Motor de începător

Lăsați, mă, omu' să-și cumpere motor, dacă asta își dorește și știe toate chestiile pe care le implică această achiziție...
 
Dude, am pus mâna pe echipament și nu trebuie să stau îmbrăcat în el ca să-mi imaginez cum e să fii pe motor, vara, la 40*C, îmbrăcat cu așa ceva. E la fel ca atunci când îmi cumpăr un tricou sau un pulover, știu clar în care mi-e cald și-n care nu :smile:

Pulovere ai mai purtat ca să știi, costum moto circulând PE moto și prin diverse condiții meteo nu, deci imaginația nu prea ajută... :wink:

Anyway, vorbeam mai devreme cu AdrianB1 și zicea de un motor care e și mai ușurel, și mai potrivit pentru ce vrei tu, o să-l las să-ți dea detaliile.

Însă atunci când ai inițiat discuția m-am uitat și eu la închiriere de mașină. Nu trebuie să fii extrem de grijuliu cu ea, ci să-ți faci treaba. Ideea e că nu prea văd sensul în a investi în proprietatea unui mijloc de transport motorizat dacă nu știu că-l voi folosi foarte frecvent. Dacă vreau să merg cu avionul undeva în anul viitor, țin motorul blocat acasă? Dacă-mi crește familia? Dacă vreau să transport și ceva mai multe bagaje, un sac de cartofi, un porc, ceva? :smile: Dar dacă vreau să circul și pe vreme nefavorabilă? O mașină închiriată pe 10 zile iese undeva la 300€, cât dai tu banii jos pe un motor mi-ar ajunge la 19 concedii de 10 zile. 19!!! Nu pun asigurare și benzină că alea le ai și la mașină, și la motor.

Plăcerea de a merge cu motocicleta vine și cu niște neajunsuri față de a merge cu o mașină. Trebuie doar să le accepți și să știi că uneori, deși ai motorul în garaj, vei fi nevoit să mergi cu taxiul sau să închiriezi o mașină care să facă ce motorul nu poate.

Pentru suma blocată ca garanție, sper că nu ai de gând să o plătești cu cash sau din economii. Pentru asta merge cel mai bine un card de credit: suma va fi blocată în contul tău (de fapt din banii băncii) de către firma de închirieri, însă fără a fi trasă în contul lor. Viramentul efectiv nu se face decât în caz de daune; altfel, după înapoierea vehiculului și un timp în care să mai vină eventuale amenzi, suma e deblocată (tranzacția anulată). Banii nefiind trași din contul tău, nici nu cred că va fi considerată o sumă plătită și pentru care să plătești dobândă pe credit; e tranzacție în curs de procesare. Deci ieși (probabil) gratuit, garantând cu banii băncii.
 
Dudes, wtf? Think geacă normală de piele, dar mai groasă și cu croială de stat călare. Are niște lol-aerisiri care fac ceva curent în mers, dar atît. Nu tre' să ți-o testeze la NORAD ca să știi că te coci în ea. :rolleyes:
 
Da, nu știi de faimoasa Divizie a 4-a de Gay ce a înfrânt invazia de spioni ruși parașutați în Alaska în timpul războiului rece? :biggrin: Normal că nu știi, așa succes mare au avut...
 
War, daca te intereseaza motocicleta pentru ceea ce ziceai mai sus uita-te si la Honda Deauville. E un tourer usor, cu motor de 680 cc si vreo 65 CP, cu genti laterale integrate - am vazut asa ceva de aproape si cred ca e un tourer decent, nu se compara cu Paneuropean sau Goldwing dar e mult mai usor, mai economic si are dimensiuni rezonabile.

Echipamentul de vara e in general foarte comod daca nu stai la semafor in oras. Am mers la 35-38 de grade anuntate, pe asfalt erau peste 50, nu am avut probleme. Hainele de ploaie sunt suficient de usoare incat sa le car permanent in rucsac fara sa ma deranjeze si sunt din 2 piese, geaca si pantaloni, au costat 32 EUR (geaca, luata in Paris) si 20 EUR (pantaloni, www.Louis.de). Manusile de vara sunt de asemenea usoare si comode, chiar am condus cu ele vreo 6 ore pe ploaie (nu sunt impermeabile) fara probleme. O geaca de primavara-toamna (se poate folosi pana pe la -5 grade pe moto, eu o purtam si prin curte iarna la -15 pentru ca era mai calduroasa decat alte chestii) e cam 200 EUR, nu recomand hainele de piele pentru ca sunt scumpe, vara te incingi in ele si sunt ceva mai sensibile la intretinere. Ofera in schimb ceva mai multa protectie la abraziune.

In disputa moto-auto nu ma bag, observ doar ca folosesc masina, motocicleta si bicicleta, fiecare are puncte mai slabe sau mai bune si nici una nu e ferm superioara alteia. Am mers in excursii cu masina si motocicleta in ultimul an, prefer motocicleta pentru unele drumuri (in special daca sunt pante sau curbe) si masina pentru altele (bagaje multe sau pasageri multi) in conditiile in care motocicleta mea nici macar nu are genti laterale sau topcase.

Dar, o tura lunga pe moto nu se poate face in acelasi ritm cu una cu masina, la moto pauzele sunt ceva mai dese (rezervor mai mic) si seaua mai incomoda decat scaunul masinii, in schimb e mai activ decat statul nemiscat pe scaun si mestecatul in schimbator. Siguranta e relativa, te simti mai sigur in masina, esti mai agil pe moto (si ai sanse mai mari sa eviti).
 
Motorul si masina sunt complementare, nu sunt un inlocuitor pentru cealalta.

Motorul iti ofera ceva ce nici o masina normala nu o sa iti ofere. Niste senzatii, printre altele: de viteza, de acceleratie, de libertate, poate si ceva confort in trafic odata ce te obisnuiesti sa crosetezi printre benzi. In rest pot sa iti spun ca din scurta mea experienta cu echipamentul moto full, este un calvar. Pe bune iti spun ca ar trebui sa imi dai bani (multi) sa ies in full gear pe moto in caldurile verii pentru ca eu nu suport caldura. Dar tu poti sa incerci sa porti echipamentul daca ai de la cine sa imprumuti, macar iti faci o idee. Macar la masina frige volanul 3 minute, pana intra A/C-ul serios si doar daca uit sa trantesc parasolarul ala de 5lei in parbriz. In fine, masina imi ofera un confort pe care as vrea sa il am pe moto. Si nu te gandi ca daca esti cu masina nu poti sa opresti din 10 in 10Km ca sa faci poze si sa admiri peisaje. Ca nu te strange nimeni de gat daca o faci si nici nu-i pica motorul. De fapt cand am fost prin zone cu peisaje mai deosebite chiar asa am facut si nu am simtit nici un neajuns.

Dar daca esti atat de pornit impotriva masinii si pro moto, nu pot sa iti fac o recomandare. Ii las pe motociclistii forumului sa iti spune ce poti sa iei si ce ti s-ar potrivi. Doar ca mi se pare ca pornesti la drum cu niste idei preconcepute si care mie mi se par, in parte cel putin, gresite. E ca si cum ai spune ca decat pantof mai bine șlap pentru ca nu trebuie sa te apleci sa te descalti :smile:. Avantaje si dezavantaje. Cel mai mare obstacol in calea masinii e repulsia ta fata de idee care, desi e un argument complet subiectiv, nu e cu nimic mai prejos fata de orice alt argument din discutia asta.
 
Adrian, welcome back şi mulţumesc mult pentru post! Honda Deauville arată excelent.
Acuma, problema de moto versus maşină porneşte de la modul de gândire. Nu neg că fiecare are avantaje şi dezavantaje, Doamne fereşte! Dar eu...
Eu nu mă simt bine dacă mă ascund de elementele naturii într-o "bulă" artificială de vreme controlată. Plouă? Lasă, nu-i nimica, nu e ploaie acidă sau radioactivă; un pic de ud nu strică. E cald? Nu murim din asta decât dacă nu ne duce capul. Hidratare, aerisire, pauze, se rezolvă. Acuma toată lumea are A/C la maşină, nu mai concepe ideea de cald; eu mergeam ca pasager, copil fiind, pe timpul verii, pe bancheta din spate într-un Renault 10 din '68, fără climă, fără aerisire şi cu motorul în spate. Nu zic că era o plăcere, dar nici nu m-au omorât 700 de kilometri parcurşi dintr-un foc (10-12 ore). Te obişnuieşti.
Nu vreau să sun ca Marius '95 (tech advancement is THE Evil and shit), dar nici în extrema ailaltă nu cad (o călătorie fără A/C is THE Evil). Încerc să nu fac prea multe compromisuri; simt că mi-aş tăia mult din plăcere dacă aş merge la drum într-o maşină (poate un cabrio mi-ar face cu ochiul).
Acuma, dacă fac şcoala de şoferi (A-ul) şi mă prind că nu e de mine, asta e, măcar am încercat şi mă ştiu într-o parte. Dar lăsaţi-mă să îmi urmez şi eu visul, uraţi-mi succes, nu fiţi români :smile:
 
Păi tu n-ai venit să întrebi unde să faci școala de moto (ca să vezi dacă-ți place), ai venit să întrebi ce moto să-ți iei :smile:.
 
Bafta la scoala. Parca motociclistii au o vorba: "asfalt uscat si...", sigur mai era ceva dar nu imi aduc aminte ce trebuia sa fie ud.
 
Honda Deauville, 2002, 32.000 km, 2250 EUR. Neînmatriculată. Cum e cu înmatriculările la astea? Scumpe?

Bun pretul. Pe mine m-a costat vreo 250 de lei acum un an inmatricularea, cu taxele la circa financiara cu tot si numere la rand. A durat 10 minute la circa financiara si vreo ora la inmatriculari, din care 55 de minute coada la ghiseul CEC sa platesc taxele si 5 minute coada la ghiseul unde se depun actele. 2 ore mai tarziu am ridicat placuta si talonul. Inca 255 de lei asigurarea pe un an, acum e ceva mai scumpa. Nu se plateste rovigneta in Romania si majoritatea tarilor prin care am mers cu moto.
 
Mulţam de info, din nou :smile:
OK, acuma cam am toate detaliile; după ce îmi rezolv măseaua de minte care a crescut strâmb şi calculez cu cât mai rămân şi ce mai pot rupe, mă apuc de şcoala de şoferi.
LE: funstuff: o şcoală de şoferi se laudă cu echipament pe care îl oferă elevilor:
echipament de protectie elevilor, acesta fiind compus din: casca + armura + genunchere, purtarea acestora fiind obligatorie in timpul sedintelor.
Şi dovada:
elev_echipament_fata.jpg
 
În Ilioara parcă doar Moto Luis dădea echipament, restul erau trilu lilu cum veneau de-acasă. Ai putea să începi să te uiți după ceva promoții și reduceri la echipament, să ai mănușile tale, cagulele tale, casca ta...
 
Eu tind să cred că, în poza aia, la Moto Louis e ăla din spate. Dacă sînt ăia care cred eu că sînt, au echipament, dar doar pentru primii doi veniți sau ceva; restul merg pe barba lor. Sînt și vreo 488 în poligon at any given time.

Echipament pentru toată lumea nu am văzut decît la Octavian Vrăjitoru (era la MotoTT acum ceva timp, acuma nu mai știu). Ajuta și faptul că nu chema toți cursanții în același timp, ca alții. :goofy: Vorbesc de Ilioara, nu știu cum e prin alte părți.
 
Când am făcut școala la ei aveau echipament (vestă cu cotiere, genunchere, cască) pentru fiecare motor, adică vreo 8 sau 9, doar căștile erau diferite decât în poză - o caschetă stil miner, pe spate scris cu autocolant galben MOTO LUIS. Io am apucat să-mi cumpăr o cască mai bună și să merg cu ea ca să mă obișnuiesc și ar fi urmat să iau și niște mănuși, dar am terminat cursul și m-am luat cu altele. Cel mai aglomerat în poligon a fost când ne-am strâns vreo 35-40: vreo trei școli făceau jaloane cu începătorii, încă vreo 2-3 aveau oameni ceva mai experimentați ce făceau ture, și mai erau unii într-o margine ce exersau accelerarea și frânarea la limită în linie dreaptă cu niște capre date jos dintr-un microbuz.
 
Ai putea să începi să te uiți după ceva promoții și reduceri la echipament, să ai mănușile tale, cagulele tale, casca ta...
Lucrurile astea sunt în plan. DUpă ce îmi rezolv măseaua de minte, mama ei :frown:
Poza nu e de la Moto Louis de pe site, e de la Elit Moto: http://www.elitmoto.ro/poze/elev_echipament_fata.jpg
Anyway, până şi ideea de a pune o poză de genul ăsta pe site fără să te gândeşti că în spate se vede unul în pantaloni scurţi e... cretină. Oh well.
Revenind la oile noastre: magazine recomandate de echipament moto? Aş folosi pentru şcoala de şoferi ce-mi dau ei şi aş aştepta cu cumpărăturile până la iarnă, când se duc preţurile în jos ca bolovanii (so I've heard).
 
Un pic de offtopic... Voi ati avut echipament cand ati facut scoala? LOL.:biggrin:. Scoala mea de moto a durat 40 de min, daca includ si examenul. Si cica trebuia sa fac 6 ore + examen. Asta, e suntem in Romania. Echipament? Doar o casca la examen.:biggrin:
Apropo examenul l-am dat pe zapada:rolleyes:

Scuze de OT, war4peace. Bafta!:smile:
 
ipman, Azazel şi AdrianB1 nu cred c-au mai dat pe-aici de ceva vreme. Or mai fi ei şi altii, dar eu pe ei 3 mi-i amintesc.
Parca stiu ca si Marius'95 a trecut pe motocicleta acum ceva timp; ciudat, nici el nu mai da pe forum, o fi vreun trend? Deci war lasa motocicleta ca vrem sa ramai pe forum! :biggrin:
 
Back
Top