Probleme la VW

Cand pleci cu masina e bine sa ai alta masina pentru piese de schimb si survival kit pentru 2 saptamani sa asigure hrana si cazare pentru cei 5 pasageri din autoturism in caz ca faci pana langa Radauti. :hihi:

Asa spun unii, cand pleci iarna sa ai sac cu nisip si lopata de zapada. Sincer, toti pe care i-am vazut la TV prinsi in viscol n-au iesit de acolo nici trasi de senilate uneori fiindca abia au reusit sa plece ei si masinile au ramas in urma. Ce faci cu lopata si sacul, well nu stiu, da stiu ca nu prea te ajuta. Rezervor plin, apa si ceva de rontait mi se pare de bun simt, altele raman la latitudinea fiecaruia sa decida.
 
@Neo: da, ești offtopic. Știu ce e bine să am în mașină, tyvm. Am zis mai sus de ce nu m-am apucat noaptea trecută să investighez. Lanternă/far/frontală am. Siguranțe asortate, o pungă - de-alea pentru cutia de siguranțe din mașină, nu știu pe cineva care să umble cu siguranțe pentru panoul de pe baterie, că alea dacă s-au ars atunci degeaba le tot schimbi că se vor arde în continuare până repari buba ce provoacă arderea lor. Becuri de schimb, cât pentru 3 mașini normale, fiindcă asta are câte 2 becuri de stop/frână în fiecare din cele 2 stopuri din spate, pentru redundanță. Pe lângă cauciucuri de iarnă zdravene, am lanțuri și lopată. Am și 5-10 litri de lichid de spălat parbriz cu alcool, un kil de antigel, un bidon de ulei, și dotarea obligatorie - vestă, 2 triunghiuri reflectorizante, cutie medicală, extinctor cu spumă. Protecția din „burete” de pe fundul portbagajului poate fi folosită pentru băgat pe sub mașină, deși la a mea nu voi avea vreodată nevoie să fac asta fiindcă tot dedesubtul e acoperit de scuturi din tablă sănătoasă așa că nu voi avea loc să le demontez fără rampă, și nici n-o să-mi umplu portbagajul cu sculele unui atelier pe 4 roți doar fiindcă drobul de sare. Nu circul în pustie, nu circul când e risc de a rămâne înzăpezit, nu circul în Moldova, de fapt nu circul decât poate 2 zile pe lună, cu excepția verii când mai plec într-un concediu sau la vreun concurs cu biclele pe coteț. So there. Now can you pls get off the unsolicited advice mode.

@miahi, am făcut poze. Siguranțele arată impecabil, le-am ciocănit și m-am uitat la două urme de șurubelniță lăsate peste una dintre ele probabil la service, la verificare. Mai nasol: pus ELM327-ul în mufă, dat drumul la Torque, pornit motorul și așteptat stând pe loc - ping, după câteva minute se aprinde becu, însă Torque raportează că nu există erori înregistrate în computerul de bord, iar comanda de reset la toate erorile nu-l face să dispară. Deci, buba e altundeva. :(

Pics: http://imgur.com/a/No3Uy

[edit] PS: cine e atât de dobitoc încât să plece la drum deși vede că e avertisment de ninsoare abundentă și viscol puternic, și după ce vede că e groasă treaba tot nu se oprește în prima localitate ci merge mai departe în câmp, păi zic că-și cam merită soarta. Selecția Naturală ftw. Ce plm poate fi atât de important ca să nu stai pe fundul tău câteva zile când vezi că riști să mori dreaq în șanț, nu înțeleg. Autoritățile ar trebui să-i lase acolo ca să se învețe minte, și dacă ei nu supraviețuiesc, asta e, să se învețe minte ăia ce au belit ochii de acasă, că nu riscăm viețile unora pe ambulanță sau ale unor militari doar așa fiindcă niște tâmpiți ignoră orice common sense și avertismente meteo și indicații ale polițiștilor fiindcă ei TREBUIE să se ducă la supermarket sau la mă-sa că dacă nu ține porcul de coadă când îl taie păi atunci nu e crăciun.
 
Lopată = fac loc de parcare în București când ninge (în curte la serviciu, noroc că acasă e parcare acoperită) + strâng mai ușor zăpada de pe balcon. Lopețile telescopice de plastic sunt useless și scumpe, numa' lopata de 30 de lei de metal cu coadă de lemn te salvează.
Lanțuri = ajung la ai mei când ninge. Neapărat mânuși, că e nasol de pus lanțuri.
Lanternă = caut siguranțe :D.
Pompă de aer = nu trebuie să schimb roata ca să ajung la vulcanizare (până acum n-am pățit să se ducă naibii de tot vreo anvelopă, doar înțepături mai mici).
Siguranțe = de-alea normale am căpătat o cutie cu de toate când am cumpărat mașina, că prin țări mai dezvoltate trebe să ai set de becuri la tine, și vin și cu siguranțe; n-am folosit vreuna. Când a fost nevoie de siguranțe, vezi mai sus.

@Pufi: te-ai uitat și în a doua cutie?
 
La aia ești pe cont propriu, că nu seamănă cu a mea. Nici distribuitorul nu seamănă foarte mult, posibil ca aia zgâriată să fie siguranța pentru frâne, la mine era în dreapta de tot.
 
Dubioasă mi se pare faza că nu apare nici un fel de eroare în computerul de bord, dar martorul se aprinde în bord și butonul de acționare. De-ar fi doar becul, nu m-ar deranja, dar tare mi-e că și sistemul e dezactivat.
 
Io experienta de mecanic nu am, doar din ce am mai citit pe forumuri de cand ma dau cu VAGonul. Problema pare electrica si cel mai des se intrerupe cate un fir sau nu face contact tot timpul, de asta si eroarea apare random. Nu cred ca are legatura cu bateria si daca sigurantele sunt bune atunci ai un fir buclucas pe undeva. La cei din service degeaba te duci ca nu-s in stare sa-ti spuna ce are nici dupa ce citesc logurile. Eu m-am dus la reprezentanta in Cluj sa fac update de sw la motor si tipu de acolo n-a fost in stare nici sa-mi spune de la ce versiune s-a facut update si nici versiunea curenta. Aia-s pusi acolo sa te factureze, daca te duci cu intrebari n-au cu ce sa te ajute, mi-am gasit singur versiunile acasa cand m-am uitat pe loguri.
O verificare pe partea electrica ai putea face la Al Bundy, tipul se pricepe la electrica pe VAG si cred ca te poate ajuta. Eventual intreaba pe forum VW si vezi poate au si altii probleme de genu inainte sa mergi la el, iesi mai ieftin. Oricum, asta nu-i vreme sa faci reparatii la masina daca n-ai garaj incalzit. Succes!
 
ODB2 e pentru VW doar "compatibility mode", pentru full debug îți trebuie VAGCOM, dar nu știu gizmo-urile bluetooth așa ceva și cam trebuie să și știi să interpretezi rezultatele. Fă o programare la Stoiani.
 
Bleah, o dam in diverse, dar...

Iarna o lopata in masina e cat se poate de utila. Mai ales cand drumarii sunt luati prin suprindere si nu deszapesesc cum trebuie sau deszapezesc romaneste, curatand calea de rualre si lasand maldare de zapada pe marginea drumului. Nu faci partie, dar iti faci viata mai usoara.

641763b.jpg
O lopata in genul celei de mai sus are coada suficient de scurta incat sa intre in portbagaj fara sa ocupe prea mult spatiu si e suficient de rezistenta sa spargi si gheata cu ea. Cele plastic/aluminiu dedicate pentru zapada cedeaza in primul morman mai inghetat. Plecarea sai intrarea in/din parcare e mult mai usoara, nu e nevoie sa omori masina incercand sa iesi/intri pe un fagas de zapada. A costat 70Ron si e la a 5-a iarna de plimbat in portbagaj.

In masina mai am un minicompresor (care are si lanterna), o patura din fleece, cric, trusa de scule a masinii (cheie de roti, surbulenita lata si cruce, o cheie de 10), un bec H7 si un card cu numarul de la un serviciu de tractari cu acoperire nationala. Asta mi se pare minimul necesar, dar in acelasi timp nu as vrea sa car altceva. Desi stiu cum se pot repara multe chestii de la masina, prefer sa nu imi bat capul si sa merg cu portbagajul plin de scule, ca pe vremea Daciilor.
 
Am deschis cutiuța aia din dreapta, are două cleme și culisează un capac pentru ca să protejeze de apă și praf. Înăuntru sunt niște siguranțe standard, colorate, de 5-10-15-25A. Nu le-am scos să le inspectez vizual și nici aparat de măsură n-am la mine ca să verific continuitatea, dar le-am bâțâit un pic în socluri.
 
Să-mi fut palme da' ce nervoși sunteți măi. Că doar vine Crăciunul la români, trebe să intre în Grinch-mode.

Hai să-ți explic de ce dau sfaturi de genul -> este absolut clar că ai experiență la condus până la genunchiul broaștei dacă te înspăimântă în halul ăsta că e dezactivat ESPul la Polo 2007 și vrei să-ți rezolvăm problema prin remote connection eventual (ba e întuneric, ba ai lanternă în mașină, ba de fapt ți-a fost de fapt lene, motiv pentru care dai vina pe lipsa soarelui de pe cer :D). Încerc să fiu politicos și să dau sfaturi care chiar te ajută "in the big picture", mă bucur sincer că ești atât de dotat (shit, eu nu țin alcool în mașină, cam ar trebui să pun o sticlă de izopropilic, merci de sugestie :D), dar chiar n-ar trebui să ne-mpungem în halul ăsta. Ai ceva cu mine, fire up the PM, fie aici, fie pe feisbuc, sau înjură-mă în direct pe Y!. Just don't act like an internet virgin :D

Apropos, ca să nu fiu total off-topic, pentru testarea siguranțelor fără să le scoți poți lua o jucărie de genul ăsta.

Drumuri uscate și burțile pline de Sărbători să le-aveți, mă-ntorc la făcut bagaje :)
 
Nenică, dacă VW a băgat ESP-ul în mașină cu un motiv și eu l-am mai și plătit când am ales mașina asta în detrimentul alteia care poate nu-l avea, atunci mă aștept să funcționeze. Nu e nimic complicat de înțeles la asta. Că de-aia pretind să funcționeze și căldura în mașină și farurile, nu ca să demonstrez cuiva cât sunt de hardcore că pot merge cu două șube pe mine și la lumina stelelor. Să reacționeze ESP-ul atunci când e nevoie, mai repede și mai bine decât aș putea reacționa eu, cu toată experiența la condus. Bună, proastă, multă sau puțină, e irelevant; topicul ăsta este pentru remedierea unei capabilități tehnice, nu despre sfaturi de conduită rutieră. Ai o soluție pentru asta, sau doar te bagi în seamă în topic în mod repetat fără informații relevante și apoi te dai tot tu lovit că de ce mă/ne iriți? Te-ai băgat, acum don't pussy out când ești făcut cu ou și cu oțet.

Și btw, unii zic că ar fi o idee bună să se renunțe la conceptul de „experiență” în șofat, fiindcă unora li se urcă la cap că, vai de mine, câtă experiență au ei, măsurată în ani, kilometri, minute economisite pe un anume traseu, traversări pe roșu fără a fi prins și altele, și atunci își asumă diverse alte riscuri fiindcă lor nu li se poate întâmpla nimic. Fals. Că ai condus 2 zile sau 30 de ani, tot așa poți să mori, din neatenție și încredere prea mare în tine, sau pur și simplu că erai la locul nepotrivit la momentul nepotrivit și s-a urcat un tirist turc adormit pe tine. Am văzut inclusiv un imbecil care a făcut accident într-o intersecție unde n-a cedat prioritatea de dreapta și apoi a dat scuza că, în cei 20 de ani în care a stat în cartier și a trecut pe acolo, n-a venit nimeni din dreapta. Așa că nici nu se mai asigura - doar avea experiență la traversat intersecția aia, nu? Ar trebui să știi mai bine ca mine studiile medicale ce explică cum funcționează cortexul vizual și cum creierul inventează imagini în timpul mișcării ochilor de la un punct fix la altul, motiv pentru care condusul unei mașini e de fapt o chestie ceva mai periculoasă decât pare.

Pentru testarea siguranțelor fără a fi scoase se poate folosi orice aparat de măsură cu test de continuitate, sau două sârme și un bec de 12V dacă știi ce faci. Lucru pe care îl voi face și eu când voi avea timp. Nopțile trecute am făcut recuperări de date de pe un hard disc bușit, până pe la 2 dimineața. Azi am de schimbat scurgerea înfundată și robineții de apă în baie, și sper că nu va trebui să sparg faianța și că mâine dimineață nu mă voi spăla în lighean. Nu că ar fi ceva imposibil, da' dacă am baie-n casă pretind să fie funcțională. Deci nu becul din bordul unei mașini cu care circul de 2 ori pe lună este singura mea ocupație și prioritate. Oi merge cu ea în continuare cu becul aprins așa cum am mers și până acum, sau poate o las parcată până la primăvară și merg cu taxi-ul - oricum deciziile astea nu sunt nici treaba ta, nici motive de sfaturi pentru „big picture”. Iar despre evaluările tale privind abilitățile mele îți voi arăta la bere unde mă doare :D





Inspirăm adânc, guuuusfrabaaaaaaaa, și să revenim. :)

Am sunat la Stoieni, închid garajul doar de pe 24, deci ar mai fi niște zile să ajung la o diagnoză „la cald”, cu motorul pornit și eroarea afișată. Doar că au program numai între 9-18, deci va trebui să fug de la muncă până-n Pantelimon cumva. Întreb și pe Al Bundy dacă nu poate face o diagnoză într-o seară.

Altfel, e plin netul de plângeri de la oameni cu acest defect, și se pare că e defect tipic la o pompă undeva. Una nouă e niște sute de euro, iar la acest moment n-am certitudinea că schimbarea ei rezolvă problema. :(
 
PS: cine e atât de dobitoc încât să plece la drum deși vede că e avertisment de ninsoare abundentă și viscol puternic, și după ce vede că e groasă treaba tot nu se oprește în prima localitate ci merge mai departe în câmp, păi zic că-și cam merită soarta. Selecția Naturală ftw. Ce plm poate fi atât de important ca să nu stai pe fundul tău câteva zile când vezi că riști să mori dreaq în șanț, nu înțeleg. Autoritățile ar trebui să-i lase acolo ca să se învețe minte, și dacă ei nu supraviețuiesc, asta e, să se învețe minte ăia ce au belit ochii de acasă, că nu riscăm viețile unora pe ambulanță sau ale unor militari doar așa fiindcă niște tâmpiți ignoră orice common sense și avertismente meteo și indicații ale polițiștilor fiindcă ei TREBUIE să se ducă la supermarket sau la mă-sa că dacă nu ține porcul de coadă când îl taie păi atunci nu e crăciun.
EU :). Si am ramas inzapezit 15 ore pe DN5. Chiar daca in principiu ai dreptate, vina apartine exclusiv politiei, ca nu a inchis drumul, sau ca nu au anuntat ca sunt blocaje.
Cu toate lopetile si nisipurile lu' Neo nu aveam cum sa o dau jos de pe mormanul de zapada de pe mijlocul drumului pe care m-am urcat pentru ca nu vedeam la 2 metri in fata.
 
Pentru testarea siguranțelor fără a fi scoase se poate folosi orice aparat de măsură cu test de continuitate, sau două sârme și un bec de 12V dacă știi ce faci. Lucru pe care îl voi face și eu când voi avea timp.

Please don't! Scoate sigurantele inainte de a le testa, sau cel putin decupleaza borna + a bateriei daca sunt greu de scos.
 
De cand orice smartphone are widget de vreme nu stai dupa politie sa inchida drumul, te uiti si singur. Exista si oameni care pot trai mai mult pe cont propriu decat in grija altora.

'puter, inteleg ca vrei sa repari eroarea aia sau macar sa vezi daca are sau nu sens sa o faci, dar nu m-as criza pentru ESP. Din marea masa a sistemelor de asistenta automata/electronica/etc ABS-ul e singurul de care imi pasa si chiar si la ala prefer sa aibe buton de dezactivare si stiu foarte bine ce fac. Unele exista doar pentru motive de marketing, gen Ford a inventat un nou sistem cu acronim care nu spune nimic, dar e listat sus in brosura "singurul sistem XYZ pe autoturisme pentru siguranta dumneavoastra" si atunci Renault o sa vrea sa nu piarda cota de piata si o sa puna si ei sistemul, mai ales daca e obscur si nu costa prea mult (poate sa nu faca nimic, ideea e sa ai acronimul in brosura) si apoi toti fabricantii mari o sa se alinieze.

Daca ar fi un senzor de ulei sau temperatura m-as criza. La Audi am o mica lista de erori in log de care nu imi pasa absolut deloc, desi fabricantul a inclus diagnoza lor in computerul de bord, faptul ca mi le-a semnalat si stiu de ele imi e suficient: ok, nu imi pasa. ESP-ul ar fi una din ele daca dezactivarea sau eroarea nu ar impiedica functionarea masinii, ci doar dezactivarea sistemului in cauza, si vorbesc de o masina cu potentiale probleme de stabilitate din cauza de tractiune integrala si 180 CP cu care poti rupe aderenta ceva mai usor. Am mers cu Polo, l-am ridicat pe doua roti (laterale), nu e genul de masina cu care sa imi fac griji de ESP decat daca i-as schimba motorul, i-as da jos interiorul si as merge la campionatul de raliu de coasta.

Please don't! Scoate sigurantele inainte de a le testa, sau cel putin decupleaza borna + a bateriei daca sunt greu de scos.

Corect, dar incomplet: trebuie testate si separat si in mufe, pot fi probleme cu contactul sigurantei in slot si aia e mai greu de diagnosticat cand siguranta e in regula, cablurile sunt in regula si masina nu porneste (patit de taica-meu saptamana trecuta cu masina mea).
 
Și btw, unii zic că ar fi o idee bună să se renunțe la conceptul de „experiență” în șofat, fiindcă unora li se urcă la cap că, vai de mine, câtă experiență au ei, măsurată în ani, kilometri, minute economisite pe un anume traseu, traversări pe roșu fără a fi prins și altele, și atunci își asumă diverse alte riscuri fiindcă lor nu li se poate întâmpla nimic. Fals. Că ai condus 2 zile sau 30 de ani, tot așa poți să mori, din neatenție și încredere prea mare în tine, sau pur și simplu că erai la locul nepotrivit la momentul nepotrivit și s-a urcat un tirist turc adormit pe tine.

Not pussying out, dar mă întristează când scoți chestii ca cea mai de sus. De acord că poți la fel de ușor să mori cu 2 zile sau 30 de ani la volan, dar șansele de a muri din vina ta scad logaritmic pe măsură ce experiența se acumulează. Șofatul presupune formarea anumitor reflexe, există momente în care doar un gest inconștient, reflex, te poate salva. Nu-ți doresc să ajungi în situația respectivă, dar agresivitatea ta îmi demonstrează că nu ești gata nici să dai jos lămâile din geam :)

Nu discutăm de șoferii "cu experiență" la șmecherii, mind you.

Aparatul linked de mine este special pentru măsurat siguranțele auto pentru că este aproape imposibil să faci scurt circuit cu el. De acord că poți cu orice aparat de măsură, dar ăsta este excelent pentru când ai mâinile înghețate și nu-ți mai deosebești degetul 1 de 2.

Anyway I'm out, succes la rezolvat problema.
 
Vagcom am eu, în Cluj. Am avut și eu o problema asemănătoare la golf 5 și am rezolvat-o cu schimbarea pompei de ABS. Dezmembrări ftw.

As a side note este un forum specializat pe vw, ai putea să dai un ochi și p'acolo vwforum.promotor.ro
 
N-am aflat. Au fost sărbătorile, când oamenii de la service și-au luat liber. Apoi a fost zăpadă, când pur și simplu n-am mai urnit mașina din loc (oricum o folosesc foaaaaarte rar). Între timp am luat un cititor din ăla pentru VW cu tot cu soft, dar n-am apucat să-l încerc. Și s-a făcut februarie și trebuie să programez mașina la revizia periodică, așa că îi întreb pe ăia să investigheze, fiindcă ce pana mea. Dar parcă m-aș duce la Midocar în loc de Porsche...

PS: pe 1 ianuarie eram pe valea Oltului, când indicatorul galben de ulei decide să se aprindă. Opresc pe loc drept, las motorul să se răcească, verific uleiul - la mijloc, neclintit de la schimbul de acum un an (între timp l-am mai verificat). Am turnat totuși și rezerva de vreo 200ml dintr-un bidon din portbagaj, și am mers mai departe fără incidente. WTF. Ah, și manualul zice că e normal ca motorul să consume între 0,5 și 1 litru de ulei la 10.000km, dacă-mi amintesc bine. WTF #2. Traducătorul o fi încurcat manualul cu unul de Trabant sau Vespa.
 
Ei, să fie și ei acoperiți cu uleiul, unele diesel chiar consumă. Am pățit o dată și la Polo-ul meu pe benzină să se aprindă indicatorul de ulei și chiar era un pic sub, i-am pus niște ulei, i-a trecut... Partea interesantă e că nu i-am făcut nimic special de-atunci și n-a mai consumat ulei (și au trecut vreo 5 ani și 50k km).
 
Back
Top