Vreau maşină de spălat. Ce maşină de spălat vreau?

Nu e o funcție pe care să o activezi sau dezactivezi, e un indicator al faptului că ai ales niște parametri de spălare eficienți energetic. Ia pune matale un program la 90 grade și vezi cum nu-ți mai apare nici un e acolo, dar când treci la 60 grade deja te încadrezi în normele de consum „eco” și îți apare indicatorul.

Dacă te deranjează doar vizual, pune un scotch peste :D
 
Ce spui are foarte mare sens! Ms foarte mult! Intr-adevar, la unele programe, a dat consoarta temperatura mai jos decat era implicita.Damn, n-am facut legatura.
Q -am vazut un Artic A+ de 5KG si zicea ceva de Federatia Rusa. O sa revin cu detalii exacte data viitoare, cand o sa ma aplec mai bine.
 
Am un Whirpool de vreo 12 ani si am inceput sa tot am probleme cu el. Pana acum am schimbat rulmenti, am schimbat pompa (o soseta mica a trecut printre garnitura si cuva si a blocat pompa) mai nou gasesc apa sub ea. Apa curata, interesant e ca nu curge o picatura in timpul spalarii, insa curge in repaos, chiar si daca este deconectata de la alimentarea cu apa. Probabil ca dupa ultima stoarcere, ramane un cuva un volum se apa rezidual care se strecoara pe undeva la mine in baie.

Banuiesc ca este timpul pentru una noua.

1. La mine in casa se spala in mod constant 3-4 masini pe spatamana - ar trebui sa ma uit dupa o masina cu o capacitate mai mare, reducand astfel numarul de spalari?
2. Mai sunt spalarile eficiente de ex la masina de 7 kg incarcare in conditiile in care ea este incarcata cu 3,5 kg?
3. Spal in constant, perne, pilote, sintetice sau cu puf la temperatura ridicata.
4. Spal destul de des la 90C .
5. Pacatuiesc spaland adidasi cu fata textila, rucsaci de mici dimensiuni, genti, papuci de casa.
6. As lua-o cu uscator, avem multe geci cu puf care necesita uscare...fortata, cu mingi de tenis in cuva, pt redistribuirea uniforma a pufului dupa spalare. Uscatorul nu e o conditie obligatorie, ma gandesc sa-l achizitionez separat, insa nu sunt convins ca merita investitia. As avea nevoie de uscare, sa zicem, de max. 10 ori pe an, in conditiile astea, cred ca pot apela la serviciile spalatoriilor profesionale.

Oferta e variata si bogata, iau in calcul Bosch, Electrolux, Gorenje, Whirpool, Siemens, iar bugetul este 1000-2500 lei, obligatoriu de la un comerciant care are cat mai multe rate la Card Avantaj. Cititind topicul vad ca se recomanda Arctic, in mod normal n-as fi luat in calcul Arctic/Beko, dar pe de alta parte nu vad de ce as plati mai mult pt brand, in conditiile in care Arctic vs Bosch, cu aceleasi specificatii tehnice, Arctic este constant mai ieftin cu sute bune de lei.

As vrea-o fara multe bling, mai multa mecanica de calitate vs electronica fara rost si foarte expusa la fluctuatiile de curent electric din. ro, o vreau cu muuuulta garantie.

Va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi postul meu kiliometric si ca intodeauna va multumesc anticipat pentru orice sugestie.
Astept cu interes opiniile posesorilor de Arctic, plusuri si minusuri, hmmm am mari semne de intrebare cu brandul asta, insa fiecare suta investita in masina de spalat, inseamna o suta mai putin pentru viitoarea mea bicicleta, deci grea alegere...
 
Dacă speli mult la temperaturi înalte, cea mai şmecherie ar fi una cu alimentare separată direct din ţeava de apă caldă. Reduce consumul necesar încălzirii electrice.

Degeaba speli 3-4 maşini pe săptămână, asta nu-i relevant, încărcarea contează. Aşa şi eu spăl 3 tricouri şi-un şort odată la 2 zile după antrenament dar probabil nu-i acelaşi lucru cu ce descrii tu.

PS: Fuck Whirlpool, just say no.
 
1. Alimentare direct din teava de apa calda, cred ca as putea face asa ceva, cand stateam la bloc si eram racordat la sistemul centralizat chiar aveam masina de spalat cuplata la teava de apa calda. Acum cu centrala pe gaz cu boiler incorporat, nu-mi este clar cum as putea regla temperatura in sens invers, adica spal la 40 -60 de grade, dar mie centrala termica imi livreaza 70 de grade in instalatie. As putea cobori temperatura din setarile centralei, insa mi se pare complicat sa ma joc mereu cu setarile centralei in functie de ce rufe spal. In plus, traseele de conducte la mine in casa sunt destul de lungi, masina de spalat e la nivelul 2, nu m-ajuta cu nimic daca masina trage apa rece de pe teava de apa calda, deci recomandarea desi e de luat in calcul, nu stiu cat e de necesara sau eficienta in cazul meu.

2.Spal 3-4 masini pe saptamana incarcate la maximul posibil - masina actuala are capacitate de 5 kg, cand am dubii, chiar cantaresc rufele.

Quark, desi inca incerc sa mint pe mine insumi, cel mai probabil asta o sa si se intample....
 
Nu ma prind cum ai alimentare cu apa calda menajera la 70 de grade, la mine centrala scoate apa calda menajera constant la 42 de grade (reglabil) si apa din calorifere la 40..80 de grade automat in functie de senzorii centralei.

Daca bagi in masina de spalat la 42 de grade atunci ea incalzeste doar diferenta; e mai ieftin sa incalzesti de la 12 la 42 pe gaz si doar restul pe electric.
 
In cazul meu, maxim 65C apa calda (nu 70, tineam eu minte gresit) si 85C in calorifere, ambele reglabile.

65 de grade este temperatura maxima la care ajunge apa in boilerul centralei, deci teoretic am la dispozitie 80L de apa calda la 65C. Practic, in momentul in care dau drumul la apa calda imi curg cativa litri buni de apa la 65C, dupa care temperatura scade (apa se amesteca in boiler cu apa rece si porneste gazul ca sa o incalzeasca inapoi la 65C ).

85 de grade este temperatura maxima la care ajunge apa instalatia de caldura, centrala fiind pornita sau oprita dupa caz, de termostatul de ambient.

Revenind !
Daca bag direct in masina de spalat 65C, imi poate strica rufele.
Daca reglez temp. apei calde in boilerul centralei mai scazuta , de ex 40C, rezulta o economie la curent electric dpdv al masinii de spalat, insa si o apa calda lesinata, cu care nu am ce face. Cele 40 de grade din boiler, pana ajung in cada, se fac 20, iar eu am nevoie de ceva mai mai mult, mai ales iarna.

Oricum asta este o discutie colaterala, niciodata nu mi s-a parut ca fac cine stie ce economie daca alimentez masina de spalat pe apa calda, dar poate ma insel. Oricum masina de spalat trage mai intai apa rece ce a ramas pe teava de apa calda si s-a racit intre timp. Probabil cand este vorba de trasee scurte nu este o problema, insa in cazul traseelor lungi nu este mare castig. Chiar si cand stateam la bloc si eram legat la sistemul centralizat, dura ceva timp pana "venea" apa calda, deci nu conta la ce teava era legata masina de spalat, pentru ca in realitate era de fapt apa rece.

Despre Arctic vs Bosch nicio opinie?
 
Cea mai ieftina care corespunde dpdv al caracteristicilor. Nu exista diferentiatoare majore si singura diferenta e ca una e asamblata in Ro, alta in Turcia sau alta tara din vestul Europei, ambele cu piese din China.

Daca speri ca oricare va mai functiona peste 10 ani, o sa fii dezamagit.
 
Idem, ia-o pe cea mai ieftina care se incadreaza in cerinte si functionalitate si care iti place cum arata. Fara firme no-name, insa personal n-as avea nici o problema cu Arctic, eu unul nu mai sunt dispus sa platesc brand premium mai mult degeaba.
 
Okay, am mai facut o incercare, a venit mesterul de la Whirpool, care a confirmat cele de mai sus. A mai mentionat totodata 3 branduri, Arctic, nu sunt mai bune decat celelalte, dar ieftine; Electrolux cu foarte putine incidente (din experienta mesterului). Sau Miele nou.

Era spart furtunul de evacuare undeva inauntrul masinii, s-a demontat panoul frontal, s-a inlocuit furtunul, toata afacerea 45 de lei fara TVA. Pana acum, in 14 ani de utilizare, reparatiile (facute toate in ultimii 2 ani )au costat:

Rulmenti plus rectificat ax la cuva - 250 lei
Inlocuit pompa -150
Furtun evacuare - 45
Total 445 lei
 
In cazul meu, maxim 65C apa calda (nu 70, tineam eu minte gresit) si 85C in calorifere, ambele reglabile.

65 de grade este temperatura maxima la care ajunge apa in boilerul centralei, deci teoretic am la dispozitie 80L de apa calda la 65C. Practic, in momentul in care dau drumul la apa calda imi curg cativa litri buni de apa la 65C, dupa care temperatura scade (apa se amesteca in boiler cu apa rece si porneste gazul ca sa o incalzeasca inapoi la 65C ).

Daca bag direct in masina de spalat 65C, imi poate strica rufele.
Daca reglez temp. apei calde in boilerul centralei mai scazuta , de ex 40C, rezulta o economie la curent electric dpdv al masinii de spalat, insa si o apa calda lesinata, cu care nu am ce face. Cele 40 de grade din boiler, pana ajung in cada, se fac 20, iar eu am nevoie de ceva mai mai mult, mai ales iarna.

Oricum asta este o discutie colaterala, niciodata nu mi s-a parut ca fac cine stie ce economie daca alimentez masina de spalat pe apa calda, dar poate ma insel. Oricum masina de spalat trage mai intai apa rece ce a ramas pe teava de apa calda si s-a racit intre timp. Probabil cand este vorba de trasee scurte nu este o problema, insa in cazul traseelor lungi nu este mare castig.
La centrala mea daca setez temperatura la 42 de grade e mai mult decat pot sa suport sub dus si o mentine constanta la 42 pana se termina gazul in Rusia sau apa in fantana; pe masura ce consuma din ea baga alta tot la 42 functionand pe treapta mica a arzatorului, dar nu inseamna ca in boiler are 42 de grade ci la iesirea pe teava de apa menajera. 42 de grade nu e o temperatura lesinata pentru masina de spalat, e fix cat trebuie.

Stiu ca lungimea tevilor e o problema, de-aia cand incepi sa incarci masina cu rufe poti da drumul la un robinet de apa calda in baia respectiva, pana apesi butonul de start ai deja apa calda pe teava. Nu stiu daca e o mare economie financiara, ideea e ca se poate daca vrei, exista solutii.

Si pe mine ma intereseaza acut subiectul pentru ca aseara mi-a zis menajera ca nu mai functioneaza masina de spalat. Am schimbat de vreo 2 ori pompa de evacuare si de vreo 4-5 ori usa de la cuva din motiv de utilizator idiot, de data asta inca nu stiu ce are si ma cam bate gandul sa o schimb pentru ca se gasesc din ce in ce mai greu piese de schimb, e model de peste 15 ani.
 
LG F1292ND.
Avem doua in familie, una spala de 3-4 ori pe saptamana, alta de 2 ori la 2 saptamani. Intr-un an de zile nicio plangere.
Nu se aude decat sunetul de final sa nu uiti hainele inauntru.
Nu scoate hainele tabla nici la 1200RPM. Programe nu folosesc mai mult de 3 din toate ce le detine.
Direct Drive, deci nu voi mai schimba in 5 ani 3 seturi de rulmenti asa cum am facut la vechiul Beko (2 seturi au fost chiar SKF, cica).
Sta neclintita, nu vibreaza, nu te alearga prin casa.
Pretul trebuie sa se invarta in jur de 1100-1300lei, deci nu cel mai ieftin. Se gasesc totusi modele din aceeasi gama dar de 5KG si 1000RPM, mai ieftine putin daca bugetul o impune.
Este slim, a mea sta in debaraua de pe hol, deci nu ma intalnesc cu ea decat la nevoie.
Nu are alimentare si la apa calda si la rece.
Probabil ca este destul de eco la consumuri, nu ma pricep cu adevarat sa compar masinile intre ele, ma uit doar la clasa energetica.
Suntem foarte multumiti de calitatea spalarii comparativ cu ce am mai avut anterior (Beko si o batrana Indesit de vreo 10-15 ani etate).

Legat de incarcarea verticala, pentru cine isi doreste neaparat, atentie mare la modul in care se face alimentarea cu detergent. Am vazut modele pentru care trebuia sa aloci 5-10min de bricolat la ele sa poti o poti curata dupa spalare.
 
N-are legatura motorul direct-drive cu schimbatul rulmentilor. Cuva tot pe rulmenti se invarte, deci nu scapi de ei. Banuiesc ca masinile sunt made in Korea. Conteaza.
 
N-are legatura motorul direct-drive cu schimbatul rulmentilor. Cuva tot pe rulmenti se invarte, deci nu scapi de ei. Banuiesc ca masinile sunt made in Korea. Conteaza.
Mda, pe rulmentii din interiorul motorului. Motorul are garanite 10 ani, cui ii pasa de rulmenti?
 
Fa o simulare: da telefon la service si spune-le ca masina ai cumparat-o acum 5 ani si ca haraie rulmentii din motorul "garantat zece ani". Ia vezi ce raspuns primesti. :)
 
Daca inainte de a-mi lua masina de spalat vroiam uscator pt rufe, acum vad ca nu mai e nevoie. Avansul tehnologic se vede chiar si in domeniul masinilor de spalat, adica un interval de 10ani aduce schimbari. Hainele ies mai bine stoarse ca inainte, iar faptul ca in cuva intra 7kg se vede in restul de rufe care raman pt spalat; cu masina veche nu se simtea ca se reduca cantitatea de rufe de la spalat; acum scot doua ligheane de rufe dintr-o masina.
radul -nu lua Whirpool. In rest, daca vrei sa platesti marca, poate iti aduce ceva beneficii tehnologice. Cauta modele cu garantie de 5ani sau mai mare.
 
Am apucat sa cumpar masina de spalat inainte sa o repar pe aia veche, asa ca acum ma bucur de ea. S-a nimerit sa fie tot Gorenje, dar diferenta intre ele e impresionanta: complet silentioasa, usa mult mai mare, optiuni de spalare mai multe si chiar folositoare. A costat cam mult, 1600, dar pot sa dorm cu masina la 3-4 metri de pat si usa de la baie deschisa, chiar si cand stoarce. Prin comparatie aia veche era ca o masina de spalat uzuala de acum 10-20 de ani (avea 14-16 ani, nu mai stiu exact).
 
Back
Top