Firme neserioase

Acest pasaj a fost adaugat de curand sau mi se pare mie? Poate mai sunt persoane care au citit acea politica de returnare. De cate ori am citit acea politica acel pasaj nu era.
 

Attachments

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    550.1 KB · Views: 41
Chiar nu conteaza, pe site se poate modifica unilateral de la o ora la alta si nu exista nici un control sau istoric al modificarilor ce poate fi probat in caz de divergente deci nu va lua nimeni in seama ce scrie pe site acum. Tocmai am verificat facturile si certificatele de garantie, singurele acte emise de PcGarage care au ajuns la mine si care pot fi pastrate ca proba si nu exista nici o clauza sau mentiune despre incheierea contractului la emiterea facturii. Facturile pe care le am sunt pentru comenzi la distanta, toate.

Daca in mesajul de confirmare a comenzii ar aparea chestia asta cu mentiunea ca daca nu esti de acord poti anula comanda (nu pot sa o impuna unilateral pentru ca lipseste acordul partilor cerut de lege) atunci chiar ar fi o clauza aproape imposibil de atacat, altfel e doar ceață. Eventual si in ecranul de confirmare a platii si in mesajul de confirmare a platii, ca sa nu faci comanda, sa o anulezi si apoi sa ceri banii inapoi.
 
Simt nevoia internă și intensă să mă repet: mai toți (comercianții [români]) nu știu cum să ți-o mai tragă. F*** them.
 
Chiar nu conteaza, pe site se poate modifica unilateral de la o ora la alta si nu exista nici un control sau istoric al modificarilor ce poate fi probat in caz de divergente deci nu va lua nimeni in seama ce scrie pe site acum.

Exact. De asta se şi impune remiterea pe hîrtie la fiecare vînzare.

Bine, aici e o limitare tehnică stupidă. Nu ar trebui să fie neapărat pe hîrtie. S-ar putea şi PDF semnat electronic de exemplu, că sîntem în secolul XXI toamna în definitiv. Dar de, în ţările bananiere mai greu. Eu personal tind să cred că dacă sistemul de semnături electronice ar fi mai bine pus la punct şi recunoscut legal s-ar da mai des acele contracte. Poate că se uită strict la cîtă hîrtie ar trebui să cumpere (cîteva foi per comandă) şi-şi bagă picioarele. Sau poate se complac în obscuritate înadins şi nu l-ar da nicicum. :smile:

Doi la mînă, s-ar putea accepta ca probe şi ce scrie pe un site la un moment dat (screenshots, digital forensics, la la la). Dar pentru asta trebuie experţi acreditaţi, care să prezinte chestiile astea unui judecător. Şi mi s-a zis că atunci cînd vine vorba de dat acreditări de experţi juridici maimuţele noastre, din nou, dau orice numai din astea de "cămpiutăre" nu.

În condiţiile astea... e greu.
 
wirespot, te pricepi suficient la computere incat sa stii ca nu prea ai ce digital forensics poti face ca sa demonstrezi ca un anume text era pe un anume site acum o luna sau 2 ani (timpul mediu pana ajungi in instanta la o discutie pe fond). De aceea se poate pune un singur paragraf (nu costa hartia) pe factura sau, si mai bine, in mail-ul de confirmare a comenzii. Daca ai un email service provider extern si mai bine, ai o terta parte care stocheaza istoria mesajelor si continutul lor.

In plus aceasta prevedere e pentru un caz relativ rar, comenzi online cu ridicare de la sediul magazinului. Wft, daca pentru comenzile online cu livrare prin curier e in regula returnarea astia de le ridica de la magazin ce au, bube in cap?
 
Wft, daca pentru comenzile online cu livrare prin curier e in regula returnarea astia de le ridica de la magazin ce au, bube in cap?
Muncesc program anormal. Curierul vine când îi tună. Când sunt la muncă vine acasă, când sunt acasă vine la muncă. Dacă sunt în acelaşi oraş ŞI ajung uşor la sediul firmei de ce să pierd o zi-două şi să stau cu stresul că trebuie să alerg după curier?
Când merg la Emag şi văd cozi de 5-15 oameni mereu la livrare marfă... spune-mi tu cât de rar e cazul omului care comandă online şi merge personal să ridice produsul?
Alte motive:
- e cadou, ar fi penal să îţi ajungă acasă şi să-l ridice sărbătoritul.
- e urgent (a crăpat sursa/placa video/etc).
- riscul de a primi ceva Dead-On-Arrival e nul (faci probă acolo).
 
wirespot, te pricepi suficient la computere incat sa stii ca nu prea ai ce digital forensics poti face ca sa demonstrezi ca un anume text era pe un anume site acum o luna sau 2 ani (timpul mediu pana ajungi in instanta la o discutie pe fond).

Teoretic se poate. Există chestii precum Internet Archive, care face snapshots la orice pagină i se permite prin robots.txt, mai veche de 6 luni. (Pagina respectivă de la PCG nu e mai veche de 6 luni, deci nu vă deranjaţi. :smile:)

De aceea se poate pune un singur paragraf (nu costa hartia) pe factura sau, si mai bine, in mail-ul de confirmare a comenzii. Daca ai un email service provider extern si mai bine, ai o terta parte care stocheaza istoria mesajelor si continutul lor.

Pe dosul facturii ar fi mai plauzibil. Că de obicei nu ţine cu un singur paragraf. Dar ok, se pot găsi soluţii. De asta zic şi eu că am senzaţia că îşi cam bagă ei picioarele, nu că nu s-ar putea face ceva.

In plus aceasta prevedere e pentru un caz relativ rar, comenzi online cu ridicare de la sediul magazinului. Wft, daca pentru comenzile online cu livrare prin curier e in regula returnarea astia de le ridica de la magazin ce au, bube in cap?

S-a zis deja de problemele cu curierii. Şi mai adaug un motiv: costul livrării. Sediul PCG e (pentru mine şi-n această perioadă) între serviciu şi casă. Mi se pare perfect normal să pot comanda ceva şi să-l ridic în drum spre casă. Nu mi se pare normal ca pentru asta să fiu privat de dreptul la a rezolva rapid şi simplu problemele cu produsele.
 
Dacă sunt în acelaşi oraş ŞI ajung uşor la sediul firmei de ce să pierd o zi-două şi să stau cu stresul că trebuie să alerg după curier?
- e cadou, ar fi penal să îţi ajungă acasă şi să-l ridice sărbătoritul.
- riscul de a primi ceva Dead-On-Arrival e nul (faci probă acolo).

Nu discut de ce oamenii aleg sa ridice produsele personal, ci de ce PcGarage incearca sa le puna bete in roate pentru asta.

Daca e cadou poti la rubrica de comentarii sa le indici sa scrie pe pachet "Violent porn, geek stuff, do not open or it will attack and sodomize you!!!".

Riscul de D-O-A e aproape nul oricum, ca returnezi produsul, iar daca il ridici de la ei rareori chiar stai sa faci proba. De ex. am cumparat din showroom de la eMAG niste stick-uri USB, carduri microSD, DVD-writer (mai demult), cine crezi ca a stat sa le probeze? Iar la un card microSD chiar m-am trezit ca e crapat fizic in ambalaj, dar am descoperit cand l-am desfacut acasa - costa transportul mai mult decat cardul, l-am aruncat si am cumparat altul, dar in magazin nici prin cap nu mi-a dat sa ii fac o proba.

Mi se pare perfect normal să pot comanda ceva şi să-l ridic în drum spre casă. Nu mi se pare normal ca pentru asta să fiu privat de dreptul la a rezolva rapid şi simplu problemele cu produsele.
Reciteste ce am spus, eventual asa: "pentru PcGarage daca pentru comenzile online cu livrare prin curier e in regula returnarea astia de le ridica de la magazin ce au, bube in cap?"
 
Ei consideră că un produs ridicat de la sediu poate fi verificat atît vizual cît și funcțional, iar cei ce vor să returneze sunt în proporție covîrșitoare persoane care doar vor să încerce/testeze/frece produsele. Cel ce primește produsul prin livrare nu are posibilitățile descrise mai sus și e mai puțin probabil să fie un „rumân” care cumpără doar pentru a testa/da în produs și apoi a-l retuna.

Ideea lor e în mare parte corectă dar poate „lovi” și în persoane care n-au intenții rele și vor să returneze un produs ce s-a dovedit incompatibil cu vreo componentă, sau pur și simplu s-a defectat și nu vrea să mai aștepte după garanție, etc

Nici eu nu prea simpatizez cu returnarea produselor, mai ales după ce am văzut idioți ce folosesc în vacanțe DSLR-uri scumpe ce mai apoi le returnează. Idioți care le cumpără, dau în ele și apoi le returnează. Nu plîng de mila magazinelor, dar n-aș vrea să fiu unul din cumpărătorii DSLR-ului de mai sus, chiar dacă mi se face discount.
 
Last edited:
Nici eu nu prea simpatizez cu returnarea produselor, mai ales după ce am văzut idioți ce folosesc în vacanțe DSL-uri scumpe ce mai apoi le returnează. Idioți care le cumpără, dau în ele și apoi le returnează. Nu plîng de mila magazinelor, dar n-aș vrea să fiu unul din cumpărătorii DSLR-ului de mai sus, chiar dacă mi se face discount.
Legea nu spune că trebuie să accepte la retur produse defecte sau ceva de genu'. Iar dacă nu vrei DSLrul ăla, chiar cu discount, nu te obligă nimeni să-l cumperi. :smile:
 
Legea nu spune că trebuie să accepte la retur produse defecte dar ce teste fac magazinele online produselor returnate? Crezi că Emag, PCG, etc au mijloacele de a testa „ca la carte” un produs returnat? Sau doar se face o inspecție vizuală, o pornire/oprire în cel mai bun caz? Un aparat foto nu e totuși o pereche de pantaloni pe care o returnezi că nu se mai potrivesc după sarmalele de Crăciun.

La o pereche de pantaloni o inspecție vizuală e suficientă, la o camera video, foto sau orice alt ceva din ce vînd magazinele de care discutăm nu e suficient.

Sistemul de retur aduce o pierdere celui de-al doilea cumpărător, în multe din cazuri achiziționînd un produs folosit intensiv pentru un discount modic. De fapt lovit e tot cumpărătorul de bună credință si eventual cu un buget mai scăzut și nu idiotul care cumpără fără se se informeze sau care cumpără doar pentru a folosi și apoi retuna produsul. (*nu toți cei care returnează produse sunt de rea credință dar oricum cred că sunt minoritari)
 
Nu sînt de acord cu ceea ce cred că vrei să spui, da' sînt mult prea incoerent acum ca să încerc să formulez un răspuns. :smile:
 
Cumpărătorul pretențios care vrea produsul așa cum vine de la mama lui n-are decât să strângă din buci și să plătească prețul lui complet. Dacă n-are destul cașcaval și se bagă la produse deschise/folosite anterior, acolo e loterie și ar trebui fie să-și asume aceste riscuri pentru o economie de bani, fie să se priceapă destul cât să testeze produsul de la A la Z ca să știe exact ce cumpără.

Pentru vânzător nu există legi care să-l oblige să facă evaluări după vreo anumită metodologie sau să-ți spună exact ce e defect, dacă e ceva defect. El revinde un produs returnat de un client pentru care îți fac discount că nu e sigilat; de ce produsul a fost returnat de primul client, nu e treaba vânzătorului să înregistreze istoricul de utilizare.

Însă ce ar trebui să se întâmple e ca un produs desigilat din orice motiv, chiar și pentru o probă de 5 minute la stand, să nu mai fie sigilat la loc și vândut ca nou. Și asta e cu dus și întors: ca prim client, vreau să cumpăr un produs după ce mi-a fost făcută demonstrația de cumpărare, nu să-mi ia banii și apoi „hai să vedem cum merge”. Dar asta înseamnă că, dacă am desigilat un produs ca să-mi fie prezentat și mă răzgândesc, vânzătorul rămâne cu el pe cap și nu mai e sigilat... Așa că ajungem să alegem între dreptul primului client de a testa ceva înainte de a cumpăra, și dreptul unui alt client de a primi discount pentru un produs desigilat.

În străinătate, problemele astea se rezolvă prin profitabilitate dată de volumele foarte mari, de canale specializate de retur și recondiționare pentru revânzare, de servicii de asigurări. Noi încă n-avem nici volum, nici firme specializate pentru refurbishing, iar de asigurări nici nu vorbesc. În aceste condiții, și flexibilitatea vânzătorilor privind facilitățile acordate consumatorilor e destul de mică.

Ca exemplu, în SUA am cumpărat de la WalMart un radiator electric pentru a suplimenta încălzirea centralizată. A venit primăvara, n-am mai avut ce să fac cu el, și întrebând în stânga și-n dreapta dacă-l vrea cineva am fost instruit să mă duc cu el și bonul înapoi la WalMart. Cică am 6 luni în care să mă răzgândesc. Nu era nevoie nici de cutie, nici de manual, nici de accesorii; putea să fie inclusiv defect. WalMart are canalul prin care produsele returnate sunt verificate și recondiționate pentru vânzare, și atunci pot oferi această facilitate. De la mine au avut puțin de lucru - aparatul era ca nou, aveam toate ambalajele și accesoriile, da' am văzut și produse mult mai varză. Și sistemul funcționează fiindcă există aceste procese în spate care fac un ban din retururi. Noi nu le avem, și nici vânzătorii nu se chiar leagă la cap.
 
In State e un pic diferit, la multe produse nu exista notiunea de sigilat - produsul poate fi desfacut din cutie, vazut, probat, daca alegi altul il pune in cutie la loc si asta e tot, urmatorul care vine si vrea sa il vada nu comenteaza ca nu exista sigiliul imperial lipit pe ceara rosie. Dar asta inseamna ca ambalajul si accesoriile sunt aproximativ intacte, ceea ce la produsele returnate nu e intotdeauna cazul. Chiar si in Romania pe vremuri discurile vandute erau toate desigilate pentru ca seriile pe care se faceau garantia erau lipite pe HDD care era intr-o punga antistatica prin care nu se puteau citi: de obicei se taia punga cand iti scria certificatul de garantie, dar nu era obligatoriu, putea sa ia din raft o punga gata taiata si nu am auzit de discutii ca discul nu ar fi nou.

Ce se vinde in Romania ca "resigilat", cel putin din ce am vazut la eMAG, sunt produse cu probleme. Unul are lipsa un cablu sau manualul (si pentru manual inteleg sa nu iti dea o reducere serioasa, dar daca e un cablu pe care nu il gasesti prea usor e cam aiurea), altele au urma de uzura "ca au fost in showroom" si abia vezi 10% discount, altele mai au si cate un colt lovit, astea nu sunt resigilate ci pur si simplu vandute ca sh din punctul meu de vedere. In schimb un dSLR returnat cu 5000 de poze e alta poveste, daca il returneaza omul dupa 50 de poze ca nu ii plac cum ies e una, daca face 5000 pentru asta nu prea mai e proba, e utilizare gratuita.
 
Exact. Și în cazul ăsta produsul ar putea fi primit în regim de consignație pentru a fi vândut, așa cum face F64 ca intermediar pentru a vinde produsele folosite de clienți.
 
Pentru vânzător nu există legi care să-l oblige să facă evaluări după vreo anumită metodologie sau să-ți spună exact ce e defect, dacă e ceva defect. El revinde un produs returnat de un client pentru care îți fac discount că nu e sigilat; de ce produsul a fost returnat de primul client, nu e treaba vânzătorului să înregistreze istoricul de utilizare.

Ba mai mult, legea nu-l mai obligă să ofere garanţie doi ani la acest gen de produse. Parcă era o limită inferioară de gen 3 sau 6 luni dar cam atît.

puterfixer said:
Ca exemplu, în SUA am cumpărat de la WalMart un radiator electric[...] A venit primăvara, n-am mai avut ce să fac cu el, și întrebând în stânga și-n dreapta dacă-l vrea cineva am fost instruit să mă duc cu el și bonul înapoi la WalMart.

În general e foarte interesant ce poate face o economie de piaţă funcţională chiar şi în lipsa unor legi specifice. Aceste oferte sînt complet benevole pentru comerciant dar totuşi există şi funcţionează mai bine decît la noi. Dovada, dacă mai era nevoie, pentru ce spui tu. Că depind de nişte realităţi (anumite volume, un anumit ecosistem comercial). Dacă el nu există degeaba ai legile.

In State e un pic diferit, la multe produse nu exista notiunea de sigilat - produsul poate fi desfacut din cutie, vazut, probat, daca alegi altul il pune in cutie la loc si asta e tot, urmatorul care vine si vrea sa il vada nu comenteaza ca nu exista sigiliul imperial lipit pe ceara rosie.

Depinde de cumpărător. :smile: Unii fac nazuri. Am văzut cu ochii mei un caz în care individul (complet idiot) a cerut să fie desfăcut produsul şi testat, după care a cerut un pachet sigilat pentru că ăsta "was open". :biggrin: Aici depinde de ce dispoziţii are omul de la tejghea şi politica magazinului. Poate să vină managerul de magazin să zică "fuck off", poate să ţi se facă pe plac. În general ţi se face (inclusiv lu' meserie ăla) iar unii abuzează de asta. Citeşte pe notalwaysright.com, că majoritatea poveştilor sînt americane. Dar atenţie că poate provoca o dezamăgire cruntă în specia umană. :smile:
 
Le-am trimis o întrebare celor de la emag în legătură cu garanția de 3 luni pentru gamepad-ul luat și mi-au răspuns exact cum mă așteptam: așa vine de la importator. Știe cineva legea care-i obligă să dea 2 ani garanție la electronice? Aș vrea totuși să pun o întrebare și la OPC, dar n-am găsit-o. Pe google la căutare după cuvintele astea am găsit ceva, dar nimic referitor la asta în articolele legii menționate de unii.
 
Garantia de 2 ani e la electronice, un gamepad nu intra in acea categorie. Sunt diverse perioade minime de garantie pentru tipuri de produse, de la 30 de zile (parca) la incaltaminte la 2 ani la electronice si electrocasnice.
 
Legea este 449/2003 plus modificările ulterioare. Articolul relevant este 16 şi următoarele. Orice produs începe din start cu garanţie de 2 ani (ba chiar mai mult, vezi 16.1). Se reduce doar dacă durata medie de utilizare a produsului e mai mică. Mult succes eMag în a dovedi că un gamepad are durata medie de utilizare de 3 luni.
 
Back
Top