Îmi încerc norocul aici, pornind de la discuția despre aplicații Android - modul OBD-II înainte să mă duc cu întrebarea prin alte părți...
Am un Polo 1.4 TDI model 9N1 parcă, din 2007. În februarie l-am adus înapoi din Germania, unde stătuse cu soră-mea un an și ceva. Când am fost să-l iau, avea bateria moartă; i-am schimbat-o eu în parcare cu una Varta luată de la un magazin auto, și a doua zi am și plecat la drum. În țară a intrat direct la Autoworld Cluj, dealerul VW de unde a fost cumpărat, care i-a făcut revizia de 90.000km, apoi ITP-ul, totul fără probleme.
Buba a apărut mai spre vară și s-a manifestat tot mai des, până acum când apare mereu: după câteva minute de la pornirea motorului, computerul de bord îmi decuplează ESP-ul (Electronic Stability Program), apărând indicatorul galben în bord și sub butonul de decuplare manuală.
Inițial am crezut că e problemă de la direcție sau frânare, mai ales la stilul de a merge încet și cu opriri dese din traficul bucureștean, fiindcă la drum lung au fost cazuri în care eroarea nu a apărut, sau după o perioadă de mers mai mult ESP-ul s-a reactivat singur. Dar nu e cazul, mașinii i-a fost făcută geometria în Cluj și discurile și saboții au un an, iar eroarea apare și dacă pornesc motorul și stau pe loc câteva minute.
Am fost la Porsche București Nord să-i facă un diagnostic. Mi-au ținut-o o zi pentru ca să citească jurnalul de erori din computerul de bord, să-mi spună că au fost niște întreruperi ale comunicației de date între alternator și computerul de bord, însă au testat și alternatorul, și încărcarea, și acumulatorul, și-s toate ok. Dar apropo, am două becuri de stop arse și le datorez 140 lei pentru a nu-mi da o soluție la problema cu ESP-ul, și să mai vin când apare problema da' tot nu vor avea timp să se uite la eroare pe loc. Bunch of mofos.
Apoi am cumpărat un modul din ăsta OBD și l-am încercat cu diverse aplicații pe telefon, fără a primi vreo eroare sau schimbarea vreunui parametru esențial când se dezactivează ESP-ul.
La acest moment, mă gândesc totuși că problema poate fi de la schimbarea acumulatorului. Eu doar i-am trântit un acumulator de capacitate apropiată, fără să fac vreo resetare/configurare/parametrizare a computerului de bord, și poate că ăsta crede că n-are destul curent pentru ESP.
Aveți idei ce-i mai pot face, cu diagnosticare proprie sau cu vreun băiet cu sculă de service care să nu mă mai rupă la buget și să nu găsească problema?
E nasol fără ESP în condiții de iarnă. Nu circul mult, da' și când am nevoie n-aș vrea să ies în decor. Următoarea revizie ar trebui făcută prin februarie-ish.
Am un Polo 1.4 TDI model 9N1 parcă, din 2007. În februarie l-am adus înapoi din Germania, unde stătuse cu soră-mea un an și ceva. Când am fost să-l iau, avea bateria moartă; i-am schimbat-o eu în parcare cu una Varta luată de la un magazin auto, și a doua zi am și plecat la drum. În țară a intrat direct la Autoworld Cluj, dealerul VW de unde a fost cumpărat, care i-a făcut revizia de 90.000km, apoi ITP-ul, totul fără probleme.
Buba a apărut mai spre vară și s-a manifestat tot mai des, până acum când apare mereu: după câteva minute de la pornirea motorului, computerul de bord îmi decuplează ESP-ul (Electronic Stability Program), apărând indicatorul galben în bord și sub butonul de decuplare manuală.
Inițial am crezut că e problemă de la direcție sau frânare, mai ales la stilul de a merge încet și cu opriri dese din traficul bucureștean, fiindcă la drum lung au fost cazuri în care eroarea nu a apărut, sau după o perioadă de mers mai mult ESP-ul s-a reactivat singur. Dar nu e cazul, mașinii i-a fost făcută geometria în Cluj și discurile și saboții au un an, iar eroarea apare și dacă pornesc motorul și stau pe loc câteva minute.
Am fost la Porsche București Nord să-i facă un diagnostic. Mi-au ținut-o o zi pentru ca să citească jurnalul de erori din computerul de bord, să-mi spună că au fost niște întreruperi ale comunicației de date între alternator și computerul de bord, însă au testat și alternatorul, și încărcarea, și acumulatorul, și-s toate ok. Dar apropo, am două becuri de stop arse și le datorez 140 lei pentru a nu-mi da o soluție la problema cu ESP-ul, și să mai vin când apare problema da' tot nu vor avea timp să se uite la eroare pe loc. Bunch of mofos.
Apoi am cumpărat un modul din ăsta OBD și l-am încercat cu diverse aplicații pe telefon, fără a primi vreo eroare sau schimbarea vreunui parametru esențial când se dezactivează ESP-ul.
La acest moment, mă gândesc totuși că problema poate fi de la schimbarea acumulatorului. Eu doar i-am trântit un acumulator de capacitate apropiată, fără să fac vreo resetare/configurare/parametrizare a computerului de bord, și poate că ăsta crede că n-are destul curent pentru ESP.
Aveți idei ce-i mai pot face, cu diagnosticare proprie sau cu vreun băiet cu sculă de service care să nu mă mai rupă la buget și să nu găsească problema?
E nasol fără ESP în condiții de iarnă. Nu circul mult, da' și când am nevoie n-aș vrea să ies în decor. Următoarea revizie ar trebui făcută prin februarie-ish.