Nope, you all have it wrong.
Electronicele pot produce interferențe electromagnetice prin simpla funcționare a unui circuit integrat microprocesor, indiferent dacă au vreun modul de emisie-recepție radio (GSM). Deci și un telefon mobil în „airplane mode”, și un mp3 player, și un Gameboy produc interferențe. Slabe, puternice, whatever; produc interferențe. Astea sunt măsurate și certificate conform unor norme (gen Class B sau Class A), fără de care nu pot fi puse în vânzare de la bun început.
Transportul aerian este în mod special atent la orice fel de risc în momentele în care avionul este aproape de sol și se poate prăbuși fără timp de reacție: la aterizare și decolare. Dacă e la 10.000 metri și se întâmplă ceva, ai ceva timp în care să vezi ce e și să faci ceva (ignorând țipetele pasagerilor). Iar dacă unul din posibilele riscuri e ca echipamentele electronice ale avionului să fie perturbate de vreun aparat electronic al unui pasager, n-o să stea nimeni să se uite pe standardele de certificare și ecranare, sau pe locurile din avion mai apropiate de circuite de comandă. Toată lumea oprește aparatura, și asta e.
Într-adevăr, e greu să-i faci să înțeleagă că un eBook Reader cu ecran eInk e oprit chiar și când e niște text afișat pe ecran
Dar asta nu se compară cu „airplane mode” de la telefoane, la care procesorul merge în continuare.
Electronicele pot produce interferențe electromagnetice prin simpla funcționare a unui circuit integrat microprocesor, indiferent dacă au vreun modul de emisie-recepție radio (GSM). Deci și un telefon mobil în „airplane mode”, și un mp3 player, și un Gameboy produc interferențe. Slabe, puternice, whatever; produc interferențe. Astea sunt măsurate și certificate conform unor norme (gen Class B sau Class A), fără de care nu pot fi puse în vânzare de la bun început.
Transportul aerian este în mod special atent la orice fel de risc în momentele în care avionul este aproape de sol și se poate prăbuși fără timp de reacție: la aterizare și decolare. Dacă e la 10.000 metri și se întâmplă ceva, ai ceva timp în care să vezi ce e și să faci ceva (ignorând țipetele pasagerilor). Iar dacă unul din posibilele riscuri e ca echipamentele electronice ale avionului să fie perturbate de vreun aparat electronic al unui pasager, n-o să stea nimeni să se uite pe standardele de certificare și ecranare, sau pe locurile din avion mai apropiate de circuite de comandă. Toată lumea oprește aparatura, și asta e.
Într-adevăr, e greu să-i faci să înțeleagă că un eBook Reader cu ecran eInk e oprit chiar și când e niște text afișat pe ecran
