mini-review reclamogen
Simply
ZooM-ZooM.
Cei care au condus/conduc o Mazda vor intelege mai bine filmuletul.
Perfect de acord
O să fac puţin off-topicăreală, dar sigur ştiţi reclama
asta. Mai era şi
asta. Şi
asta.
Reclamele sunt mişto, amu o să aberez puţin despre plăcerea condusului în fiecare. Motoarele aproximativ identice, diferenţa de putere, Mazda 3 1.6l, 90CP, C4 1.6l, 110CP. Echipările sunt similare, discuri de frână faţă-spate, faţă ventilate, spate normale, aer condiţionat, reglarea coloanei de direcţie pe înălţime/adâncime, air-bagz ceva mai multe la Mazda (cortină + laterale în plus), tempomat şi limitator de viteză la C4, and that`s about it. Mda, şi 4 geamuri electrice şi child-security lock.
C4 este o maşină care te obligă să ţii mâinile pe volan. De la butucul central al volanului fix cu circumferinţa ca singură piesă mobilă - deci no moar jmeck-riding - până la servodirecţia mult mai greoaie, e practic o maşină de condus rapid dar cu ochii cât cepele şi toate simţurile activate. Pe serpentine, cel puţin, este fascinantă, nu te mai întrebi de ce Xsara a fost campioană la raliuri atâta timp.
Dar consola centrală, cu vitezometrul şi turometrul electronic, scade din plăcerea asta, plus alte chestii relativ ne-esenţiale.
Zum-zum, pe de altă parte, este mult mai agilă şi mai sharp, mult mai responsive şi in-touch. Asta deşi suspensia la C4 este mult mai rigidă decât la Mazda. Este give and take la clasa asta, practic Zum-zum are o suspensie tip pudding, dar care se descurcă onorabil şi are o direcţie extrem de precisă, chiar şi la accelerări relativ brutale, C4 are o suspensie mai dură, dar care nu îl ajută semnificativ şi cere mult mai mult efort la un tip de condus similar, chiar dacă este strict muscular (servodirecţia parcă este pentru culturişti).
Dacă la C4 trebuie să-ţi pui simţurile în alertă, Zz practic ţi le încântă. Şi aici vine discuţia despre scaune.
Nu ştiu ce beţiv notoriu o fi desenat scaunele de la C4, dar de la Logan nu este o mare evoluţie. Parcă sunt puuuuuţin mai curbate. Dacă stăm să ne gândim la price-tag (în jur de 17500EU fără reducerea de acum puţin timp), este o bălărie. Cu reducerea de 4800EU este decent. Dar după 1000km tot e naşpa.
Zz 3 are scaune care cu uşurinţă pot fi clasificate ca fiind "excelente". În afară de tapiseria enervantă, forma este ergonomică şi prezenţa suportului lombar nu este de neglijat.
În altă ordine de idei, zum-zum must receive a chip tuning şi un set de arcuri şi va fi just ok \o/