Despre achiziţionarea şi utilizarea maşinilor virgine şi a femeilor second hand

La 9500E un Logan (berlină, diesel) mă întreb ce target are Dacia în continuare, mai ales pe vremuri d'astea.
Pe vremuri d-astea, de vreun an incoace, 80% din productie se duce la export ca romanasul isi ia masini cu 100k km la bord din Germania si nemtii isi iau Sandero si MCV (berlina mai putin) la 5000 de euro + un bon REMAT d-al lor. Anul trecut in Franta Sandero a fost pe locul 2 la vanzari in clasa subcompacta/supermini imediat dupa Peugeot 207 si peste Clio. Deci asta e targetul Dacia in vremuri d-astea, deocamdata merge si asa. :)
 
Păi pe neamţ îl poartă interesul, pe român fiţa. Să aibe "străină".
Mie îmi place Logan-ul, mi se pare maşină bună pentru ceea ce trebuie să facă. A, că nu poţi pleca cu scârţ dintr-a doua din faţa blocului, da, e nasol al naibii, da' pe mine mă lasă rece.
Haideţi mă, ce naiba, mi-am târât curul (ca pasager) în cam mai toate mărcile de maşini de pe piaţă sub 20K euro. Probabil mai multe decât voi, ca şoferi :) - fiindcă voi conduceţi în general una singură.
Ce vreau să spun e: din punctul MEU de vedere, Logan e cel puin la fel de OK ca orice maşină cu preţ (de nouă) mai mic sau egal cu 12-13K Euro. Şi tot ca părere personală şi subiectivă, chestii gen geamuri electrice sunt fiţe. Apeşi butonul de lene să nu dai niţel la manivelă. Nu zic că nu-i mai simpatic cu buton, dar nu e sfârşit de lume dacă n-are.
 
Eu sunt curios cum se taraie Polo ala cu acceasi sarcina (~ 450kg) ca si Loganul pe care il huliti aici. Contrar reclamelor promovate de Dacia, Loganul e o masina low-cost, facuta sa te duca dintr-un loc in altul fara prea mari pretentii. Si face destul de ok asta.
 
Motorul 1.4 benzină de pe Polo are acelaşi cuplu ca motorul 1.6 MPI de pe Logan, 1.4MPI e echivalent cu un 1.2 în 3 cilindri, la asta se referea bausto.

Eu am cărat vreo 20mp de gresie şi 25mp de faianţă cu Polo-ul. Nu prea ştiu ce greutate aveau, era lăsat de tot din suspensii, dar nu s-a rupt :).

Şi tot la Polo, motorul 1.4 TDI (3 cilindri, 75/80CP@4000rpm, 197Nm@2200rpm) e foarte fun de condus.
 
Aveti senzatia ca 70-100CP pot pune probleme unor sarcini de cateva sute de kg? Va inselati. Vedeti ce puteri aveau Dacia 1310 in care sigur s-au carat de milioane de ori 20mp gresie si 25mp de faianta, cel putin. Vedeti ce puteri au autobuzele, microbuzele, autocarele, camioanele. Cand e vorba de tras ca animalul greutatea, nu e o mare problema motorul. Acolo intervin probleme la punti si distributii mai degraba.
 
Lumea uită şi că un Polo gol are cu vreo 150kg mai mult decât un Logan, chiar dacă e mai mic.

BTW, facem un thread Polo vs Logan? Că de întrebarea iniţială a lui jarod s-a ales praful :).

hulubei, un motor de autobuz de oraş are vreo 300CP (şi cuplu pe undeva pe la 1000 Nm), iar un autocar vreo 400CP şi cupluri de pe la 2000Nm. Vorbim de motoare de 10-12 litri, care trag 20 de tone.
 
Soră-mea are acel Polo de 1,4 TDI cu 3 cilindri, am fost 4 oameni solizi cu el și cu bagaje și zburdă! Bagi un pic talpa-n accelerație și imediat are altă viață, păcat doar că are cursă lungă la cutia de viteze că altfel ar fi fost FOARTE fun.

Atenție ce variantă comandați, că la noi se aduc pe stoc niște configurații din alea stripped down (gen Polo Happy) pentru unii dealeri ce le-au comandat ieftine dar le vând la preț mare, și de-acolo tot ce pui peste e scump. Oficiale sunt cele 3 modele de bază: Trendline, Comfortline și Highline. Începeți de pe vw.ro, nu de la dealer. Uite dotările în PDF.
 
Pai i s-a raspuns lui jarod. In banii aia nu gaseste si noua, si putini km si dotari bogate de siguranta activa si pasiva si model ceva.
 
Yup, nici n-aveam pretenții de nouă sau de <100k km. După ce citesc seria de posturi a lui Buhnici oi mai veni cu întrebări.
 
A, că nu poţi pleca cu scârţ dintr-a doua din faţa blocului, da, e nasol al naibii, da' pe mine mă lasă rece.
Haideţi mă, ce naiba, mi-am târât curul (ca pasager) în cam mai toate mărcile de maşini de pe piaţă sub 20K euro. Probabil mai multe decât voi, ca şoferi :) - fiindcă voi conduceţi în general una singură.
Eu nu cred ca intelegi ce senzatii traieste un sofer care e intr-o depasire si trebuie sa poarte munca de convingere cu masina :). Din dreapta totul pare mai usor. Pana la urma si eu sunt pasager destul de des si vad o diferenta uriasa chiar daca scaunele sunt atat de apropiate. Si in autobuz sunt relaxat, ma uit pe fereastra, nu am nici o treaba cu traficul dar asta nu imi spune nimic despre cat de nasol e acel trafic sau cat de dificil e de manevrat masina aia.

Logan 1,4MPI are un motor lenes si o cutie de viteze cu rapoarte gandite foarte prost. Ca idee, in oras o berlina 1310 din '86 era mai fasneata si mai fun de condus decat Loganul. Da, probabil ca stand in dreapta nu sesisezi decat detaliile care tin de confort si ca te-a dus din punctul A in punctul B. De la volan realizezi cum te-a dus acolo. Loganul este printre masinile foarte obositoare la condus. E ca diferenta intre benzina si diesel pe serpentine, sau intre cutie manuala si DSG. Din nou, alta diferenta pe care nu o sesizezi ca pasager.

Thor, sa stii ca se misca bine si incarcat, pentru ca are acelasi cuplu ca 1,4MPI inca de la cel mai slab motor disponibil. Trecand peste motor are o cutie de viteze mult mai reusita, varianta pe benzina cel putin are rapoartele nimerite la fix. Cred ca singura cutie care mi s-a parut mie mai buna din punctul asta de vedere (al lungimii rapoartelor) a fost cea de pe Matiz. Parere subiectiva, nu aruncati cu rosii :D.

Acum, dupa cum spuneam mai sus, depinde si la ce vrei sa folosesti masina. Evident ca nu o sa iei Fabia, Polo sau Ibiza cand astepti gemeni in familie sau daca o folosesti numai ca sa mergi la mare cu 4 pasageri si bagaje :). Sau cand vrei sa o plimbi la munca la tara. Dar eu am reusit sa mut si mobila cu Polo pentru ca inginerii nemti stiu sa nu puna grinzi sau lonjeroane in spatele unei banchete rabatabile si pentru ca pot sa rabatez bancheta fara sa desfac suruburi si piulite :D.

hulu, eu ca sofer normal, nu transportator de marfa, prefer (daca nu se poate mai bine) o masina care se misca bine cand e goala si care se misca mai prost cand e plina. Nu vreau o masina care se misca (la fel de) prost si cand e goala si cand e plina. Pentru ca 90% din timp nu te plimbi cu masina incarcata cu 400Kg de pasageri si bagaje ci cu un pasager si o poseta sau niste cumparaturi din Carrefour.

jarod, daca vrei safety nu te uita la masini prea vechi. Siguranta unei masini din 2000 nu se compara cu cea a unei masini din 2010 chiar daca pe hartie sunt asemanatoare. Tehnologia evolueaza. O masina veche are sanse mari sa fi fost lovita si reparata. Chiar daca tabla pare ok (poate chiar este) sa stii ca aproape nimeni in lumea asta nu schimba un sasiu desi zonele tampon sunt distruse. Pur si simplu sudeaza otelul acolo si gata, s-a dus zona de absorbtie a energiei in caz de impact. Pentru asta o sa trebuiasca sa ai cu tine un om cat se poate de priceput la asa ceva. Multe probleme ca asta apar in discutie la orice masina SH dar ce tine de proiectare avantajeaza clar o masina de conceptie mai recenta.

L.E. Sau airbag-urile pot sa nu mai fie toate la locul lor.
 
Apropo, ca tot a adus aminte bausto: air-bag-urile au si ele o anumita durata de viata, asa ca la o masina mai veche, chiar daca exista, ele pot sa nu se declanseze la nevoie.
 
În general airbag-urile au durata de viață de 15 ani. Unele au data expirării scrisă pe ele, dar e greu de ajuns s-o citești. Găsisem niște teste mai demult de la unii care verificau airbag-uri cam după 10 ani de utilizare pe mașini, și din măsurători reieșea că diferențele față de unele noi sunt ignorabile. Acu' eu n-am desfăcut airbag-urile mele să văd ce scrie pe ele :).
 
Airbagurile din dotarile de acum 10 ani sunt oricum netinferioare ca si safety decat cele actuale. Atunci inca se puneau de multe ori de decor. Atentie mare la masini SH care au senzorii de airbag pacaliti iar airbagurile lipsa. Am vazut multi nenorociti care astupa locul de unde a sarit cu bord/volan nou gol pe interior
 
eu ca sofer normal, nu transportator de marfa, prefer (daca nu se poate mai bine) o masina care se misca bine cand e goala si care se misca mai prost cand e plina. Nu vreau o masina care se misca (la fel de) prost si cand e goala si cand e plina. Pentru ca 90% din timp nu te plimbi cu masina incarcata cu 400Kg de pasageri si bagaje ci cu un pasager si o poseta sau niste cumparaturi din Carrefour.
Țin să te contrazic puțin. De cele mai multe ori mașina circulă goală prin oraș și plină în afară, deci e cam invers. Doar că e mai greu de găsit o astfel de mașină. :)
Ideea e că pentru oraș e de ajuns și un Matiz, cu cât mai mică cu atât mai bine, astfel și consumul e minim. Oricum e folosită doar pentru deplasări scurte și pentru cărat sacoșe de la piață. În schimb la exterior de obicei pleci cu familia, de unul singur mai rar, și ai și bagajele aferente.

Totuși la Logan (1.4 mpi) mi s-a părut ok cât timp am fost singur în mașină, parcă avea vlagă. În schimb de la primul pasager și în special de la al 2-lea deja se simțea, știam că-s acolo și mă trag înapoi.
 
Adica tu la fiecare ora petrecuta in oras petreci 5-6-9 ore in afara orasului? Mi-e atat de greu sa cred asta :). Poate doar daca ti-ai luat masina ca sa faci naveta intre marginea Iasiului si Ciurea caz in care era buna si-o bicicleta :p.
Si ca mentionam deja de 2 ori ca tine de nevoi... ai copii sau nevasta? Pleci in excursie cu parintii? Cari saci de grau sau porcul in portbagaj mai mereu? Dar totusi ai ales Logan desi nu te bucuri nici macar jumatate din timp de avantajul portbagajului mare. Iar avantajul locurilor multe (ca intra 5 oameni) e un pic o iluzie dupa parerea mea. 5 oameni nu stau comod in Logan indiferent cum i-ai pune (poate doar daca sunt niste slabanogi de 1,60m :D). Nu as pleca intr-o excursie mai lunga in Logan cu inca 4 oameni in masina. Si asta e valabil si pentru masini din clasa Golf-ului. Astea sunt masini de 4 oameni cu oarecare limitari daca soferul si pasagerul din spatele lui sunt amandoi inalti.
Deci daca asta e punctul esential in decizia alegerii unei masini, cauta un Passat, un Accord, nu compacta sau sub-compacta.

In Fiesta/Ibiza/Polo nu ai loc de 4 oameni decat daca vin cu posete. Dar 3 oameni intra cu o cantitate normala de bagaje. Ceea ce mi se pare rezonabil for the average person. Nevoile speciale costa.

jarod, e vreo problema daca spui cam cum vrei sa folosesti masina si ce nevoie ai de la ea? Ca sa nu ne scoatem ochii aici si tu sa ai nevoie de un amarat de Smart :).
 
Adica tu la fiecare ora petrecuta in oras petreci 5-6-9 ore in afara orasului? Mi-e atat de greu sa cred asta :). Poate doar daca ti-ai luat masina ca sa faci naveta intre marginea Iasiului si Ciurea caz in care era buna si-o bicicleta :p.
Nu, exact pe dos. Ciurea e viitoarea suburbie a Iaşi-ului, nu se pune deocamdată. :P
 
Atunci nu-nteleg ce e pe dos daca spunem amandoi acelasi lucru :). Cand stai 3 ore in trafic in fiecare zi vrei sa se infiga masina, sa fie fasneata si sa se strecoare usor in trafic. Nu o chestie puturoasa de ti se para o aventura orice schimbare de banda :). Si iesirile de concediu ar putea sa fie suficient de rare cat sa nu justifice plasarea lor in topul listei cu criterii pentru achizitie. Spre exemplu, in cazul meu vorbim de vreo 10-15 ore in trafic in oras pentru fiecare 2 ore in afara orasului. Si cea mai mare parte a timpului plimba maxim 80-100Kg.
Loganul are consum de 7,5 la suta mediu pe 50-60k Km, cei mai multi in afara orasului, Polo are 7,5 la suta cu cei mai multi Km in oras.

war, din cate stiu eu Smart-ul se devalorizeaza destul de repede. Mult mai repede decat Logan, Polo sau alte masini cu pret similar. Asa ca la 3000E gasesti usor. Doar ca este strict masina de oras sau de iesiri cu "bagaj de mana". Iar siguranta... teoretic e buna, are o structura rigida foarte reusita si surprinzator de rezistenta la impact. Dar fiind atat de mic nu are cu ce sa absoarba eficient impactul asa ca de muklte ori dai cu capul in volan prin airbag in caz de accident in cutiuta asta.
Dar il dadeam doar ca exemplu in sensul ca nu s-au dat prea multe detalii despre ce masina se vrea.
 
Back
Top