La 10.000 Eur as alege lejer o masina condusa chiar si 150.000km in .de. De fapt sunt masini pentru care, in functie de cum arata estetic si cat de intretinute au fost, as accepta si 200.000km facuti in .de (aici ma refer la BMW, Mercedes, Audi, Volvo). Evident ca as plusa pana la 11.000 Eur daca masina chiar merita. Si evident, nu mor dupa o masina de 1-2 ani vechime, aproape ca as lua si un 2006, again, conteaza mult cum e intretinuta si daca masina in target se gaseste si intretinuta. In mod cert nu as lua o Alfa, oricat de faine sunt, oricat de misto sunt scaunele si mai ales pielea, oricat de faine sunt la condus. O Alfa nu as lua decat cu 40.000km maxim
Trebuie sa mentionez ca in cazul meu, jobul inseamna o mica naveta, nu lunga, dar e naveta. Sa-mi vizitez parintii inseamna tot sa ies din oras. De fapt strict prin oras nu fac decat piata si ies seara cu baietii. Cu alte cuvinte ma coafeaza si imi fac cu ochiul motoare nu neaparat mari (deh, taxele) dar care la drum intins iti ofera si confort si au bun simt la consum. Ca stil de condus, in afara localitatii conduc, in functie de masina cu 110-130km/h constant, rar ajung la 150km/h si asta doar pe sosele relativ bine facute, in mod cert nu pe Posada. In oras oricum ma enervez usor, mult prea usor si nu mai conteaza daca am 70 sau 210CP. In plus am 26 de ani si daca aleg sa-mi iau o masina SH de 10mii, parca imi doresc ceva sa ma simt si cocos cand ies la o cafea, poate vreau sa plec si cu un scartz, poate vreau sa fac si o liniutza scurta de la semafor cu un alt participant de trafic, chiar imi si fac freaza cu gel (com'on chiar imi place sa fac si d-astea atunci cand le simt dar va rog sa va abtineti sa ma catalogati, fac destule in contradictoriu). Ideea e ca ma tot gandesc la o masina pe care mi-as cam luat-o in vreo 3-4 luni de acum incolo (banii sa vina).
O prima nebunie ar fi un Boxster de prin 2000-2002, trece putin de 10mii. Problema nu ar fi consumul si nici drumurile, cum spuneam, merg mai mult pe drumuri decente si de fapt, de multe ori pe distante prefer mersul pe jos (daca as avea job in centrul orasului, as lasa cel putin 50% din timp masina in parcare acasa, sunt sigur de asta pentru ca atunci cand am avut masina la dispozitie 24/24 cu motorina/benzina deja in rezervor, tot asa faceam). La masina asta ma gandesc doar ca nu ma va intelege nimeni ca o iau sa ma duc la piata pe jos pentru a o pastra pentru o plimbare de duminica. In plus, sunt taxele, din pacate motor de 2.7L si nici tocmai recent cred ca ma va ustura (inca nu am cautat sa ma interesez ce inseamna impozit, RCA si poate daca ma lovesc la cap si CASCO).
Pe locul doi, as alege una din cele 3: BMW, Mercedes, Audi. Primele doua pentru tractiunea spate. BMW cel mai mult ca un inlocuitor pasnic si comun (cocalaric si nu nebunesc, din pacate zis) al lui Boxster. Evident, ca sa fiu cocalar convins mi-as dori macar coupe daca nu chiar cabrio, dar de unde atat in 10mii. Plus ca ajungem la motorizari de nivelul Porsche. Mercedes? Nu e la fel de fun to drive dar e inca tractiune spate. Stiu ce inseamna tractiune spate, am aflat si a devenit addictive.In plus Mercedes cred ca este inca foarte fiabil. Audi? Ma gandesc iar la fiabilitate, la confort si la nume ca la celelate doua. Ma gandesc si la motoarele diesel puternice precum la cei doi abia mentionati. Singura diferenta majora, tractiunea fata unde incerc sa vad partea buna a lucrurilor: nu mai car borduri in portbagaj iarna pe langa lopata.
Am condus si am avut multe masini aduse din .de la limita a 200.000km si am vazut ce inseamna si nu imi e teama in cazul unei masini intretinute (proprietar nefumator, fara animale de casa, nu marocan sau alte natii dubioase, nu musai doctor pensionar dar macar sa fie prezentabil cand il intalnesti sau daca e masina de showroom care inainte de vanzare a fost revizuita complet, deja o dai in parfum).
De ce nu as lua Kia? Pentru ca nu am incredere in marca respectiva. Mi se pare o alternativa decenta in cazul unei achizitii ieftine, de noi. Dar cand ma uit la interiorul ala facut pe dos decat mi-as dori, la portocaliul ala orbitor al luminilor sau la faptul ca Ceed spre deosebire de Pro Ceed e masina de tataie, no way. 1.6 si 122CP, suna bine, dar ceva imi spune ca este decat un motor decent.
Momentan nu stiu ce sa aleg, sunt nehotarat, vreau sa vad suma compromisurilor cea mai mica ce o pot strange in 10mii (+1000Eur, -???? Eur.).