Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

  • Thread starter Thread starter L
  • Start date Start date
Fraţilor, sunt mai confuz decât înainte. M-am uitat pe Decathlon şi-am ameţit căutând.
Just point at something I can buy. Please... :(
 
Adică să cumpăr ceva mai scump, PLUS taxă de transport, PLUS online, PLUS din altă ţară?
Dă-mi un motiv. UNUL.
 
Anumite chestii de pe acolo + transport = pret mai mic comparat cu cel din .ro, cu citeva milioane bune. Nu e vorba de orice produs, dar la bicicletele la promotie o sa gasesti diferente.
 
Haideţi măi copii, ori ajutaţi ori ce mama ei de treabă. "Anumite chestii de pe acolo" - CE? ochi de pisică? Biciclete de damă mini? Căşti pentru copii până în 5 ani?
Cât de greu poate să fie să găsesc o bicicletă în preţ rezonabil cu care să mă duc la lucru şi înapoi? Sincer nici nu îmi mai pasă ce model. Doar să se potrivească la 1.82 ai mei şi gata.
În cucu' meu, tare greu e...
 
Haideţi măi copii, ori ajutaţi ori ce mama ei de treabă. "Anumite chestii de pe acolo" - CE? ochi de pisică? Biciclete de damă mini? Căşti pentru copii până în 5 ani?
Sunt altii mai priceputi care pot sa-ti recomande o bicicleta. (Adi, puter, etc)

Eu n-am facut decit sa raspund la enuntul:
Adică să cumpăr ceva mai scump, PLUS taxă de transport, PLUS online, PLUS din altă ţară?
Dă-mi un motiv. UNUL.
care e gresit.
 
Cât de greu poate să fie să găsesc o bicicletă în preţ rezonabil cu care să mă duc la lucru şi înapoi? Sincer nici nu îmi mai pasă ce model. Doar să se potrivească la 1.82 ai mei şi gata.
Ce zici de asta? http://www.decathlon.ro/RO/original-3-175329528/
Are marime L (pana la 1.85m), relativ ieftina, mergi si o vezi in magazin, daca iti place ia-o. Nu are nimic fancy, nimic grozav, e genul de bicicleta care merge si atat.
 
war, n-ai putea scapa de caratul biclei pe scari daca vb cu baba de la parter care are cheia de la uscator ? Sa te lase si pe tine sa tii bicla acolo. In schimb, ii mai cumperi si ei o apa, o paine ceva. (eventual un masaj).
 
Offtopic nitel, impreuna cu cativa amici facem maine o mica tura cu biclele prin Bulgaria, Nikolovo, parcul Lipnik, Ruse, daca exista amatori, acestia sint bineveniti, intalnirea la ora 9 la Kaufland la intrarea in Giurgiu.
 
Buna idee, dar sunt complet iesit din forma, azi am facut vreo 25 km in Bucuresti si mi-a luat peste o ora (25 km in 1h8min pe ciclocomputerul meu, 24 km si 1h10 min pe al fratelui; al meu se opreste la semafoare, al lui nu, de acolo diferenta de timp; cea de distanta e pentru ca al meu e reglat pentru rotile de munte si eram cu slick-uri, au diametru o idee mai mic). De saptamana viitoare incep sa intru in ritm (minim 30km pe zi, zi de zi), dupa 2 saptamani mai vorbim.
 
Daca ai obtinut o medie peste 20 km/h, mai ales in Bucuresti, numai neantrenat nu se cheama ca esti. Noi nu dam ture foarte lungi, 60-70 km prin Bulgaria, asfalt bunicel sau offroad usor, fara trafic, multe opriri la bere, mai mult un gen de cicloturism scurt. Nu putem spune ca avem cine stie ce antrenament sau cine stie ce biciclete, insa daca vrei neaparat sa ne alergi nitel asteptam sa te antrenezi cele 2 saptamani :) .
 
Nici eu nu am bicicleta de alergat, merg cu MTB-ul. Incerc sa scot un timp cat mai bun - 15 km/h pe bicicleta e considerat plimbare usoara, ca grad de efort, eu incerc sa ajung la 30 sustinut si urcari de peste 20 km/h pe podul Grant sau la Casa Poporului; scopul final e sa pot face 100km in maxim 6 ore in regim de plimbare si sa ajung la birou in 40 de minute (cat fac cu motocicleta). Si mi-ar placea sa pot merge pana in octombrie numai cu bicicleta la birou, dar asta ramane de vazut.
 
La Iron Man se scot viteze medii de 37 km/h la cursa de 180km dupa ce au inotat 4 km, eu ma multumesc cu mult mai putin. Stiu oameni care fac in Romania 150 km cu viteze medii de 35 km/h pe plat, eu vreau o viteza sustinuta de 30 km/h (adica tot timpul cat nu stau la semafor), media pe la 25 si pe distante mult mai mici - e incomparabil mai putin (efortul nu creste liniar).
 
Am nevoie de o sugestie de MTB hardtail ok în 2500 lei (+/- 500)
Scop: între 3 și 18 km/zi prin oraș + ieșiri de week-end, care pot să varieze între plimbat prin parc și dat la vale prin pădure.
Mărime: M/16"
Alte condiții: să se poată desface relativ ușor roata din față, ca să încapă în Polo :).

Mai exact, cât de nasoală e Cube Analog Disc și care sunt opțiunile la ea? Merită diferența pentru Cube Attention (furcă Rock Shox Dart 3 100mm în loc de Suntour XCM Lockout 100mm, 400 grame în minus, alte câteva upgrades).

Sunt sigur că la utilizarea asta se pretează și ceva ieftin, dar vreau una mai ușoară, și din câte văd nu e deloc o dependență liniară preț-greutate.

N-am mai avut bicicletă cu frână pe disc. Să mă bag la așa ceva, sau în prețul ăsta nu se găsește nimic interesant care să le aibă pe toate (furcă okish, frână pe disc ok)?

M-aș băga și la ceva low-end gen Cube Aim + schimbat ulterior ce nu-mi place, dar la Aim asta înseamnă 50% din bicicletă, și e ceva de lucru.

PS: nu-s chiar așa mare fan Cube, dar la astea a fost simplă comparația, că toate au același cadru, roți, ghidon, schimbătoare...
 
Cube Analog Disc: nu e rea per total, doar furca e cam nasoala, restul pieselor sunt decente. Ti-ar trebui cauciucuri de oras pentru ea (usor de rezolvat), Smart Sam sunt niste cauciucuri cam galagioase si cu rezistenta la rularea pe asfalt

Cube Attention: pe asta o am eu, dar cu alta furca, deraior fata si frane; mai sunt si alte diferente, dar nu sunt importante: alte pinioane, roti, cauciucuri, dar astea sunt consumabile. Franele Shimano pe disc nu sunt printre cele mai bine cotate, dar nici proaste nu sunt, isi fac treaba bine numai ca nu au unele features dragute ale altor frane precum reglaje ale manetelor sau revenire magnetica a placutelor; furca RS Dart 3 nu e grozava.

Cube Aim: e un start foarte bun pentru oras; pe masura ce vrei mai mult schimbi piesele pe ea, dar numai daca simti nevoia. Pentru dat la vale prin padure o sa vrei frana pe disc, la coborari mai lungi cea vbrake o sa incinga janta si risti o explozie, in plus cele pe disc sunt mult mai usor controlabile (mai fine); asta inseamna sa schimbi si butucii rotilor sau rotile cu totul, astea nu au prindere pentru disc. Apoi o sa vrei alta furca, dar daca te decizi ca iti place sa faci asta o sa fie o investitie destul de buna in ceva gen Recon, Reba (Rock Shox) sau echivalent: cursa 80-100mm (chiar 120), pe aer nu pe arc

Deci, pentru oras Aim e varianta cea mai buna pentru ca e cea mai ieftina si toate 3 fac fata in oras (cu alte cauciucuri); prin padure cele cu frana disc au un avantaj serios, dar toate trei au furci slabute; Attention are cea mai buna furca si cel mai mare pret, dar furca aia nu merita banii in plus pentru ca oricum ai vrea sa o schimbi.

Toate au quick release pe roti, dai jos roata fata in 5 secunde si spatele in 15 secunde (ai de tras lantul de pe pinioane) ca sa o bagi in portbagaj. Din cate stiu portbagajul de Polo nu cred ca intra nici asa, dar daca iti permiti ia un suport de pus pe masina, e mai comod si mai simplu. Sina pentru bicicleta e 40 euro (una decenta) pana la 75 euro (model Thule de varf), dar barele transversale pot fi ceva mai scumpe. (http://www.portbagajeauto.ro/)

Per total eu as lua Aim si l-am modifica, dar eu sunt destul de pretentios si nu as fi multumit cu Attention in echiparea standard si stiu sigur ca merg prin padure. Diferenta intre o furca buna si una slaba e ca la o coborare pe forestier eu ma plangeam doar ca imi sareau ochelarii pe nas (Manitou Minute, cea de aici), iar frate-meu ca il dor mainile tinand ghidonul (Suntour XCM). Daca el avea ochelari probabil ar fi mers de 2 ori mai lent, iar eu daca nu aveam ochelari nu as fi avut nici o problema si as fi mers si mai tare (aveam cam 40 km/h, drumul de la cabana Susai spre Azuga). La un hardtail furca conteaza enorm, dar cu orice furca ar fi nu se compara cu un full suspension, asta ca sa nu creez impresii gresite despre ce poate face o furca (nu face minuni, nu invie, nu transforma apa in vin!!!).
 
Back
Top