Hardware hacking

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Location
Unreal Estate, Ankh-Morpork, Discworld
Astăzi, adăugarea permanentă a unui stick wireless unui laptop vechi.

Am două Compaq Eco N620c, rămase de pe la serviciu. Destul de bine întreținute, cu 1GB RAM, rezoluție 1400x1050, baterii noi... încă nu-s de aruncat. Problema principală e că nu au wifi. Până acum vreo câteva zile aveam un adaptor PCMCIA, dar s-a hotărât brusc să nu mai funcționeze. Toate adaptoarele de genul ăsta de pe piață sunt groase și mari, iar laptop-ul are doar 2 USB-uri, așa că am căutat altă soluție.

Dacă vă uitați în review-ul din link-ul de mai sus, laptopul are o metodă foarte ciudată de extensie, numită "multiport", prin care se puteau atașa device-uri wireless pe spatele ecranului. Bineînțeles că nu a mai folosit nimeni altcineva o astfel de soluție, așa că nu e ușor de găsit un adaptor, și oricum n-au trecut de 802.11b. Partea bună este că acel adaptor este de fapt un USB fără mufă, iar după ceva căutări am găsit (la ruși, ca de obicei când e vorba de electronică) pinout-ul contactelor de pe ecran.

Am luat un Trendnet TEW-648UB. L-am legat cu succes de USB-ul de pe ecran, dar cu carcasă și mufă era prea mare, nu încăpea sub capacul de plastic al multibay-ului meu. Carcasa de plastic s-a desfăcut ușor, e prinsă doar în cleme. Circuitul e foarte simplu, IC-ul face 99% din treabă. Înăuntru există și o mufă de antenă, din păcate greu de folosit în cazul meu.

IMG_3960_front.jpgIMG_3961_back.jpgIMG_3955_mufa.jpgIMG_3957_antena.jpg

Dar și fără carcasa de plastic era prea gros ca să încapă sub capacul de plastic al ecranului, care era ridicat doar vreo 3mm, așa că l-am "adaptat" cu Dremel-ul. Am tăiat mufa USB pe jumătate, ca să expun contactele și ca să micșorez înălțimea. Nu am desfăcut și partea de jos pentru că oricum erau alte piese la același nivel, iar mufa metalică mai ajută la disiparea căldurii (circuitul se cam încălzește în timp).

IMG_3967_taiat.jpg

Carcasa de plastic a trebuit și ea subțiată, ca să nu fie nevoie să dezlipesc piesele mari de pe placă (mufa de antenă, LED-ul de stare și un buton care nici nu știu ce face).

IMG_3971_carcasa.jpg

Rezultatul este un laptop vechi care are WiFi intern :smile:. Din păcate stick-ul e acum direcțional (antena e montată la 1mm de carcasa metalică a ecranului). Orientat spre router transferul merge cu 2MB/s, iar dacă-l întorc la 180 de grade scade la 400kB/s. Ok pentru dat pe net ocazional, când celelalte laptop-uri sunt prea grele.

IMG_3974_final.jpg
 

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Location
Unreal Estate, Ankh-Morpork, Discworld
Tocmai am făcut swap de ecrane; unul nu era chiar așa de special (are niște pete, două albe și una neagră, n-am idee de la ce). Ce vrei să faci cu el?

Am desfăcut acum și adaptorul PCMCIA vechi. Cum se făcea hardware pe vremea când era scump și aveai loc pe placă: cel puțin un strat de masă, fiecare traseu, indiferent dacă e de date sau RF e înconjurat de masă (și dacă e într-un strat intermediar) și rotunjit, tone de filtre, două antene.

IMG_3995_front.jpg
IMG_3996_back.JPG
 

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Location
The Emerald Dream
Gen secondary monitor incastrat undeva :biggrin: Mă refeream la dimensiuni/rezoluție că-s foarte ok, nu prea găsești așa ceva, de la o vreme doar 17 inch/1366x768, adică fix cât am eu în 11 inchi de monitor la lappie :biggrin:
 

LNT

Meşter Strică-Tot
Sugar daddy
Joined
Mar 31, 2007
Location
NL
Cum se făcea hardware pe vremea când era scump și aveai loc pe placă: cel puțin un strat de masă, fiecare traseu, indiferent dacă e de date sau RF e înconjurat de masă (și dacă e într-un strat intermediar) și rotunjit, tone de filtre, două antene.
Pentru economie de agent coroziv?
 

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Location
Unreal Estate, Ankh-Morpork, Discworld
Dacă era doar pentru economie lăsau pur și simplu stratul, nu făceau treceri de masă pe lângă toate traseele din straturile intermediare, și din 2 în 2 mm pe restul suprafeței.

Neo, dacă era cât de cât ușor de făcut, aș fi făcut-o eu :smile:. Ce e complicat: un controller LVDS nu e chiar ieftin și nu e pe toate drumurile, trebuie să găsești unul care se potrivește exact pe LCD-ul tău (rezoluție, timing), și după asta mai trebuie să descifrezi și cele 30 de fire ale display-ului, că nu prea găsești controller exact cu mufa ta. Cam așa arată firele de la display:
IMG_3947_mufa_display.jpg
 
D

dannello

Guest
Salut, nu cumva te poti desparti de unul din cele 2 620c ? Adica mai exact, as vrea placa de baza , daca se potriveste exact pe 610c , eventual daca nu , inclusiv carcasa inferioara, din cate stiu bat exact tipurile astea 2. Stima
 

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Location
Unreal Estate, Ankh-Morpork, Discworld
There, I fixed it

Am reparat Canon-ul 20D :biggrin: (da, aia e o bucată de scobitoare cioplită).

IMG_7364_20D_fix.jpg

De ceva timp nu se mai ridica complet oglinda când făceam poze, și repararea la service-ul Canon costă vreo 1000 de lei, că se înlocuiește complet mirror box-ul.

Abia azi mi-am făcut un pic de timp să văd ce s-ar putea face. Se pare că s-au uzat balamalele care țineau oglinda, și au joc suficient cât să intre oglinda în cadru când fac poze. În spatele balamalei există o foaie metalică de arc, care pare să fie făcută pentru a ține balamaua, însă nu e suficient de elastică și tot se mișca. După multe experimente am ajuns la soluția din poză: am înfipt în spatele arcului o bucată de scobitoare, care să țină balamaua unde trebuie. Apoi i-am tăiat capătul cât să nu intre în cadru.

Happy Canon 20D user here.
 

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Location
Unreal Estate, Ankh-Morpork, Discworld
Mi-am luat IOIO.

IMG_3836.JPG

Pentru cei care nu știu, IOIO e un microcontroller destul de puternic (PIC24FJ128DA206, 16-bit, 52 I/O pins, USB2.0 Host) care e împachetat user-friendly și care vine cu un firmware + API de conectare directă la un device cu Android. Precede Android Open Accessory, dar poate fi compatibil cu acesta, și are avantajul că funcționează și pe device-uri mai vechi (ADK merge pe Android >=2.3.4).

Ce poți face cu el: lega diverse chestii hardware (senzori, motoare, ecrane etc) direct de un device Android. Ai acces direct din programul Java de pe Android la intrările și ieșirile de pe microcontroller.

În poză am legat un LCD grafic serial și am scris pe el din programul de pe telefon. Același program controlează LED-ul de status de pe placa IOIO (programul din tutorial-ul Sparkfun).
 

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Location
Unreal Estate, Ankh-Morpork, Discworld
Mufă externă pentru telecomandă Canon

Telecomanda de la aparatul foto are o tonă de funcții (dacă vrei să comanzi 5 poze la interval de 3 secunde peste 4 ore, asta e soluția) dar aveam nevoie de ceva mai mult - posibilitatea de a comanda dintr-un microcontroller. Din păcate mufa din aparat e ceva proprietar = scump sau greu de găsit (există pe ebay, dar e departe), așa că am atacat telecomanda existentă.

Partea bună e că e ușor de desfăcut - are 3 șuruburi și niște cleme destul de simple. Partea proastă e că e mult mai înghesuită decât credeam, mai ales din cauza lamelelor de la butonul principal de focus/shutter (heavy duty stuff, lamele lungi și groase cu contacte aurite). Până la urmă am reușit să înghesui 3 conectori pe sub lamele, fără să încurce funcționalitatea existentă și fără să arate foarte rău.

Acum urmează partea mai interesantă. Senzori de lumină/prezență/distanță/sunet + microcontroller + aparat foto.

IMG_6732.JPG IMG_6736.JPG IMG_6737.JPG IMG_6738.JPG IMG_6745.JPG IMG_6746.JPG

LE: atașat și datasheet-ul de la procesor, e interesant. 1.5uA consum în sleep, asta explică de ce nu i-am schimbat niciodată bateria (are vreo 4 ani).
View attachment epson_smc6s32.pdf
 

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Location
Unreal Estate, Ankh-Morpork, Discworld
Bias light pentru monitor (v1)

Ideea nu e deloc nouă: folosirea unor LED-uri pentru bias lighting (lumină în spatele monitorului noaptea, pentru ca monitorul să nu fie cel mai luminos obiect din câmpul vizual).

LED-urile sunt aceleași, IKEA Ledberg (vreo 30 de lei 3 baghete + alimentator).

Ce am făcut în plus: am pus în valoare mufa de alimentare boxe pe care o are monitorul (Dell Soundbar, 1.5A@12V), astfel încât nu mai trebuie folosit alimentator crappy iar luminile se sting automat când se oprește monitorul. Momentan am pus doar două baghete, mai pe lateralele monitorului.

Avantaje: funcționează. Nu mai trebuie să țin aprinsă veioza, care lumina toată camera.

Dezavantaje: umbre nasoale. În primul rând carcasa de la LED-uri e din policarbonat curbat, și se obțin niște efecte interesante de difracție, de parcă ai avea propria auroră boreală în spatele monitorului. În al doilea rând, LED-urile sunt destul de depărtate, așa că obiectele care sunt în spatele monitorului au umbre "stratificate".

TODOs:
- scăpat de carcasa LED-urilor, ca să fie lumina mai continuă
- pusă și a treia baghetă, probabil deasupra, pentru a mai uniformiza din umbre
- căutat și LED-uri de altă temperatură

IMG_6753_small.jpg IMG_6755_small.JPG IMG_6758_small.JPG

LE: Uitându-mă mai atent la bara de LED-uri am observat că e mult mai simplu de desfăcut decât pare. Amânasem desfacerea pentru că nenea de pe instructables dremeliza capetele barei ca s-o desfacă, iar afară e frig și n-aveam chef să dau drumul la dremel în casă). Însă trebuie desfăcut doar un nit de plastic (doar tăiat un pic și împins) și PCB-ul glisează afară. Așa că am trecut la v2, fără carcasa LED-urilor și cu 3 baghete. Am găsit și banda izolieră albă, să arate mai bine :smile:.

IMG_6761_small.JPG IMG_6762_small.JPG
 

spooky51

Obi-Wan Kenobi's cousin
Joined
Jan 5, 2007
Location
Giurgiu
Very nice job! Eu foosesc o lampa si un prelungitor USB, a trebuit sa setez din BIOS sa nu mai alimenteze USB-urile permanent.
 
Top Bottom