War, daca te intereseaza motocicleta pentru ceea ce ziceai mai sus uita-te si la
Honda Deauville. E un tourer usor, cu motor de 680 cc si vreo 65 CP, cu genti laterale integrate - am vazut asa ceva de aproape si cred ca e un tourer decent, nu se compara cu Paneuropean sau Goldwing dar e mult mai usor, mai economic si are dimensiuni rezonabile.
Echipamentul de vara e in general foarte comod daca nu stai la semafor in oras. Am mers la 35-38 de grade anuntate, pe asfalt erau peste 50, nu am avut probleme. Hainele de ploaie sunt suficient de usoare incat sa le car permanent in rucsac fara sa ma deranjeze si sunt din 2 piese, geaca si pantaloni, au costat 32 EUR (geaca, luata in Paris) si 20 EUR (pantaloni,
www.Louis.de). Manusile de vara sunt de asemenea usoare si comode, chiar am condus cu ele vreo 6 ore pe ploaie (nu sunt impermeabile) fara probleme. O geaca de primavara-toamna (se poate folosi pana pe la -5 grade pe moto, eu o purtam si prin curte iarna la -15 pentru ca era mai calduroasa decat alte chestii) e cam 200 EUR, nu recomand hainele de piele pentru ca sunt scumpe, vara te incingi in ele si sunt ceva mai sensibile la intretinere. Ofera in schimb ceva mai multa protectie la abraziune.
In disputa moto-auto nu ma bag, observ doar ca folosesc masina, motocicleta si bicicleta, fiecare are puncte mai slabe sau mai bune si nici una nu e ferm superioara alteia. Am mers in excursii cu masina si motocicleta in ultimul an, prefer motocicleta pentru unele drumuri (in special daca sunt pante sau curbe) si masina pentru altele (bagaje multe sau pasageri multi) in conditiile in care motocicleta mea nici macar nu are genti laterale sau topcase.
Dar, o tura lunga pe moto nu se poate face in acelasi ritm cu una cu masina, la moto pauzele sunt ceva mai dese (rezervor mai mic) si seaua mai incomoda decat scaunul masinii, in schimb e mai activ decat statul nemiscat pe scaun si mestecatul in schimbator. Siguranta e relativa, te simti mai sigur in masina, esti mai agil pe moto (si ai sanse mai mari sa eviti).