A, că nu poţi pleca cu scârţ dintr-a doua din faţa blocului, da, e nasol al naibii, da' pe mine mă lasă rece.
Haideţi mă, ce naiba, mi-am târât curul (ca pasager) în cam mai toate mărcile de maşini de pe piaţă sub 20K euro. Probabil mai multe decât voi, ca şoferi
- fiindcă voi conduceţi în general una singură.
Eu nu cred ca intelegi ce senzatii traieste un sofer care e intr-o depasire si trebuie sa poarte munca de convingere cu masina
. Din dreapta totul pare mai usor. Pana la urma si eu sunt pasager destul de des si vad o diferenta uriasa chiar daca scaunele sunt atat de apropiate. Si in autobuz sunt relaxat, ma uit pe fereastra, nu am nici o treaba cu traficul dar asta nu imi spune nimic despre cat de nasol e acel trafic sau cat de dificil e de manevrat masina aia.
Logan 1,4MPI are un motor lenes si o cutie de viteze cu rapoarte gandite foarte prost. Ca idee, in oras o berlina 1310 din '86 era mai fasneata si mai fun de condus decat Loganul. Da, probabil ca stand in dreapta nu sesisezi decat detaliile care tin de confort si ca te-a dus din punctul A in punctul B. De la volan realizezi cum te-a dus acolo. Loganul este printre masinile foarte obositoare la condus. E ca diferenta intre benzina si diesel pe serpentine, sau intre cutie manuala si DSG. Din nou, alta diferenta pe care nu o sesizezi ca pasager.
Thor, sa stii ca se misca bine si incarcat, pentru ca are acelasi cuplu ca 1,4MPI inca de la cel mai slab motor disponibil. Trecand peste motor are o cutie de viteze mult mai reusita, varianta pe benzina cel putin are rapoartele nimerite la fix. Cred ca singura cutie care mi s-a parut mie mai buna din punctul asta de vedere (al lungimii rapoartelor) a fost cea de pe Matiz. Parere subiectiva, nu aruncati cu rosii
.
Acum, dupa cum spuneam mai sus, depinde si la ce vrei sa folosesti masina. Evident ca nu o sa iei Fabia, Polo sau Ibiza cand astepti gemeni in familie sau daca o folosesti numai ca sa mergi la mare cu 4 pasageri si bagaje
. Sau cand vrei sa o plimbi la munca la tara. Dar eu am reusit sa mut si mobila cu Polo pentru ca inginerii nemti stiu sa nu puna grinzi sau lonjeroane in spatele unei banchete rabatabile si pentru ca pot sa rabatez bancheta fara sa desfac suruburi si piulite
.
hulu, eu ca sofer normal, nu transportator de marfa, prefer (daca nu se poate mai bine) o masina care se misca bine cand e goala si care se misca mai prost cand e plina. Nu vreau o masina care se misca (la fel de) prost si cand e goala si cand e plina. Pentru ca 90% din timp nu te plimbi cu masina incarcata cu 400Kg de pasageri si bagaje ci cu un pasager si o poseta sau niste cumparaturi din Carrefour.
jarod, daca vrei safety nu te uita la masini prea vechi. Siguranta unei masini din 2000 nu se compara cu cea a unei masini din 2010 chiar daca pe hartie sunt asemanatoare. Tehnologia evolueaza. O masina veche are sanse mari sa fi fost lovita si reparata. Chiar daca tabla pare ok (poate chiar este) sa stii ca aproape nimeni in lumea asta nu schimba un sasiu desi zonele tampon sunt distruse. Pur si simplu sudeaza otelul acolo si gata, s-a dus zona de absorbtie a energiei in caz de impact. Pentru asta o sa trebuiasca sa ai cu tine un om cat se poate de priceput la asa ceva. Multe probleme ca asta apar in discutie la orice masina SH dar ce tine de proiectare avantajeaza clar o masina de conceptie mai recenta.
L.E. Sau airbag-urile pot sa nu mai fie toate la locul lor.