Hardware hacking

Nu prea, pentru că proiectele astea sunt riscante; de ex. nu aveam idee dacă ecranul de la tableta aia mai e întreg până nu am băgat controller-ul (deja cumpărat și configurat pentru ecranul ăsta, din câte înțeleg) în el. Iar dacă nu arunca cineva rama aia foto, habar n-am cum ar fi arătat la final :).
 
Da, e de fapt un Fujitsu-Siemens P15-1 de prin 2004, 1024x768; nici măcar nu e clar ce tehnologie de ecran folosește; are picior cu pivot, VGA și DVI inputs. Latența e imensă și are un subpixel stuck (roșu aprins) și într-un colț are o umbră (luminozitate mai scăzută), nu mi-e clar de ce (probabil s-a exfoliat vreun strat). Are și difuzoare, dar din câte îmi aduc aminte sunt groaznice (digitizează sunetul analog ca să facă volumul OSD în loc să comande un opamp din OSD). E ok pentru văzut dacă ceva încă merge, nu pentru editat poze. Ți-l dau dacă vrei, plănuiam să-l duc în aceeași grămadă de reciclat de unde mă aprovizionez eu :biggrin:.

IMG_5606_small.jpg IMG_5607_small.jpg
 
"13.9 in x 8.5 in x 15.3 in"... :sad: In esenta imi trebuia ceva exact ca ceea ce ai asamblat, adica un device cu care sa vezi de ce nu booteaza un calc. montat intr-o locatie imposibila. :)
 
Păi dacă era mic monitorul ăla nu mă mai chinuiam :biggrin:. Acum ceva timp aveam un P17-1, care era și mai mare. Eu i-am demontat piciorul și e 30x35x5.5cm.
 
Nu este hacking per se, dar cablul de la Razer Hammerhead mk1 pe care le am de aproape trei ani s-a pișcat fix la intrarea in jack.

Prin urmare, am comandat un jack similar (trei "chestii") şi am purces să-mi lipesc degetele err... Firele.

Totul a mers ok şi funcționează perfect, spre surprinderea mea :biggrin:

b536bf255658740c9aae8cec6a942326.jpg




 
Ce zice datasheet-ul (că "rezultatul" din canalul 3 se citește după 280us de la aplicarea semnalului de pe canalul 1) și ce face de fapt agregatul (în funcție de rezultat, îl ai după 400-1000us de la aplicarea semnalului).

upload_2018-3-18_18-3-17.png 2018-03-18 17.58.23.jpg
 
Apreciem cantitatea de cabluri. Daca ar vedea nevasta-mea asa ceva ar fi cam problematic.
Ce anume era agregatul in cauza?

Ar trebui sa modific si eu un transistor tester GM328A.
Dar nu am gasit nicaieri LM4040 si ramane de cautat cristal de 16MHz.
 
E un senzor optic de fum/praf. Semnalul de comandă aprinde un LED care iluminează "ținta" (gaura din mijloc), și îndreptat către aceeași zonă e un senzor de lumină cu un amplificator (lent, se pare). Arduino chinezesc doar aprinde led-ul și pe urmă face sampling pe un pin analogic. Canalul 2 e rata de sampling, o să fie interesant de obținut ceva utilizabil la cât de rapid e semnalul senzorului și cât de imprecis e timing-ul. Acum fac 9 măsurători și iau maximul dintre ele; va trebui să fac o medie pe multe măsurători. În teorie ar trebui un filtru Kalman aici, da' e trist pe microcontroller.
 
Cere un mic overclocking? :biggrin:

Ia 5 determinari, fa deviatia standard, elimini extremele (+/- 3 SD), faci media la ce ramane.
Daca iti elimina mai mult de 1 determinare, foloseste 7 determinari. Daca se intampla foarte rar sa iti elimine vreo determinare (sub 1/100 sa zicem), foloseste +/- 2 SD si felicitari pentru cat de reliable este!
 
Last edited:
Meet Boschkita. Pentru că am un singur acumulator Bosch, pentru un aspirator care îl termină repede, și tone de acumulatori Makita de 5-6Ah. Luat un acumulator de pe OLX, refolosit partea electronică (firele de 18V sunt "pe direct", dar mai are un pin de senzor de temperatură și unul care nu mi-e clar ce e, dar nu mergea aparatul doar alimentat la 18V, face într-un fel o identificare). Plus conectorul original de la Makita (se găsește la piese de schimb) și niște 3D modeling, a ieșit la a cincea încercare.


signal-2023-12-28-221554.jpeg signal-2023-12-28-214008.jpeg signal-2023-12-28-220234_002.jpeg signal-2023-12-28-220251_003.jpeg signal-2023-12-28-220144.jpeg

1703794799599.png
 
Aparent exista si diferente intre sistelul Power4all si cel pentru sculele pro de culoare albastra.
Cele pro au balancer integrat in baterie, dar si ceva care comunica cu incarcatorul, nu mi-am batut capul prea tare sa vad ce e acolo.
 
Și PCB-ul ăstora are legături pe fiecare celulă, dar nu știu dacă doar monitorizează sau le folosește în vreun fel intern pentru egalizare. Circuitele sunt potted pe PCB și nu mi-am bătut capul să văd ce face de fapt, am fost mulțumit că merge.

Acumulatorii Makita au mufă separată pentru egalizare, se ocupă încărcătorul de asta.
 
Last edited:
Aparent la Bosch egalizarea e in baterie, incarcatorul are 4 contacte care nu ar fi suficiente ca sa faca egalizarea. Alt concept ... acum vad ca au facut alianta AmpShare intre nemti si mai multe branduri folosesc acelasi sistem.
 
Back
Top