O scurta prezentare paralela a bicicletelor fata de masini, e mai usor de inteles de cei care nu merg cu bicicleta dar au cunostinte medii despre masini:
- low end - DHS, Rich Bike, Btwin Vitamin - cam ca o Dacia 1300: cand sunt noi merg, dar asta nu tine mult; daca au mai multe viteze atunci schimbatoarele functioneaza corect o scurta perioada de vreme (apoi trebuie reglate des) si numai cu grija mare; franele tin cat de cat, dar nu la performante serioase, reglajele franelor sunt grosiere daca functioneaza, iar sa ramai in mers fara frana e ceva obisnuit (in special sa de dezmembreze la ghidajul cablului la intrarea in clesti; per total sunt biciclete care sunt ieftine, dar foarte proaste pentru zilele noastre
- entry level - zona 700-2000 de lei: Dacia Supernova in echiparea de baza. Multe au cadru de aluminiu, schimbatoare si frane de obicei decente, dar fara pretentii. Biciclete care merg si atat, au o baza uneori solida si se pot imbunatati dupa gust, in niste limite, dar cu costuri destul de mari
- mid level ; 2500-4000 lei: cred ca Logan, Skoda sau VW Polo, depinde de configuratia bicicletei. Cadre bune, roti decente, de obicei frane pe disc nu prea scumpe, furci de obicei slabute dar per total biciclete destul de bune pentru aproape orice; in caz de upgrade va fi nevoie de schimbat un numar mic de piese pentru ca majoritatea sunt deja destul de bune, mai ales la cele din varful gamei
- higher level - peste 5000 de lei - aici zona e foarte mare, sunt biciclete full-suspension pe la 6000 de lei cu echipare buna si sunt si biciclete cu cadru din titan sau carbon si echipare de varf care ajung la sau depasesc 10000 de lei
Sper ca asta ajuta la intelegerea a cam cati bani ar da cineva pe o bicicleta si de ce/daca merita banii respectivi.