Nenică, dacă VW a băgat ESP-ul în mașină cu un motiv și eu l-am mai și plătit când am ales mașina asta în detrimentul alteia care poate nu-l avea, atunci mă aștept să funcționeze. Nu e nimic complicat de înțeles la asta. Că de-aia pretind să funcționeze și căldura în mașină și farurile, nu ca să demonstrez cuiva cât sunt de hardcore că pot merge cu două șube pe mine și la lumina stelelor. Să reacționeze ESP-ul atunci când e nevoie, mai repede și mai bine decât aș putea reacționa eu, cu toată experiența la condus. Bună, proastă, multă sau puțină, e irelevant; topicul ăsta este pentru remedierea unei capabilități tehnice, nu despre sfaturi de conduită rutieră. Ai o soluție pentru asta, sau doar te bagi în seamă în topic în mod repetat fără informații relevante și apoi te dai tot tu lovit că de ce mă/ne iriți? Te-ai băgat, acum don't pussy out când ești făcut cu ou și cu oțet.
Și btw, unii zic că ar fi o idee bună să se renunțe la conceptul de „experiență” în șofat, fiindcă unora li se urcă la cap că, vai de mine, câtă experiență au ei, măsurată în ani, kilometri, minute economisite pe un anume traseu, traversări pe roșu fără a fi prins și altele, și atunci își asumă diverse alte riscuri fiindcă lor nu li se poate întâmpla nimic. Fals. Că ai condus 2 zile sau 30 de ani, tot așa poți să mori, din neatenție și încredere prea mare în tine, sau pur și simplu că erai la locul nepotrivit la momentul nepotrivit și s-a urcat un tirist turc adormit pe tine. Am văzut inclusiv un imbecil care a făcut accident într-o intersecție unde n-a cedat prioritatea de dreapta și apoi a dat scuza că, în cei 20 de ani în care a stat în cartier și a trecut pe acolo, n-a venit nimeni din dreapta. Așa că nici nu se mai asigura - doar avea experiență la traversat intersecția aia, nu? Ar trebui să știi mai bine ca mine studiile medicale ce explică cum funcționează cortexul vizual și cum creierul inventează imagini în timpul mișcării ochilor de la un punct fix la altul, motiv pentru care condusul unei mașini e de fapt o chestie ceva mai periculoasă decât pare.
Pentru testarea siguranțelor fără a fi scoase se poate folosi orice aparat de măsură cu test de continuitate, sau două sârme și un bec de 12V dacă știi ce faci. Lucru pe care îl voi face și eu când voi avea timp. Nopțile trecute am făcut recuperări de date de pe un hard disc bușit, până pe la 2 dimineața. Azi am de schimbat scurgerea înfundată și robineții de apă în baie, și sper că nu va trebui să sparg faianța și că mâine dimineață nu mă voi spăla în lighean. Nu că ar fi ceva imposibil, da' dacă am baie-n casă pretind să fie funcțională. Deci nu becul din bordul unei mașini cu care circul de 2 ori pe lună este singura mea ocupație și prioritate. Oi merge cu ea în continuare cu becul aprins așa cum am mers și până acum, sau poate o las parcată până la primăvară și merg cu taxi-ul - oricum deciziile astea nu sunt nici treaba ta, nici motive de sfaturi pentru „big picture”. Iar despre evaluările tale privind abilitățile mele îți voi arăta la bere unde mă doare
Inspirăm adânc, guuuusfrabaaaaaaaa, și să revenim.
Am sunat la Stoieni, închid garajul doar de pe 24, deci ar mai fi niște zile să ajung la o diagnoză „la cald”, cu motorul pornit și eroarea afișată. Doar că au program numai între 9-18, deci va trebui să fug de la muncă până-n Pantelimon cumva. Întreb și pe Al Bundy dacă nu poate face o diagnoză într-o seară.
Altfel, e plin netul de plângeri de la oameni cu acest defect, și se pare că e defect tipic la o pompă undeva. Una nouă e niște sute de euro, iar la acest moment n-am certitudinea că schimbarea ei rezolvă problema.