Portbagaj auto

Si se apropie de sfarsit aventura cu portbagajul.
Usor-usor si cu convingere din partea producatorului am ajuns la Wingbar Edge pentru bare si cutia este Excelence XT, second-hand, toate de la Thule. Tot ansamblul se ridica la 45cm deasupra masinii, ceea ce inseamna low-profile.
Varianta inferioara, care costa de noua cam la jumate de pret, avea un capac care se deforma si cand il ridicai, capacul se petrecea peste partea inferioara doar putin, numai cat sa nu intre ploaia, sistemul de prindere intra adanc in cutie si fundul nu era deloc plat, etc. Pe scurt, cost-saving chiar si la case mari, nu m-ar mira sa fie facuta in China, ca am uitat sa ma uit.
Excelence XT are prinderi, dar in rest fundul e plat si in bot , inauntru, are un fel de parbriz ridicat din plexi transparent ca sa nu intre apa, pare facut mai cu simt de raspundere, dar ar fi fost cam normal la banii aia.
Iese putin peste parbrizul masinii, dar nimic ingrijorator, cu toate ca e marisoara la 218cm. Partea buna e ca poti sa pui vreo 2-3 emigranti inauntru si mai amortizezi din costuri.
 
ipman peste vreo 2 ani :biggrin:

Monaco-based-Jon-Olsson%E2%80%99s-1000-HP-Audi-RS6-DTM-widebody-is-ready-and-its-spectacular-1618x1080.jpg
 
  • Like
Reactions: LNT
Mie tare mi-e frica de impozitele de acolo pentru 2.5 litri.
Tare ma tem ca in 2 ani o sa conduc o hibrida fara schimbator de viteze ... horror.
 
O păstrezi înmatriculată in România şi îi faci asigurare tot acolo. Eu a trebuit să schimb mașina pentru că volan pe dreapta şi este criminal să conduci cu volanul pe partea cealaltă. Dar voi nu ar trebui să aveți probleme că Suedia nu iese din EU :smile:)


 
Asa e, aparent nu vor sa iasa. Cel putin pe moment. Si volanul e pe partea corecta.
Prima experienta de condus cu cutia pe timp de noapte s-a lasat cu u sperieturi zdravene. Cutia iese cam 30cm mai in fata de linia unde incepe sticla parbrizului, dar nu este in raza vizuala normala. In schimb, fiind negru lucios, reflecta ceva de speriat. Si lumina aia reflectata zici ca e de la OZN-urile care aterizeaza, nici nu stii ce se intampla. Am crezut ca vin peste mine masini, avioane, OZN-uri, de toate.
 
Poti rezolva reflexia cu un spray de vopsea neagra mata, daca nu te ingrijoreaza valoarea de revanzare.
 
E buna ideea. Se poate si colant pana la urma, dar nu e chiar o nenorocire, pot sa ma obisnuiesc.

Saga oarecum continua. Sfaturile "baietilor" care instaleaza este ca botul cutiei sa treaca peste linia unde se imbina sticla parbrizului cu tabla plafonului, ca asa ar fi mai aerodinamic.
Checking facts, dar lipsa de timp. Daca stie cineva mai bine, apreciez.
 
Daca mergi cu 100km/h nu conteaza, tot aia e. Ideea e sa ai ori un singur domeniu aerodinamic ori doua, sa nu ai cutia fix in zona turbulenta cauzata de parbriz, adica ori suficient de mult in fata (2 domenii aerodinamice) ori foarte mult in spate, complet nepractic la cutii mai lungi de vreun metru.
 
Sa zicem ca pana plec timpul liber e cam pretios. Si cam atunci ar trebui, pentru ca ar putea scuti ceva combustibil pe 2700km.
 
Dacă scutești un litru la suta de km înseamnă juma' de rezervor pe tot drumul, ceea ce, față de restul costului relocării, e ignorabil. Aș zice mai degrabă să testezi zgomotul produs în diferite poziții, pentru că încă o sursă de oboseală la un drum de genul ăsta e mai rea decât consumul.
 
Personal eu aș analiza cum afectează cutia respectivă dinamica mașinii. O sursă de oboseală des ignorată este reprezentată de cât de diferit se comportă mașina cu care ești obișnuit când adaugi diverse chestii.

Îmi amintesc fără plăcere cât de dărâmat eram după ce am trecut de la un Ford Orion la un Escort care avea alte jante şi alte cauciucuri şi se controla foarte diferit. I-am schimbat roțile cu stock stuff şi 3/4 din oboseala la drum lung a dispărut :smile:


 
Pui cutia central, macar nu trage intr-o parte, mai mult de atat nu prea ai ce sa ii faci. Am vazut ca multi pun cutiile pe lateral ca sa poata sa umble mai usor in ele, dar la viteza mai mare masina o sa traga in partea respectiva.
 
Cutia e marisoara, ocupa in latime cam tot plafonul (94cm) si de asta e relativ usor de centrat. Barele si ele se curbeaza spre interiorul masinii.
Cat despre costuri, prefer sa minimizez consumul din mai multe considerente, chiar daca cele financiare raman prioritate. Costurile de relocare nu sunt mai mari decat ale unei vacante, adica combustibilul si 3 nopti de cazare.
 
Last edited:
Si o poza cu cutia.
Primul drum la Brasov. Se aude ceva zgomot, asemanator cu vantul cand e furtuna si in special daca bate vantul din lateral. Dar e tolerabil la 120km/h.
Pe de alta parte botul i se misca usor, nu pare sa aiba vreun efect asupra prinderilor care au ramas stranse. Fundul e ranforsat cu bare de metal, capacul superior are doar nervuri din plastic.
 

Attachments

  • thule.jpg
    thule.jpg
    383.3 KB · Views: 59
Păi nici să vrei nu prea ai cum s-o pui mai în spate, că nu se mai deschide hayonul.

Tip: măsoară cât e înălțimea mașinii cu tot cu cutie, poate fi util de știut în parcări joase, și să ții minte că există :smile:. Nu e chiar înălțat ca o bicicletă, dar presupun că treci de 1.8m.
 
Vezi și care e încărcarea maxim recomandată pentru partea din față, că stă cam mult în consolă. Orice bagi înăuntru ar trebui prins cu chingi. Io am preferat să o umplu cu lucruri voluminoase și ușoare (monitor, scanner în cutii, sacoșe cu cizme și pantofi, saci de dormit și perne), păstrând chestiile grele în mașină.
 
Back
Top