Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

  • Thread starter Thread starter L
  • Start date Start date
O fi cumparat totul sh si din coincidenta si placutele de pe fata (BB7) sunt si alea uzate, dar intr-un mod ciudat de vibreaza doar cand sunt puse pe spate? Nu sunt atat de credul sa cred o asemenea coincidenta.
 
Nu cred ca e de la etrier sau de la disc... asta pentru ca am schimbat si etrierul si discul . Am inlocuit pana si cauciucul.Janta e cumparata foarte recent si pare perfect centrata.Janta are pinioanele si discul pe filet...asta o fi cauza?...ramane sa schimb si janta .Mentionez ca problema apare cand franez spate...roata ingheata dupa care incepe sa vibreza ca nebuna si simte in toata bicicleta.Nu conteaza pe ce franez asfalt sau pamant..tremuratu ala e acelasi
 
Long shot: nu strangi roata suficient de tare si joaca cu totul sau ai joc in butuc si vibreaza in franare. Alta cauza nu vad, nu are treaba cu janta care e cercul pe care se aseaza cauciucul, nu toata toata. Filet pentru pinioane are butucul, nu janta.

Verifica jocul in butuc: cu rotile in sus misti incet in lateral roata (nu o invarti, ci o misti stanga-dreapta). Daca ai cel mai mic joc verifici daca e pe conuri si il mai strangi (nu tare pana iti sparbi bilele). Daca tot nu merge spui in ce oras esti si vedem unde e cel mai apropiat service.
 
jocul in butuc... nu am verificat inca dar cred ca asta ar fi cauza ....etrierele si discurile sunt cumparate noi ,nu secondhand

am incercat spitele si nu par sa fie stranse foarte tare...ar putea sa fie asta o cauza??
 
Duminica o sa fac impreuna cu prietena o tura de vreo 60-70 km, Giurgiu - Ruse - Basarbovo - Krasen - Ivanovo si retur, un drum de cross country usor.
Daca mai e vreun amator, as pleca pe la ora 11 din parcarea de la Kaufland, de la intrarea in oras, asa ca daca se aboneaza cineva la tura e binevenit.
 
Duminica pedalez in alta parte, pe langa Breaza, am treaba pe-acolo si luam si bicicletele cu noi, dar poate prindem un alt weekend toamna asta pana nu se strica vremea.
 
Bre, în UK este obligatorie casca au ba? Am trecut azi pe lângă vreo 3 polițiști fără și nu m-au băgat în seamă, dar mi-am luat o pocnitoare să fie acolo :D
 
Cine crezi ca e expert in legislatia englezeasca? Oricum e bine sa porti o casca daca tii la bostanul propriu, mai ales ca la vremea proasta de pe-acolo e usor sa ii pui o husa si nu te ploua.
 
Ma gandeam ca cineva are un google fu mai bun :)

Vreme proasta? Ye, right, e soare si cald constant, mi s-a acrit si mie. England`s weather is trolling me :d

Powered by tapatalk, samsung and a crappy ISP.
 
Pentru cine era curios ce s-a mai ales de bicicleta mea, iată o poză actualizată (ignoraţi înclinarea şeii, tocmai o reglam) lîngă cea veche:

Image0108.jpg Image0122.jpg

Investiţie totală ceva peste 1100 de lei în 3 luni. (Dacă e cineva interesat de detalii ziceţi). Din care tot amortizez cîte 50 pe lună abonament RATB. :P

Costul sugerează că puteam la fel de bine lua o bicicletă nouă, să zicem o Kelly Athos similară la dotări şi preţ. Doar că eu mi-am ales incremental anumite piese, pe măsură ce mergeam o vreme şi-mi dădeam seama de ce aş avea nevoie pentru confort; plus că aş fi aşteptat 3 luni să pun banii deoparte şi începeam să mă dau cu ea abia acum.

Deci mulţumit de ce-a ieşit, făcut mişcare (am ajuns la 90kg), învăţat vrînd-nevrînd multe lucruri despre biciclete etc.
 
Vine foarte bine portbagajul ăla, cred că în primăvară îmi iau și eu unul - minim pentru a nu mai căra în spinare hainele când merg la birou. Acum înțeleg și ce explicai despre ghidon pe celălalt forum. :)

Recomand cu mare căldură să-ți iei o șa cu gaură în mijloc, nu doar pentru confort cât pentru a reduce presiunea pe prostată și vasele de sânge din zonă.
 
A propos de mers la birou: ce faceți cînd plouă/e iarnă/ninge etc.?

wirespot, felicitări pentru proiectul de succes. :)
 
Am echipament de primăvară/toamnă din material elastic termoizolant, wind/waterproof și cu membrană care lasă umezeala afară. E fabricat în România de Lionbike (n-au site), dar e lucrat bine, cu elastic și fermoar pe unde trebuie, cusături bine făcute, bandă de silicon la manșete ca să nu alunece, etc. Am găsit la BikeXpert pantalonii și geaca; puțin cam scumpe, dar de nevoie... Trebuie probate, că am luat pantalonii o mărime și geaca altă mărime. Țineți cont și de cele 3 straturi de îmbrăcăminte tehnică atunci când luați geaca, să aveți loc de un strat izolator subțire pe dedesubt (polar/fleece). În Decathlon sunt niște haine de corp subțiri pentru schi, sunt foarte bune de purtat și pe biclă.

Am mers cu costumația asta între +3 grade și +15 grade, și nu am avut disconfort fizic în timpul mersului. E făcut să-ți țină suficient de cald în timp ce faci mișcare; când te oprești, te ia frigul relativ repede, depinde cât e de frig/umed/vânt afară. Disconfortul cel mai mare a fost de fapt la extremități: mâini (mănușile mai grosuțe de toamnă n-au făcut față, am trecut la cele de schi), picioare (am luat overshoes din neopren de 3mm ce se trag peste pantofii de MTB, cu gaură pentru SPD) și mai ales cap (mască sau fular pentru față, căciulă din neopren sau ceva windproof pe sub cască, eventual husă anti-ploaie pentru cască, neapărat ochelari buni și mari). La peste 10-12 grade te cam încingi în el primăvara, că-i negru și nu are fermoare laterale să te ventilezi, ca la un costum de schi.

Pe zăpadă n-am mers (încă), acolo trebuie un echipament și mai bine stratificat ca să reziste la frig dar fără să blocheze eliminarea căldurii și umezelii în exces.

Pe ploaie, vara, merg cu o geacă foiță cu mâneci lungi din Decathlon; dacă n-ai nimic în spate e perfectă, că are ventilații sub braț, dar dacă porți un ghiozdan atunci alea se obturează și stai ca în sac - nu te udă ploaia, dar te uzi tu de la propria transpirație. Mai nou folosesc mai rar geaca asta din cauză că mă încing în ea, în schimb am luat o vestă windproof din Decathlon, e și galbenă reflectorizantă, dar fiind fără mâneci e perfectă. Am și încălzitoare pentru mâini, practic niște mâneci elastice separate de tricou care le pun și le dau jos după nevoie. Însă baza rămâne un tricou sintetic pentru ciclism, care se usucă repede, și un rând de haine de schimb în ghiozdan care sunt FOARTE utile când ploaia s-a oprit sau când ai ajuns la destinație. Picioarele nu le-am protejat nicicum de ploaie, merg în colanți scurți, iar ploaia de vară e chiar plăcută (mai puțin bazonul ud fleașcă). Doar în picioare am mereu ciorapi din materiale sintetice, eventual în amestec cu lână ca să țină cald pe munte, iar pantofii de ciclism bine ventilați ca să se usuce repede și dacă trebuie să merg prin râu cu ei.

Pentru cărat chestii, tocmai am luat un ghiozdan Deuter Race EXP Air, cu husă de ploaie și gândit ca să permită spatelui și umerilor să respire. E cel mai comod de până acum, pentru ture de până la o zi. Pentru ceva mai scurt merge și unul din ăla lung și îngust din Decathlon. Toate ghiozdanele mele pentru ciclism sunt cu sistem de hidratare; la câtă apă consum, uneori a fost nevoie să car și 2 saci de apă în ghiozdan (4 kile). Au fost și ture în miezul verii în care ne opream din sat în sat la câte o alimentară să luăm apă, atunci am consumat 8 litri într-o zi întreagă și rinichii tot n-au fost prea fericiți.
 
Last edited:
Îți mulțumesc foarte mult pentru răspunsul atît de detaliat, ajută foarte tare.
Mai am două întrebări: cît de des mergi pe bicicletă la serviciu și în ce echipare? Mulțumesc!
 
Anul trecut mergeam aproape zilnic; anul ăsta mai rar, din păcate, că o zi lucrez de acasă și atunci încă 2 zile trebuie să car și laptopul și e greu pe biclă. Echiparea e de ciclism pentru vară: colanți cu bretele, tricou de ciclism, pantofi și ciorapi, cască, mănuși, ochelari... În ghiozdan am hainele de schimb și la birou e duș, șampon, prosop, tot.

[edit] Uite ce echipament mai poți lua de la alte raioane decât ciclism:
- bluză intermediară și bluză intermediară pentru sezonul rece (varianta anului trecut);
- pantaloni lungi pentru vreme răcoroasă și pentru vreme rece, purtat peste niște colanți scurți cu bazon;
- tricouri simple de purtat pe piele, sub stratul termic, sau mai bine bluză techfresh cu mânecă lungă, tratată antibacterian, și în varianta de iarnă și cu lână și fermoar;
- un polar pentru cărat în ghiozdan pentru când faci pauză și vrei să te schimbi în ceva uscat și călduros;
- softshell rezistent la vânt și apă, și în varianta cu strat termic și respirabil.

Din cauza poziției de pe bicicletă, hainele de ciclism și mai ales geaca are partea din față destul de scurtă ca să nu incomodeze, iar cea din spate mai lungă ca să acopere bine șalele și fundul; pantalonii au talie înaltă și chiar bretele, ca să nu alunece în jos. Dacă iei echipament de la alt sport (drumeție, alergare), să faci o probă cum ți-ar veni în poziția de pedalat.

Echipament bun poți lua de pe Wiggle - site britanic; au FOARTE mare varietate de produse specializate, gen colanți elastici pentru compresia mușchilor. De la o anumită valoare în sus (100 lire?), transportul e gratuit. Atenție să te măsori bine ca să comanzi mărimile corecte. Alte site-uri ar fi bike24.com (mixed feelings, uneori durează câteva săptămâni până să expedieze comanda) sau actionsports.de.

Încă ceva: nu te teme să cumperi echipament tehnic de calitate, chiar dacă e costisitor. Diferența între un tricou entry-level din poliester de 10€ și unul avansat de 100€ o simți doar după ce l-ai purtat 3-4 zile într-o drumeție: cel scump nu miroase, poate fi spălat în 2 minute într-un râu și se usucă foarte rapid, nu jenează niciunde, păstrează sau elimină umiditatea și căldura exact cât și unde trebuie. Nu zic că pentru plimbări scurte cu bicla trebuie să iei echipament de la NASA, ci doar să te gândești să nu mergi doar pe cel mai mic preț când e vorba de confort și igienă.

Și, în nici un caz să nu porți bumbac, mai ales când e frig. Absoarbe apă cât de 10 ori volumul propriu, se usucă FOARTE greu, și iarna conduce rapid la hipotermie.

Ca reminder, sistemul de 3 straturi de îmbrăcăminte are un strat subțire de bază, direct pe piele, pentru a evacua umezeala și a preveni frecarea (de-asta uneori e mulat pe corp), un strat intermediar izolator - material hidrofob pufos care ține de cald, și foița externă anti-vânt/anti-ploaie, cu posibilitatea de evacuare a umezelii și căldurii în exces.
 
Am vazut ca aveai probleme cu manusile. Iti recomand cele de moto, sint destule modele cu Goretex sau membrane similare care isi fac treaba de minune. Aveam gheata pe manusi si tot nu simteam frig la maini.
Sigur, gheata pe manusi pe bicicleta mai rar, dar pe moto nu e imposibil in conditii propice. Ba se face chiar si pe pantaloni citeodata.
 
Vine foarte bine portbagajul ăla, cred că în primăvară îmi iau și eu unul - minim pentru a nu mai căra în spinare hainele când merg la birou.

Dacă-ţi iei să ai în vedere neapărat şi o geantă pentru portbagaj. Am încercat să folosesc ghiozdanul pînă am găsit geantă, în funcţie de portbagaj poate să funcţioneze (îl agăţam în lateral cu baretele prin bara cu arcuri) dar nu e o soluţie ideală, iar deasupra nu stă, chiar legat cu elastice, pentru că portbagajul e prea îngust.

Acum înțeleg și ce explicai despre ghidon pe celălalt forum. :)

Da, pe mine m-a ajutat mult pentru că aveam probleme cu încheieturile mîinilor de la flatbar. Acum nu ştiu dacă e o soluţie pentru toată lumea. În orice caz, pentru cine e interesat am văzut ghidoane Zoom de forma asta la sportwin.ro (în magazin, site-ul din păcate nu prea e sincronizat cu ce au în magazin) -- mărime normală nu oversize.

Recomand cu mare căldură să-ți iei o șa cu gaură în mijloc, nu doar pentru confort cât pentru a reduce presiunea pe prostată și vasele de sânge din zonă.

Pînă acum n-a fost o problemă, n-am simţit nevoia. Şaua "originală" este un Monte Grappa model Kappa Due, atîta vreme cît am poziţionat-o corect nu mi-a amorţit şi nu m-a durut nimic. E drept şi că n-am stat efectiv lipit de ea perioade lungi, prin oraş vrînd-nevrînd te ridici în pedale la tot felul de hîrtoape, am mai schimbat poziţia etc. Aş asemăna-o cu a sta pe un scaun simplu, nu e cel mai confortabil scaun din lume, te foieşti pe el... dar asta nu înseamnă că ţi se usucă şi cade. Adică mi se pare că e o diferenţă între a te durea sau amorţi fesele sau a te durea sau amorţi furtunul, ideea în definitiv e să stai pe dînsele nu pe dînsul.

Şaua din poza actuală e un Selle Royal model 8261 Classic, cu arcuri. Înţeleg că se găseşte la noi la MarosBike sub denumirea misterioasă de şa cu arc. (Cînd or înţelege oare magazinele noastre că merită să-ţi ţii site-ul actualizat cu tot ce oferi şi cu poze şi denumiri corecte?) Am luat-o la recomandarea unor olandezi şi pentru că am văzut pe forumuri din afară afirmaţia că şei de genul ăsta folosesc nordicii pentru bicicletele de oraş cu care se duc oriunde şi fac orice.

O să vedem cît e de adevărat, deocamdată încă reglez poziţia. Acum că am şa cu arcuri intenţionez să testez pe bune statul pe şa, adică să umflu roţile bine şi să rulez cu nesimţire precum tancul prin hîrtoape şi denivelări (alea mici evident) fără să mă mai ridic.



A propos de mers la birou: ce faceți cînd plouă/e iarnă/ninge etc.?
wirespot, felicitări pentru proiectul de succes. :)

Mulţumesc, şi dacă vrei detalii suplimentare am dat în vreo două topicuri pe ciclism.ro, unul despre schimbarea ghidonului şi unul despre adaptarea unui MTB pentru oraş.

Privind echipamentul, filozofia mea e uşor diferită de a lui puter. Cu menţiunea că e încă teoretică deoarece e primul meu sezon cu ploaie şi frig.

Ideea de bază ar fi că vreau ca mersul meu prin oraş pe bicicletă să fie cît mai puţin diferit de mersul pe jos. Aş vrea să merg pe cît posibil pe haine casual, dar o să vedem la modul practic cît de e plauzibil e să faci asta. Nordicii aparent reuşesc s-o facă, circulă inclusiv iarna îmbrăcaţi perfect normal, principala lor tehnică anti-transpiraţie este "merg mai încet". Nu vreau să am nevoie să fac duş şi să mă schimb cînd ajung la serviciu, pînă acum (august-septembrie) n-am avut nevoie s-o fac -- vorbim de nevoia de-a te schimba datorită transpiraţiei nu datorită codului de ţinută.

* Nu prea vreau să car scule şi unelte (bine, am de obicei în geantă un multi-tool, o cheie multiplă şi-un mini-patent dar le-am folosit extrem de rar şi nu intenţionez să mă apuc să meşteresc la ceva sau peticesc camere pe stradă). Farul şi stopul sînt mici şi detaşabile, le bag în buzunar. Antifurturile stau atîrnate de bicicletă iar cheile pentru ele stau cu celelalte chei pe breloc.

* Există modalităţi prin care poţi diminua nevoia de echipament special: sporirea condiţiei fizice, care permite să faci efortul specific ciclismului cu aceeaşi uşurinţă cu care mergi; înlocuit chestiile atîrnate în spate cu portbagaj + geantă specială pentru el cînd am nevoie să duc ceva mai greu/voluminos, respectiv geantă ultra-uşoară de umăr (25 de lei, Ikea); şi cum ziceam, dacă simţi că eşti în pericol să transpiri, mergi mai încet.

* E posibil ca anumite echipamente să rămînă necesare. O să văd în ce măsură vîntul, ploaia şi frigul mă forţează să le folosesc şi ce anume. Probabil că nu voi renunţa la ochelari, sînt utili contra surprizelor (gen muscă în ochi sau şofer cu pulverizatorul de parbriz reglat pentru a spăla maşina din spate); ajută şi faptul că au trei seturi de geamuri (fumurii, galben, transparent). O bandană pe faţă poate fi utilă. Pantalonii e probabil să fie mai expuşi ploii decît atunci cînd mergi. Evident că orice ai purta trebuie să permită o gamă de mişcări, nu poţi purta blugi mulaţi. Dacă oi da de greu am echipamente de schi la o adică (tricouri, polare cu efect wicking, geci şi căciuli anti-vînt/transpiraţie/impermeabile).

Ideea de bază e că nu ţintesc neapărat spre ceva specific bicicletei cît spre lucruri care-s oricum dezirabile. Chiar şi cînd eram pieton, iarna şi toamna aplicam principiul celor trei straturi chiar şi la hainele "normale". Nimeni nu vrea să-i fie frig, să transpire sau să fie udat de ploaie, indiferent că eşti pe bicicletă sau pe trotuar, nu? Întrebarea de bază este, cît de diferit e în definitiv mersul pe bicicletă de cel pe jos?

Sincer să fiu principala teamă privind mersul pe ploaie nu are nicio legătură cu cele de mai sus ci cu posibilitatea de a fi stropit de maşini. Străzile din Bucureşti nu sînt bine proiectate pentru scurgere, se formează bălţi şi maşinile stropesc într-o veselie pietonii şi unele pe altele. Am trecut prin experienţe precum stropit din cap pînă în picioare ca pieton, sau să-mi fie acoperit parbrizul complet de apă cu noroi în timp ce şofam.
 
Back
Top