Despre achiziţionarea şi utilizarea maşinilor virgine şi a femeilor second hand

/Offtopic

Ce se mai pricep romanii la masini, fotbal si politica. :tongue:

Pana o sa se termine discutia jarod o sa-si cumpere un polo, un logan si un smart si o sa le si faca review pe aici.:wink:

P.S. Sunt singurul care are dreptate. :tongue:

/End Offtopic
 
Atunci nu-nteleg ce e pe dos daca spunem amandoi acelasi lucru :smile:. Cand stai 3 ore in trafic in fiecare zi vrei sa se infiga masina, sa fie fasneata si sa se strecoare usor in trafic. Nu o chestie puturoasa de ti se para o aventura orice schimbare de banda :smile:.

Tocmai. Adică invers. :biggrin:
În oraş nu ai nevoie de nimic fâşneţ, de cele mai multe ori maşina e goală şi oricât de puturoasă e n-ai de făcut manevre scurte cu ea dar cât de cât ar trebui să se mişte şi Loganul e bun cât e gol, deci ar fi ok. Mersul "fâşneţ" prin oraş de obicei creşte consumul, deci e cam nerentabil. În schimb în afara oraşului ai nevoie de demaraj ca să nu stai în urma tirurilor, aici de obicei ai şi bagaj sau pasageri, o maşină puturoasă te ţine pur şi simplu pe loc. Mai pui şi faptul că drumurile noastre sunt făcute ca pentru raliu, o singură bandă pe sens, virajate şi denivelate...e o plăcere să conduci şi riscul să adormi la volan e minim.
 
Motorul suna bine la 6000rpm, nu neaparat intr-o depasire. :biggrin: Desi daca uzual esti nevoit sa ajungi la turatia aia in depasiri, ori ai o masina sub-motorizata ori nu prea le ai cu condusul. Sau amandoua.
 
LNT, nu stiu ce sa zic... Niste mii - zeci de mii de Km in oras (mare parte Bucuresti) m-au lasat sa cred altceva. Dar mi-aduc aminte de un moment amuzant cand intr-o zi foarte aglomerata in Iasi (se intampla ceva, reparau o strada undeva) un om pune poza cu o coloana de masini si comenteaza ca "se sta si 10-15 minute la acest semafor". Radeam cu lacrimi. Ia tu masina aia puturoasa in oras si incearca sa intri pe o artera principala de pe o straduta laterala facand stanga. O sa te lasi de soferie cand vezi ca ai cateva zecimi de secunda sa te infigi in trafic altfel mai astepti minute bune si tu conduci o balena obosita. La fel cand din diverse motive esti fortat sa stai pe banda gresita, la alt semafor si incerci sa revii pe banda directiei tale. Si cam atat despre discutia generala "masina iute sau puturoasa in oras". Pentru o discutie mai specifica, nu am nimic impotriva faptului ca ai experiente palcute cu Loganul tau si iti place de el. Eu am si Logan si Polo si prefer Polo si in oras, si in afara, si incarcat si gol. Am mutat bagajele grele cu Polo si bagajele voluminoase si usoare cu Loganul cand m-am mutat. Si nu degeaba.

madhorse, suna superb, dar eu l-as duce la 9000 macar. :smile: Acum ca sa nu crezi ca vreau doar sa fac misto, ce motor? Motorul de Logan la 6000 scoate un sunet sublim care lipseste cu desavarsire. La motocicleta suna ca o drujba suparata, iar la un Mercedes de 6,3l e o simfonie in miscare. Si daca il turezi la 6000 doar pentru o depasire atunci esti ori nebun (sau "smeker") ori esi ca*at la c*r si nu ai timp sa asculti motorul. In orice caz, putine motoare au cuplu sau putere maxime la turatia aia sau mai sus asa ca sa il folosesti in acel regim e doar show-off ieftin.
 
Lipsesc multe la Logan dar in cazul asta la 6000-6200RPM lipseste alimentarea.

Acum sper ca nu te superi pe mine ca sunt atat de direct dar simt ca vrei sa demonstrezi ceva si daca iti ia atat de mult sa pregatesti terenul mai bine renunti :smile:. E cum vezi in filmele alea cu avocati, daca nu poti sa demonstrezi rapid relevanta ideilor si intrebarilor, celalalt obiecteaza si judecatorul iti taie macaroana :biggrin:.

Ce vreau sa spun e ca nu trebuie sa turez personal motorul la 6000, nici macar nu trebuie sa fiu sofer sau sa am masina ca sa stiu cum suna. Si ma tenteaza sa fac asta cu atat mai putin cu cat vorbim despre o amaraciune de 1,4l de pe Logan, nu cine stie ce bolid suparat. Nu am pe cine sa impresionez deci e absolut inutil.
 
Thor poti sa detaliezi 6000rpm in depasiri - masina submotorizata?

Daca de nevoie ajungi uzual la 6000rpm in depasiri, pentru ca altfel nu ai suficienta putere sa faci manevra in siguranta, clar masina e submotorizata - ma refer aici la cazane comune, care la turatia aia se apropie de limitare si de obicei sunt dincolo de puterea maxima si la viteze aproape de cele legale.
 
Acum sper ca nu te superi pe mine ca sunt atat de direct dar simt ca vrei sa demonstrezi ceva si daca iti ia atat de mult sa pregatesti terenul mai bine renunti :smile:. E cum vezi in filmele alea cu avocati, daca nu poti sa demonstrezi rapid relevanta ideilor si intrebarilor, celalalt obiecteaza si judecatorul iti taie macaroana :biggrin:.

Ce vreau sa zic e ca mai mult de 90% conteaza soferul si nu masina.
Multi asa zisi soferi nu stiu sa foloseasca minunile cu 4 roti si volan, dar stiu sa dea 1001 de sfaturi, mai ales bazate pe nestiinta lor.
Restul e poezie: aia nu trage, aia trage incarcata, etc.

P.S. Puterea maxima e data in cartea tehnica la 3000, 4000, 5000, 8000 rpm pentru a fi folosita de sofer nu pentru a fi in specificatii.

L.E. Si sa fiu un pic rau: sa nu vorbim de o amaraciune de logan 1.4 ci de un superb bolid Golf VI 1.4 80 CP.
 
La 6000 rpm motorul suna demential... :biggrin: Urcat serpentine in forta, depasiri, gasesti momente cand poti urca la 5-6000 rpm sa te poti bucura de cum suna un motor adevarat... :goofy:
 
madhorsefuzzy, tu tii procesorul la 100 de grade doar pentru ca producatorul zice ca e ok? Te declara cineva poet pentru ca nu vrei sa iti huruie in cap un cooler gratis box si platesti meleoanele pe unul smecher si silentios? Iti recomanda sa nu mai dai sfaturi daca nu ai diploma de sunetist-frigotehnist? Atunci la masina de ce nu s-ar aplica asta? De ce sa imi huruie in cap o oboseala de motor de Logan la 6000 de ture pentru o simpla depasire cand pot sa iau ceva superior si sa rezolv problema?
Pentru mine o mare parte din experienta cu o masina este legata de confort. Asta inseamna ca o sa o conduc in parametrii care imi asigura acest confort. Si intr-o masina ieftina nu am cum sa ma simt confortabil folosind-o la limita, iar 6000 de ture chiar este limita la Logan.

Nu am de ce sa conduc masina in felul asta cand singurul beneficiu este un spor minim de performanta, iar dezavantajele sunt destule. Eu nu pierd nimic daca stau jumatate de ora in spatele unui TIR pana am ocazia sa il depasesc. "Smecherii" care cred ca masina aia face depasirea singura si trag cu 6000 in Logan sau cu 8000 in Mertzan risca la fel de mult ca aia care se mosmondesc cu motorul la 3500. Doar ca o fac la viteza mai mare.
Ce vreau sa zic e ca mai mult de 90% conteaza soferul si nu masina.
Evident, dar cei mai multi sunt niste simpli oameni, nu zei ai sofatului. Nu trebuie sa excelezi la ceva ca sa poti sa folosesti acel ceva sau sa te plangi ca nu merge bine (ca ar putea sa mearga si mai bine). Probabil ca si tu la munca te mai plangi de retea sau de calculator dar daca ti-ar explica nenea de la IT ca de fapt iuzaru-i de vina ai vrea sa ii bagi bocancul in...
Multi asa zisi soferi nu stiu sa foloseasca minunile cu 4 roti si volan, dar stiu sa dea 1001 de sfaturi, mai ales bazate pe nestiinta lor.
Restul e poezie: aia nu trage, aia trage incarcata, etc.
Saaaauuu... poate ca multi au condus doua masini, una le-a placut cealalta nu, una facea ce trebuie, cum trebuie si cealalta nu, apoi au venit si au spus pe forum. Sau ceva de genul.
P.S. Puterea maxima e data in cartea tehnica la 3000, 4000, 5000, 8000 rpm pentru a fi folosita de sofer nu pentru a fi in specificatii.
Spre exemplu, la 1,4l 80CP de pe Golf IV puterea maxima este la 5000RPM. 6000RPM la Logan sau la un Golf ca al tau este ca sa impresionezi gajici :wink:. Sau exista o explicatie rationala pentru care aceste motoare ar trebui duse la 6000 de ture? Te rog nu-mi spune ca tre' sa-l turez doar ca sa pot sa iti raspund la intrebarea de mai sus. :biggrin:
L.E. Si sa fiu un pic rau: sa nu vorbim de o amaraciune de logan 1.4 ci de un superb bolid Golf VI 1.4 80 CP.
Nu esti rau deloc esti doar neatent. Asta plus ce am zis un pic mai sus. Nimeni nu a mentionat Golf tz deci nu aveam de unde sa ghicesc despre ce vorbeai tu.
Pe paginile anterioare "zburai" cu Loganul intr-a 4-a la 160Km/h sau la 6000 de ture deci 6000 e un fel de trademark. Probabil i-ai dat sa manance jaratec, Loganurile pe care le stiu eu la 6000 cred ca le sar supapele prin capota. In orice caz, nu e nimic confortabil in Logan la 5000-5500 de ture. Ai zgomot, vibratii ca sa nu mai vorbesc de uzura mecanica crescuta si consum crescut (nu prea confortabil cand ajungi la pompa).
Cred ca multora, printre ei numarandu-ma si eu, le mai trebuie cateva facultati si lectii de pilotaj pana sa invete sa apese pedala de acceleratie.

Si daca tot vorbeai mai sus ca una trage, alta nu si in rest e poezie, de "tras" se ocupa cuplul, nu puterea :wink:. De-asta diesel-ul "trage" desi nu are cine stie ce puteri. Si este simplu: daca ai acelasi cuplu si o masina are sa zicem 150Kg mai putin (ignoram Cx-ul, nu e suficient de relevant), care trage mai bine cu acelasi sofer? Deci unde e poezia?
Sunt niste cifre fara ritm si fara rima. Si pe langa cifrele alea foarte putin discutabile mai intervine o farama de bun simt pe care poate sau nu sa il aiba orice om indiferent cat de bun sofer crede ca este. Dupa ce am condus doua masini in aceleasi conditii si una era evident mai lenesa e greu sa ma convingi ca trebuie sa ma insel din "nestiinta" sau ca ce spun ceilalti e poezie doar folosind niste exprimari "misterioase" ca "puterea motorului la 8000" si zgomotul la 6000. :wink:
Nu ma asteptam ca un sofer cu atata experienta sa desonsidere din start cifrele alb pe negru pentru ca sunt "poezie".

Da, cei mai multi soferi sunt mediocri, nu stiu exact tot ce poate sa faca masina aia si totusi pot sa isi exprime liber parerile. Dar macar parerile alea pot sa le inteleg, nu vin sub forma de ghicitoate si sunt legate de masini, nu de calitatea sofatului celorlalti.

Sustin parerea lui dreamer din posturile mai vechi. Daca ai o singura masina cel mai confortabil mi se pare sa aiba undeva intre 120 si 150CP. Comfortabil insemnand ca nu iti faci griji in nici o depasire rezonabila, nu ai probleme cu masina incarcata nici daca te grabesti pe serpentine sau ai A/C-ul pornit, nici daca vrei sa faci Autobahn-ul cat mai repede, etc. Asta inseamna ca esti acoperit in 99% din situatii si nici nu faci risipa, gen plimbat cu SUV-ul de 300CP prin traficul de varf din Bucuresti.

L.E. Uitandu-ma in urma vad ca am spus cam acelasi lucru si in posturile de pe pagina precedenta de anul trecut. Acum, ca si atunci, observ ca citatul de aici e mai actual ca niciodata.
 
Last edited by a moderator:
O sa te lasi de soferie cand vezi ca ai cateva zecimi de secunda sa te infigi in trafic altfel mai astepti minute bune si tu conduci o balena obosita.
Buey, wait.
Da, ştiu, iar o să mârâi că eu nu-s şofer, nu mă pricep, dar ăsta e reckless driving. Când ai câteva zecimi de secundă ca să te înfigi în trafic, eu sunt de părere că nu te înfigi. Mai aştepţi.
Aşa şi taximetristul meu (mă rog, unul din ei, că am renunţat la el): intersecţie, ZANG! trecea pe "portocaliu" (aia e dunga aia când o vezi din viteză când treci cu 90 la oră pe lângă semafor în timp ce se schimbă culoarea de la galben la roşu). Făcea stânga cu accelerare bruscă, o ţâră de scârţ; se băga în depăşiri aiurea. Acu' o fi fost el mare meseriaş, dar eu vreau să ajung acasă, nu la spital. Îi zic: "ia-o dom'le încet şi regulamentar, ce-i nebunia asta", şi eş de colo: "păi ce, mata nu vrei să ajungi repede acasă?". Ete că eu sunt ardelean prost şi nu vreau. Vreau să ajung acasă în siguranţă, şi să ştiu că ăla care mă mână a preferat să aştepte alea câteva minute în trafic decât să-mi rişte pielea în intersecţie.
Nu ştiu cum să-ţi explic, dar când faci stânga, îl expui cel mai mult pe ăla de pe locul mortului. Şi ăla-s eu. Ţie, ca şofer, ţi se cam rupe ("e tablă, dă-o dracului"), dar nu risca pielea mea dacă estimezi tu greşit viteza ăluia care vine (fiindcă are maşină gri) cu 10 km/h şi mă pomenesc cu bara lui din faţă bătându-mi în portieră. Şi-n oase.
By the way, taximetristul ăsta nebunatec (şi sunt destui) avea Logan.
 
Evident, depinde doar cat de mult vrei sa astepti. Poate vrei sa si ajungi la destinatie. Dar ideea nu era cat dureaza sa faci manevra ci care e marja pe care poti sa ti-o iei. Ai timp sa intri in trafic dar, cum spunea cineva mai sus, o manevra ca depasirea sau incadrarea pe banda trebuie sa se faca rapid. Asa nu trebuie sa franeze toata coloana ca sa intri tu si eviti riscul ca unul mai adormit sa uite sa franeze. Reckless driving e cand chiar nu ma intereseaza cat de repede intru in trafic. Ma bag si nu ma intereseaza ce patesti tu din cauza asta. That's reckless. Cand ard cauciucurile ca sa pot sa intru in trafic fara sa te incomodez pe tine ca sofer care vii in spatele meu... E o mica diferenta :wink:.

Ca exemplu, cand m-am mutat aveam masina plina de bagaje si asteptam minute in sir sa apara o fereastra in trafic sa intru si eu pe banda la un viraj la stanga (ieseam de pe o straduta si intram pe un bulevard foarte circulat). Daca masina era goala sau una mai suparat ma infigeam in pedala de acceleratie si gata dar asa am asteptat de mi s-au lungit urechile.

Nu am spus nimic de trecut pe galben, nu am spus nimic de 90Km/h in oras. Am spus o masina care sa se infiga si atat. Eu nu sunt un meserias si poate de-asta am nevoie de ajutor din partea masinii. Dar mi-e frica de autoproclamatii meseriasi pentru ca fereasca sfantul sa ajungi in calea lor.

Si nici eu nu stiu cum sa iti spun dar cand faci stanga primul trafic pe care il intalnesti vine spre portiera soferului. Abia dupa ce traversezi tot sensul de la stanga la dreapta ajungi la cel pe care vrei tu sa intri. Adica timp berechet ca ala care ar lovi in portiera ta de pasager sa te observe. Nu marai ca nu esti sofer dar nu pot sa nu constat ca daca erai sofer te gandeai si la asta.

Din pacate asa cum BMW-urile sunt asociate cu cocalarii, Loganurile le asociez cu atitudinea aia de taximetrist. Probabil pentru ca statistic vorbind se aplica, desi sunt exceptii suficiente.

L.E. Ca sa fim corecti, gandeste-te ca orice situatie in care trebuie sa turezi motorul de Logan la 6000 de ture ca sa faci o depasire cu siguranta e una la limita si la fel de reckless. Asta asa, daca tot vorbim de doua pagini de motoare forjate si nimeni nu a pus problema asta pana acum :wink:.
 
Dupa parerea mea a fi un sofer bun inseamna sa simti/descoperi imediat limitele masinii: sa stii ce distanta de siguranta sa pastrezi sa stii cu ce viteza poti intra in curba, sa stii cand te poti baga intr-o depasire, etc. (toate astea in functie de performantele masinii) . De asmenea, e foarte important sa casti bine ochii in jur, sa poti anticipa pe cat posibil manevrele celorlalti conducatori - cu alte cuvinte "sa nu conduci la bara din fata".
O masina cu 120-150 sau 200CP nu face depasirile mai sigure pentru ca oricum vei forta limitele bazandu-te pe calutii in plus.
 
Si nici eu nu stiu cum sa iti spun dar cand faci stanga primul trafic pe care il intalnesti vine spre portiera soferului. Abia dupa ce traversezi tot sensul de la stanga la dreapta ajungi la cel pe care vrei tu sa intri. Adica timp berechet ca ala care ar lovi in portiera ta de pasager sa te observe. Nu marai ca nu esti sofer dar nu pot sa nu constat ca daca erai sofer te gandeai si la asta.
Da' tu de unde faci stânga, frate, de pe banda 1?
Mă rog, whatever, mi se rupe ce se povesteşte aici, dar la naiba, am şi eu idee ce şi cum, chiar dacă n-am carnet. Ochi am, mintea mă duce. Dacă tu zici (mai voalat, ce-i drept) "STFU, n00b", eu să ştii că... te-ascult :smile:
Liber la contraziceri, all :smile:
 
sa intri pe o artera principala de pe o straduta laterala facand stanga.
De pe nici o banda :smile:. Adica esti pe o straduta laterala si vrei sa faci stanga pe un bulevard (intri perpendicular pe bulevard, un caz des intalnit in Bucuresti). Nu-ti zic STFU nici macar voalat. Ideea e ca daca-i asculti pe cei mai multi soferi sau te uiti la o manevra fara sa o incerci ai impresia ca se face cu ochii inchisi si cu mainile legate la spate. Cand ies de pe cate o straduta si incerc sa intru pe un bulevard, indiferent ca fac stanga sau dreapta, e uneori o mica aventura. Nu o sa opreasca nimeni sa ma lase sa intru deci trebuie sa "ma bag". La fel si cand esti pe o banda si realizezi ca stai la semaforul gresit si trebuie sa te bagi pe alta (mie mi -sa intamplat de suficiente ori nefiind bucurestean si nestiind drumurile ca taximetristii). Tot ce poti sa faci este sa te infigi in pedala cand prinzi o "fereastra" in coloana de masini.

Acum daca cineva crede ca cea mai buna varianta sa faci asta este sa iei o masina mai mare si mai lenta by all means, sa ia acea masina, sa dea in ea pana ii tiuie urechile. Mie nu imi place deloc varianta asta. Definitia mea de confort este alta si daca nu reusesc sa obtin acel confort incerc macar sa ma apropii. Apoi le spun celorlalti ce cred eu in ideea in care ar semana cu mine. Daca visul lui jarod, spre exemplu, e sa asculte dulcele sunet al motorului la 6000RPM atunci e clar ca ce recomand eu nu-i pentru el.
Ce stiu esu despe masini este prea putin relevant. Datele tehnice sunt date de producator si nu pentru ele vii pe forum. Ci pentru parerile personale.

Eu probabil fac parte dintre cei multi asa zisi soferi nu stiu sa foloseasca minunile cu 4 roti si volan (nici nu am nevoie - nu castig si nici nu pierd bani datorita talentului meu de sofer, probabil ca nici nu-i incomodez prea tare pe ceilalti cu non-talentul meu), stiu sa dau 1001 de sfaturi dar sunt bazate nu pe nestiinta ci pe niste cifre destul de clare si pe experiente obiective si subiective. Si sper ca ce am spus eu a ajutat mai mult decat daca spuneam "Bah nu stiti nimic, las' ca stiu eu. Am o intrebare pentru soferi: ce-a spus vulpea la arici?".

L.E. Ca sa moara dusmanii, stiu cum suna un motor pe benzina la 19.000RPM. :biggrin: Si ca tot veni vorba, respectivele motoare sunt singurele chestii mecanice pe care vreau sa le vad functionand la limita superioara. Pentru orice altceva e ok sa las o marja de siguranta pana la acel plafon.
 
My, you're touchy. :smile:
Nah, ca sa nu te mai simti ignorat iti inveselesc eu weekendul: nu mi-as lua SH de 10.000E. Pentru ca nu am nevoie de asa ceva.
 
Back
Top