Cube Analog Disc: nu e rea per total, doar furca e cam nasoala, restul pieselor sunt decente. Ti-ar trebui cauciucuri de oras pentru ea (usor de rezolvat), Smart Sam sunt niste cauciucuri cam galagioase si cu rezistenta la rularea pe asfalt
Cube Attention: pe asta o am eu, dar cu alta furca, deraior fata si frane; mai sunt si alte diferente, dar nu sunt importante: alte pinioane, roti, cauciucuri, dar astea sunt consumabile. Franele Shimano pe disc nu sunt printre cele mai bine cotate, dar nici proaste nu sunt, isi fac treaba bine numai ca nu au unele features dragute ale altor frane precum reglaje ale manetelor sau revenire magnetica a placutelor; furca RS Dart 3 nu e grozava.
Cube Aim: e un start foarte bun pentru oras; pe masura ce vrei mai mult schimbi piesele pe ea, dar numai daca simti nevoia. Pentru dat la vale prin padure o sa vrei frana pe disc, la coborari mai lungi cea vbrake o sa incinga janta si risti o explozie, in plus cele pe disc sunt mult mai usor controlabile (mai fine); asta inseamna sa schimbi si butucii rotilor sau rotile cu totul, astea nu au prindere pentru disc. Apoi o sa vrei alta furca, dar daca te decizi ca iti place sa faci asta o sa fie o investitie destul de buna in ceva gen Recon, Reba (Rock Shox) sau echivalent: cursa 80-100mm (chiar 120), pe aer nu pe arc
Deci, pentru oras Aim e varianta cea mai buna pentru ca e cea mai ieftina si toate 3 fac fata in oras (cu alte cauciucuri); prin padure cele cu frana disc au un avantaj serios, dar toate trei au furci slabute; Attention are cea mai buna furca si cel mai mare pret, dar furca aia nu merita banii in plus pentru ca oricum ai vrea sa o schimbi.
Toate au quick release pe roti, dai jos roata fata in 5 secunde si spatele in 15 secunde (ai de tras lantul de pe pinioane) ca sa o bagi in portbagaj. Din cate stiu portbagajul de Polo nu cred ca intra nici asa, dar daca iti permiti ia un suport de pus pe masina, e mai comod si mai simplu. Sina pentru bicicleta e 40 euro (una decenta) pana la 75 euro (model Thule de varf), dar barele transversale pot fi ceva mai scumpe. (
http://www.portbagajeauto.ro/)
Per total eu as lua Aim si l-am modifica, dar eu sunt destul de pretentios si nu as fi multumit cu Attention in echiparea standard si stiu sigur ca merg prin padure. Diferenta intre o furca buna si una slaba e ca la o coborare pe forestier eu ma plangeam doar ca imi sareau ochelarii pe nas (Manitou Minute, cea de
aici), iar frate-meu ca il dor mainile tinand ghidonul (Suntour XCM). Daca el avea ochelari probabil ar fi mers de 2 ori mai lent, iar eu daca nu aveam ochelari nu as fi avut nici o problema si as fi mers si mai tare (aveam cam 40 km/h, drumul de la cabana Susai spre Azuga). La un hardtail furca conteaza enorm, dar cu orice furca ar fi nu se compara cu un full suspension, asta ca sa nu creez impresii gresite despre ce poate face o furca (nu face minuni, nu invie, nu transforma apa in vin!!!).