ceva ce să-ţi uimească ochiul, dar nici urâtă cu spume.
Story: slăbuţ. Ăla pe care-l joci e un Arnold+Stallone+Van Damme + Seagal, mă rog, aţi prins ideea, ăl mai commando guy din lume, care merge într-o ţară insulară inventată cu un scop nu foarte precis. Mă rog, ce face e să distrugă cam tot ce poate (gândiţi-vă la un sabotor care, în loc să se pitulească, face pe nebunulpe clădiri, pe-acolo). Backstory-ul e doar un motiv de mayhem.
Gameplay: ei bine, aici implementarea e praf. Controlul e praf, design-ul environment-ului e praf. Au feştelit-o tare gagii la capitolul ăsta. O listă de probleme de care îmi aduc aminte acuma, la cald:
- Grappling Hook-ul este o armă excelentă, în teorie, poţi face o grămadă de năzbâtii cu ea, dar, vorba ceea, practica te omoară. În filmuleţele de prezentare arată nişte şmecherii faine, pe unele am reuşit să le reproduc, dar altele...
- Controlul vehiculelor e cam dubios; nu mai vorbesc de layout-ul default care e atroce (deocamdată încerc, încă! să mă obişnuiesc cu el aşa cum este): frâna de mână e X (nu space), iar saltul din vehicol (cu paraşuta-minune) e Space (nu orice altceva), aşa că de (prea) multe ori m-am pomenit că plutesc sub paraşută în loc să iau o cură strânsă sau să fentez cu maşina nişte inamici.
- Misiunile sunt cretine (sunt doar motiv de bum-bum, se pare). Nu există map (există harta insulei şi un minimap care e de toată pleazna, n-ajută la nimic). Obiectivele sunt cât de cât marcate, dar toate punctele de interes sunt identificabile numai vizual, ceea ce n-ar fi aşa rău... până ajungi cu nivelul de completion pe la 65-70% şi începi să vânezi restul punctelor de interes (a se citii chestii pe care trebuie să le faci bucăţele). Am o misiune încoţopenită la 91%, una la 94% şi alta la 88% fix din cauza asta. OK, numai două din cauza asta, a treia...
- Ei, dragii mei, în jocul ăsta trebuie să dai cu buuum-ul în tot felul de lucruri (rezervoare, AA guns, antene radio, etc). Şi ca să faci treaba asta... îţi trebuie... aud? Explozive/arme/muniţie. Bravo! Numa' că astea se găsesc cam cu zgârcenie prin joc. OK, să zicem că m-aş descurca cu tot ce e distructibil cu ajutorul gloanţelor, dar mai sunt altele (AA Guns de exemplu) care pot fi distruse numai cu aruncătorul de grenade şi/sau C4 (sau ceva de genul...). Toate bune şi frumoase, dar de-astea nu găseşti. Nu, am zis bine. Nu găseşti defel!. Într-o misiune am găsit ceva sticky charges şi un aruncător de rachete, şi alea s-au terminat, eu am rămas cu ea-n mână...
- Tot cu ea în mână rămîi când ţi se termină muniţia în mijlocul unei misiuni/urmăriri (SMG-ul cară maxim 180 de gloanţe, şi pe alea le consumi în cam 30 de secunde de foc susţinut, şi jocul e hack-and-slash cu guns, nu merge să fii tactic şi să tragi uin glonţ per inamic).
- Tot cu ea în mână rămâi când eşti en route cu o maşină către un obiectiv, drumul e necirculat (sau eşti prin pădure) şi maşina se face praf (din varii motive). Hai, trupete, infanterie scrie pe tine! Şi meergi, şi meergi... Legat de asta, cam degeaba e harta uriaşă (şi este uriaşă), dacă-i 85% goală-goluţă...
At times it's fun though... le-am copt câteva tricks inamicilor de mă miram şi eu...
Controlul avioanelor e îngrozitor, tot din cauza layout-ului; Au pus ăştia o căruţă de taste la care în general ajungi mai greu (Left Shift, Left Ctrl, Left Alt, X) fiindcă sunt pe la podul palmei (controlul e WSAD+Mouse).
Fun level: foarte variabil, frustrant at times. La un moment dat te distrezi împroşcând inamici cu gloanţe şi grappling hook, ca după 30-45 de secunde să te pomeneşti fără gloanţe, într-o zonă pustie şi cu misiunea completată 50%. Şi dă-i şi scobeşte după ceva de făcut...
Aiurea e şi Black Market-ul (un individ cu accent ruso-asiatic); treaba stă în felul următor:
- Ai un device cu care îl chemi pe nenea (ceva de genul "piaţa vine la tine");
- Ăla vine cu un ditamai elicopterul (WTF!);
- Apare un meniu în care ai de ales ce vrei să cumperi de la el (bineînţeles, la început majoritatea item-urilor sunt locked);
- Tot aici ai şi posibilitatea de a face upgrade, care upgrade nu îţi spune ce e îmbunătăţit (ceva de genul "să plăteşti pe neve");
- Dacă n-ai chef de aruncat bani, ieşi din meniu şi cu asta basta. Da' e cretin să vină ăla cu ditamai cariciopteru' numa' ca să te întrebe dacă vrei ceva. Că tot îl chemi prin radio... Eu aş fi făcut să apară meniul mai întâi, apoi, dacă ai cumpărat ceva, să vină băiatul cu pizza, erm, ăsta... contrabandistul.
- Altă fază nasoală e că, odată ce ai cumpărat un item, data viitoare dai din nou banii pe el, ceea ce te cam împiedică să explorezi toate opţiunile.
Mă rog, per total am fost cam dezamăgit de joc, dar o să mai continui, poate se mai îmbunătăţeşte în timp (sau poate mă învăţ eu cu el)...
Nota finală: 6/10 pentru un joc care ar fi trebuit să sară de 8 lejer. Dar deşi ideile sunt bune, producţia pare făcută pe genunchi.
 
Ia încearcă cu un controller de XBox, o să ai surprize (ne)plăcute, sunt convins :smile:
 
Moi, Metro 2033.
Ce pot sa spun: orgasm absolut!:biggrin:
Mi-a placut deosebit, tema abordata precum si asemanarile cu seria Stalker, m-au facut sa il termin in mai putin de o zi.
Sper sa se ajunga incetul cu incetul la o lume deschisa gen seria Stalker, si atunci voi putea spune ca imi place extraordinar de enorm de mult de al drecu de muuuuuult.
A, si mai multe arme de tip survival:arcuri, prastii precum si mai multe activitati de survival: vanatori de sobolani, adus de lemne de la suprafata, etc, intelegeti voi.
 
Ăăă, mie mi s-a părut awkward şi prea fast-paced. Plus se pare că sunt ceva probleme cu sunetul; zgomotele ambientale (de ex. vorbăria cetăţenilor) se aud mai tare decât dialogul cu individul care e în faţa ta. Plus, din nou, personajul principal e un mutulică. I hate that!
 
Moi, Metro 2033.
Ce pot sa spun: orgasm absolut!:biggrin:
Mi-a placut deosebit, tema abordata precum si asemanarile cu seria Stalker, m-au facut sa il termin in mai putin de o zi.
Sper sa se ajunga incetul cu incetul la o lume deschisa gen seria Stalker, si atunci voi putea spune ca imi place extraordinar de enorm de mult de al drecu de muuuuuult.
A, si mai multe arme de tip survival:arcuri, prastii precum si mai multe activitati de survival: vanatori de sobolani, adus de lemne de la suprafata, etc, intelegeti voi.

Io nu înțeleg, d-astea survival poți să faci și prin juru` blocului, că șobolani sunt, lemne sunt, arc îți faci, praștie o cauți pe-aia de când erai mic, etc :biggrin: Nu înțęleg de ce trebuie să faci chestii de genul ăsta într-un joc. Sincer, de-aia mi-au plăcut Doom, Quake, Unreal Tournament, IRL nu poți să-l faci pe unu` bucăți cu 3 rachete-n gură. Sau dacă poți, e prea scump. Acum ai grafică fotorealistică să culegi floricele pe câmpii, numai mie mi se pare ciudat? :biggrin:
 
Back
Top