Întrebări pe care ni le punem de mult

Scaune SH, luate de pe ebay, de la modelul superior de masina, aceeasi marca desigur. Vanzatorul l-a asigurat ca se potrivesc, uite n-a fost asa.
 
La scaunele noi (din cate am inteles de la el) gaurile picau 3..4cm mai in spate decat cele din podea. A dat alte gauri (in aceeasi structura de rezistenta) si le-a montat. Stiu ca nu e ok, i-am spus. Cand merg cu el cu masina stau numai pe bancheta din spate. :biggrin:
 
De când am trecut la 200 Mbps (RDS) experimentez întreruperi aleatorii, minimum una pe zi, de durate variabile, de la câteva secunde până la 5 minute. Routerul e nou, Gigabit, TP-Link WR 1042ND. A mers fără probleme pe 100 Mbps. Problema nu e așa gravă când navighez pe net, însă e supărătoare la gaming online. Am parte de mult mai multe întreruperi "infinitezimale" și lag și se simte al naibii de rău.
Acum:
- caut să văd dacă e buba la router sau la RDS,
a) cum pot face asta fără să fiu nevoit să scot cablul din router și să-l înfig direct în placa de rețea? Ca o paranteză, am făcut și asta și e lipsă net, deci beleaua e la ei. Dar ei zic că nu detectează probleme la ei la centru.
b) având în vedere cele spuse anterior, cum pot să le demonstrez că nu routerul are buba, ci rețeaua? Ce teste pot face?
 
Incearca intai cu alt router. Ma gandesc ca maldarul ala de TP Link venite la garantie saptamanal nu se datoreaza doar faptului ca se vand foarte multe ci si altor "calitati" ale acestora.
 
RDS Brăila este absolut groaznic dacă nu dai de cine trebuie. O fătucă îmi explica de numa' să resetez eu routerul nou setat pentru că mergea prost direct de la ei. Nu ai ce-i face dacă intri cu sârma de-afară în computer și merge tot prost, deci să-și miște fundurile să rezolve problema, poate au violentat niște golani cutia de pe scară :smile:
 
Practic nu mai am net. Nu mai pot accesa nimic din afară. Apare triunghiul galben pe iconița rețelei din Traybar, cu "Limited" și/sau "No Internet acces".

Pica link-ul? Nu-ti merge dincolo de gateway?
Deși sunt depășit la cunoștințe de rețelistică, intuiesc că pe-aici ar trebui să fie răspunsul la ce doresc eu: posibilitatea verificării pe porțiuni a conexiunii, astfel încât să le pot demonstra că nu la mine e "buba".
De ce să zic, contrar a ceea ce a afirmat Neo despre serviciile RDS BR, și surprinzător și pentru mine, au fost foarte prompți (în două ore i-am avut la ușă) și drăguți la prima sesizare ce le-am făcut-o prin Digicare: au verificat cablul de la cutie până în casă, au testat routerul, "țeava" lor... nimic! Au zis că nu se pot pronunța atâta vreme cât nu se manifestă problema. Și asta poate lua timp, că nu pică una-două. Au plecat, cu promisiunea de a "schimba portul" (ce-o fi însemnând asta), dacă problema persistă. Acum, de-asta am întrebat aici, fiindcă aș vrea să le mai fac o sesizare, de care să fiu sigur, dacă sunt întrebat.
 
Last edited by a moderator:
Implementarea RDS-ului este oarecum dubioasă. Dacă bagi mațul în PC, vei avea physical link însă nu vei primi IP și, astfel, nu poți testa tu infrastructura lor. Probabil au recurs la varianta asta ca să nu aibă probleme de securitate, cu clienți care „văd” direct alți clienți. De-aia, dacă faci by-pass la router, poți liniștit să dezactivezi protocoalele TCP/IP v4 și v6 de la placa de rețea. Ai net doar dacă te conectezi prin PPPoE, care e „țeavă” între tine și concentratorul lor, așa că poți vedea doar două chestii: 1) că pică legătura PPPoE (și atunci e problemă de infrastructură până la ei) sau 2) pică internetul (și atunci e problema de la concentratorul lor mai departe, prin ce peering-uri or avea).

Tot un ping plotter aș recomanda și eu, unul care-ți place și care face o jurnalizare la ce interval de timp vrei tu. Aș mai zice să faci o monitorizare atât la un sistem intern al RDS cât și unul din internet, ca să vezi dacă apar diferențe între ele - nu de timp, ci de funcționare a conectivității.
 
Mulțumesc frumos! O să aplic ce ați sugerat, când o să ajung acasă.
Vă mai întreb atunci. :smile:
 
Dacă instalezi Wireshark (de fapt, e suficient să instalezi WinPcap, Wireshark are variantă portabilă), poți folosi tshark.exe (e în același folder cu wireshark.exe) pentru a verifica dacă e ok bucata de la tine până la concentratorul pppoe.

Mai concret, în command prompt rulezi tshark.exe -D pentru a vedea interfețele de rețea disponibile. Te interesează să identifici interfața fizică unde intră cablul de la RDS (probabil ceva gen Local Area Connection). După ce ai identificat-o, notezi nr. ei (prima cifră din stânga) și rulezi tshark.exe -n -i $nr_interfeței -f "pppoes and !(ip or ip6)" -w pppoe.pcap. Filtrul respectiv va captura (și salva în fișierul pppoe.pcap) doar keepalive-urile schimbate de calculatorul tău cu concentratorul pppoe. Dacă ai noroc și link-ul cade mai mult de 30 de secunde (intervalul la care sunt trimise keepalive-urile), se va vedea asta în captură prin faptul că echo-request-ul nu va primi reply-ul corespunzător, ceea ce sugerează o problemă locală.
 
Iar daca ai router cu OpenWRT, intervalul intre keepalive si numarul de timeout-uri pana la deconectare se poate si seta. Nu stiu daca ajuta...
 
Nu are OpenWRT, nu suportă. Oricum, nici pe fostul D-Link n-am pus și pentru ăla era.
So, a picat în gaming și am prins asta. Cum interpretez?

Untitled 1.gif
Oops, ăsta redimensionează imaginile. Iat-o aici:

Untitled_1.gif
 
Pachetele încep să se piardă încă din concentratorul pppoe. Sau e supraîncărcat, sau e ceva problemă de la tine până la el.
 
Back
Top