Despre achiziţionarea şi utilizarea maşinilor virgine şi a femeilor second hand

Pe net zice că are 70 CP, diseară mă uit în talon pentru cifra oficială. Da, e nou, fabricat în toamna anului 2008. Ca mașină de oraș e impecabilă, la drum lung cu 5 oameni în ea e incomodă, dar nu pentru că nu are 150 CP :D
Polo 1.2 benzina 9N3 (adica modelele de pana in 2009) vine in variante de 60CP si 64CP, afaik. Cel putin asta am vazut in Ro. Am vazut ca variante 55CP 6v, 64CP 12v si 70CP 12v dar eu nu am vazut-o inca pe aia de 70CP si nici pe 55CP. Iar consumul parca nu imi pare atat de scazut pe cat ar sugera capacitatea cilindrica.

Apropo, ma tot uit si ma minunez cum au oamenii de pe aici nevoie de jdemii de cai si niutoni-metru ca sa faca depasiri. Conduceti 90% din timp in spatele unor tiruri luuungi si lente? Asa ma gandeam si eu :D.
Sunt atatia care reusesc sa depaseasca si cu Dacii (berline) sau Loganuri fara sa le tina in redline tot timpul. Sau vorbim de depasirile alea "in tromba" care NU forteaza soferul de pe contrasens sa franeze ca sa va faca loc si NU vin niciodata insotite si de flashuri ca sa stie lumea ca veniti (cu toti caii, niutonii si repemeurile disponibile)?

L.E. Acum am citit si restul topicului (vazusem pagina asta :D). Marius, geniala comparatia intre Polo si moto. Stai sa vezi cand o sa incerci si un avion, ca altfel nu e comparatia completa. Sau o trotineta :rotf:.

Neo&madhorsefuzzy, fiecare om are stilul lui de condus. Faptul ca voi ii dati cu 80 intr-a doua nu inseamna ca asa trebuie sa conduca toti sau ca e ceva in neregula cu aia care nu o fac.
Poate voi va dati in 5000 de ture pe motiv ca "bah, e Logan, se intretine usor", "nu e a mea, e a ei" sau "am dat doar 1500E pe ea, las-o ca merge". Acum trebuie sa ii dau si eu in cap ca sa pot sa intru in clubul oamenilor cool si responsabili? Sau daca masina e mai amarata si nu merge cu 80 intr-a doua deja esti un pericol social si ar trebui sa dispari rapid de pe sosea? Intreb si eu pentru ca citind topicul asta trag doua concluzii: a) in orice depasire trebuie sa o forjezi pentru ca altfel ii pui pe ceilalti in pericol si/sau b) unii oameni de pe aici daca nu au o masina mai rasarita o sa imbatraneasca inainte sa apuce sa faca o depasire. :) E ca atunci cand inveti sa rezolvi probleme numai cu calculatorul si uiti sa iti pui si "talentul" la bataie :D.
Eu apuc sa imi exersez talentul fara sa trec de 4000 (benzina) decat in situatii exceptionale. Nu sunt pericol public si nici nu imbatranesc in spatele tirurilor. Cred ca am mancat ceva smecher cand eram mic, deja ma simt special.

Daca tot rationam asa, hai sa indemnam toti soferii cu cat sunt mai slabi cu atat sa mearga mai repede. Nu de alta dar asta inseamna ca ajung mai repede la destinatie si dispare pericolul de pe sosea. Fratilor, nu exista viteza de a doua, nu exista "viteza de depasire" si alte alea. Exista cel mult plaja de cuplu maxim in care incerci sa o tii. Depasirile se fac la in conditiile in care se simte soferul in siguranta si in care poate sa asigure si siguranta celorlalti sau nu se fac deloc. Si avand in vedere ca de atatia ani pot sa ma tin si pe mine si pe ceilalti in siguranta fara sa o ard pe unde-o prind, atunci dati-mi voie sa ma indoiesc de sfaturile celor reprezentati intr-un mod aproape ideal de citatul lui puterfixer.
Nu sunt doua loganuri la fel pe la noi ca sa poti sa faci o comparatie. Loganul alor mei are cateva zeci de mii de km de condus supergrijuliu. Dar daca ii dai 80 intr-a doua suna ca dracu. Si modul infect in care se misca schimbatorul i-ar taia pana si lui madhorse cheful de "mestecat in salata" (mi-aduc aminte de o discutie despre cutii automate vs. manuale in care arata preferinta pentru manuale). Asa ca probabil ar trebui sa ii dau 90 pentru ca pana reusesti sa schimbi, zidul ala mobil care se cheama Logan scade in viteza de parca duce lumea pe umeri.

Si Neo, las-o bre cu Loganul superintretinut al lui madhorse. Sa zica el cat de bun e ca tu doar nu esti mecanicul lui sa il stii si pe fata si pe dos. Si stii ca masinile pot sa fie inselatoare. Ce bine suna la relantii si ce urat fac cand ajungi la viteza de drum national ;).

L.L.E. Adrian, la Polo redline-ul e pe la 6000. Daca tu poti sa o tii in 6000 pentru ca redline-ul e pus acolo cu cap, jos palaria :). Ce-am mancat eu nu e atat de smecher precum credeam si eu nu as putea sa fac cele 3 pistoane sa nu sara prin chiulasa la turatia aia. Suna ca naiba, vibreaza si cred ca nu ajunge acolo decat intr-antaia, poate a doua. Iar cuplul maxim e pe la 3000RPM, deci peste 4000 doar o alergi degeaba (puterea maxima este pe la 4500 parca).
 
Încep să simt tot mai tare lipsa unei maşini, aşa că am început să mă uit în stânga şi-n dreapta (read: mobile.de) să văd cum stă treaba. Cum io-s pe lângă când vine vorba de domeniul ăsta, nu prea ştiu de unde să apuc problema.

În principiu, mi-ar trebui ceva din clasa compactă, să aibă airbaguri multe, ABS, ESP şi alte d-astea security-related; apoi să aibă low TCO (aci chiar că habar n-am care-s ok). Parcă aş prefera să iau de afară în ideea că ăia au drumurile mai ok ca noi => ar trebui să fie mai puţin uzată decât una d-aci. Bugetu` ar fi pe la 3500 EUR.

So, unde găsesc ceva clasamente/informaţii referitoare la costurile de întreţinere, piese de schimb, reliability, taxe de înmatriculare etc. (gen carz 101 :D )? Parcă nu m-aş pune să iau la rând forumurile tuturor mărcilor. :)
 
In opinia mea, in banii aia ai o singura optiune: Logan/Sandero. Singurele dotari la care poti spera sunt A/C si ABS. E adevarat ca nu e chiar cea mai atragatoare optiune dar:
- gasesti o masina cu un rulaj decent (pana in 100.000km 'reali');
- intretinerea e ieftina si gasesti piese relativ usor;
- s-au dovedit destul de fiabile; sunt simple dpdv al tehnologiilor folosite, asa ca nu ai ce chestii sa se strice;
- nu trebuie sa platesti taxa de prima inmatriculare; taxele sunt mici.

Ca dezavantaje sunt:
- confort acceptabil/dotari minime;
- comune, lipsite de personalitate - un frigider pe roti.

Din punct de vedere la utilitatii Loganul mi se pare o oferta foarte buna.
 
Loganul nu e prea compact. In plus, daca esti inalt e un cosmar sa il conduci. Poate Sandero sa fie altfel.

La 3500E, sub 100k Km si mai putin de 6 ani, chiar si SH, cu greu gasesti safety features. ABS, airbag-uri sofer si pasager si cam atat. Dar poti sa ai un minim de confort ca A/C si geamuri electrice fata. In principiu gasesti Fabia/Ibiza/Polo/Fiesta/Clio in banii astia, poate si ceva gen Focus. Aproape orice altceva "mai bun" in banii astia ar trebui sa iti dea de banuit.

Acum trebuie doar sa iei un samsar priceput cu tine si sa vezi masina pe care vrei sa o iei.
 
Atenție la restul costurilor, și, cum zice și bausto, la ofertele "ciudate". O rudă era foarte încântată de Renault-ul bine dotat, cumpărat cu 3000€, până a apărut pe listele de mașini furate, iar acum (după ce a dus muncă de lămurire că nu l-a furat el) nu are voie să vândă mașina și nu are voie să iasă din țară cu ea.

Cât despre costuri, în primul rând în zona de preț găsești multe mașini relativ vechi care nu-s EURO4 (mai ales diesel-uri), iar taxele de înscriere pentru o mașină EURO3 sunt în jur de 500€ (peste restul de chestii pe care trebuie să le plătești la înscriere). Apoi vezi când au fost făcute reviziile și ce a fost schimbat. În general, pe la 70.000km trebuie schimbat kit-ul de distribuție (curele/lanțuri, întinzătoare, ce mai e pe-acolo) și astea mai pot costa câteva sute de euro (mai puțin dacă le iei de la chinezi).

Mai vezi pe aici articole despre mașini SH.
 
Loganul nu e prea compact. ....
In principiu gasesti Fabia/Ibiza/Polo/Fiesta/Clio in banii astia, poate si ceva gen Focus.

Cele enumerate de tine sunt? In aceeasi bani, Loganul tot e mai ieftin de intretinut si mai nou decat oricare dintre ele.

Eu unul nu vad ca optiune de cumparare o masina SH mai veche de 4 ani. Deja ar avea peste 100.000km la bord si poate ascunde multe bube. Iar masinile conduse de pensionari, duminica, la biserica sunt foarte putine.
 
In aceeasi bani Polo sau Ibiza intra in 80% din locurile de parcare in care nu intra Loganul :D. Jumatate de metru poate sa faca diferenta. Asta inteleg eu prin masina compacta, nu stiu cum le clasifica ceilalti. Adica sensul de dictionar, nu clasificarea ei.
Am spus ca nu e compact, nu ca nu e din clasa compacta (vad ca ce am insirat eu sunt clasa sub-compacta). Nu am nici cea mai mica idee ce clasa e Loganul, se pare ca e ca la ruleta.
Vehicle segments in Europe do not have formal characterization or regulations. Models segments tend to be based on comparison to well known brand models. For example, a car such as the Volkswagen Golf might be described as being in the Ford Focus size class, or vice versa. The VW Polo is smaller, so it belongs one segment below the Golf, while the bigger Passat is one segment above.
Pe mine prea putin ma intereseaza ca i se spune clasa C, compacta, mica sau cine stie cum, ma intereseaza dimensiunea. Mai ales ca, in functie de sistemul ales, masini ca Fiat 500 sau noul Corsa sunt in aceeasi clasa (subcompacta) desi diferenta de dimensiune intre ele e mai mare decat intre Polo si Logan. Sau Smart si Fiesta ;).

Si desi un Logan nou as recomanda, unul de 4-5 ani nu. Am vazut suficiente Loganuri ingrijite dar cu vechime de 3-4 ani sau rulate 80k Km in care pe langa cei 3000-3500E pe care ii dai pe masina trebuia sa mai bagi ceva bani. Loganul e o masina buna daca planuiesti sa o conduci in primii ani de viata, adica de nou. Daca il iei la batranete, mai ales ca Loganurile sunt plimbare prin Romania in general, nu stiu daca mai e o afacere la fel de buna. Iar romanii tind sa tina mai mult la pret decat strainii deci Loganurile se vand la preturi mai mari decat ar merita. Poate daca gasesti un Logan rulat prin Franta sau Germania...

Acum depinde si ce vrei sa faci cu masina si cat vrei sa o tii. Un prieten si-a luat un Megane vechi cu vreo 3000E si mai bagat 500E in el cat sa il tina un an si jumatate sau doi pana isi ia ceva mai bun. Acum probabil sta sa cada dar cui ii mai pasa? :)
 
Da` ce-are dacă are 100k+ km si 6+ ani? Pe mobile.de erau tot felu` de maşini cu EURO4, ABS, EBD şi 2+ airbaguri pe la 3500 EUR (parcă ţin minte ceva Golf 4 care avea inclusiv climă automată şi 8 airbaguri). Mie, ca profan, mi se păreau mai mult decât decente. Nu mi-aş lua maşină nouă şi nici n-aş da foarte mulţi bani pe ea pentru că, deşi am carnetu` de 3 ani, n-am mai condus după examen. :) Which reminds me că o să trebuiască să mai arunc un ochi prin legislaţie şi să-mi caut instructor să mai iau nişte ore...

miahi, mersi de link, o să mă pun să citesc.
 
200kKm la o masina nemteasca adusa din .de este echivalent cu 50k la o masina frantuzeasca/whatever condusa doar in .ro.
 
...Daca proprietarul a fost un neamt cinstit si a intretinut-o. Si daca te intereseaza doar amortizoare, bucsi si pivoti, eventual jante. Si daca nu compari Ibiza cu Clio hatchback, ci BMW sera 3 cu Renault Megane.

În principiu, mi-ar trebui ceva din clasa compactă, să aibă airbaguri multe, ABS, ESP şi alte d-astea security-related; apoi să aibă low TCO (aci chiar că habar n-am care-s ok). Parcă aş prefera să iau de afară în ideea că ăia au drumurile mai ok ca noi => ar trebui să fie mai puţin uzată decât una d-aci. Bugetu` ar fi pe la 3500 EUR.
Aici eu nu vad sa se incadreze nici Logan, nici alte sub-/compacte, in cazul carora ori e mai noua si scumpa, ori nici vorba sa gasesti ESP pe ele. Poate doar masini vechi, gen Golf 4.
 
La 9500E un Logan (berlină, diesel) mă întreb ce target are Dacia în continuare, mai ales pe vremuri d'astea. Un Polo cu motor TSI de 1.2 e cu 2000E mai scump dar nu prea sunt grade de comparaţie, una e dacie iar cealaltă e vw. Probabil că pe viitor doar cei care se vor orienta spre dacie, că-i pentru drumurile noastre cică, sau cei care vor configura un logan chel vor mai face afaceri cu producătorul autohton, eu unul nu le-aş trece pragul ca şi cumpărător.
Dar de departe cea mai scumpă maşină acum (pentru muritorul de rând) ar fi Kia Ceed, ei cred că nu au realizat că astea-s vremuri în care preţurile ar trebui să coboare.
 
Cee'd-ul, in clasa compacta, e inca una dintre masinile cu un raport pret/calitate foarte bun. La aceleasi dotari, are de obicei pretul mai mic. Masina e ok, delaerii gretosi strica mult imaginea.

De ce ti se pare tie scumpa?
 
Atat timp cat nu ai cei 2000 Eur in plus pentru Polo, iti iei Logan. Urasc Logan dar sincer, l-as alege oricand in fata unui Polo. Macar in Logan stiu ca daca plec cu 3 prieteni la munte, am unde baga tot bagajul plus o lada de bere pentru post. In Polo s-a dus smecheria, te duci doar la mare cu slipul pe tine ca abia au loc 4 persoane, dar sa mai bagi si bagaje. Iar motorul ala de 1.2 TSI desi functioneaza bine de tot, nu e nicio distractie (nu ca Loganul ar fi). Si daca pui dotari gen clima nu banalul AC si alte smecherii, cei 2000 Euro suplimentari se fac mai multe mii si te intrebi ca ai plecat cu 6500 in buzunar sa iei masina, ai luat una de 10000 si tot e plina doar de compromisuri. Da, Polo e mai frumos si mai elegant si nu e Dacie, atat.
Sa recapitulez, urasc Loganul si mi se pare o masina per total scumpa si nu extrem de fiabila, dar mi se pare ideala pentru cine vrea sa o ia de noua si sa o tina o viata intreaga mergand cate 10mii de km pe an.
 
Ceed la 14k euro nu e chiar accesibilă, sunt variante mai bune la banii ăştia.
Iar comparaţia tsi-ului de la polo cu mpi-ul loganului e chiar hilară, motoraşul ăla cât o fi el de mititel are turbină care face diferenţa oricând în faţa unui MPI. Probabil n-ai mers pe logan MPI cu AC-ul pornit să vezi cum se sufocă mârţoagele sub capotă. :P
 
Polo e una din cele mai scumpe maşini din zona compactă de ne-fiţe (Mini stuff); la bază pare ieftină, dar dacă te apuci să o dotezi cu chestii cât de cât (şi nu de top), ajungi foarte repede la 14-15.000€. Polo e bine văzută de piaţă, văzusem un studiu din UK în care era maşina cu cea mai mare valoare păstrată la revânzarea după 3 ani. Dar hatchback-ul e maşină de 2 persoane, cum am mai zis. Există şi o variantă sedan, Polo Classic, dar nu se fabrică în UE aşa că nu a fost vândut pe la noi din cauza costurilor prea mari de import (cum s-a întâmplat şi cu VW Lupo, care era mai scump decât Polo în multe părţi din UE pentru că Lupo se făcea în Maroc iar Polo în Spania). Au ai mei un Polo Classic, pe lângă portbagajul de 400+ litri, ampatamentul e cu vreo 10 cm mai mare, iar asta se cunoaşte la confortul pasagerilor din spate.

La maşini noi se adună repede o sumă mare din accesorii. După modelul IKEA, te poţi trezi că porcării teoretic ieftine, gen preşurile din interior şi plasa pentru portbagaj costă 10% din valoarea maşinii (nu mai ştiu unde văzusem în opţionale plasă pentru portbagaj la vreo 250€ - la o maşină sub 10000€). Sau una din opţiunile simple (pe care poate o vrei, gen bidon de 5 litri pentru lichidul de parbriz) vine doar într-un pachet cu alte prostii la 500€.
 
Polo e sub-compacta/clasa B/super-mini (cum vreti sa o luati). E in acceasi oala cu Fiesta, Corsa, 207, Logan.
Compactele (clasa C) sunt reprezentate de Golf/Jetta, Octavia, Astra, C4, Focus, Volvo V40/S50, Cee'd, i30, Auris/Corolla etc.
 
hulu, Polo are deja Clima, nu cred ca exista vreo varianta fara. Adica daca nu ma insel dotarea standard are ABS, Clima, geamuri electrice fata si alte maruntisuri. De exemplu o sa iti spun de ce merge uneori sa alegi Polo:
-Nu ai nevoie de portbagaj "romanesc" bun de carat bagaje pentru 7 oameni sau porcul de Craciun;
-Ai peste 1,85m si tii la gleznele tale;
-Vrei Clima;
-Vrei sa nu ti se albeasca parul la fiecare demaraj;
-etc, nu-mi mai vine nimic in minte acum.

Eu am vrut sa imi iau Logan. Nu numai ca avea fix acelasi pret cu Polo la dotari sensibil mai slabe dar avea si ceva dezavantaje intrinseci, gen spatiul si confortul in scaunul soferului (pentru mine e infiorator dar nu e valabil pentru toata lumea), motorul 1,4MPI e bun de pus la o masina de tocat carne, abia pleaca din loc chiar si cand e masina goala, daca locuiesti intr-un oras aglomerat incepi sa apreciezi masinile un pic mai mici, etc.

Cea mai slaba motorizare Polo de generatie veche (nu cred ca mai exista acum) e cu o clasa peste 1,4MPI la consum sau demaraj. 4 oameni si bagaje intr-un Logan 1,4MPI, A/C pornit, in drum spre mare? :eek: Nu cred pana nu vad :).
Eu am loc de 3 oameni (me included) si bagaje fara probleme de confort. Mergi la mare si un destept isi face bagajele de parca vine sfarsitul lumii si vrea sa ia totul cu el? Nu are decat sa vina cu masina proprie. E drept, sunt momente in care mi-ar prinde bine un portbagaj de Logan dar nu are rost sa indur 98% din timp ca sa ma bucur 2%.

Totul se rezuma la nevoile tale. Ce nevoie de portbagaj ai cand tu te plimbi mereu singur in masina si prin oras? Daca ai fix 7500E si vrei masina noua pe care sa o tii o vreme atunci e clar ca Logan e cea mai buna optiune. E un fel de masina "buna la toate". Jack of all trades, master of none, dar isi face treaba. Daca ai bani mai multi sunt si variante mai bune ca Loganul. Nici una nu intra in cei 3500E propusi mai sus.

Iar comparatia cu 1,2TSI de pe Polo chiar e hilara. Panarama aia mica are 105CP si 175Nm inca de la 1500RPM, fata de 75CP si 112Nm la Logan si da ture in jurul lui chiar si cu remorca atasata :). Oricum portbagajul la Logan e pentru chestii voluminoase, nu grele, pentru ca acel 1,4 e... cum am zis mai sus.

L.E. La masinile ieftine, gen Logan, Polo, Fiesta e bine sa te multumesti cu ce ai in standard pentru ca dotarile extra te omoara la pret.
 
portbagajul la Logan e pentru chestii voluminoase, nu grele, pentru ca acel 1,4 e... cum am zis mai sus.

Acel 1.4 o fi el cum o fi, dar puntea de plastilină săraca... Cică ar fi fost un defect de serie, sper să-l fi dres între timp.
 
Back
Top