Firme neserioase

Neo

Motan agresif
Sugar daddy
Joined
Oct 16, 2005
Location
The Emerald Dream
Don`t go there, omul are concepția antediluviană că banu-n mână e rulz, deși s-au dus vremurile respective încă de atunci când moneda de aur a dispărut din circulație :smile:

No offence, Foxter :biggrin:
 

puterfixer

Administrator
Sugar daddy
Joined
Oct 30, 2003
politica de returnare de 10 zile nu merge la produsele pe care ai venit sa le preiei de la sediu. De ce naiba iti fac fite la asta
Logica e că la comanda „la distanță” (online, prin catalog, prin televizor etc.) iei produsul propriu-zis pe nevăzute, și atunci trebuie să ai ceva timp să te răzgândești. Dacă mergi la magazin, se presupune că-ți folosești drepturile de consumator să întorci produsul pe toate părțile, să-i faci probă și să te tot gândești înainte să scoți banul; dar odată decis că-l vrei, nu prea mai ai scuza că „n-am știut ce cumpăr”, nu te-a forțat nimeni să-l iei în grabă sau să nu-l probezi.

Ce e stupid e că la cumpărarea din magazin nu ai aceleași facilități de testare precum le ai acasă. Nu toate modelele sunt expuse, și nimeni n-o să-ți desigileze unul doar ca să te uiți la el un pic. Monitoarele, de exemplu, nu le poți testa într-o cameră întunecoasă timp de vreo 30-60 de minute, ca să vezi cum e bleed-ul de rău sau pixelii morți. Și așa mai departe. Deci cine cumpără din magazin e clar într-un dezavantaj.
 

Thor

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Dec 6, 2004
Location
/dev/null
Banuiesc ca aveti cat de cat idee cum arata receptia la PCG, nu? Nu prea ai unde/cum sa testezi nimic (nu ai loc, e inghesuiala). Mi se pare de bun simt ca macar sa ai 48h in care sa poti returna produsul.
 

wirespot

Membru Senior
Joined
Oct 13, 2006
Location
Bucureşti
Am zis deja despre aspectul ăsta pe pagina anterioară. Ei se leagă de o chichiţă legală dar îi poţi întoarce cu un detaliu foarte simplu: trimiţi pe altcineva să-l ridice aka propriul tău sistem de "livrare" (sau te juri că n-ai fost tu că oricum n-au cum dovedi). Ori dacă n-ai fost prezent niciun moment, e contract electronic de la cap la coadă şi poate fi anulat.

Faptul că chichiţa lor poate fi contracarată de o chestie la fel de stupid de simplă mie mi-ar spune să mă las de asemenea chichiţe că nu valorează doi bani. Dar dacă pe ei îi încălzeşte cu ceva...
 

whiskas

Chronic suicidal
Joined
Jan 19, 2005
Legea e clară (și se cîștigă foarte ușor în instanță, lasă ANPC): contractul la distanță se consideră încheiat în momentul în care accepți comanda (adică poate chiar înainte de a plăti, cînd te sună Gigel să te întrebe de sănătate). N-are nici pe mă-sa, nici pe ta-su cu livrarea și m-am săturat de toți j****ii ordinari care încearcă să te prostească în față. Pe față. F*** them.
 

wirespot

Membru Senior
Joined
Oct 13, 2006
Location
Bucureşti
@whiskas, legea zice că momentul încheierii e confirmarea comenzii dacă părţile nu au stabilit altfel. Ori ei pe site zic explicit ca încheierea este momentul emiterii facturii. La care se adaugă definiţia contractului la distanţă: "utilizează în mod exclusiv, înainte şi la încheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicaţie la distanţă". Emitere factură în persoană => nu mai e contract la distanţă.

Eu personal apreciez că măcar au încercat o şmecherie inteligentă şi în limitele legii. (Spre deosebire de alte magazine care o violează direct şi fără nicio subtilitate. :smile:) Că nu le foloseşte la nimic e partea a doua...
 

Sergent Rico

Membru
Joined
Nov 19, 2010
Location
Sibiu
Uite că a trecut şi revelionul (nu ştiu voi, dar eu am început deja lucrul :biggrin:)... Whiskas ai mai primit ceva răspuns? Nu de alta dar sunt curios de răspunsul lor.
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Location
offline
@whiskas, legea zice că momentul încheierii e confirmarea comenzii dacă părţile nu au stabilit altfel. Ori ei pe site zic explicit ca încheierea este momentul emiterii facturii.
Faptul ca ei zic nu inseamna ca partile au stabilit. E unilateral, nu se pune, clientul nu a semnat ca e de acord cu asta.

LE. Am citit raspunsurile din discutia indicata mai sus de Foxter. PCGarage isi da cu firma in cap si tesla in ce poate daca lasa userul Para sa debiteze asemenea prostii. Really, mi se face greata.

Daca produsul prezinta vicii de fabricatie atunci are o problema si trebuie s-o trimiteti in service, nu se poate returna.
Wtf, daca produsul e defect nu mai ai dreptul sa il returnezi? Poti sa il returnezi oricum daca e in starea in care l-ai luat, doar nu o sa iei un produs, sa ai dreptul sa il returnezi dar daca e defect te duci la service, il repari sau inlocuiesti si apoi il returnezi :frown:

Si nu raspunde la intrebarea care a fost pusa, mananca rahat cu lopata discutand despre orice altceva.
Pt. produsele ridicate personal de la sediu,OG 130/2000 nu este valabila.
Pot sa spuna mai simplu "pentru PC Garage OG 130/2000 nu e valabila ca asa vrea muschiul meu", nu stiu cum are dreptul cineva sa spuna ca o lege sau o OG nu e valabila - sunt cumva Curte Constitutionala si nu stiam eu? E singura entitate care are autoritatea sa spuna daca e sau nu valabila o reglementare legala.
 
S

Senbonzakura

Guest
@whiskas, legea zice că momentul încheierii e confirmarea comenzii dacă părţile nu au stabilit altfel. Ori ei pe site zic explicit ca încheierea este momentul emiterii facturii. La care se adaugă definiţia contractului la distanţă: "utilizează în mod exclusiv, înainte şi la încheierea acestui contract, una sau mai multe tehnici de comunicaţie la distanţă". Emitere factură în persoană => nu mai e contract la distanţă.

Eu personal apreciez că măcar au încercat o şmecherie inteligentă şi în limitele legii. (Spre deosebire de alte magazine care o violează direct şi fără nicio subtilitate. :smile:) Că nu le foloseşte la nimic e partea a doua...
Iar incheierea contractului se face in momentul in care ai dat comanda, conform aceleasi ordonante, doar daca nu ai convenit altfel cu acel comerciant, de comun acord. Iar eu nu am stabilit nimic cu nimeni.
 

Thor

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Dec 6, 2004
Location
/dev/null
Ce se intampla daca specific ca livrarea comenzii sa se faca exact la adresa magazinului? In cazul asta cum se eschiveaza ca nu e contract la distanta?
 
S

Senbonzakura

Guest
Conform legii este incheiat contractul din momentul in care ai dat comanda. Dupa cum vezi unii nu tin sa respecte legea si inventeaza scuze penibile, desi cred ca intr-un fel ii scutesti de unele cheltuieli in momentul in care ridici personal marfa de la sediul lor.
 

war4peace

Membru Senior
Joined
Dec 20, 2004
Location
Bucureşti
Grijă mare, la Emag au nişte căsuţe pe factură pe care le bifezi cum că ai preluat produsul personal, bla-bla. Aia e chiar o convenţie. Faza mişto e că luna trecută, când am fost să cumpăr ceva de acolo (un nimic, deci nu e problemă), tanti de acolo mi le-a bifat singură. Am luat-o niţel la ture dar a făcut pe proasta "am vrut numai să terminăm mai repede".
Deci ochii beliţi, că firmele se şmechereşte.
 
S

Senbonzakura

Guest
Doar din acest aspect nu se poate considera ca s-a modificat titulatura contractului la distanta, nu scrie nicaieri "Pentru firma X contractul la distanta nu este valabil cand produsele sunt ridicate personal de la sediu si astfel nu se aplica politica de returnare produse conform ordonantei X". Cunosc atatea persoane care au ridicat personal produse de la Emag si le-au returna fara nici o problema, insa cei de la PC Garage se considera mai cu mot. Probabil de aceea Emag-ul are atatia clienti, mai stiu si cum sa se comporte cu clientul. Si pe 30-31 decembrie era plin sediul de clienti. Am facut atatea comenzi si nu am returnat nimic, nu sunt bijnitar, pur si simplu nu sunt multumit de produse, este prima oara, nu ai ce-i face, ce puteam sa fac sa ma car cu unitatea pana la ei sa testez procesorul si placa pe pc-ul meu sa vad daca sunt compatibile sau au probleme? Mi se pare aiurea. Si daca asteptam dupa livrarea lor poate nu le primeam nici pana acum, exista cazuri.
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Location
offline
Grijă mare, la Emag au nişte căsuţe pe factură pe care le bifezi cum că ai preluat produsul personal, bla-bla. Aia e chiar o convenţie.
Nu e nici o conventie, e doar confirmarea ca ai ridicat tu produsul, nu scrie "Conventie privind incheierea contractului in sensul OG 130/2000". Ar trebui sa scrie clar daca ar fi o conventie si ce s-a convenit ca sa aibe efecte juridice, altfel e doar o casuta bifata.
 

war4peace

Membru Senior
Joined
Dec 20, 2004
Location
Bucureşti
...True, dar e interpretabil.
Anyway, de la PC garage nu am cumpărat niciodată şi probabil n-o să cumpăr niciodată. Sunt destule firme cu care mă pot înţelege mai bine :smile:
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Location
offline
Nu e interpretabil, cand o lege specifica in clar cum se aplica cu exceptia conventiei intre parti nu ai ce sa interpretezi dintr-un checkbox si sa spui ca face ceva ce nu scrie nicaieri ca face. Acel checkbox nu are nici un fel de valoare in nici un caz, semnatura pe factura e cea care finalizeaza contractul si semnatura pe avizul de expeditie confirma ridicarea marfii, restul sunt povesti.
 
Top Bottom