Rabbit
Nebun
Pentru mine, avantajele căştilor faţă de boxe sunt foarte mari. În primul rând, la un preţ scăzut obţii ceva de calitate. Boxe de 1-2 milioane decente nu găseşti, spre deosebre de căşti decente la preţul ăsta. Apoi poţi asculta oricât de tare, fără să deranjezi vecinii. În fine, detaliile sunetului le remarci mai bine, deci un test de encodere nu ar putea fi realizat decât cu căşti. Desigur, căştile nu „sună” la fel ca boxele dar în cazul meu dezavantajul ăsta nu e important.
Foarte importantă este forma căştilor, în sensul că ele trebuie să acopere toată urechea, sunetul „intrând” astfel în totalitate, spre deosebire de căştile obişnuite de walkman, la care se pierde 3 sferturi din sunet.
Chestiile de mai jos, pe numele lor AKG K66, au avantajul de a fi realizate de o firmă cu renume în domeniu însă modelul de faţă este unul low-end. Ca o paranteză, în domeniul audio, low-end poate însemna foarte bun, high-end fiind excepţional. Adică pentru 10% în plus de calitate se pot plăti până la sute de mii de dolari pentru sisteme audio profesionale. 10% pentru cei mai mulţi ascultători. Deşi nu mi-ar displăcea aşa ceva, mă mulţumesc cu aceste căşti de circa 1.5 milioane, care îmi par cea mai bună alegere la acest preţ.
Căştile cu pretenţii, printre care se numără şi AKG K66, au avantajul unui sunet clar, asta pe lângă redarea unui spectru mai mare de frecvenţe. Sunetul oferit de căştile foarte slabe poate fi asemănat cu cel oferit de AC '97, apare o neclaritate în redare asemănătoare cu cea dată de codecul onboard.
Un minus important este basul, ceva mai slab decât alte modele chiar mai slab cotate, dar avantajul unui sunet cald şi clar este pentru mine mai important.
Mi-a luat ceva vreme până să găsesc nişte setări în Equalizer-ul Winamp pentru ca lipsa puterii basului să fie parţial compensată. Cu toate astea, uneori prefer să dezactivez EQ-ul, ceea ce nu prea mi s-a mai întâmplat până acum, cu nici un sistem audio. Se confirmă ce bănuiam, şi anume faptul că orice ajustare software (real-time) a sunetului scade în importanţă odată cu creşterea calităţii sistemului audio.
Am ascultat căştile şi pe AC '97 şi sunetul a fost decent, neclaritatea caracteristică acestui codec fiind sesizată ceva mai puţin decât la alte căşti mai slabe. Totuşi, nu aş putea să trăiesc fără o placă de sunet adevărată şi Creative Sound Blaster PCI 128, combinată cu nişte drivere de excepţie, mi se pare o soluţie bună.
Ceva specificaţii:
- type: dynamic, semi-open
- audio bandwidth: 18 - 22000 Hz
- sensitivity: 96 dB
- max. input power: 200 mW
- rated impedance: 32 ohm
- distorsion: <1%
- cable: single cord, ~10 ft. long
- stereo adaptor: 1/8'' to 1/4''
- weight (without cable): ~210 g
Foarte importantă este forma căştilor, în sensul că ele trebuie să acopere toată urechea, sunetul „intrând” astfel în totalitate, spre deosebire de căştile obişnuite de walkman, la care se pierde 3 sferturi din sunet.
Chestiile de mai jos, pe numele lor AKG K66, au avantajul de a fi realizate de o firmă cu renume în domeniu însă modelul de faţă este unul low-end. Ca o paranteză, în domeniul audio, low-end poate însemna foarte bun, high-end fiind excepţional. Adică pentru 10% în plus de calitate se pot plăti până la sute de mii de dolari pentru sisteme audio profesionale. 10% pentru cei mai mulţi ascultători. Deşi nu mi-ar displăcea aşa ceva, mă mulţumesc cu aceste căşti de circa 1.5 milioane, care îmi par cea mai bună alegere la acest preţ.
Căştile cu pretenţii, printre care se numără şi AKG K66, au avantajul unui sunet clar, asta pe lângă redarea unui spectru mai mare de frecvenţe. Sunetul oferit de căştile foarte slabe poate fi asemănat cu cel oferit de AC '97, apare o neclaritate în redare asemănătoare cu cea dată de codecul onboard.
Un minus important este basul, ceva mai slab decât alte modele chiar mai slab cotate, dar avantajul unui sunet cald şi clar este pentru mine mai important.
Mi-a luat ceva vreme până să găsesc nişte setări în Equalizer-ul Winamp pentru ca lipsa puterii basului să fie parţial compensată. Cu toate astea, uneori prefer să dezactivez EQ-ul, ceea ce nu prea mi s-a mai întâmplat până acum, cu nici un sistem audio. Se confirmă ce bănuiam, şi anume faptul că orice ajustare software (real-time) a sunetului scade în importanţă odată cu creşterea calităţii sistemului audio.
Am ascultat căştile şi pe AC '97 şi sunetul a fost decent, neclaritatea caracteristică acestui codec fiind sesizată ceva mai puţin decât la alte căşti mai slabe. Totuşi, nu aş putea să trăiesc fără o placă de sunet adevărată şi Creative Sound Blaster PCI 128, combinată cu nişte drivere de excepţie, mi se pare o soluţie bună.
Ceva specificaţii:
- type: dynamic, semi-open
- audio bandwidth: 18 - 22000 Hz
- sensitivity: 96 dB
- max. input power: 200 mW
- rated impedance: 32 ohm
- distorsion: <1%
- cable: single cord, ~10 ft. long
- stereo adaptor: 1/8'' to 1/4''
- weight (without cable): ~210 g