madhorsefuzzy, tu tii procesorul la 100 de grade doar pentru ca producatorul zice ca e ok? Te declara cineva poet pentru ca nu vrei sa iti huruie in cap un cooler gratis box si platesti meleoanele pe unul smecher si silentios? Iti recomanda sa nu mai dai sfaturi daca nu ai diploma de sunetist-frigotehnist? Atunci la masina de ce nu s-ar aplica asta? De ce sa imi huruie in cap o oboseala de motor de Logan la 6000 de ture pentru o simpla depasire cand pot sa iau ceva superior si sa rezolv problema?
Pentru mine o mare parte din experienta cu o masina este legata de confort. Asta inseamna ca o sa o conduc in parametrii care imi asigura acest confort. Si intr-o masina
ieftina nu am cum sa ma simt confortabil folosind-o la limita, iar 6000 de ture chiar este limita la Logan.
Nu am de ce sa conduc masina in felul asta cand singurul beneficiu este un spor minim de performanta, iar dezavantajele sunt destule. Eu nu pierd nimic daca stau jumatate de ora in spatele unui TIR pana am ocazia sa il depasesc. "Smecherii" care cred ca masina aia face depasirea singura si trag cu 6000 in Logan sau cu 8000 in Mertzan risca la fel de mult ca aia care se mosmondesc cu motorul la 3500. Doar ca o fac la viteza mai mare.
Ce vreau sa zic e ca mai mult de 90% conteaza soferul si nu masina.
Evident, dar cei mai multi sunt niste simpli oameni, nu zei ai sofatului. Nu trebuie sa excelezi la ceva ca sa poti sa folosesti acel ceva sau sa te plangi ca nu merge bine (ca ar putea sa mearga si mai bine). Probabil ca si tu la munca te mai plangi de retea sau de calculator dar daca ti-ar explica nenea de la IT ca de fapt iuzaru-i de vina ai vrea sa ii bagi bocancul in...
Multi asa zisi soferi nu stiu sa foloseasca minunile cu 4 roti si volan, dar stiu sa dea 1001 de sfaturi, mai ales bazate pe nestiinta lor.
Restul e poezie: aia nu trage, aia trage incarcata, etc.
Saaaauuu... poate ca multi au condus doua masini, una le-a placut cealalta nu, una facea ce trebuie, cum trebuie si cealalta nu, apoi au venit si au spus pe forum. Sau ceva de genul.
P.S. Puterea maxima e data in cartea tehnica la 3000, 4000, 5000, 8000 rpm pentru a fi folosita de sofer nu pentru a fi in specificatii.
Spre exemplu, la 1,4l 80CP de pe Golf IV puterea maxima este la 5000RPM. 6000RPM la Logan sau la un Golf ca al tau este ca sa impresionezi gajici

. Sau exista o explicatie rationala pentru care aceste motoare ar trebui duse la 6000 de ture? Te rog nu-mi spune ca tre' sa-l turez doar ca sa pot sa iti raspund la intrebarea de mai sus.
L.E. Si sa fiu un pic rau: sa nu vorbim de o amaraciune de logan 1.4 ci de un superb bolid Golf VI 1.4 80 CP.
Nu esti rau deloc esti doar neatent. Asta plus ce am zis un pic mai sus. Nimeni nu a mentionat Golf tz deci nu aveam de unde sa ghicesc despre ce vorbeai tu.
Pe paginile anterioare "zburai" cu Loganul intr-a 4-a la 160Km/h sau la 6000 de ture deci 6000 e un fel de trademark. Probabil i-ai dat sa manance jaratec, Loganurile pe care le stiu eu la 6000 cred ca le sar supapele prin capota. In orice caz, nu e nimic confortabil in Logan la 5000-5500 de ture. Ai zgomot, vibratii ca sa nu mai vorbesc de uzura mecanica crescuta si consum crescut (nu prea confortabil cand ajungi la pompa).
Cred ca multora, printre ei numarandu-ma si eu, le mai trebuie cateva facultati si lectii de pilotaj pana sa invete sa apese pedala de acceleratie.
Si daca tot vorbeai mai sus ca una trage, alta nu si in rest e poezie, de "tras" se ocupa cuplul, nu puterea

. De-asta diesel-ul "trage" desi nu are cine stie ce puteri. Si este simplu: daca ai acelasi cuplu si o masina are sa zicem 150Kg mai putin (ignoram Cx-ul, nu e suficient de relevant), care trage mai bine cu acelasi sofer? Deci unde e poezia?
Sunt niste cifre fara ritm si fara rima. Si pe langa cifrele alea foarte putin discutabile mai intervine o farama de bun simt pe care poate sau nu sa il aiba orice om indiferent cat de bun sofer crede ca este. Dupa ce am condus doua masini in aceleasi conditii si una era evident mai lenesa e greu sa ma convingi ca trebuie sa ma insel din "nestiinta" sau ca ce spun ceilalti e poezie doar folosind niste exprimari "misterioase" ca "puterea motorului la 8000" si zgomotul la 6000.

Nu ma asteptam ca un sofer cu atata experienta sa desonsidere din start cifrele alb pe negru pentru ca sunt "poezie".
Da, cei mai multi soferi sunt mediocri, nu stiu exact tot ce poate sa faca masina aia si totusi pot sa isi exprime liber parerile. Dar macar parerile alea pot sa le inteleg, nu vin sub forma de ghicitoate si sunt legate de masini, nu de calitatea sofatului celorlalti.
Sustin parerea lui
dreamer din posturile mai vechi. Daca ai o singura masina cel mai confortabil mi se pare sa aiba undeva intre 120 si 150CP. Comfortabil insemnand ca nu iti faci griji in nici o depasire rezonabila, nu ai probleme cu masina incarcata nici daca te grabesti pe serpentine sau ai A/C-ul pornit, nici daca vrei sa faci Autobahn-ul cat mai repede, etc. Asta inseamna ca esti acoperit in 99% din situatii si nici nu faci risipa, gen plimbat cu SUV-ul de 300CP prin traficul de varf din Bucuresti.
L.E. Uitandu-ma in urma vad ca am spus cam acelasi lucru si in posturile de pe pagina precedenta de anul trecut. Acum, ca si atunci, observ ca citatul de
aici e mai actual ca niciodata.