Probleme la VW

puterfixer

Administrator
Sugar daddy
Îmi încerc norocul aici, pornind de la discuția despre aplicații Android - modul OBD-II :D înainte să mă duc cu întrebarea prin alte părți...

Am un Polo 1.4 TDI model 9N1 parcă, din 2007. În februarie l-am adus înapoi din Germania, unde stătuse cu soră-mea un an și ceva. Când am fost să-l iau, avea bateria moartă; i-am schimbat-o eu în parcare cu una Varta luată de la un magazin auto, și a doua zi am și plecat la drum. În țară a intrat direct la Autoworld Cluj, dealerul VW de unde a fost cumpărat, care i-a făcut revizia de 90.000km, apoi ITP-ul, totul fără probleme.

Buba a apărut mai spre vară și s-a manifestat tot mai des, până acum când apare mereu: după câteva minute de la pornirea motorului, computerul de bord îmi decuplează ESP-ul (Electronic Stability Program), apărând indicatorul galben în bord și sub butonul de decuplare manuală.

Inițial am crezut că e problemă de la direcție sau frânare, mai ales la stilul de a merge încet și cu opriri dese din traficul bucureștean, fiindcă la drum lung au fost cazuri în care eroarea nu a apărut, sau după o perioadă de mers mai mult ESP-ul s-a reactivat singur. Dar nu e cazul, mașinii i-a fost făcută geometria în Cluj și discurile și saboții au un an, iar eroarea apare și dacă pornesc motorul și stau pe loc câteva minute.

Am fost la Porsche București Nord să-i facă un diagnostic. Mi-au ținut-o o zi pentru ca să citească jurnalul de erori din computerul de bord, să-mi spună că au fost niște întreruperi ale comunicației de date între alternator și computerul de bord, însă au testat și alternatorul, și încărcarea, și acumulatorul, și-s toate ok. Dar apropo, am două becuri de stop arse și le datorez 140 lei pentru a nu-mi da o soluție la problema cu ESP-ul, și să mai vin când apare problema da' tot nu vor avea timp să se uite la eroare pe loc. Bunch of mofos.

Apoi am cumpărat un modul din ăsta OBD și l-am încercat cu diverse aplicații pe telefon, fără a primi vreo eroare sau schimbarea vreunui parametru esențial când se dezactivează ESP-ul.

La acest moment, mă gândesc totuși că problema poate fi de la schimbarea acumulatorului. Eu doar i-am trântit un acumulator de capacitate apropiată, fără să fac vreo resetare/configurare/parametrizare a computerului de bord, și poate că ăsta crede că n-are destul curent pentru ESP.

Aveți idei ce-i mai pot face, cu diagnosticare proprie sau cu vreun băiet cu sculă de service care să nu mă mai rupă la buget și să nu găsească problema?

E nasol fără ESP în condiții de iarnă. Nu circul mult, da' și când am nevoie n-aș vrea să ies în decor. Următoarea revizie ar trebui făcută prin februarie-ish.
 
Verifică siguranțele de putere mare de pe baterie în primul rând - în capacul bateriei există un set de siguranțe plate, de 40A și mai mult, care sunt prinse cu șuruburi. Uită-te foarte atent la ele, mai ales la mijloc (unde-s mai subțiri), să nu aibă crăpături, pentru că atunci face contact doar uneori și se zăpăcește ECU. Eu asta am pățit cu cea de ABS, doar dacă te uitai cu lupa (sau desfăceai șuruburile) se vedea că e bușită. Comportamentul e cam același - totul frumos, pac! nu mai am ABS. Well, shit. A doua zi, iar totul frumos. După o săptămână, pac! nu mai e ABS. Depinde cum făcea contact siguranța. În diagnoză apărea ca eroare de comunicație cu diverse chestii legate de frâne, dar nimic clar.

Dacă totuși nu e de la aia, dă un telefon la Robert Stoian (0722311242, Cristi Stoian 0722707775) și fă o programare, au un service super ok numa' pentru VW stuff și nici nu-ți iau pielea ca reprezentanțele, dar vezi dacă îi mai prinzi înainte de vacanță.
 
Foarte mulțumesc :) Unde găsesc siguranțe de-alea? Să le ia gaia, le schimb pe toate, numa' să nu mai văd becu' galben :D Că am văzut săptămâna trecută cum e fără ESP - în drum spre birou am dat de o baltă de-a latul drumului, urmată de vreo 20 metri de asfalt udat de roțile celor de dinainte, și care a cam înghețat. În curbă. Noroc cu jocurile pe calculator că am știut cum se face un drifting corect ca să nu rașchetez mașinile parcate. :D
 
Da' ceva ceva viteză preventivă? :P Că vorba aia, noi am învățat să conducem pe mașini fără ESP.

Eu și la Focus îl mai scot, e fun. Plus că-i absolut enervant când pierd puterea-n roți :(
 
Și fără power steering. Dar care viteză? Tocmai dădusem colțul la nici 100m, pe străduțe nu depășesc 35-40 din motive de siguranță, nici nu apuc să dau viteza a treia. Erau 4 grade dar uitasem de wind chill. Și ești offtopic fără vreo soluție la problemă decât "oh your leg hurts, better walk more carefully then". :D
 
Eu am găsit la Al Padrino la Universitate, dar n-aveau prea multe, și e util să te duci cu aia veche în loc (eu am pus temporar o sârmă). Cel mai bine e să te uiți mai întâi la siguranțe (să iei și niște tubulare la tine, că sunt niște piulițe între despărțitoare de plastic, mai greu de ajuns la ele), și știu că la 9N1 (eu am 9N) e un pic diferită cutia de siguranțe din distribuitorul ăla, e posibil să fie și siguranțe normale printre ele.

2013-07-05 18.47.59_small.jpg 2013-07-05 18.52.07_small.jpg 2013-07-07 10.52.55_sm.jpg
 
Și fără power steering. Dar care viteză? Tocmai dădusem colțul la nici 100m, pe străduțe nu depășesc 35-40 din motive de siguranță, nici nu apuc să dau viteza a treia. Erau 4 grade dar uitasem de wind chill. Și ești offtopic fără vreo soluție la problemă decât "oh your leg hurts, better walk more carefully then". :D

Ideea era că la Polo 2007 și cu și fără ESP... Mă rog, n-o fi chiar la fel, dar diferență așa masivă nu cred că este.

Soluția ți-a dat-o miahi, eu ți-am dat soluția la problema "cum ajung la service fără să poposesc prin vreun șanț" :D
 
Mă refeream la faptul că este o mașină micuță, cu cauciucuri nu obscen de late/mari, inerție mică, etc. N-am nimic cu ea, jeez :)
 
De unde știi că n-am tunat-o? :D Oricum la ITP a fost cu cântec, că aveam cele mai mari cauciucuri agreate de producător, dintr-o listă de 8 pagini de modele de vară și 3 pagini de iarnă, și tablagiul a comentat că de ce nu-s trecute în căsuța aia cât un timbru pe foaia vehiculului de la RAR. Apparently "pentru că nu e spațiu să fie trecute toate" nu e un argument logic, așa că a trebuit cerere de mențiune pentru câteva variante alese de noi, cauciucuri ce le aveam sau probabil le vom avea...
 
Nu e chiar atât de ușoară precum arată, are aproape 1200kg; asta se cunoaște la consum :D.
 
Hăhăhăhăhă, parcă ar ști de frică, ca mersul la dentist când brusc nu te mai doare :D În dimineața asta s-a aprins becu' pe la Tineretului, dar la Romană am observat că s-a stins singur. Încă n-am apucat să mă uit la siguranțele alea din cutia de pe baterie pentru că beznă.
 
Aveam la încărcat bateriile la farul de biclă (poate fi folosit și ca frontală, la nevoie chiar și ca fază lungă :D), dar am ajuns acasă și foarte târziu, și flămând, și congelat, cu alte lucruri de făcut ce m-au ținut treaz până aproape la 2 dimineața - fix să belesc ochii în siguranțe aveam chef. Dar curând vine pauza de masă, și apoi o după-masă mai lejeră, când pot ieși 10 minute în parcarea din fața biroului ca să mă holbez pe lumină naturală.

Încerc să ajung pe Maica Domnului/Lizeanu pe la magazinele cu piese auto, poate găsesc acolo siguranțe de schimb. Oricum trebuie să caut și o grilă inferioară de plastic, mi-a spart-o un câine vagabond ce mi-a țâșnit în față, noroc cu masca frontală foarte joasă că l-a împins preț de câțiva metri fără să intre sub mașină.

Siguranțele astea de curenți mari au mărimi fizice diferite, ca să caut una anume, sau sunt standard?
 
Nu-s standard, alea de pe Polo sunt folosite doar de VW și doar pe anumite modele (în principal mai vechi). Cea la care dă Thor link e alt model și nu se potrivește pe Polo - poate doar dacă tai din plasticul de pe distribuitor (nerecomandat). Eu am căutat de exemplu în tot Autovit-ul, n-avea nimeni așa ceva. La Al Padrino aveau una, noroc că era de 40A - da, aș fi luat și eu mai multe dacă aveau.
 
Nu e o veste prea îmbucurătoare. Probabil va trebui să apelez la vreun distribuitor de piese compatibile - un motiv în plus să mă duc pe Lizeanu din ușă-n ușă și să întreb.

Link-urile lui Thor însă m-au dus mai departe spre căutări noi. Se pare că problema cu metal fatigue la siguranțele astea e destul de comună. Ia să mă duc io până-n parcare să văd măcar ratingul siguranțelor și o verificare cu Torque/OBD Car Doctor.
 
Păi n-am cheie și nu mă apuc să le desfac până n-am și siguranțe de schimb în mână, că n-aș face o mânăreală cu o sârmă care să facă by-pass la siguranța lipsă. Are și aia un scop în viață acolo.
 
Păi n-am cheie și nu mă apuc să le desfac până n-am și siguranțe de schimb în mână, că n-aș face o mânăreală cu o sârmă care să facă by-pass la siguranța lipsă. Are și aia un scop în viață acolo.

Yeap, s-o schimbi :D


În altă ordine de idei, o să-mi spui că-s offtopic, dar în mașină este bine să ai:
- lanternă sau lampă cu LEDuri de genul ăsta;
- siguranțe fuzibile de toate tipurile. Se găsesc prin benzinării la a dime a dozen (literally). Când mi-a făcut un scurt la pompa de amorsare la Escort XR3i am ars vreo 4 fuzibile până m-am prins de ce se arde, am izolat pompa de pe burta mașinii și mai aveam încă vreo 3, din care una m-a dus acasă :)
- pătură/neopren stuff să te joci de-a caiboii și indsmenii pe sub mașină. Nu se știe niciodată;
- aparat de măsură;
- ciorap de damă și sârmă :D

Iarna în special:
- nisip;
- lopată telescopică;
- un set de preșuri de cauciuc suplimentare.

Dacă te lasă-n drum în plă cu satelitul, vrei să ai toate astea. Nu de alta, dar până ajung ăia să-ți ridice mașina, ești deja mort de foame/sete sau înghețat bocnă :)
 
Back
Top