Discutii generale despre surse

ipman

Membru Senior
Joined
Nov 7, 2003
Location
Stockholm
Gata, am tacut ca m-am luat cu mainile de cap.
Motivul: RF9901 Parameter meter/Power meter provide by Shenzhen Meiruike Electronic Technology Co., Ltd. from China (Mainland).
Accuracy Class: 5%
 

ipman

Membru Senior
Joined
Nov 7, 2003
Location
Stockholm
Hai sa lamuresc. Se incearca o masuratoare de o marime de o zecime cu un aparat de masura care are o eroare de 5%. Adica o eroare de 50 ori mai mare decit cantitatea pe care vrei sa o masori.
Si in conditiile astea cum crezi ca cineva ma poate convinge ca o diferenta de 0.1% este reala?
Si inca nu avem certificarea (fisa de calibrare) ca acel aparat de masura se incadreaza totusi in 5% eroare ... pentru ca aparatele de masura in timp se decalibreaza si trebuie verificate.
 

L

factorul uman
Joined
Oct 11, 2003
Cumva mi-e gresu sa cred ca nu si-au pus problema asta prima oara cand au vazut rezultatele dubioase. Rinse, repeat 5 times, wtf, let's leave it like that. :biggrin:
 

ipman

Membru Senior
Joined
Nov 7, 2003
Location
Stockholm
L, un aparat de masura necalibrat are un comportament imprevizibil. Poate sa dea eroare pozitiva sau negativa in diferite parti ale scalei, pentru ca semiconductorii sint neliniari, indiferent cit de mult sau nu ne place treaba asta.
Asa ca eu personal nu pot fi convins ca poti masura o zecime de procent cu un aparat de masura care are eroare de 5%.

Daca cineva are curiozitati pe tema aparatelor de masura, hai sa facem un topic separat, ca poluam topicul asta de nu se mai intelege nimic.
 

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Location
Unreal Estate, Ankh-Morpork, Discworld
three decimal places
Aia e rezoluţia. Măsurătoarea se face cu eroare +/- (0.4% rdg+0.1% range+1 digit) - dacă e să-i crezi pe ăia care le vând.

ceva mai greu de calculat complet şi garantată dacă e calibrat o dată pe an şi în condiţiile astea:

Temperature:13±5℃
Humidity:30%~75%RH

La 500W, dacă omul ţine aparatul de măsură la temperatură constantă (nu lângă sursă), eroarea grosieră poate fi de +/- 2W, clar în zona de valori pe care o vezi în măsurători hot vs cold. Dacă aparatul de măsură e lângă sursă, şi variază şi temperatura lui, erorile pot fi şi mai mari.
 

ipman

Membru Senior
Joined
Nov 7, 2003
Location
Stockholm
Eu gasisem alte specificatii, de acolo si 5% din postul meu.
N-am mai spus nimic de coeficientul termic pentru practic nu conta fata de eroarea pe care o gasisem eu.
 

L

factorul uman
Joined
Oct 11, 2003
Poate sa dea eroare pozitiva sau negativa in diferite parti ale scalei
Recap: aceeasi sursa, aceeasi incarcare, eficienta diferita la temperaturi diferite. Presupunand ca rezultatele sunt "acelelasi", chiar daca le-ai repeta de 50 ori. Now what?

LE: Singura explicatie plauzibila care sa contrazica validitatea rezultatelor e variatia temperaturii ambientale (ma refer la cea din camera, nu la cea din hot-box). Si cu cat poate creste aia in decursul testelor hot-box?
 

ipman

Membru Senior
Joined
Nov 7, 2003
Location
Stockholm
L, nu inseamna NIMIC. Atit timp cit folosesti aparate de masura necalibrate si in afara conditiilor de laborator, asemenea erori minuscule nu pot fi cuantificate. Sigur, asta e opinia mea.
 

burebista

Manic Miner
Sugar daddy
Joined
Sep 2, 2005
Location
Twilight Zone
Bun, io inteleg treaba asta cu marja de eroare si calibrarea sculei de masurat si clar diferentele alea la zecimale pot intra in lejer in toleranta aparatului.
Dar oricum o invirti, cu plus/minus eroare uneori sursa e mai eficienta in caldura decit la racoare. Eu am luat-o ca o curiozitate. :smile:

Mai e un review-er serios pe TPU care a facut si el un hot-box la Platinum asta. Grosso-modo (avind in vedere ca el testeaza la 220V si mai cistiga cam ~2% eficienta fata de 110V) rezultatele lui sunt cam asemanatoare cu cele ale lui OW din hot-box.
Cam astea sunt sculele lui crmaris.
 

L

factorul uman
Joined
Oct 11, 2003
Sunt incapatanat: Necalibrat inseamna de fapt calibrat pe o scara diferita (necunoscuta, similara, broken, whatever). Folosesti aceeasi scara pentru a obtine doua rezultate. Cu acelasi aparat (dar calibrat), in cel mai rau caz, vei obtine valori absolute diferite, dar concluzii similare. Gresesc?

LE: Da, pot gresi, no problem. :biggrin: Dar asta ar insemna ca aparatul necalibrat sa aibe un grafic de variatie input vs rezultat COMPLET fucked-up.
 

ipman

Membru Senior
Joined
Nov 7, 2003
Location
Stockholm
Nu pot decit sa zic decit ca ii respect pe cei care isi dedica timpul (cu sau fara castiguri financiare) scopului de a testa componente hardware mai detaliat decit altii.
Dar, pe de alta parte, ca inginer care a vazut in viata lui niste laboratoare cu niste scule, nu pot decit sa citez:
At first, mainly because I was on a tight budget ...
Este perfect de inteles ca omul nu poate investi sume exorbitante in aparate de masura, pentru ca in industria asta sumele sint cu adevarat exorbitante chair si pentru oameni cu castiguri peste medie, dar macar hai sa avem decenta sa intelegem ca erori foarte mici nu pot fi masurate decit in conditii care depasesc posibilitatile si bugetul unui amator sanatos la neuroni cu mult.
Spun ce spun pentru ca stiu foarte clar treaba pe pielea mea, am acasa numai cabluri de masura care depasesc valoarea PC-ului ... si, da, fac o diferenta. Pot demonstra asta.
 

Quark

zis şi Brucan
Sugar daddy
Joined
Nov 6, 2003
Location
the past.
Efectul razelor gama asupra menstruatiei la gaini. Eu asa vad discutia asta. Abia astept sa ajungeti cu masuratorile la nivel cuantic. :biggrin:
 

puterfixer

Administrator
Sugar daddy
Joined
Oct 30, 2003
Așa ajungem la CERN când ne dă cu virgulă la electroni :biggrin:

Recenziile astea nu sunt lucrări științifice, și n-ar trebui să avem pretenția că graficele au acea rigurozitate de laborator de măsură. Sunt niște experimente care ar trebui să înceapă sau măcar să se termine cu „Your Mileage May Vary”. Așa, poa' și Top Gear să „testeze” anvelope auto, da' n-o să ia pita de la gura NCAP.
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Location
offline
Adrian te uiti pe coloana gresita. Aia e eficienta. Coloanele cu load-ul sunt alea 3 de pe rail-uri si sunt identice ca valori, deci load-ul e acelasi ceea ce difera e doar eficienta.

View attachment 8207
Pai hai sa citim tabelul impreuna:
- la 204W e acelasi randament
- la 405W si 596W randamentul e mai mare la cald cu 0.1%
- la celelalte 4 masuratori randamentul e mai mare la rece cu diferente chiar mai mari

Daca luam in calcul faptul ca la 20 de grade mai sus aparatul de masura nu are aceeasi precizie (arata valori decalate si marja de precizie scade) nu as da 2 bani pe rezultatele din aparat. E ca si cum ai masura temperatura cu degetul la -20 de grade si la + 40 de grade in mod absolut si o sa descoperi cu mirare ca la -20 grade toate temperaturile raportate sunt mai mici (stii testul cu ligheanele care demostreaza cat de relativa e masurarea).
 

miahi

Wizzard
Sugar daddy
Joined
Aug 1, 2004
Location
Unreal Estate, Ankh-Morpork, Discworld
LE: Da, pot gresi, no problem. :biggrin: Dar asta ar insemna ca aparatul necalibrat sa aibe un grafic de variatie input vs rezultat COMPLET fucked-up.
Și dacă e aparatul calibrat, în intervalul ăla de [-0.4%, 0.4%] poți avea orice valoare, nu îți garantează nimeni că eroarea variază liniar sau că distribuția în interiorul intervalului e un clopot Gauss. Dacă la intrare bagi 1V, poți avea valoarea măsurată 0.999V, iar dacă bagi 1.001V să ai valoarea măsurată 0.997V. Ambele sunt în intervalul de toleranță, toată lumea e mulțumită. E un ADC acolo, dacă se flipăie un bit mai semnificativ, asta e, pățăști.
 

AdrianB1

Membru Senior
Sugar daddy
Joined
Aug 3, 2004
Location
offline
E interesant articolul, nu stiam ca FSP face aproape toate sursele din piata, inclusiv brand-name (Antec, Thermaltake), sau ca un Seasonic cu singla Antec lipita pe carcasa e mai ieftin decat daca are sigle Seasonic :smile:
 
Top Bottom