Despre achiziţionarea şi utilizarea maşinilor virgine şi a femeilor second hand

Pai vinde-o pe-a ta si ia-o pe asta :smile:. Nici macar nu ai nevoie de perioada de adaptare la noua masina :biggrin:. Pacat de jantele de 17"...
 
Pai si atunci ce rost si-au avut restul posturilor legate de cererea lui jarod? Daca vroiai Polo vs. Logan puteam face un topic separat.
 
Cum ce rost: ne-a explicat bausto la toti de toate si cel mai important foarte amanuntit.

bausto imi pare rau ca, cuvintele mele te-au marcat. :frown:

hulubei: Kia Ceed 1,6 122CP nu mai veche de 2008, cu ESP, Airbag-uri si climatronic cu garantie care e transmisibila.
Din pacate jarod are un buget mai mic la care nu stiu sa dau o recomandare: deci ii las pe altii mai priceputi. :wink:
 
hulu, au fost o gluma. Le fac din 3 in 3 luni :biggrin:. Sau poate a fost evolutia mai mult sau mai putin naturala a discutiei despre masini in banii aia, iar Polo, Ibiza, Fiesta, Fabia sau Logan se cam incadreaza. Pana in punctul in care king driver a venit sa intrebe cum suna nujt ce motor de parca vroia sa impresioneze domnisoarele si daca reusea sa finalizeze ideea poate mergea discutia in alta directie. Din pacate finalizarea s-a lasat asteptata asa ca a ramas la stadiul de "pop-quiz".

madhorse, "ca, cuvintele" tale nu m-au marcat. Oriunde ma duc o sa gasesc un wannabe sumahar. Unii poate chiar sunt. Am prieteni, colegi, cunoscuti care cred ca ei sunt cei mai tari soferi si ca pot sa faca ce vor, cum vor, cand vor cu orice masina, pentru ca ei sunt sosul secret in reteta soferiei. Ca si tine, unii din ei confunda cuplul cu puterea, forjeaza motorul cat duce indiferent de specificatii, etc. Spre deosebire de tine toti reusesc sa finalizeze o idee sau o discutie. :wink:
Realizezi ca eu am facut comparatia intre Polo si Logan pentru ca ar fi putut sa fie variante pentru jarod in timp ce faza cu motoarele la 6000 a fost doar ca sa arati ca ai trei oo? Inca ma intreb ce ar fi fost constructiv in directia aia dar renunt, nu vreau sa te fortezi. Esti sofer nu inginer sau orator, ce naiba.
Suntem pe un forum IT si stiu ca ai avut ceva de asteptat pana sa apara o discutie in care sa poti sa pretinzi... whatever. Iar eu ti-am stricat momentul de glorie.

P.S. Recomandari de masini care s-ar gasi la banii aia (3500E, nu 10000E) s-au cam facut.
 
Last edited:
La 10.000 Eur as alege lejer o masina condusa chiar si 150.000km in .de. De fapt sunt masini pentru care, in functie de cum arata estetic si cat de intretinute au fost, as accepta si 200.000km facuti in .de (aici ma refer la BMW, Mercedes, Audi, Volvo). Evident ca as plusa pana la 11.000 Eur daca masina chiar merita. Si evident, nu mor dupa o masina de 1-2 ani vechime, aproape ca as lua si un 2006, again, conteaza mult cum e intretinuta si daca masina in target se gaseste si intretinuta. In mod cert nu as lua o Alfa, oricat de faine sunt, oricat de misto sunt scaunele si mai ales pielea, oricat de faine sunt la condus. O Alfa nu as lua decat cu 40.000km maxim :biggrin:
Trebuie sa mentionez ca in cazul meu, jobul inseamna o mica naveta, nu lunga, dar e naveta. Sa-mi vizitez parintii inseamna tot sa ies din oras. De fapt strict prin oras nu fac decat piata si ies seara cu baietii. Cu alte cuvinte ma coafeaza si imi fac cu ochiul motoare nu neaparat mari (deh, taxele) dar care la drum intins iti ofera si confort si au bun simt la consum. Ca stil de condus, in afara localitatii conduc, in functie de masina cu 110-130km/h constant, rar ajung la 150km/h si asta doar pe sosele relativ bine facute, in mod cert nu pe Posada. In oras oricum ma enervez usor, mult prea usor si nu mai conteaza daca am 70 sau 210CP. In plus am 26 de ani si daca aleg sa-mi iau o masina SH de 10mii, parca imi doresc ceva sa ma simt si cocos cand ies la o cafea, poate vreau sa plec si cu un scartz, poate vreau sa fac si o liniutza scurta de la semafor cu un alt participant de trafic, chiar imi si fac freaza cu gel (com'on chiar imi place sa fac si d-astea atunci cand le simt dar va rog sa va abtineti sa ma catalogati, fac destule in contradictoriu). Ideea e ca ma tot gandesc la o masina pe care mi-as cam luat-o in vreo 3-4 luni de acum incolo (banii sa vina).

O prima nebunie ar fi un Boxster de prin 2000-2002, trece putin de 10mii. Problema nu ar fi consumul si nici drumurile, cum spuneam, merg mai mult pe drumuri decente si de fapt, de multe ori pe distante prefer mersul pe jos (daca as avea job in centrul orasului, as lasa cel putin 50% din timp masina in parcare acasa, sunt sigur de asta pentru ca atunci cand am avut masina la dispozitie 24/24 cu motorina/benzina deja in rezervor, tot asa faceam). La masina asta ma gandesc doar ca nu ma va intelege nimeni ca o iau sa ma duc la piata pe jos pentru a o pastra pentru o plimbare de duminica. In plus, sunt taxele, din pacate motor de 2.7L si nici tocmai recent cred ca ma va ustura (inca nu am cautat sa ma interesez ce inseamna impozit, RCA si poate daca ma lovesc la cap si CASCO).
Pe locul doi, as alege una din cele 3: BMW, Mercedes, Audi. Primele doua pentru tractiunea spate. BMW cel mai mult ca un inlocuitor pasnic si comun (cocalaric si nu nebunesc, din pacate zis) al lui Boxster. Evident, ca sa fiu cocalar convins mi-as dori macar coupe daca nu chiar cabrio, dar de unde atat in 10mii. Plus ca ajungem la motorizari de nivelul Porsche. Mercedes? Nu e la fel de fun to drive dar e inca tractiune spate. Stiu ce inseamna tractiune spate, am aflat si a devenit addictive.In plus Mercedes cred ca este inca foarte fiabil. Audi? Ma gandesc iar la fiabilitate, la confort si la nume ca la celelate doua. Ma gandesc si la motoarele diesel puternice precum la cei doi abia mentionati. Singura diferenta majora, tractiunea fata unde incerc sa vad partea buna a lucrurilor: nu mai car borduri in portbagaj iarna pe langa lopata.
Am condus si am avut multe masini aduse din .de la limita a 200.000km si am vazut ce inseamna si nu imi e teama in cazul unei masini intretinute (proprietar nefumator, fara animale de casa, nu marocan sau alte natii dubioase, nu musai doctor pensionar dar macar sa fie prezentabil cand il intalnesti sau daca e masina de showroom care inainte de vanzare a fost revizuita complet, deja o dai in parfum).

De ce nu as lua Kia? Pentru ca nu am incredere in marca respectiva. Mi se pare o alternativa decenta in cazul unei achizitii ieftine, de noi. Dar cand ma uit la interiorul ala facut pe dos decat mi-as dori, la portocaliul ala orbitor al luminilor sau la faptul ca Ceed spre deosebire de Pro Ceed e masina de tataie, no way. 1.6 si 122CP, suna bine, dar ceva imi spune ca este decat un motor decent.

Momentan nu stiu ce sa aleg, sunt nehotarat, vreau sa vad suma compromisurilor cea mai mica ce o pot strange in 10mii (+1000Eur, -???? Eur.).
 
Lol. Tu stii cât e un amortizor de Porș? Sau un far de Merzan? Daca abia ai bani s-o cumperi second, sigur nu-ți vei permite s-o întreții, repara dacă e cazul, asigura, etc.
 
Pe locul doi, as alege una din cele 3: BMW, Mercedes, Audi. Primele doua pentru tractiunea spate. BMW cel mai mult ca un inlocuitor pasnic si comun (cocalaric si nu nebunesc, din pacate zis) al lui Boxster. Evident, ca sa fiu cocalar convins mi-as dori macar coupe daca nu chiar cabrio, dar de unde atat in 10mii. Plus ca ajungem la motorizari de nivelul Porsche.
hulu, la 14.000E gasesti BMW 335i din 2009 cu 3000Km in bord. E "putin" peste buget dar ca idee, noua costa peste 45000E deci ar trebui sa fie o afacere. Totusi desi suna atat de bine afacerea, stiu pe cineva care incearca sa-l vanda de luni bune. Din pacate la o masina de genul asta (performanta inaintea functionalitatii) banii dati la cumparare sunt partea cea mai usoara. CASCO e vreo 2500E pe an. Consumul e criminal. E perfecta daca iesi cu ea doar ocazional, daca o folosesti ca a doua sau a treia masina si e strict de distractie. Dar daca seci bugetul numai cu achizitia cu ce-ti ramane nu stiu cat apuci sa te bucuri de masina.

Altfel la 10.000E poti sa iti iei BMW, Mercedes sau Audi dar nu ca inlocuitor de Porsche.
 
"Nemtoaicele" de 100 - 150.000 km or fi bine intretinute, dar cand incep sa cada ar fi bine sa te tina buzunarul.

Exemple concrete:
- eu cu Daewoo Cielo -> lovit potaie -> proiector spart -> proiector nou -> 45 RON
- un amic bun cu Renault Clio -> lovit potaie -> proiector spart -> proiector nou -> 190 RON :rolleyes:

Asta iarna am gasit oglinda dreapta de la Cielo atarnand, lovita de cineva probabil -> cumparat oglinda noua 120 RON -> montat singur in 10 min. Nici nu vreau sa ma gandesc cat costa oglinda la una nemteasca.

Concluzia: cand cumperi o masina ar fi bine sa te gandesti si la costurile de intretinere/reparatii inevitabile.
 
Nemtoaica ca nemtoaica, dar sa vezi cat costa frantuzoaica. Acolo sa te astepti sa iti vinzi si parul de pe picioare.
 
Tocmai de aceea este o afacere buna sa-l vinzi ca sa repari masina. :biggrin: Cred ca este de fapt o conspiratie cu preturile mari de intretinere, tocmai ca sa puna mana pe parul de pe picioare.
 
Ok, 10.000 Eur, mana a doua. Sa vad fiecare ce si-ar lua si de ce.

Mazda MX-5 soft-top din 2006-2007. Mi se pare masina perfecta de plimbat pe vreme frumoasa alaturi de prietena. RWD, suficient de fasneata pe drumuri sinuoase, minimum 'cocalar' factor, are un portbagaj suficient pentru bagajele pentru concediu.
 
Bine ca mi-ai amintit, mai ales acum ca deja incepeam sa ma gandesc la BMW Seria 3 si alte aventuri d-astea mai normale la aspect.
 
Nu mi-as lua soft-top in Romania decat daca as parca numai in garaj sau parcare pazita. E un magnet de huligani.
 
Sorry for the late reply, am fost prins cu altele.
Probabil ca va trebui sa-ti stabilesti o serie de prioritati intre dotari.
Active and passive security cât încape şi low TCO (as in costurile de intretinere/reparatii despre care zicea IceCub în postul #129). În ordinea asta. Şi să se încadreze în jurul a vreo 3500 EUR.

jarod, daca vrei safety nu te uita la masini prea vechi. Siguranta unei masini din 2000 nu se compara cu cea a unei masini din 2010 chiar daca pe hartie sunt asemanatoare. Tehnologia evolueaza. O masina veche are sanse mari sa fi fost lovita si reparata. Chiar daca tabla pare ok (poate chiar este) sa stii ca aproape nimeni in lumea asta nu schimba un sasiu desi zonele tampon sunt distruse. Pur si simplu sudeaza otelul acolo si gata, s-a dus zona de absorbtie a energiei in caz de impact. Pentru asta o sa trebuiasca sa ai cu tine un om cat se poate de priceput la asa ceva. Multe probleme ca asta apar in discutie la orice masina SH dar ce tine de proiectare avantajeaza clar o masina de conceptie mai recenta.

L.E. Sau airbag-urile pot sa nu mai fie toate la locul lor.
Habar n-am cum se verifică treburile astea, dar am notat.
jarod, e vreo problema daca spui cam cum vrei sa folosesti masina si ce nevoie ai de la ea? Ca sa nu ne scoatem ochii aici si tu sa ai nevoie de un amarat de Smart :smile:.
Cel mai probabil voi fi şofer de duminică. Nu voi petrece ore întregi pe zi în trafic (nu intenţionez să mă duc cu ea la lucru şi chiar dacă aş face acest lucru, ar dura max 15 min să ajung acolo, chiar în condiţii de trafic aglomerat). Va fi folosită să mă duc din când în când la prăvăliile astea care majoritatea sunt afară din oraş (gen Metro, Carrefour, Selgros etc.) + diverse alte drumuri prin zonă.

O să vreau totuşi să ies cu ea şi afară din oraş. :smile: De preferinţă, mai mult spre vest decât spre est. Ca număr de pasageri, nu mă văd cărând mai mult de 4, dar mostly probabil voi fi singur sau max 2. Acuma eu ştiu că şansele de a o păţi urât sunt mai mici în oraş decât afară şi poate mă agit prea tare cu tot felul de security features, dar o fac pentru incidentele nedorite care ar putea avea loc afară. Şi atunci aş vrea să fiu as safe as I can be.
P.S. Recomandari de masini care s-ar gasi la banii aia (3500E, nu 10000E) s-au cam facut.
Ca să mă asigur că am fost pe fază:
Fabia/Ibiza/Polo/Fiesta/Clio
Astea?
 
Cam alea ar fi recomandarile de masina mai noua de 2006, altfel mai gasesti si Megane sau Focus. Daca nu o sa o plimbi prea mult iti trebuie o masina la care cheltuiala principala sa fie pretul de achizitie. Asta ca sa nu ajungi sa platesti ca sa stai cu masina in parcare 5 zile pe saptamana.

Si stiu ca orice ajutor e binevenit cand e vorba de siguranta dar sa nu uiti niciodata ca stelele NCAP se dau in urma unor teste la 50Km/h. Iar fortele intr-un impact cresc exponential odata cu viteza.

Verificarile tehnice ale masinii ar trebui sa le faca un om cat mai priceput. Cineva care sa stie sa se uite de toate semnele unor defecte ascunse, sa se uite cu atentie pe tot istoricul masinii, etc. De preferinta un mecanic samsar :smile:.

Am facut de curiozitate o cautare pe mobile.de dupa masini de 2000-3000E (ca sa fie loc si de eventuala taxa), nelovite, mai noi de 2004. Iaca ce-a iesit.

Si ca masina sigura ieftina, indiferent cat de ciudat ar suna, ai intotdeauna varianta Renault Scenic.

JustIn, corect dar motorul ala creste un pic pretul Loganului :smile:. 1,4MPI pleaca de la ~25.000lei, iar 1,6 16v de la ~38.000lei. Probabil ca e printre cele mai ieftine optiuni de masina incapatoare cu 105CP dar nici SH nu se apropie de bugetul propus. S-ar putea totusi sa fie una dintre cele mai ieftine masini incapatoare cu 105CP.
 
Sau Opel Corsa/Astra daca gasesti, desi cred ca daca e mai nout e peste 3500 euro.

offtopic: Ati mers vreunul cu un logan 1.6 16V? E altceva, nici nu se compara cu motorul de 1.4, nici nu stii cand ajungi la 140, am mers cu 190 la 5600 ture si chiar nu facea foarte mare galagie, cel putin dinauntru nu se auzea :biggrin:, alt cuplu, altfel urci un deal etc... Dar e si alt pret...
 
Am facut de curiozitate o cautare pe mobile.de dupa masini de 2000-3000E (ca sa fie loc si de eventuala taxa), nelovite, mai noi de 2004. Iaca ce-a iesit.
Danke. :smile: Taxele pe la cât ar fi (aproximativ)? Unde găsesc o listă cu ce taxe tre plătite când îţi iei o maşină (sorry dacă e aiurea întrebarea, n-am căutat încă)?
 
Back
Top